Hedelmällisyys geeneissä?

sinkku kuumeilija

Hei!

Parisuhde ei tunnu onnistuvan kenenkään kanssa, joten olen päättänyt yrittää saada lapsen "yksin". Olen jo tavannut erään, joka on halukas auttamaan minua.

Äitini siskon tytöllä on 3 tervettä lasta. Eli aika helposti raskautuva serkkuni on. Tästä voisi ehkä toivoa, että minä olisin myös. En ole suojaamatonta seksiä harrastanut, joten ei tiedossa mitään keskenmenoja tms.

Kiertoni on ihan 14-vuotiaasta asti ollut tosi sekava ja nyt on mun Terolut kuuri loppumassa ja kierrot on sen normaalit 26-28 päivää ja vuotoa tulee normaalit 5 päivää.

Lapsi olisi minulle todellinen siunaus ja vaikka tätä yksin olen tekemässä, niin uskon jaksavani läheisteni avulla. Ainakin äitini ei halua mitään muuta niin paljon kuin tulla isoäidiksi.

Koen todella parisuhteen luomisen ja sen ylläpitämisen minulle niin vaikeana, että en tällä hetkellä usko koskaan löytäväni sellaista ihmistä, jonka kanssa olla kymmeniä vuosia puhumattakaan elämäni loppuun asti.
Olen aikaisemmin ollut tosi tiukka kaikessa. Teininä ajattelin, että en aio harrastaa seksiä ennen avioliittoa ja näin ollen lapsiakaan ei tulisi avioliiton ulkopuolelle.

Ikä ja kokemukset ovat kasvattaneet. Tätä koko juttua olen harkinnut ja miettinyt vähintään viimeiset 4 vuotta.

Tilasin juuri netistä ovistestejä ja raskaustestejä.

Kuumeilu siis jatkukoon :)

4

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoooapo

hei. piti vastata vähän asian vierestä, mutta suojaamaton seksi ei vaikuta millään tavalla keskenmenojen tulemiseen.

onnea vauvan yrittämiseen. toivottavasti tärppää. oletko keskustellut halukkaan auttajan kanssa tahtooko hän olla lapsen elämässä myöhemmin osallisena?

• ooni

Kannattaa varmaan ottaa perusasioista selvää ennen kuin alkaa lasta hankkia. Suojaamattomalla seksillä ei ole mitään tekemistä keskenmenojen kanssa, keskenmeno voi tulla vaikka olisi keinohedelmöitetty tms.
        Onnea yritykseen, tiedän kokemuksesta että lapsen odottaminen yksin on rankka kokemus. Mutta onhan lapsi kaiken sen arvoinenkin.

• ainakin..

..uskon jonkun verran siihen, että hedelmällisyys kulkee geeneissä. Tosin on kyllä aika kaukaa haettua, että josko itse saisi lapsen helposti, koska serkullakin niitä kolme jo on.

Hedelmällisyyttä pitää tarkastella hieman lähempää, oman äidin kohdalta.

Esim. oma äitini on kahdeksan lapsisesta perheestä. Kaikilla äidin sisaruksilla on vähintään kaksi lasta (paitsi enollani, joka ei ole sopivaa kumppania löytänyt eikä näin ollen ole lapsia päässyt hankkimaankaan). Joillakin äidin sisaruksista on jopa viisi lasta.

Kuten myös äidilläni on viisi lasta eli minulla on neljä sisarusta. Äidin kanssa en ole jutellut asiasta, että kuinka helposti hän aikanaan raskautui (tällaisista asioista ei meillä puhuta :D). Itse tulin esikoisen kohdalla raskaaksi kolmannesta kierrosta, tosin olin juuri pillerit lopettanut joten silläkin oli varmasti osuutta asiaan kun ei tienny luomukierron pituutta jne. Ovistestejä en käyttänyt. Eli varsin pian raskauduin.

Nyt kuumeillaan toisesta ja toinen yrityskierros menossa. Ja luulenpa, että olen kesään mennessä raskaana ilman ovistestejä nytkin. (Tai ainakin toivon niin.) Nyt en ole syönyt pillereitä lainkaan ja olen vielä parhaassa lapsen teko iässäkin.

Mutta siis takasin geeneihin..

Ystäväni odottaa tällä hetkellä toista lastaan. Kummankin lapsen kohdalla hän on raskautunut heti ensimmäisellä kierrolla, kuten myös ystäväni äiti aikoinaan ja ystäväni siskot. Eli heillä näyttää ainakin hyvä hedelmällisyys kulkevan geeneissä.

Eli jos äitisi on ollut vaikeasti raskautuva, voi olla että sinäkin olet. Tai toistepäin.
      Tai voi olla, että asiat menee aivan päinvastoin.. Siis että äidillesi raskautuminen on ollut vaikeaa ja sinulle helppoa. Hedelmällisyyden geenien perusteella tietää varmaski sitten, kun siitä on jotain näyttöä.

Mutta onnea tulevaan! :)

• haaveilen

Mulla äiti on tullut helposti raskaaksi, samoin mieheni äiti. Meillä on nyt kuudes kierto menossa, eikä merkkiäkään raskaudesta. Voi kun nää geenit auttais meitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe