Koirankeksit

Kysymys koulutuksesta :D

Alan kouluttamaan nyt koiraani oikein kunnolla, niin olisiko mitään hyviä koirankeksejä, millä voisi palkita. Huomenna ei lemmikkieläinliikkeet täällä missä asun ei ole jostain syystä auki, en tiedä miksi. Kaupasta en oikein ole löytänyt mitään.

Voisin toki leipoa niitä. Olisiko jonkinlaisia ohjeita? Esim jotain kinkkukeksejä tai jotain. Mihin tulisi kinkkua jnejne. Kaikki vinkit "koiraresepteihin" otan vastaan :D

7

2325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuutti.

      Suosittelisin jotain pehmeää makupalaa kuitenkin. Itse väsään omien koirien makupalat, keksejä omani eivät edes syö, vaikka ei nirsoja varsinaisesti olekkaan.

      Oma resepti on (teen melko isoja määriä, mutta ohjettahan voi muokata omiin tarpeisiin)
      n.800g jauhelihaa
      6kananmunaa
      vehnäjauhoja (voi korvata muulla jauholla jos on allergiaa)
      maissijauhoja

      Kaikki aineet kulhoon ja sekaisin, jauhoja sen verran että muuttuu kiinteäksi, en mittaile, mutta parhaiten oikean suhteen löytää kokeilemalla, ihanne on että paloiteltuna ei murene.

      Sitten hoito levylle ja painele se tasaiseksi levyksi, päälle toinen leivinpaperi, ettei pala pinnasta. uuni 175 astetta noin tunti ja sitten vain harjuuttelemaan.

      • Mun koirille paras palkka on nakki tai muu pieniksi leikattu makkara. Kun koiralle jotain opetetaan on palkan oltava sen tasoista, että se tuntuu ja maistuu palkalta.


      • Toi on

        varmaan tosi hyvä harjoitus nami.Kysyn varmuuden vuoksi,laitatko todella 6 kananmunaa?Siinä varmaan piilee,että palat pysyy hyvin kasassa.Teen suht samaa,mutta 3:lla kananmunalla ja tahtoo murentua kypsänä.Mutta kyllä koira tekee mitä ihmeellisempiä juttuja niiden eteen.


      • jos saisi...

        siis toi on tollanen jauhelihalevy, se siis jää pehmeäksi paiston jälkeen ja sen voi leikata pieniin paloihin? Säilötäänkö sit kannellisessa purkissa vai kuinka? Eikö mene lismaan ja juutu toisiin paloihin kiinni?

        Kuulosti anyway hyvältä ohjeelta ja ajattelin kokeilla...=)


    • makupaloja

      omalle koiralle mutta minähän olenkin mies.Koira toimii isännän kiitoksella ja kaveruudella.Kun naiset alkoivat kouluttamaan makupaloilla alkoivat tottelevaisuus pisteet pudota roimasti palveluskoirakokeissa ,jossa tottelevaisuuden kesto on pitkäaikaisempi.Yököttänyt kun on joutunut jonkun naisen koiraa limasilla makkaroilla.

      • jke

        Voi voiih... Tuo on taas niin rotukohtainen asia, että turha yleistää. Tiedän että monia rotuja, juurikin palveluskoirarotuja, voidaan kouluttaa esim. "tottele tai saat selkääsi" -periaatteella ja jopa aivan loistavin tuloksin. Ja moni palveluskoirarotuinen tottelee (sen kummempia ajattelematta) vain koska koska isäntä käskee. Makupalat ovat tarpeettomia.

        Sitten on olemassa koiria, joilla on omat aivot, ja ne miettivät että "miksi minun pitäisi totella tai mitä minä tästä hyödyn". Niitä koiria on pakko palkata muutenkin kuin kehuilla. Sitä paitsi tieto tulevasta palkkiosta parantaa koiran työskentelymotivaatiota huimasti.

        Positiivinen vahvistaminen on tieteellisten tutkimusten mukaan aivan kiistattomasti tehokkain tapa saada koira oppimaan uutta.

        Niin ja minäkin olen mies. Ja minullakin on palveluskoirarotuinen yksilö, tosin ei aivan perinteinen sellanen.


      • No höh,minä jo kerran vastasin edelliseen sovinistiviestiisi,että katsoppa nyt sinne koelajien huipulle nykypäivänä,mikä sukupuoli siellä jyllää ja koko ajan vain lisääntymään päin ;O)

        Jos olisit tippaleipäaivo,etkä putkiaivo,niin tietäisit,että on muitakin rotuja kuin esim.omasi ja sen tyyliset.Koirat,jotka on jalostettu miellyttämishaluiseksi ja toimimaan kiinteästi ihmisen kanssa (vahva laumavietti),on pikkaisen eri asia ja helpompi kouluttaa,kun puhutaan motivoinnista koulutuksen suhteen,kun esim.itsenäiseen työskentelyyn jalostetut.Siinä ei pelkästään kehuma "hyvä moppe" riitä tai sillä ei ainakaan parhaita tuloksia saa,vaan tarvitaan muutakin.Joillakin auttaa nimenomaan ruoka,varsinkin niillä,joilla on saalisviettiä tietyistä syistä haluttu pienentää,toisilla yleensäkin ruuanhankkimisvietti on motivoiva.Toisilla taas patukat syn muut.Riipuu koirasta ja vähän ohjaajastakin.

        Ja jos jossain tottelevaisuuden kesto on pitkä ja vaativa,niin tokossa,varsinkin ylemmissä luokissa.
        ja siellä huipulla olevat on paljonkin käyttänyt ruokapalkkaa ;)mm.

        Mutta kuten sanoin,rotuja on monia ja erilaisia.Viimeistään sen oppii siinä vaiheessa,kun itse harrastaa sellaisia.Tai ei pyöri oman navan ympärillä liikaa :O)))))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe