Oletko käynyt Ressun lukiota?
Kerro millaista oli!
Niin hyviä kuin huonojakin puolia
Kokemuksia Ressun lukiosta
6
1073
Vastaukset
- liiinnea
Yksi hyvä kaverini meni sinne vuosi sitten ja katui valintaa myöhemmin. Tässä joitakin niistä aioista, mitä hän on moittinut:
- huono ilmapiiri ja oppilaiden välinen jatkuva kilpailu
- suurin osa oppilaista nörttejä ja yli-suorittaja-hikkejä
- jätkät rumia ;)
- paha ruoka
- tiukka valvonta poissaoloista
Tosin oli koulussa jotakin hyvääkin: hieno rakennus nimittäin :)- fgjjdtkysh
Opiskelen Ressun lukiossa, enkä ole huomannut liiinnean mainitsemia asioita, paitsi, että on pahaa ruokaa. Itse viihdyn tässä lukiossa ja suosittelen muillekin tätä lukiota.
- Hmm..
Ihan nyt ensimmäiseksi korjaan väitteen "tiukka valvonta poissaoloista". En ole tavannut yhtään Ressu-maikkaa, jota kiinnostaisi pätkän vertaa, kuinka usein tunneilla käy. Totta kai suuremmat poissaolot vaikuttavat numeroon, mutta nehän voi kuitata itse, sillä vanhemmat eivät saa Wilma-tunnuksia.
Huono ilmapirri ja jatkuva kilpailu... :P Kuulostaa just niiltä perus stereotypioilta mitä Ressusta kuulee, mutta joita ei itse havaitse siellä. Kyllähän sitä kilpailua siellä toki on, jos sitä hakemalla hakee jonkun kanssa.
Oppilaiden ulkonäkö on sitä sun tätä, laidasta laitaan. Enemmistöön kuuluu sellaisia silmälasipäisiä ja hiljaisia oppilaita, mutta vastapainona löytyy toinen ääripää, jota ei kiinnosta koulu lainkaan, vaan tunneilla käydään kun maittaa ja muutenkin laitetaan kaikki ranttaliksi. Eikä viikonloppuisin kenenkään tarvitse lähteä dokaamaan yksin.
- Ressun ABI
Ressuhan on loistava koulu! Kun aikoinaan kerroin kavereilleni hakevani Ressuun sain kuulla paljon "kilpailusta" ja "huonosta ilmapiiristä", mikä osoittautui kateellisten panetteluksi. Ressu on täynnä kunnianhimoisia ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita omasta tulevaisuudestaan ja auttavat silti muita. Osa saattaa tuntea painetta niskassaan kun koeviikot lähestyvät, mutta jokainen luo sen paineen itse. Kukaan ei Ressussa kysele arvosanojasi tai muuta. Jokainen keskittyy itseensä mikä on rentouttavaa :> Mitä olen jutellut muiden kavereideni kanssa, jotka ovat muissa lukiossa, heidän lukiossaan on tiukka 4:n poissaolon sääntö, eli jos on 4 poissaoloa niin ulos kurssilta. Ressussa ei tätä ole. Opettajat luottavat, että hommat hoidetaan itse.
Mulla on huomenna viimeinen oikea koulupäivä Ressussa, väkisinkin tulee haikea olo, kun miettii mitä kaikkea sain kokea vaan sen takia että menin Ressuun. Sain valtavan määrän kavereita, joista osasta on tullut melkein perheenjäseniä, loistavaa opetusta, ihanan koulurakennuksen loistavalla sijainnilla, sain tyhjennettyä pankkitilini Stockalle (- sinnekö?
Kiiitos kaikista viesteistä (:
Oli kiva lukea kommentteja (toivottavasti) tulevasta koulusta !
Kiva, että suurimmalla osalla on positiivisiä kokemuksia ;>
Kertokaa vaan lisää Ressusta (; - Ressusta v. 2005 kirjoittanut
sinnekö? kirjoitti:
Kiiitos kaikista viesteistä (:
Oli kiva lukea kommentteja (toivottavasti) tulevasta koulusta !
Kiva, että suurimmalla osalla on positiivisiä kokemuksia ;>
Kertokaa vaan lisää Ressusta (;Mielenkiintoista lukea jengin kertomuksia koulusta. Yhdyn pariin viimeiseen kirjoitukseen, ensimmäisen vastauksen jätän ihan omaan arvoonsa :P
Koulussa on todella hyvä ilmapiiri, porukkaa löytyy laidasta laitaan. Totta kai niitä ihme hiihtäjiäkin löytyy, mutta eiköhän näin ole asian laita kaikissa kouluissa... Ressussa tosin hyvä puoli on se, että jokainen saa olla täysin oma itsensä ja pukeutua vaikka jätesäkkiin, jos siltä tuntuu. Kukaan ei tule kiusaamaan etc. Opettajat ovat ihan loistavia (JuHa rules!) ja jaksavat olla, koska porukka on motivoitunutta. Ei siellä niitä poissaoloja valvota, meininki oli vapaata.
Itselleni on jäänyt pelkästään positiivisia muistoja tuosta koulusta, ei hetkeäkään kaduta oma valintani. Kyseinen koulu antoi hyvät eväät jatkoakin varten, itsellä tie vei oikikseen....
Toivottavasti tämä auttoi hieman lisää :P
Tsemppiä kirjoituksiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886