Hei!Jouduin tässä luopumaan pitkäaikaisesta koira ystävästäni 14v muutama kk sitten ja kaipaus ja suru ovat vielä kovat mutta lenkkeilyyn tottuneena ja lenkkikaverin kaipauksen vuoksi olen alkanut harkitsemaan uuden kamun hankkimista.Mutta epätoivokseni olen huomannut että kaikki kultaisen noutajan tarjolla olevat pennut ovat vaaleita melkeinpä valkoisia.Niimpä kysyisinkin onko suomessa enää niin sanotun alkuperäisen kultaisen noutajan kasvattajia eli "vehnän värisen" kultaisen noutajan jalostajia lainkaan ja onko väri katoamassa sillä ulkomaisten kasvattajien kenneleissä niitä näkyy vielä olevan!
"vehnän värinen" kultaiset noutajat
7
1513
Vastaukset
- eppulainen
kerma alkaa olla yleisempi, mutta joskus niitä kultaisia vielä ilmaantuu ja toisilla kasvattajilla taitaa olla nimenomaan kultaa. kannattaa selailla kasvattajien sivuja ja sieltähän vanhemmista pystyy päättelemään jotenkuten minkävärisiä pennuista tulee.
- myös kultsu
Oma kultainen noutajamme on myös väriltään lähes valkoinen, mutta rekisterissä lukee värinä silti kulta. Eli älä anna paperilla olevien faktojen hämätä!
- kultsunomistaja
Kultaiset eivät ole sen harvinaisempia kuin aivan valkoisetkaan, yleisemmin koirat ovat 'keskikultaisia'. Tummimmat menevät helpoiten kaupaksi. Koiran väri tummenee iän myötä, pennun väri ei ole sama aikuisena. Lähes joka kennelissä joskus syntyy myös kultaisen värisiä pentuja.
- jee
Käyttölinjaiset kultaiset ovat yleensä paljon tummempia ja "kultaisen" tai "vehnän" värisiä värisiä, mutta kukaan ei myy sulle koiraa, jos alotat sen puhelun "haluun kullan värisen koiran".
- -------------
Itse etsin myös vanhukseni(13v) seuraajaksi kultaisen kultaisen pentua :D Niitä vaan tosiaan tuntuu olevan aika harvassa.
- eppulainen
------------- kirjoitti:
Itse etsin myös vanhukseni(13v) seuraajaksi kultaisen kultaisen pentua :D Niitä vaan tosiaan tuntuu olevan aika harvassa.
on parhaillaan yksi kullanvärinen pentu joka etsii kotia heti.
katsopas golden ringin pentuvälityksestä.
- tummiakin kultsuja
Hei.
Itelläni on "vehnäsestä" hiukan tummempi narttu.
Se on myös terveeksi kuvattu, ja silmäpeilattu.
Olen löytänyt nartulleni myös uroksen, joka sekin tummaa kultaa, sekä terve niin kuin narttunikin.
Astutus tapahtuu tämän kevään aikana, ja olen jo niin innoissani, etten tiedä kuinka päin olla,
sillä aion jättää pennun myös itsellenikin.
Meillä ei kennelnimeä ole, eikä sitä suunnitellakkaan ainakaan vielä.
Ikävää että jouduit luopumaan rakkaasta koirastasi, toivon kuitenkin että löydät etsimäsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278