Olen kahdeksannen Toyotan omistaja, nyt Avensis alla. En ole ikinä omistanut Volvoa, itseasiassa minulla on aina ollut Toyota. Nyt mielessä käynyt josko uskaltaisin merkkiä vaihtaa vastaavaan Volvoon. Tosin olen miettinyt laatua, Toyotat tunnetusti maailman laadukkaimpia autoja, Volvot taas ei. Toyotat hiljaisia, tilavia, sulavalinjaisia, mukavia ajaa. Volvot ei niin sulavalinjaisia, eivät hiljaisia ja ajo-ominaisuuksiltaan mielestäni paljon huonompia. Joten jäljelle jäi yksi prenium --> Toyota.
Toyota vs Volvo
50
6347
Vastaukset
- antipremiumia
eli premiumin vastakohtia. Rumia ruostuvia luikertelijoita joiden kohdalla niiden kutsuminen paskaksi on paskan aliarviointia. Eikös Avensis jäänyt taas viimeiseksi vertailussa???????
P.S. Joko on kori väsähtänyt Tojosta?- prenium vs prenium
Aikamoisen ryöpyn annoit. Omasta mielestäni olin asiallinen ajattelija, sinä taas et. taisi osua arkaan paikkaan kommenttini.
- huono provo
prenium vs prenium kirjoitti:
Aikamoisen ryöpyn annoit. Omasta mielestäni olin asiallinen ajattelija, sinä taas et. taisi osua arkaan paikkaan kommenttini.
Toyota ei ole millään muotoa premium. On minulla ollu pari Tojoakin mutta ei niistä jäänyt kuin huonot kokemukset.
- niin mahdottoman
mainio provo että olin revetä naurusta!
- se nyt vaan on...
niin saatanan RUMA!
- noin...
...onko V70 sitten kaunis? ;)
- tiennyt
että tojolahkossa on paljon aivonäiviöitä, mutta sinä olet ylivoimaisesti hatarapäisin pöknästi pitkään aikaan. Onneksi olkoon ja käytä titteliäsi harkiten. Prenium, hehhehheh...
- ja tämä on FAKTAA tietoa!.
ON kehittyneempi ja parempi,kuin Toyota-malleilla,MUTTA...
luotettavuudeltaan Toyotat ovat HUOMATTAVASTI Volvoa edellä!. - Tojo mennyt edelle
ja tämä on FAKTAA tietoa!. kirjoitti:
ON kehittyneempi ja parempi,kuin Toyota-malleilla,MUTTA...
luotettavuudeltaan Toyotat ovat HUOMATTAVASTI Volvoa edellä!.Tojo jättänyt myös turvallisuudessa Volvon taakseen. Volvojen luotettavuus olut aina huono ja nyt se vasta huono onkin. Volvoihin ei viisas rahojaan laita.
- ajeleva juntti
Tojo mennyt edelle kirjoitti:
Tojo jättänyt myös turvallisuudessa Volvon taakseen. Volvojen luotettavuus olut aina huono ja nyt se vasta huono onkin. Volvoihin ei viisas rahojaan laita.
mene ostamaan -88 mallinen cämry jos ehjän selaisen löydät ja vertaa sitä saman ikäiseen 740 volvoon huomaat todellakin volvon paremuuden siitä!
- volvon omistanut
ajeleva juntti kirjoitti:
mene ostamaan -88 mallinen cämry jos ehjän selaisen löydät ja vertaa sitä saman ikäiseen 740 volvoon huomaat todellakin volvon paremuuden siitä!
No melkein uskallan väittää että 88 mallin camry onm huomattavasti huolettomampi auto kuin volvo 740. Oli meinaan sellainen laatikko toi volvo ettei tosikaan ja nitise kojelauta jo uutena ihan mielöttömästi.
Tuskin toyotalla ajavat sen juntimpia on kuin volvo miehet:)
- C30
Olen ollut tähän saakka Nissanin kannalla,
aloitin autourani v. 1975 2 Ladalla, Saab 96, 2 Nissania, 2 WW-golfia, Renault ja 3 Nissania.
Kaikki uutena.
Sain viikolla alleni Volvo C30D.
Ensikokemukset ovat tosi hienoja, ensimmäinen diesel.
En voi moittia mitään merkkiä, Ladakin oli aikanaan hyvä auto.
Rohkaise mielesi ja vaihda merkkiä, itselläni ei ole ollut missään autossa vikoja.
Eiköhän se ole ajotyylissä ne suurimmat viat, ja sitten on Savolaiset valittajat, joille mikään ei ole hyvä. - sinä..
nyt vaan sillä toyotalla, tehokkaiden volvojen rattiin ei tarvita enää yhtään tonttua teiden päälle!
- Tappelussa
Isot miehet,ootteko jälleen pienet lapset,Jokaisella oikeus tykätä/ajaa/pitää omaansa parhaana mutta nuilla eipäs juupas väännöillä teette itsenne naurettavix....
Ja ne "saarioisten mainoksesta tutut lapsetkin" tietää että meidän Äiti on paras,kun ei lapsella muita Äitejä ole....
- premium.
Mikä teitä toyotakuskeja oikein riivaa,ensin te ostatte sen wokkipannun ja sen jälkeen käytätte kaiken aikanne näillä sivuilla kirjoitteluun ja todisteluun kuinka hyvä se toyota on.Ihan turhaa hommaa, ei se Eurooppalaisella ajava teitä meinaa huomata liikenteessäkään.Ja ota tojo kavereiltasi selvää avensiksen konerikoista ja jarruongelmista.
- gupta
Toyota on paras.
- Eka Volvo
"Toyotat tunnetusti maailman laadukkaimpia autoja, Volvot taas ei. Toyotat hiljaisia, tilavia, sulavalinjaisia, mukavia ajaa.."
Montako 80-luvun Toyotaa on vielä liikenteessä?
Volvolla lienee rekisterissä vielä valtaosa.
Tänäkin päivänä Volvot suunnitellaan keskimäärin
18 vuoden käyttöiälle.
Volvot eivät ruostu (tutkimusten mukaan).
Isommat Volvot ovat mukavia ajaa (en kommentoi pienempien osalta, kun ei kokemuksia) eli nämä
60-80-mallit uudemmista.
Volvossa on maailman parhaat istuimet (en ota kantaa loistoautoihin, kun ei kokemuksia).
Kävin koeajamassa männä viikolla uuden Avensiksen
2.0D-moottorilla (sillä kesyimmällä). Vähän se
kulutti, mutta autossa ei ollut minkäänlaista
tunnelmaa. Hiljainenkin oli, mutta...fiilis
kokonaan kadoksissa.
Voisin kyllä kuvitella jokin päivä ajavani
Toyotalla. Se päivä ei vain ole ajankohtainen.
Ehkä sitten lähempänä eläkeikää. Kun ei ajonautinto ole enää se tärkein, vaan tarve
päästä paikasta A paikkaan B.
Tänä päivänä haluan autolta hyvän suorituskyvyn,
mitä ei Toyota tarjoa eli bensaturbokoneen
tuoman roiman suorituskyvyn. Ei siinä dieselissä
mitään vikaa ollut, kaasu vaan on vähän
sellainen ON/OFF. Toisaalta keppivaihteet eivät
säväytä enää pätkän vertaa.
Kunhan vielä Volvoissa yleistyvät nuo
suorakytkentälaatiko, niin Avot.- JJLehti
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=582&posting=22000000031818510
vai hyvät penkit...
Niin ja kaikkien merkkien isot autot ovat mukavia ajaa, mitä isompi niin hiljasempi. Väärä vertausluokka nuo mallit avensikseen.
Niin ja turbokoneiden huoltoväli on max 200, sitten tulee kallis remontti. Vapaastihengittävien kehitys on tulevaisuutta. - Eka Volvo
JJLehti kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=582&posting=22000000031818510
vai hyvät penkit...
Niin ja kaikkien merkkien isot autot ovat mukavia ajaa, mitä isompi niin hiljasempi. Väärä vertausluokka nuo mallit avensikseen.
Niin ja turbokoneiden huoltoväli on max 200, sitten tulee kallis remontti. Vapaastihengittävien kehitys on tulevaisuutta.Niin siis Audeilla ja Bemareilla on Saksalaisen
kovat benkit. Eihän niitä oo kummasesti edes
takseina. Mistähän johtuu?
Mersua ja Volvoa on pilvin pimein. Mistähän
johtuu?
Kyllä toi mun S60 on melko vertailukelpoinen
kulkupeli Avensikselle. Vai mille sitten?
Takajalkatilat on Avessa paremmat. Muuta parempaa
en kyllä keksinyt.
Turbokoneiden huoltoväli 200 tkm? Jospa vaikka
niitä faktoja laittaisit kehiin.
Ei ole riemulla rajaa, kun turbolla ajaa :) - JJLehti
Eka Volvo kirjoitti:
Niin siis Audeilla ja Bemareilla on Saksalaisen
kovat benkit. Eihän niitä oo kummasesti edes
takseina. Mistähän johtuu?
Mersua ja Volvoa on pilvin pimein. Mistähän
johtuu?
Kyllä toi mun S60 on melko vertailukelpoinen
kulkupeli Avensikselle. Vai mille sitten?
Takajalkatilat on Avessa paremmat. Muuta parempaa
en kyllä keksinyt.
Turbokoneiden huoltoväli 200 tkm? Jospa vaikka
niitä faktoja laittaisit kehiin.
Ei ole riemulla rajaa, kun turbolla ajaa :)Ahtimen huolto tulisi tehdä n. 100 000 km välein, tai viimeistään silloin kun se vuotaa öljyä, savuttaa, tai pitää ääntä. Yleensä ns. Turbon vihellys on merkki turbiiniakselin epätasapainosta, joka ennenpitkää johtaa ahtimen vioittumiseen. Akselin pyörintänopeus on parhaimmillaan YLI 100 000 kierr/min, joten pienikin epätasapaino on haitallista.
Ahtimen keston kannalta on erittäin tärkeätä muistaa öljynvaihtovälit (n. 5 000-10 000 km) ja käyttää kunnollista öljyä.
Penkit on yleensä varustelutavaraa ja niitä saa kovia ja pehmeitä. sivuttaistuki ja säädöt on sitten eri juttu. Koeajoin joskus uuden s80 mallin(uusin), eikä penkit tehneet mitään säväriä aveen verrattuna. En aja kummallakaan. volvolla enkä avella. - Classic.
JJLehti kirjoitti:
Ahtimen huolto tulisi tehdä n. 100 000 km välein, tai viimeistään silloin kun se vuotaa öljyä, savuttaa, tai pitää ääntä. Yleensä ns. Turbon vihellys on merkki turbiiniakselin epätasapainosta, joka ennenpitkää johtaa ahtimen vioittumiseen. Akselin pyörintänopeus on parhaimmillaan YLI 100 000 kierr/min, joten pienikin epätasapaino on haitallista.
Ahtimen keston kannalta on erittäin tärkeätä muistaa öljynvaihtovälit (n. 5 000-10 000 km) ja käyttää kunnollista öljyä.
Penkit on yleensä varustelutavaraa ja niitä saa kovia ja pehmeitä. sivuttaistuki ja säädöt on sitten eri juttu. Koeajoin joskus uuden s80 mallin(uusin), eikä penkit tehneet mitään säväriä aveen verrattuna. En aja kummallakaan. volvolla enkä avella.Volvon penkkien hyvyyden yleensä huomaa vasta kun on yli 500km yhtäjaksoinen taipale takana ja myös silloin kun ensiksi on ajanut Volvolla ja siitä siirtyy Aveen. Tuo kommenttisi turboista ihmetyttää, tarkoitatko yleisesti turbokoneita vai pelkästään bensatuboja, nykyisin kun kaikki dieselit on turbokoneilla ja huoltovälit liikkuu 30-50tkm välilä. Omalla V70 -07 bensaturbolla olen nyt ajanut 28tkm ja öljytikku näyttää edelleen öljyä lähes max ja öljyn väri on kullankeltaista, joten eiköhän se 30tkm tule täyteen ennenkuin huolto tulee ajankohtaiseksi.
- JJLehti
Classic. kirjoitti:
Volvon penkkien hyvyyden yleensä huomaa vasta kun on yli 500km yhtäjaksoinen taipale takana ja myös silloin kun ensiksi on ajanut Volvolla ja siitä siirtyy Aveen. Tuo kommenttisi turboista ihmetyttää, tarkoitatko yleisesti turbokoneita vai pelkästään bensatuboja, nykyisin kun kaikki dieselit on turbokoneilla ja huoltovälit liikkuu 30-50tkm välilä. Omalla V70 -07 bensaturbolla olen nyt ajanut 28tkm ja öljytikku näyttää edelleen öljyä lähes max ja öljyn väri on kullankeltaista, joten eiköhän se 30tkm tule täyteen ennenkuin huolto tulee ajankohtaiseksi.
Sua ny varmaa ihmetyttää kaikki tässä maailmassa. Oot todnäk. joku myyntimies mynttinen, eikä volvo ole edes sinun. Vouhotat vaa suu vaahdossa sen paremmuudesta muihin merkkeihin.
Ei jaksa enää selittää, kato googlella. Penkkikysymys on mielipidekysymys, eikä ne oo edelleenkään paremmat kun avessa. Sitäpaitsi volvon nahkapenkit on tekonahkaa ja puu kojelaudassa muovia. - pitääpaikkansa
Classic. kirjoitti:
Volvon penkkien hyvyyden yleensä huomaa vasta kun on yli 500km yhtäjaksoinen taipale takana ja myös silloin kun ensiksi on ajanut Volvolla ja siitä siirtyy Aveen. Tuo kommenttisi turboista ihmetyttää, tarkoitatko yleisesti turbokoneita vai pelkästään bensatuboja, nykyisin kun kaikki dieselit on turbokoneilla ja huoltovälit liikkuu 30-50tkm välilä. Omalla V70 -07 bensaturbolla olen nyt ajanut 28tkm ja öljytikku näyttää edelleen öljyä lähes max ja öljyn väri on kullankeltaista, joten eiköhän se 30tkm tule täyteen ennenkuin huolto tulee ajankohtaiseksi.
"hyvyyden" huomaa vasta joo sitten 500km päästä kun persii niin arkana ettei anna istua minnekään.
- Eka Volvo
JJLehti kirjoitti:
Sua ny varmaa ihmetyttää kaikki tässä maailmassa. Oot todnäk. joku myyntimies mynttinen, eikä volvo ole edes sinun. Vouhotat vaa suu vaahdossa sen paremmuudesta muihin merkkeihin.
Ei jaksa enää selittää, kato googlella. Penkkikysymys on mielipidekysymys, eikä ne oo edelleenkään paremmat kun avessa. Sitäpaitsi volvon nahkapenkit on tekonahkaa ja puu kojelaudassa muovia.Ks. www.volvolandia.com. Montako turbon leviämistä löydät, kun selailet korjaamo-osiota?
Edelleenkin väitän, että istuimet ovat maailman
parhaimmistoa, aivan kuten lukuisissa testeissä
ja vertailuissa on todettu. Mikä tekee sinun
mielipiteestäsi oikean? Se, että se on makuasia?
Jep...pikkusieluista väittelyä.
Kyllä siihen oikeaa nahkaa olevat penkit saa
ihan rahalla. Puujäljitelmä on ainakin minun
mielestäni hieno. Ei tarvitse maksaa ainakaan
ylimääräistä "oikeasta" puusta. - että punainen
Eka Volvo kirjoitti:
Ks. www.volvolandia.com. Montako turbon leviämistä löydät, kun selailet korjaamo-osiota?
Edelleenkin väitän, että istuimet ovat maailman
parhaimmistoa, aivan kuten lukuisissa testeissä
ja vertailuissa on todettu. Mikä tekee sinun
mielipiteestäsi oikean? Se, että se on makuasia?
Jep...pikkusieluista väittelyä.
Kyllä siihen oikeaa nahkaa olevat penkit saa
ihan rahalla. Puujäljitelmä on ainakin minun
mielestäni hieno. Ei tarvitse maksaa ainakaan
ylimääräistä "oikeasta" puusta.on sininen. Penkit ovat täysin makuasia. Ilmeisesti omaat läskiperseen jos se sopii siihen jakkaralle hyvin. Ja rahallahan saa autoon ihan mitä vaan, vaikkapa hyvät penkit lisävarustelistalta.
- MaalaisVossikka
pitääpaikkansa kirjoitti:
"hyvyyden" huomaa vasta joo sitten 500km päästä kun persii niin arkana ettei anna istua minnekään.
Ammatikseni istun siinä volvon penkillä,ja hyvin on perse kestänyt,yllättävän hyvä vaikka ei mitenkään erikoiselta näytä,yhdelllä istunnolla mennään helposti se 500km,muitten penkkeihin en ota kantaa.
- mieäs.
MaalaisVossikka kirjoitti:
Ammatikseni istun siinä volvon penkillä,ja hyvin on perse kestänyt,yllättävän hyvä vaikka ei mitenkään erikoiselta näytä,yhdelllä istunnolla mennään helposti se 500km,muitten penkkeihin en ota kantaa.
Mutta sullakaan ei ilmeisesti ole vaihtoehtoa.
- Eka Volvo
mieäs. kirjoitti:
Mutta sullakaan ei ilmeisesti ole vaihtoehtoa.
Piti ilmeisesti päästä sanomaan :)
Voe elämä... - Classic.
että punainen kirjoitti:
on sininen. Penkit ovat täysin makuasia. Ilmeisesti omaat läskiperseen jos se sopii siihen jakkaralle hyvin. Ja rahallahan saa autoon ihan mitä vaan, vaikkapa hyvät penkit lisävarustelistalta.
Penkeistä sen verran, että perheessämme on 3 ajokortin omistavaa, 2 hoikkaa naisihmistä ja itse olen keskimittainen normaalivartaloinen mies. Sporttinahkapenkeistä löytyy jokaiselle hyvä ajoasento ja onhan se mukavaa, kun meillä kaikilla on oma kauko-ohjain, jolloin autoon astuessa penkki ja peilit ovat valmiiksi oikeassa asennossa.
- Turboissa
JJLehti kirjoitti:
Ahtimen huolto tulisi tehdä n. 100 000 km välein, tai viimeistään silloin kun se vuotaa öljyä, savuttaa, tai pitää ääntä. Yleensä ns. Turbon vihellys on merkki turbiiniakselin epätasapainosta, joka ennenpitkää johtaa ahtimen vioittumiseen. Akselin pyörintänopeus on parhaimmillaan YLI 100 000 kierr/min, joten pienikin epätasapaino on haitallista.
Ahtimen keston kannalta on erittäin tärkeätä muistaa öljynvaihtovälit (n. 5 000-10 000 km) ja käyttää kunnollista öljyä.
Penkit on yleensä varustelutavaraa ja niitä saa kovia ja pehmeitä. sivuttaistuki ja säädöt on sitten eri juttu. Koeajoin joskus uuden s80 mallin(uusin), eikä penkit tehneet mitään säväriä aveen verrattuna. En aja kummallakaan. volvolla enkä avella.raskaan kaluston, traktoreissa/ autoissa on sinun arvailun perusteella turbot hajalla vai, kun vihellys kuuluu. itsellä henkilö diesel, millä ajettu jo yli 600000km, ilman turbo vikoja, tehot tallella, kuule jos turbo viheltää normaalia enemmän niin kyllä silloin on useimmiten paine puolen vuoto kyseessä, itsellä kerran painepuolen letku halkesi, silloin vihellys kuului selvästi, kyllä se kuuluu aina vähän näissä vanhemmissä koneissa. Huollot ja käyttö ratkaisee turbon kesto iän useinmiten.
- .,.,.,.,.,
Turboissa kirjoitti:
raskaan kaluston, traktoreissa/ autoissa on sinun arvailun perusteella turbot hajalla vai, kun vihellys kuuluu. itsellä henkilö diesel, millä ajettu jo yli 600000km, ilman turbo vikoja, tehot tallella, kuule jos turbo viheltää normaalia enemmän niin kyllä silloin on useimmiten paine puolen vuoto kyseessä, itsellä kerran painepuolen letku halkesi, silloin vihellys kuului selvästi, kyllä se kuuluu aina vähän näissä vanhemmissä koneissa. Huollot ja käyttö ratkaisee turbon kesto iän useinmiten.
Kyllä ihan typerien ihmisten puhetta tuo turbojen huolto 100tkm kohdalla... itsellä ollut jo useita bensaturboja joilla ajettu jopa pitkän matkaa uli 250tkm ,ei vihellä,savuta ja ahdot kohdallaan.Samoin taksiautoissa ei meillä ole yhteenkään vaihdettu turboja koko auton taksiaikana (vaihtoon koko auto noin 250tkm ja ajo sekalaista kiihdyttelyä jne pätkäajoa säälimättä vehkeitä)
Meillä on myös parit avensix taksit joilla ei moni halua ajaa kun ovat niin surkeita istua kovilla, latteilla tukea antamattomilla lättänäpenkeillä.
Tojota on hajuton,mauton ja mitäänsanomaton ja miltääntuntumaton auto johon jokaisen rahat riittävät- ei mitään fiilistä.Muilla merkeillä kun on työvuoron ajanut niin paljon levänneempi ja virkeämpi olo-tämä vaan on yleinen mielipide kuljettajien keskuudessa.Tojotan dieselkoneessa ollut paljon ongelmia-kysykää keneltä vaan huoltokaverilta joka niitä huoltaa.Tojossa istuu niinkuin jakkaralla,korkealla ja huterasti-ei mukavaa.. tojo ei premiumia.. - edellinen
.,.,.,.,., kirjoitti:
Kyllä ihan typerien ihmisten puhetta tuo turbojen huolto 100tkm kohdalla... itsellä ollut jo useita bensaturboja joilla ajettu jopa pitkän matkaa uli 250tkm ,ei vihellä,savuta ja ahdot kohdallaan.Samoin taksiautoissa ei meillä ole yhteenkään vaihdettu turboja koko auton taksiaikana (vaihtoon koko auto noin 250tkm ja ajo sekalaista kiihdyttelyä jne pätkäajoa säälimättä vehkeitä)
Meillä on myös parit avensix taksit joilla ei moni halua ajaa kun ovat niin surkeita istua kovilla, latteilla tukea antamattomilla lättänäpenkeillä.
Tojota on hajuton,mauton ja mitäänsanomaton ja miltääntuntumaton auto johon jokaisen rahat riittävät- ei mitään fiilistä.Muilla merkeillä kun on työvuoron ajanut niin paljon levänneempi ja virkeämpi olo-tämä vaan on yleinen mielipide kuljettajien keskuudessa.Tojotan dieselkoneessa ollut paljon ongelmia-kysykää keneltä vaan huoltokaverilta joka niitä huoltaa.Tojossa istuu niinkuin jakkaralla,korkealla ja huterasti-ei mukavaa.. tojo ei premiumia..väärälle riville. En ole kehunut toyotaa, enkä ole sanonut että turbot täytyy huoltaa 100000km välein. Itsellä on yli 600000km ajettu, ei toyota, minkä turboon eikä muuhunkaan koneen tekniikkaan ole tervinnut remontteja. Normaalilla huollolla on pärjätty, itsellä toinen turbodiesel, eikä kummasakaan ole turbot hajonneet. Hajoaa se lekakin, jos väärin käyttää, voi varsi katketa.
- asentaja5
Classic. kirjoitti:
Volvon penkkien hyvyyden yleensä huomaa vasta kun on yli 500km yhtäjaksoinen taipale takana ja myös silloin kun ensiksi on ajanut Volvolla ja siitä siirtyy Aveen. Tuo kommenttisi turboista ihmetyttää, tarkoitatko yleisesti turbokoneita vai pelkästään bensatuboja, nykyisin kun kaikki dieselit on turbokoneilla ja huoltovälit liikkuu 30-50tkm välilä. Omalla V70 -07 bensaturbolla olen nyt ajanut 28tkm ja öljytikku näyttää edelleen öljyä lähes max ja öljyn väri on kullankeltaista, joten eiköhän se 30tkm tule täyteen ennenkuin huolto tulee ajankohtaiseksi.
Vaan itiootit ajaa 30th samoilla öljyillä,10th on jo öljyille riittävä kilometrimäärä,ovat parhaat ominaisuudensa menettäneet,tietysti VOLVOIHIN EI TARVITSE syövät litran tuhannelle ,öljyt vaihtuvat kun joutuu lisäämään.
- olet tyhmä ja nolo
asentaja5 kirjoitti:
Vaan itiootit ajaa 30th samoilla öljyillä,10th on jo öljyille riittävä kilometrimäärä,ovat parhaat ominaisuudensa menettäneet,tietysti VOLVOIHIN EI TARVITSE syövät litran tuhannelle ,öljyt vaihtuvat kun joutuu lisäämään.
Jos asenta5 viitsi jättää typerät kommenttinsa väliin varsinkin olla kaivamatta vuoden 2008 viestiä jonka aloituksessa puhutaan ihan muusta kuin öljyjen kestävyydestä.
Volvot eivät syö öljyä ja vaihtoväli on 1 vuosi tai 30tkm, riippuen kumpi tulee ensin vastaan. Toyotassa voi olla ihan toinen juttu, sillä niitä ei ole koneistettu ja hietto tehtaalla ihan loppun asti, vaan se on jätetty autolijan tehtäväksi, siksi heillä on se 2500km ensi öljynvaihto, että saadaa hionta jäämät pois koneesta. - maailma muuttuu
asentaja5 kirjoitti:
Vaan itiootit ajaa 30th samoilla öljyillä,10th on jo öljyille riittävä kilometrimäärä,ovat parhaat ominaisuudensa menettäneet,tietysti VOLVOIHIN EI TARVITSE syövät litran tuhannelle ,öljyt vaihtuvat kun joutuu lisäämään.
asentaja5 ei ole vielä huommannut auton moottoreiden ja öljyjen kehitystä vaan pitää varmaan Mobil 1:stä marketista ostettuna ainoana hyvänä öljynä ja 89- Corollaa parhaana autona. Taitaa vaarilla olla vielä 5tkm öljyn vaihtovälit voimassa?
- matkalla jonnekin
toyota on luja ja vähävikainen, MUTTA se iso asia joka puuttuu on persoonallisuus joka volvossa on, perheessä on uudempi avensis ja 2003 v70, kyllä kaikki pitemmät matkat ajetaan volvolla , koska siinä viihtyy ja se tuntuu turvallisemmalta ja autolta, kun taas tojota ei herätä autoihmisessä mitään tunnetta.
- legendat elävät
Toyotat ovat ylihintasia ja huonoja kulkineita jos verrataan Volvoon.
Lujuus ja vähävikaisuuskin on mennyt jo aikaa sitten kun japskit alkoivat säästää entisestään valmistukustannuksissa. - mikä persoona?
Jaaha? Mikä on persoonallisuus nykyautossa? Voitko ihan oikeasti väittää että Volvo on persoonallinen nyt? Ei se ole enää tiiliskivi joka erottui vielä 90-luvulla muista. Nyt se muistuttaa (V60, V40, S60, XC60) kaukoidän autoja ja hukkuu massaan. Kaikki nykyautot ovat persoonattomia.
Samoin joku merkki-imago on kärsinyt inflaation. Audeja Mersuja Bemareita ja Volvoja on joka iikalla jollain Pentti Perusinsinöörillä alla ja ne ovat kansanautoja.
Siksi Toyota tarjoaa edullisemman mutta teknisesti paljon kestävämmän vaihtoehdon eikä uusimpien Tojojen ajettavuudessa ole juurikaan huomauttamista, esim. suuntavakavuus matka-ajossa on hyvä ja etupenkit sopivasti pehmustetut ja tukevat. Melutaso on myös melko alhainen.
PS. Miksi premiumissa ei ole edes 3 v takuuta? Eikä valmistaja luotakaan tekniseen kestävyyteen? - näin se on
mikä persoona? kirjoitti:
Jaaha? Mikä on persoonallisuus nykyautossa? Voitko ihan oikeasti väittää että Volvo on persoonallinen nyt? Ei se ole enää tiiliskivi joka erottui vielä 90-luvulla muista. Nyt se muistuttaa (V60, V40, S60, XC60) kaukoidän autoja ja hukkuu massaan. Kaikki nykyautot ovat persoonattomia.
Samoin joku merkki-imago on kärsinyt inflaation. Audeja Mersuja Bemareita ja Volvoja on joka iikalla jollain Pentti Perusinsinöörillä alla ja ne ovat kansanautoja.
Siksi Toyota tarjoaa edullisemman mutta teknisesti paljon kestävämmän vaihtoehdon eikä uusimpien Tojojen ajettavuudessa ole juurikaan huomauttamista, esim. suuntavakavuus matka-ajossa on hyvä ja etupenkit sopivasti pehmustetut ja tukevat. Melutaso on myös melko alhainen.
PS. Miksi premiumissa ei ole edes 3 v takuuta? Eikä valmistaja luotakaan tekniseen kestävyyteen?Laatuautot eivät tarvitse pitkiä takuita vakuutteluikseen, vaan Eurooppalainen käytäntö riittää. Tämä kaksi vuotta on oikea takuu ilman rajoituksia, mitä taas on tukkullinen pidemmissä myynninedistämistakuissa.
Autojen laadukkuuden eron huomaa jo siinä vaiheessa kun istuu kuskin pukille. Jos et huomaa merkittävää eroa, niin olet oikea mies Toyotan rattiin.
Ja merkin imago kärsii siitä jos niitä ostetaan enemmän kuin ennen vanhaan, olisikohan siihen kuitenkin syynä elitason kehitys ja laatutietoisuuden kasvu?
Kun on Volvon omistanut, niin ei ole paluuta Toyotan tapaisiin kinnereihin.
- Lapsoset ketterät
Taas on lapsilla huolia ja murheita.
- 1+16
Mitä soopaa tämä nyt taas on? Tojo ei ole premiumia nähnytkään, kuten ei Volvokaan, joka on kaikilta oleellisilta piirteiltään Ruotsin Toyota.
- Volvo, hyvä auto
Se on totta, että Ruotsalaiset eivät pidä volvoa premiumina vaan omana kansanautonaan. Mutta kyllä kaikkialla maailmassa on laskettu ja yms kerrottu että Volvo lasketaan premiumluokkaan niinkuin pitääkin :)
Ja se kuka puhui että volvossa on tekonahkaa ja puujäljitelmiä niin voi olla 2000 luvun alussa ollut mutta sen jälkeen noin 2003 on kyllä nahka ja puu ollut ihan aitoa!!!!!!
Ja noita autoja ei voi vertailla ne ovat kuin yö ja päivä. Toyota on perus kansanauto ja Volvo premium perheauto :)
Mutta ei ole tainnut toyota toimia kun tulet tänne öykkäröimään :DDD - Anonyymi
Volvo on parempi
- Anonyymi
Hädän hetkellä Volvokin käynnistyy raamatun avulla saatii suuren ylinkuorman kanssa ollaan Herran matkassa
- Anonyymi
Molemmat merkit on vanhaa mallii ei nykyaikaa lainkaan kuttaperkka muovii kiinasta
- Anonyymi
Veit sanat suustani. Minulla Toyota Avensis 2012 ja Volvo 240 GL 1986. Volvon etuna ainoastaan halvemmat vakuutukset. Ave 150 000 km, Volvo 550 000 km.
- Anonyymi
Tojo vertautuu nykyään hinnaltaan laatuautoihin. Ei ehkä sitten muissa asioissa.
- Anonyymi
Renault-Ford yhteistyöllä tulivat Volvoonkin voortin ja rellun viat. Jos nyt jotain plussaa niin istuimet ja ulkonäkö. Luotettavuus ei kuitenkaan ole Toyotan tasolla. Ihan pitkään kokemukseen perustuen molemmista. Kiinalaisruotsalaisesta ei tosin ole kokemusta.
- Anonyymi
Jos vaimo on ainoastaan " luotettava " , mutta muuten niin vastenmielinen ettei sitä huvita " ajaa " , niin mitä sellaisella vaimolla tekee? No mutta kun se on niin luotettava!
- Anonyymi
Ei tälle palstalle saa riisikippojen omistajat kirjoitella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212257- 701146
- 1101016
- 47994
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72989Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31900Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(50846