Kiitos kaikille osanottajille! Hienoja runoja kaikki, ihan jokainen.
Rakkautta ensisilmäyksellä herätti tämä tanka, jonka tekijälle ojennan tämänkertaisen kilvan kiertopalkinnon:
Kiireetön kesä
Punavalkoinen
ongenkoho pompottaa
lammen pinnalla
Hentoinen vienotuuli
meitä keinuttaa uneen
Omat muistot tulivat mieleen. Kuuma kesäpäivä, ongensiima mukana muodon vuoksi. Vieri vieressä, on nukuttavan mukavaa, silmäluomet lupsahtelevat alas.
Ja, vienotuuli ei ole yhdyssana, muualla kuin runoilijan teelmässä.
Ilmineeraa itsestäsi!
Toisenkin valitsin, koska ekalla ei ollut tunnistettavaa, rekattua tai rokotettua nikkiä. Eipä senkään valinta ollut mikään helppo.
Teinitarina:
aamuinen usva
metsänreunassa painaa
kasvit piilottaa
kuulen äänettömyyden
heräävästä luonnosta
Enpä tiedä, mikä tässä on teiniä? Aamun autereessa heräävä luonto, hieno tanka.
Onnekseni saan laistaa tankaamattomien arvostelulta, niin mainioita nekin olivat.
Pihtarinaisen runosta tuli mieleen Lauri Viita. Pikkutytöntyllerö juosta vilistää auringon vaalentamin hiuksin, paljain varpain, päällään äidin ompelema kesäkolttu.
Onnea voittajalle, kiitos kaikille!
Olette mainioita sanankäyttäjiä.
Toivon kisalle jatkoa, niin mukavaa on tankata!
Tankakisan voittaja.
18
945
Vastaukset
- tammikuun likka
Tulee aivan mieleen tyyni kesäaamu, sirkat soittavat niityllä, kiireettömästi onkijat katselevat kohon liikkumista veden pinnalla. Sanoja ei tarvita, kaikki on siinä. Tuulen leuto puhaltelu viilentää onkijoita auringon säteitten lämpöisen säteen nostaessa hien ihon pintaan.
Onnea kirjoittajalle ja myös kaikille komelle edelliselle voittajalle. Paljon onnea voittajalle.
Sit vaan 'esiin' ja ottamaan toinen osio palkinnosta vastaan ts. suunnittelemaan uuden kisan aihe.
Myös voisit pikkuhiljaa alkaat sovittelemaan tuomarin sotisopaa päälle!:))
Venla onnistui myös tuomaroinnin suhteen ja molemmat olivat mainitut olivat tosi hyviä.
Myös Kaivannon tanka oli oikeinkin "tankamainen", hitsi vaan kun ne kaksi riviä olis pitänyt sovittaa uudestaan.- Wenla-G
niin vaikeaa ollutkaan, kuin luulin. Sinänsä nyt oli helppoakin.
Kaivannon runosta olen samaa mieltä. Olisipa hän sitä hieman muuttanut teknisesti. Siinä oli, minusta, jopa juoni. Sen luettuaan jäi miettimään, mitähän sitten tapahtuikaan....
- jartsev
Kiitos tuomarille, minusta tuomari on paras;) Ha-haa! Hymyilyttää hyvämieli!
Tosissaan yllätyin Wenlan valinnasta, kiitti sinulle! Tosi miellyttävää tämä suuri huomio minusta on. Kurkkasin palstalle ja hämmästyin, kävin saunassa sulattelemassa ja rauhoituin. Nyt sauna puhtaana tunnustan.
En itse halua arvioida. Nuo sanat ovat minun, ja tuomarilla oli yksin oikeus valintaan. Kiitti kaikille toisille tähän leikkiin osallistuneille, samoin kuin niille jotka vain luitte näitä runoja. Te osaatte ja saatte arvostella!
Onnea "Teinitarinalle" sekä "pihtari naiselle" kivoista runoista. Olen Wenlan kanssa samaa mieltä. Ne ovat hyviä, upeita suorastaan.
Wenla toivoi "tankakisalle jatkoa". Minulle se sopii mainiosti jos te toiset olette samaa mieltä ja haluatte "tankasuonten pulppuavan" edelleen niin mikäs sen mukavampaa! Ilmaiskaa kuitenkin jatketaanko? Niin osaan Maanantaina kertoa tankarunojen aiheet. Suuri kiitos teille!- Sinimarjanen
Onnea oikein paljon!
Paras tosiaan voitti.
Onnea muillekkin voittajille!
Ilman muuta jatkoa vain tähän kisaan.
Ehkä tästä vielä meikäkin alkaa harjoitella.:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
Onnea oikein paljon!
Paras tosiaan voitti.
Onnea muillekkin voittajille!
Ilman muuta jatkoa vain tähän kisaan.
Ehkä tästä vielä meikäkin alkaa harjoitella.:)Sinimarja! Kiva hyvämieli tuli tuosta ja sun onnen toivotuksista. Ei Wenla tiennyt mun sitä kirjoittaneen kun anonyyminä tein. Onneakin tuossa pitää olla, kuinka nyt sattuu ajatus juoksemaan. Sanomaa mä yritin kaikkiin vaikka se impulssi on tietenkin lukijan mielikuvissa kokonaan.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Sinimarja! Kiva hyvämieli tuli tuosta ja sun onnen toivotuksista. Ei Wenla tiennyt mun sitä kirjoittaneen kun anonyyminä tein. Onneakin tuossa pitää olla, kuinka nyt sattuu ajatus juoksemaan. Sanomaa mä yritin kaikkiin vaikka se impulssi on tietenkin lukijan mielikuvissa kokonaan.
tosiaan loistava. Onnea vain edelleen!
Sanoisko että se oli jo heti kun eka kerran
luki, niin tuli ajatus, että tämä on voittaja. - Wenla-G
löytyi tekijä. Kävin täällä katselemassa muutaman kerran, ja pelästyin jo, että se oli jonkun lahjakkaan ohikulkijan teos.
Ei ollut yhtään vaikea valita, se oli kertakaikkiaan paras. Siinä muutamalla sanalla sanottiin ihan kaikki. Minulle tuli tunne, kuin eläisin tuota tankaa, ja jo vain olen sitä elänytkin.
Minä ainakin vilpittömästi toivon kisan jatkuvan. Yksi juttu vain, minusta nikittömänäkin voisi siihen osallistua. Näinhän tämä nytkin toimi hyvin. Kunpa vain vieläkin useammat kokeilisivat, tosi mielenkiintoista on tankaaminen.
Upean tankan taitoit, vieläkin siitä onnea! - jartsev
Wenla-G kirjoitti:
löytyi tekijä. Kävin täällä katselemassa muutaman kerran, ja pelästyin jo, että se oli jonkun lahjakkaan ohikulkijan teos.
Ei ollut yhtään vaikea valita, se oli kertakaikkiaan paras. Siinä muutamalla sanalla sanottiin ihan kaikki. Minulle tuli tunne, kuin eläisin tuota tankaa, ja jo vain olen sitä elänytkin.
Minä ainakin vilpittömästi toivon kisan jatkuvan. Yksi juttu vain, minusta nikittömänäkin voisi siihen osallistua. Näinhän tämä nytkin toimi hyvin. Kunpa vain vieläkin useammat kokeilisivat, tosi mielenkiintoista on tankaaminen.
Upean tankan taitoit, vieläkin siitä onnea!Onhan siinä munkin omia kokemuksia, tai sitähän se pelkästään onkin. Sattui onnellisesti että sinulla oli samoja muistoja ja mielikuvia tuosta aiheesta.
- tanssiva_tamma
Ruusupuska, suukko molemmille poskille ja lämmin halaus :)
- jartsev
tanssiva_tamma kirjoitti:
Ruusupuska, suukko molemmille poskille ja lämmin halaus :)
Minähän aivan punastun ja lähes...! Upeita te olette ja aivan ylitse pursuavan mukavia.
- treia
kiireettömälle kesälle.. se on hieno tanka!
- Teinitarina
Lämmin kiitokseni :)
Terveisin Liisa-iHMeMaan
(vaihdoin tuon Teinitarinan pois :D )- Wenla-G
tankasi, onnea siitä vieläkin! Se oikein aukeni eteeni, kuin hienosti onnistunut luontokuva.
Eiköhän jatketa tankan tiellä ....?
- Teinitarina
Parhaimmat Onnentoivotukseni Sinulle ! :)
T:Liisa-iHMeMaan (Teinitarina) - RosaLiiin
voittajille , kyllä työ ootte hyviä tankaajia.
Tuomarille myös onnea, oikeaan osui valinnat.
Jartsev hyvä, uusi kisa vain julki, tavujen laskeminen on mukavaa. - CannedHeat
minun puolestani... uusi kisa vain käyntiin.
PS. Kaksi mieluiten "ristiriitaista" asiaa aiheeksi saa aikaaan enemmän "tankamaisen" vaikutelman.- jartsev
Uusikisa on käynnissä aika laajasta aihepiiristä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1413152
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau582512Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.291989- 1301657
- 751474
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761425Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641418- 891105
- 901059
- 1351037