Rekattuna vai puskasta?

Olen asiaa miettinyt

Olen ajatellut mitä etuja ja haittoja olisi rekisteröitymisestä. En oikein ole päässyt ajatusta pidemmlle. Täälläkin on vakiokirjoittajia, jotka tosi aktiivisia, mutta eivät ole rakattuna palstalla. Varmaan heillä syynsä, haluaisin tietää. Itse olen langennut siihen, että en ole mitään nimimerkkiä käyttänyt, milloinhan aloitan mitenkin. Sekin tuntuu vähän hölmöltä.
Sen tiedän, että kirjoituksiaan voisi rekattuna poistaa, mutta en tiedä miksi poistaisin sen, mitä olen kirjoittanut.

59

2684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KristaTee

jokaisen oma. Ellei halua rekattua nikkiä, niin kirjoittaa sitten ilman sitä. Tätä asiaa on puitu ennenkin ja olen edelleen sitä mieltä, että jonkinlainen nimimerkki olisi hyvä. Välillä tuntuu tyhmältä vastata lauseelle, oli viesti sitten miten mielenkiintoinen tahansa. Vaan jokaisella on omat syynsä. Eihän kenenkään tarvitse selitellä nikkiään tai nikittömyyttän.

Ja sitten on vielä tämä laiskuuskysymys. Nikki on aina siinä valmiina. Ei tarvitse joka kerta sen kimpussa nyhertää. Tämä pätee siis todella laiskoihin, kuten minä.

• angi

tässä asiassa koska jos minä rupean käyttämään puska nimeä niin painan a-ta tai mitä kirjainta vaan tulee eteeni mitä kirjainta olen painanut kymmeniä sanoja, senkun valitsen vaan nimen. Mutta jotenkin tälläisenä rehellisenä ja ystävällis mielisenä ihmisenä haluan seistä sanojeni takana. Tunnen itseni mistä vain en hukkaa omia vastauksiani.

• KristaTee
        angi kirjoitti:

tässä asiassa koska jos minä rupean käyttämään puska nimeä niin painan a-ta tai mitä kirjainta vaan tulee eteeni mitä kirjainta olen painanut kymmeniä sanoja, senkun valitsen vaan nimen. Mutta jotenkin tälläisenä rehellisenä ja ystävällis mielisenä ihmisenä haluan seistä sanojeni takana. Tunnen itseni mistä vain en hukkaa omia vastauksiani.

merkitse, mutta kyllä minulle. Älä yleistä. :))

• kirjoittelen

sieltähän ne parhaimmat mokat tulee, miksi minun pitäisi rekisteröityä, kenelle siitäkin olisi iloa.

• rekisteröitynyt,

• Garilla

Kunnon foorumilla on kaksi vaihtoentoa, eli rekiteröityneen tai ilman.

Siksi minä käynkin täällä ja http://www.seniorinetti.fi

• "pelkkää hyvää"

Vapauden kaipuu =)!!

Ja ihan tosissani; en halua montaa muutakaan asiaa tehdä toisten määräilemänä, miksi siis edes tämän. (Kun ei ole edes puoliksi pakkoa.)

Toisaalta, monella on rekattu, mutta monta nimeä ja osalla vain suljetun piirin , hm, näytössä. En osaa keksiä, miksi sellainen olisi niin paljon parempi kuin tämä, miten toimin. Siksi en muuta ilmituloani, moni hyväksyy "vakikirjoittajat" moni ei, se olkoon heidän rupensa. (Päälle ei saa tulla, eikä räksytyksistäkään niin väliä, kiitos!)

• Eipä väliä, rekattu tai ei, kun vaan on sama nimimerkki, että tietää kenelle vastailee.

Se ei ole kiva, että joka viestissä on eri sana tai lauseen pätkä.

• kuokkija.muualta

jos kirjoittaisit tellastiina eikä rekattuna Tellastiina,niin en tiedäk kuka se on...voi olla kuka vaan.
        Mutta kun kirjoitat nyt rekattuna Tellastiinana tiedän, että se olet just sinä eikä kukaan muu!

• ole paremminkin

yleistä keskustelua, eikä tietyille henkilöille suunnattua sananvaihtoa? Silloinhan on sama millä lauseenpätkällä nimettyy (=uusi sana, joku varmaan ärähtää).

• Atolfia
        ole paremminkin kirjoitti:

yleistä keskustelua, eikä tietyille henkilöille suunnattua sananvaihtoa? Silloinhan on sama millä lauseenpätkällä nimettyy (=uusi sana, joku varmaan ärähtää).

mutta ei se ole sama, onko se lauseen pätkä vai onko jonkinlainen vakinikki.

Kun näkee vakinikin, niin tietää jollakin tapaa, minkälainen ihminen siinä kirjoittelee.

Lauseen pätkä, joka on aina erillainen, antaa tunteen, ikäänkuin ilmaan huutelisi "näkymättömälle" keskustelijalle, eikä koskaan tiedä milloin hän on taas "langalla".

En tiedä, tuleeko kellekkään muulle tällaista tunnetta.

Minulla ei ole rekisteröityä nikkiä, enkä aio rekisteröityäkkään. Näin on hyvä mielestäni.
        Sen olen huomannut, että "rekisteröidyt" keskustelevat keskenään vilkkaammin ja joskus sinne ei oikein uskalla väliin työntyäkkään tällainen pelkkä rekisteröitymätön niminikki.

Yleistähän tämä keskustelu on, mutta jos sinä keskustelet kadulla jonkun tuntemattoman henkilön kanssa, sinä näät hänen kasvonsa ja ilmeensä ja on ihan eri keskustella siten toisen kanssa, mutta esim. keskustelu puhelimessa henkilön kanssa, jota ei ole koskaan nähnyt ja joka ei edes nimeään koskaan ilmoita, sellaisen kanssa keskustelu on hieman outoa. Puhelimessa oppii ehkä äänen tunnistamaan, mutta lausenikkiä on vaikea tunnistaa missään tilanteessa, paitsi jos käyttää aina samaa lausetta nikkinä.

En tiedä, tulinko ymmärretyksi.

• 1943
        Atolfia kirjoitti:

Kun näkee vakinikin, niin tietää jollakin tapaa, minkälainen ihminen siinä kirjoittelee.

Lauseen pätkä, joka on aina erillainen, antaa tunteen, ikäänkuin ilmaan huutelisi "näkymättömälle" keskustelijalle, eikä koskaan tiedä milloin hän on taas "langalla".

Minulla ei ole rekisteröityä nikkiä, enkä aio rekisteröityäkkään. Näin on hyvä mielestäni.
        Sen olen huomannut, että "rekisteröidyt" keskustelevat keskenään vilkkaammin ja joskus sinne ei oikein uskalla väliin työntyäkkään tällainen pelkkä rekisteröitymätön niminikki.

Yleistähän tämä keskustelu on, mutta jos sinä keskustelet kadulla jonkun tuntemattoman henkilön kanssa, sinä näät hänen kasvonsa ja ilmeensä ja on ihan eri keskustella siten toisen kanssa, mutta esim. keskustelu puhelimessa henkilön kanssa, jota ei ole koskaan nähnyt ja joka ei edes nimeään koskaan ilmoita, sellaisen kanssa keskustelu on hieman outoa. Puhelimessa oppii ehkä äänen tunnistamaan, mutta lausenikkiä on vaikea tunnistaa missään tilanteessa, paitsi jos käyttää aina samaa lausetta nikkinä.

omasta näkökulmastani. Tulin siihen johtopäätökseen, etten lainkaan ajattele, kuka viestin on kirjoittanut. Jos asia kiinnostaa tai herättää ajatuksia, osallistun. Olenkin vähän tällainen erakko. Pystyn esim. matkustamaan yksin ja juttelen tuntemattomien kanssa. Sitten on taas vapaa lähtemään omille teilleen.

• ole paremminkin kirjoitti:

jolloin rekisteröidyn nimimerkin käyttö tuntuu kivalta.
        Sitähän luo aina jonkinlaisen mielikuvan toisesta
        kirjoittajasta.
        Minulla ainakin on sen verran vilkas mielikuvitus,
        että täällä palstalla vakinaisesti kirjoittavat ovat
        saaneet "kasvot".
        Tosin täytyy tunnustaa, että on keskustelualueita, joissa
        en välttämättä käytä omaa rekisteröityä nimimerkkiäni.
        Silloin sitten täytyy "NIMETTYÄ" milloin milläkin
        lausahduksella. Hauska sana tuo "nimettyä".

• voivat..
        Atolfia kirjoitti:

olla pahasta.

• Asiallisesti ilman
        voivat.. kirjoitti:

olla pahasta.

nikkiä on parasta.

• entiset kirjoitukset

ainakin näkyvät helposti.

• OliviaKoo

osoitan nyt tyhmyyteni ja kysyn: Miksi heitä, jotka eivät kirjoita rekisteröidyllä nikillä, kutsutaan "puskasta huutelijoiksi"?

Kyllä esim. lehtien yleisönosastoissa on paljon kirjoituksia ilman joko omaa nimeä tai jonkinlaista nimeen verrattavaa nimimerkkiä.
      Otetaanpa esimerkiksi vaikka "Kokemusta on".
      Ihminen senkin lauseenpätkän takana on.

Emmehän me toisillemme vieraat ihmiset täällä sille nimimerkille niinkään vastaa (toivottavasti), vaan vastaamme viestiin, mielipiteeseen, kannanottoon.

En kiellä, etteikö joskus olisi, tietyissä tilanteissa, helpompi vastata tutulle nimimerkille kuin tälle nk. "lauseenpätkälle", mutta ihan kunnon keskusteluissa ei mielestäni asialla saisi olla väliä.

Kun vastaillaan näissä turhanpäiväisissä ketjuissa, joihin lasken ehdottomasti Pystybaarin, on suorastaan elinehto tunnistaa kirjoittajat jo senkin takia, että voi itsekseen etukäteen miettiä, millaista esim. huumoria voi heittää itsekullekin kirjoittajalle joutumatta heti arvostelun kohteeksi.

Summa summarum; yleisessä keskustelussa ei mielestäni nimimerkillä ole mitään väliä. Asialla on.

• OliviaKoo

lausumallani Pystybaarin "turhanpäiväisyydellä" siihen kirjoittavia nimimerkkejä, en missään tapauksessa!
        Tarkoitin vain ketjun turhanpäiväisyyttä.
        Aloitin sen aikoinaan vain siksi, että sinne voi heittää ajatuksiaan silloin, kun ei välttämättä halua tehdä asiasta aloitusta.

Ketju poukkoilee, välillä on enemmän kirjoittajia, välillä vähemmän. Välillä on asiaa, välillä ei.
        Ketju elää elämäänsä. Niinhän me kaikki muutkin.

• Vanas

Rekkaamattoman nikin voi kuka hyvänsä "kaapata", ja siinä meni taas yksi identiteetti jonkun hulivilin käyttöön.
      Toisekseen, on paljon mukavampi tietää kenellä "keljuilee". Eli voikohdistaa kehunsa oikealle persoonalle, eikä itse joudu ampumaan haulikolla.

• Rekisteröitynä kirjoittaja sitoutuu ikäänkuin tähän suomi24:ään, on nimi ja osoite. Kuka nyt kotiaan pilaisi huonoilla kirjoituksillaan.

Poisto-oikeudella ei sanottavaa merkitystä ole. Joskus poistan huonon viestini tai oman ja vastauksena tulleet ilkeilyt.

Vakinikki on hyvä. Seuratkaapa vaikka Atolfia tai Hinriikka tai Maalaismiestä tai 1943:a.

Puskikset ovat tulleet palstalle sanomaan jotain ilkeää, eivätkä kehtaa esiintyä vakinikillä. Heidäthän opittaisiin tuntemaan!

Oletan, että kaikki käyttävät joskus puskanikkiä, jos eivät halua ilmoittaa itsestään jotain salassa pidettävää.

Kaikki ketjut pysyvät parempina ja miellyttävämpinä jos vain rekisteröidyt- ja vakinikit kirjoittavat.

Puskiksethan kirjoittavat vaikkapa viidellä nikillä samaan ketjuun, ollen eri mieltä itsensäkin kanssa.

• Rehellinen puskis

Halveksunta ja nimittely puskanikkiläiseksi on saanut minut luopumaan rekatusta nikistäni.

Ihmisten luokittelu ilkeisiin ja hyviin avoimella kirjoitusfoorumilla on mielestäni väärin.

Olen aina sorrettujen ja huono-osaisten puolella.

Teen paljon vapaaehtoistyötä monessa järjestössä, olen kasvattanut vieraita orpolapsia omieni lisäksi, autan rahallisesti taloudellisessa ahdingossa olevia lähimmäisiäni
        ja en ota ilkeän tatuointia otsaani rekisteröityjen myrkyistä, koska pyrkimykseni on olla hyvä ihminen vioistani huolimatta.

Kirjoitan millä nimellä haluan ja yritän aina olla lainkuuliainen, en pilaa kotiani enkä muidenkaan koteja kirjoituksilla enkä muutenkaan.

~Älä vaadi, että asiat tapahtuvat niin kuin ~sinä toivot,
        ~vaan toivo niin kuin ne tapahtuvat,
        ~silloin elämässä vallitsee rauha.

Epiktetos

• rekisteröitynyt
        Rehellinen puskis kirjoitti:

Halveksunta ja nimittely puskanikkiläiseksi on saanut minut luopumaan rekatusta nikistäni.

Ihmisten luokittelu ilkeisiin ja hyviin avoimella kirjoitusfoorumilla on mielestäni väärin.

Teen paljon vapaaehtoistyötä monessa järjestössä, olen kasvattanut vieraita orpolapsia omieni lisäksi, autan rahallisesti taloudellisessa ahdingossa olevia lähimmäisiäni
        ja en ota ilkeän tatuointia otsaani rekisteröityjen myrkyistä, koska pyrkimykseni on olla hyvä ihminen vioistani huolimatta.

Kirjoitan millä nimellä haluan ja yritän aina olla lainkuuliainen, en pilaa kotiani enkä muidenkaan koteja kirjoituksilla enkä muutenkaan.

Epiktetos

Minä vastailen viesteihin tuntemattomana, mutta asiallisesti.Harvemmin rekatulla nikillä.
        Asiallisesti asiallisiin. Ehkä vähän "piikitellyt" asiattomia.
        Eniten ärsyttävät itseään älykkäämpänä pitävät,muita halveksivat.Eräskin nimimerkki puuttuu lähes jokaiseen aloitukseen. Jos ei muuten, niin ilmoittaa ettei asia häntä kiinnosta.
        Itse enimmäkseen lueskelen keskusteluja. Vastaan, vain jos asia kiinnostaa ja on jotakin sanottavaa.

• esim. jos
        rekisteröitynyt kirjoitti:

Minä vastailen viesteihin tuntemattomana, mutta asiallisesti.Harvemmin rekatulla nikillä.
        Asiallisesti asiallisiin. Ehkä vähän "piikitellyt" asiattomia.
        Eniten ärsyttävät itseään älykkäämpänä pitävät,muita halveksivat.Eräskin nimimerkki puuttuu lähes jokaiseen aloitukseen. Jos ei muuten, niin ilmoittaa ettei asia häntä kiinnosta.
        Itse enimmäkseen lueskelen keskusteluja. Vastaan, vain jos asia kiinnostaa ja on jotakin sanottavaa.

Bilman sheriffimerkein kirjoittaa kommentin ja toisaalta jos hän saman kommentin laittaa ilman meille tutuksi tullutta nikkiään, varmasti suhtaudumme ihan eri tavalla.
        Nyt tuli asia huonosti ilmaistua, mutta en osaa muotoilla ajatusta paremmin, pätkii.

• KristaTee
        esim. jos kirjoitti:

Bilman sheriffimerkein kirjoittaa kommentin ja toisaalta jos hän saman kommentin laittaa ilman meille tutuksi tullutta nikkiään, varmasti suhtaudumme ihan eri tavalla.
        Nyt tuli asia huonosti ilmaistua, mutta en osaa muotoilla ajatusta paremmin, pätkii.

että emme suhtaudu kovin vakavasti nikittömiin viesteihin? Mutta höristämme korviamme, jos tuttu, rekisteröity nikki jotain sanoo? En tiedä muista, mutta kohdallani se ei ole niin. Kyllä jokainen viesti on lukemisen arvoinen. Eihän itse viestiin vaikuta se, onko nikillinen vai ei.

• Minua...

Epiktetos

on myöskin etänyt omaa rekisteröityä nikkiäni käyttämästä tuollainen epäasiallinen nimittely
        "puskasta" kirjoittelijoiksi, en enää juurikaan
        käytä nikkiäni.

Sitten täällä on klikkejä, jotka näyttävät käyvän joukolla yhden kimppuun, aivan kuten koulukiusaamisessa!
        Usein ovat samaa murretta puhuvia!
        Halveksittavia, raukkamaisia vätyksiä!

Heitä on varsinkin tuolla vanhojen palstalla.
        Ja vielä ne, jotka jättävät yksin.
        Sehän on eräs koulukiusauksen muoto myöskin.
        Varmaan entisiä koulukiusaajia.

• Ihminen vain
        Minua... kirjoitti:

on myöskin etänyt omaa rekisteröityä nikkiäni käyttämästä tuollainen epäasiallinen nimittely
        käytä nikkiäni.

Sitten täällä on klikkejä, jotka näyttävät käyvän joukolla yhden kimppuun, aivan kuten koulukiusaamisessa!

Tuolla 70 palstalle se on oikein kansanhuvi moittia ja pitää rekisteröitymättömiä kirjoittajia alhaisina ja halveksittuina.

Olen joskus erehtynyt sinne kirjoittamaan, mutta
        enpä erehdy enää.

Saattaahan olla, että alkava dementia vanhoilla on yksi syy tuollaiseen epäinhimilliseen käyttäymiseen,
        ja silloin ihminen ei ole vastuussa omista
        sanoistaan ja tekemisistään.
        Tuo oli olettamus, joten älkää sen takia tuomitko.

• Minua... kirjoitti:

käytä nikkiäni.

Nyt me saimme uuden määritteen itsellemme.

Rekisteröisyt ja vakinikit, varsinkin minä, Ruuneperi, olen ihmetellyt tapaa kirjoittaa keskusteluissa tuntemattomana.

En muista kenenkän kehuneen itseään omasta tavastamme kirjoittaa. Vastapuoli, jos nimityksen hyväksytte, kehuvat paremmuuttaan, jopa erinomaisuuttaan.

Oikeustaju, rehellisyys, hyvät käytöstavat j.n.e. ovat arvottomia. Käynemmeköhän keskusteluja ollenkaan.

Kirjoitetaan loukkauksista. Kun kirjoitin tetraplegikoista, neliraajahalvaantuneista, palstan kirjoittajina, keppi sormena, nimitettiin minua aivoiltanikin tetraplegikoksi.

Saatte arvata minkälaista nimimerkkiä kirjoittaja käytti.

Paras tapa siis olisi olla käyttämättä nimimerkkiä lainkaan! eikö niin!

Jos joku rekisteröity käyttäytyy palstalla huonosti, hänet saadaan helposti kuriin.

• 22,2
        esim. jos kirjoitti:

Olen itse kokenut sen, testatessani omaa nikkiäni.
        Saman asian kerroin nikillä ja lauseenpätkällä,
        niin osanotto oli erilaista.
        Olenkin ajatellut laittaa galleriasivuni salaiseksi,
        koska on ihmisiä jotka eivät halua minulle vastata,
        ilmeisesti siinä näkyvien tietojen perusteella
        Mitä väliä sillä oikeastaan täällä on, onko joku yksin,
        aviossa, köyhä, rikas, laiha, lihava vai asuuko esim. ulko- vai kotimaassa.

• 22,2
        22,2 kirjoitti:

Olen itse kokenut sen, testatessani omaa nikkiäni.
        Saman asian kerroin nikillä ja lauseenpätkällä,
        niin osanotto oli erilaista.
        Olenkin ajatellut laittaa galleriasivuni salaiseksi,
        koska on ihmisiä jotka eivät halua minulle vastata,
        ilmeisesti siinä näkyvien tietojen perusteella
        Mitä väliä sillä oikeastaan täällä on, onko joku yksin,
        aviossa, köyhä, rikas, laiha, lihava vai asuuko esim. ulko- vai kotimaassa.

Painovirhepaholainen pääsi yllättämään, sorry!

• 1943
        Minua... kirjoitti:

käytä nikkiäni.

monta kertaa omia ajatuksiaan viesteissään, kun haluaa mollata toista. Käydään jonkinlaista kilpailua siitä, kenen aloitus saa enemmän vastauksia. Ollaan vahingoniloisia, kun jonkun aloitus ei saa jatkoa. Tällainen vertailu on mahdollista vain, jos käyttää samaa nikkiä. Tämä kävi yhden aloittamani ketjun sivutuotteena ilmi, lienee se osa ketjusta poistettu nyt. Näyttää tuolla yhden aloittamani ketjun kohdalla olevan nolla, ei heilauta minua. Menen saunaan.

• Rehellinen puskis
        Ruuneperi kirjoitti:

Nyt me saimme uuden määritteen itsellemme.

Rekisteröisyt ja vakinikit, varsinkin minä, Ruuneperi, olen ihmetellyt tapaa kirjoittaa keskusteluissa tuntemattomana.

En muista kenenkän kehuneen itseään omasta tavastamme kirjoittaa. Vastapuoli, jos nimityksen hyväksytte, kehuvat paremmuuttaan, jopa erinomaisuuttaan.

Oikeustaju, rehellisyys, hyvät käytöstavat j.n.e. ovat arvottomia. Käynemmeköhän keskusteluja ollenkaan.

Kirjoitetaan loukkauksista. Kun kirjoitin tetraplegikoista, neliraajahalvaantuneista, palstan kirjoittajina, keppi sormena, nimitettiin minua aivoiltanikin tetraplegikoksi.

Saatte arvata minkälaista nimimerkkiä kirjoittaja käytti.

Paras tapa siis olisi olla käyttämättä nimimerkkiä lainkaan! eikö niin!

Jos joku rekisteröity käyttäytyy palstalla huonosti, hänet saadaan helposti kuriin.

Olen pahoillani Ruuneperi, jos olet joutunut tuollaista ala-arvoista tekstiä lukemaan.
        Itse en ole moiseen törmännyt, koska käyn täällä
        harvakseltaan.

Tiedän ainakin parin kirjoittajan lähetelleen kommenttejaan sängyn pohjalta erittäin huonokuntoisina tekemättä siitä suurta numeroa.

He eivät rekisteröityneet ja jäivät huomiotta
        70 vakioiden keskellä.

"Rekkaamattomat ovat vain kaunan kantajia,
        pokka ei kestä rekatulla nikillä",
        oli erään ahkeran vakinikin vastaus sairaalle.

Rekattu tuskin tiesi miten huonokuntoinen
        kirjoittaja oli kyseessä.

Sanottavaa oli heillä, hiljaisilla, rekisteröimättömillä.

Itsekeskeinen kirjoittelu á la mainostaminen on
        ollut tyypillistä joillekin, malliin: Minä en
        ainakaan-- -, minä kirjoitan vain samalla ---
        jne.

Lukijat käyttävät omia aivojaan ja huomioivat nämä seikat ilman selostuksia ja
        pienoismalleja.

*Oikeustaju, rehellisyys, hyvät käytöstavat ovat
        arvottomia* kirjoitit.
        Olen varma, ettet usko tuota Ruuneperi hyvä,
        eivätkä muutkaan kirjoittajat usko.

Tästä kehkeytyi hyvä keskustelu ja sitähän me kaipaamme - eikö.

• Sääli sairasta,

Olen pahoillani Ruuneperi, jos olet joutunut tuollaista ala-arvoista tekstiä lukemaan.
        Itse en ole moiseen törmännyt, koska käyn täällä
        harvakseltaan.

Tiedän ainakin parin kirjoittajan lähetelleen kommenttejaan sängyn pohjalta erittäin huonokuntoisina tekemättä siitä suurta numeroa.

He eivät rekisteröityneet ja jäivät huomiotta
        70 vakioiden keskellä.

"Rekkaamattomat ovat vain kaunan kantajia,
        pokka ei kestä rekatulla nikillä",
        oli erään ahkeran vakinikin vastaus sairaalle.

Rekattu tuskin tiesi miten huonokuntoinen
        kirjoittaja oli kyseessä.

Sanottavaa oli heillä, hiljaisilla, rekisteröimättömillä.

Itsekeskeinen kirjoittelu á la mainostaminen on
        ollut tyypillistä joillekin, malliin: Minä en
        ainakaan-- -, minä kirjoitan vain samalla ---
        jne.

Lukijat käyttävät omia aivojaan ja huomioivat nämä seikat ilman selostuksia ja
        pienoismalleja.

*Oikeustaju, rehellisyys, hyvät käytöstavat ovat
        arvottomia* kirjoitit.
        Olen varma, ettet usko tuota Ruuneperi hyvä,
        eivätkä muutkaan kirjoittajat usko.

Tästä kehkeytyi hyvä keskustelu ja sitähän me kaipaamme - eikö.

joka sai tuollaista silmilleen.

Omahyväiset ja kovasanaiset "rekatut" saisivat
        mennä syvälle itseensä ja kysyä:
        -Miksi en voi antaa arvoa muille ihmisille?

• Nikittelijä

Jos ei muuta aihetta keksi, niin tämä vetää aina kansan kirjoittamaan mielipiteensä.
      Kerran kuussa julkistetaan samat ajatukset.

Osa lukijoista ilmeisesti katsoo ensin, kuka kirjoittaa, ja vasta sitten lukee tekstin.
      Jos kirjoittaja on tuntematon, ei kannata ottaa tekstiä vakavasti, koska se ilman muuta on häirikköviesti puskasta!?
      Jätetäänkö ne siis lukematta?

Osa lukee mielipiteet, eikä kirjoittajan nimmari vaikuta lukijan omaan mielipiteeseen. Hän vastaa, jos asia on sen arvoinen.

Ilmeisesti ne, jotka vannovat rekisteröitymisen nimeen eivät välitä osallistua keskusteluun, jossa tilapäisnimmarilla varustetut keskustelevat.
      Näin ollen voidaan vetää se johtopäätös, että heistä tärkeintä on tuntea keskustelijat, ei väliä, mistä puhutaan.

• Waan

Puun takaa kuitenkin.Mitäs täällä muka tapahtuu.
      Pari vanhaa tukki jätkää istuu aidalla.

• Atolfia

Sehän on: kaksi vanhaa, vanhaa varista
        istuu pellon aidalla, ruskea on rinta kaislikon,
        sataa, hiljaista on, hämärtyy.

Olikohan se noin?

• Satu*
        Atolfia kirjoitti:

Olikohan se noin?

"...istuu aatoksissaan pellon laidalla."

Heh, muun kaiken muistit hienosti!

Miten ihmeessä nuo lapsena esitetyt runot voivat vieläkin olla päässä?

Onko sitten enää ihmettelemistä, että dementia meitä uhkaa?
        - Miten sinne VOISI enää koko ajan mahtua lisää?

• Hohhoijjaa, virheitä, virhe...
        Satu* kirjoitti:

"...istuu aatoksissaan pellon laidalla."

Heh, muun kaiken muistit hienosti!

Miten ihmeessä nuo lapsena esitetyt runot voivat vieläkin olla päässä?

Onko sitten enää ihmettelemistä, että dementia meitä uhkaa?
        - Miten sinne VOISI enää koko ajan mahtua lisää?

:/ :D

• Atolfia
        Hohhoijjaa, virheitä, virhe... kirjoitti:

:/ :D

mutta kyllä minäkin sen olen oppinut siten, että aidalla istuvat. Jotenkin on jäänyt sellainen kuvakin kirjan sivusta, että sellaisen pisteaidan päällä istuivat.

Tuleekohan vieläkin eriäviä mielipiteitä?

• Otto-Vaan
        Atolfia kirjoitti:

Olikohan se noin?

kaksi vanhaa tukkijätkää istuu tummetessa illan.
        Palsta hiljaa on, ja tuntuu tuoksu herkkä niskavillan.:)

• Otto-Vaan kirjoitti:

kaksi vanhaa tukkijätkää istuu tummetessa illan.
        Palsta hiljaa on, ja tuntuu tuoksu herkkä niskavillan.:)

Voin hyvin kuvitella tilanteen ja tummenevan
        illan rauhan, tyytyväisyyden päivän töiden päätyttyä...
        Ei kai niitä ihmisen 'herkkiä' tuoksahduksia
        ennen vanhaan mitenkään kaihdettu, päinvastoin.

• Nimittely pitäisi kieltää

Mielenkiintoista, miten näinkin epämääräisen ryhmän sisälle syntyy joidenkin tekeminä ihan omia sääntöjä ja uskomuksia. Kun kerran palvelun tarjoaja on mahdollistanut sekä rekatun että rekkaattoman kirjoittamisen, ne ovat tasa-arvoisia tapoja. Sen sijaan rekatut tuntuvat jatkuvasti korostavan itseään ikäänkuin parempina. Tätä kuvastaa nimittely puskasta huutelu. Minusta puskasta huutelua on inhottava ilkeily eikä siinä ole väliä, onko kirjoittaja rekattu tai rekkaamaton.

Olen koko kirjoitteluni ajan ihmetellyt, mihin tarvitaan poisto-oikeutta ja joidenkin kirjoittajien innokkuutta poistaa aloittamansa aihe, kun mukaan tulee heille sopimaton mielipide. Eikä kyse ole ilkeilystä vaan siitä, että halutaan saada vain silittelyä, ei keskustelua. Ettekö te poistoja harrastavat voisi jo alkuun määritellä, ketkä saavat ja voivat aloituksiinne vastata,että ei tarvitse ns. siivota jatkuvasti, koska mukana menee monasti myös pesuvesi ja lapsi. Jos rajaatte aiheenne ja vastaajat,saatte pääosin sitä mitä keskustelulta haluatte. On todella tylsää, kun ketjussa on virinnyt mukava juttutuokio ja seuraavan kerran tänne tullessa se onkin poistettu.

jos ja kun mjkaan tulee ilkeilyä, posituuko se muka sillä, että ruhjotte ketjua? Kuten näkyy, ei poistu. Miksi keskustelussa ei saisi näkyä koko kirjo? Ilkeilijät vastaavat omista sanomisistaan, kaunistelu tai kauhistelu ei heitä muuksi muuta.

Rekatut näyttävät ainakin ns. uusina saavan ensin kirjoitella rauhassa, mutta säännöllisesti muutaman viikon jälkeen alkaa säälimätön parjaaminen. Niin käy myös rekkaamattomille, mutta samalla nikillä kirjoittaville. Tätä en tajua, mutta se näkyy olevan tämän palstan kirjoittamaton ja pysyvä sääntö. Saman kohtelun saavat kaikki, joten ainakin se pistää miettimään, miksi rekata itseään lainkaan tai käyttää yhtä ja samaa nikkiä, jos mielenrauhansa haluaa säilyttää. Mutta, jos on kovanahkainen ja haluaa riidellä, kannattaa siis rekisteröityä.

En koe itseäni lainkaan mistään puskasta huutelijaksi ja ihmettelen tätä nimittelyä, koska suurin osa meistä rekkaamattomina kirjoittajista näyttää olevan ihan tavallisia kunnon kirjoittajia eikä mitään ilkeilymestareita. Kun en koe palstakirjoittelua elämäntehtäväkseni, en ole niin kiinnostunut kirjoittajista, että lähtisin penkomaan aikaisempia kirjoituksia puhumattakaan palstalla olevasta joidenkin tavasta arvuutella ja vahtia, kuka kirjoittaja muka oikeasti on. Jos tällaiseen on todella aikaa ja kovin mielenkiintoa, kannattaisi miettiä, löytyisikö vapaa-aikaan parempaakin tekemistä. Mutta en tiedä, mikä autuus vahtimisessa ja nimittelyssä piilee, niiden mystiikka on vielä kokematta ja luulen, että saavat jäädäkin sellaisiksi. Kuten laulussa sanotaan: maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, ne kummastuttaa, hämmästyttää pientä kulkijaa...

• Pirkko3

Vaan olen tullut siihen tulokseen että kyllä rekattuakin nikkiä osataan käyttää....hiukan hienosäätöä ja niin vaan ilmestytään sivulle kuin sivulle, aivan sama onko rekattu vai rekkaamaton, ei heiluta jos joku ilkeyksissään käyttää kun sitä ei kuitenkaan voi estää.
        Jos täällä maailmassa alkaa ennakoimaan kaikkea ja varsinkin pelkäämään JOS, silloin on kai parasta että pistetään koneet kiinni ;-)).
        En sulje kuitenkaan ensimmäisten joukossa,,,,vaan jatkan samaan malliin.

• Ihmisten ilkeys on suurta
        Pirkko3 kirjoitti:

Vaan olen tullut siihen tulokseen että kyllä rekattuakin nikkiä osataan käyttää....hiukan hienosäätöä ja niin vaan ilmestytään sivulle kuin sivulle, aivan sama onko rekattu vai rekkaamaton, ei heiluta jos joku ilkeyksissään käyttää kun sitä ei kuitenkaan voi estää.
        Jos täällä maailmassa alkaa ennakoimaan kaikkea ja varsinkin pelkäämään JOS, silloin on kai parasta että pistetään koneet kiinni ;-)).
        En sulje kuitenkaan ensimmäisten joukossa,,,,vaan jatkan samaan malliin.

Pitää mennä pois.

• Atolfia
        Ihmisten ilkeys on suurta kirjoitti:

Pitää mennä pois.

vaan tulin just ikkää tähän istumaan.

En puutu noihin nikkijuttuihin enää, se pitää minkä sanoin.

Muuta asiaa ihan tässä kirjoittelen lystiksein.
        Lueskelin noi eri ikäryhmien palstaotsikoita ja satuin myös lukemaan 80 -palstan otsikot:

Oletteko koskaan
        Halavatun papat
        vastanneet kyselyyn:
        Saiko Suomi korvauksia?
        ÅKE

Hieman muunneltuna, mutta kuitenkin.:>).

• Säännötkin ovat noin

Siellä on kielletty toisten herjaaminen, siis esim. nimittely
        jollain 'puska'-alkuisilla ilkeillä epiteeteillä.

Anonyymius on myös säännöissä sallittu, joten toisten
        vakoilu ja arvuuttelu on sääntöjen vastaista.

Ja nikitön kirjoittelu on siitä hyvä, että ennakkoasenteet ja -luulot käyvät mahdottomiksi.
        Vastauksia saa sellaisenkin alotus, joka muuten
        on ennakkoasenteiden takia jäänyt paitsioon.

Tosin ketjun pituus ei mielestäni ole mikään päätavoite.
        Voihan joskus ilmoitusluontoisena asiana aivan yksikin viesti olla paikallaan.

Tuolla nuorten ketjussahan näin onkin, siellä on vain niitä.

On vapaampaa keskustella ilman nikkiä.
        Vain a s i a etenee silloin ketjua myöten.

• Säännötkin ovat noin kirjoitti:

Siellä on kielletty toisten herjaaminen, siis esim. nimittely
        jollain 'puska'-alkuisilla ilkeillä epiteeteillä.

Anonyymius on myös säännöissä sallittu, joten toisten
        vakoilu ja arvuuttelu on sääntöjen vastaista.

Ja nikitön kirjoittelu on siitä hyvä, että ennakkoasenteet ja -luulot käyvät mahdottomiksi.
        Vastauksia saa sellaisenkin alotus, joka muuten
        on ennakkoasenteiden takia jäänyt paitsioon.

Tosin ketjun pituus ei mielestäni ole mikään päätavoite.
        Voihan joskus ilmoitusluontoisena asiana aivan yksikin viesti olla paikallaan.

Tuolla nuorten ketjussahan näin onkin, siellä on vain niitä.

On vapaampaa keskustella ilman nikkiä.
        Vain a s i a etenee silloin ketjua myöten.

hyvät tavat kunniaan!
        Pitkän päälle aina se parhain menettelytapa.

• Kotoa
        satu kirjoitti:

hyvät tavat kunniaan!
        Pitkän päälle aina se parhain menettelytapa.

lähtevät hyvät tavat!
        (Tai sitten ei!)

• Hellevi-s

Olen nyt tavannut läpi kaikki kirjoituksen. Puoliakaan en ymmärtänyt mutta jonkinlainen sekava suuntaus löytyi.

Joskus ennen täällä oli tapana moitiskella nimimerkittömiä. Nyt ollaan käännytty toiseen suuntaan. Elikkä jos sinulla on rekisteröity nimimerkki niin kuulut alimpaan kastiin.

Aika huvittavaa. Avoin keskustelufoorumihan tämä on. Ainakin sellaiseksi alun perin tarkoitettu. Eikö siis ole samantekevää minkälaisella nimimerkillä tänne kirjoittaa. Onhan tietysti helpompaa vastailla jos edes tietää mille sukupuolelle vastaa mutta ei sekään maailmaa kaada jos ei tiedä. Jos vastaus menee puihin niin sitten se menee. :))

• Juniperus

Rekatun ja puskiksen välillä on rekkaamaton vakinikki, kuten minulla.

Kertanikillä kirjoittelusta on se haitta, että keskustelu lähtee joka viestissä alusta. Ethän voi tietää, oletko keskustellut kirjoittajan kanssa avauksessa aiemmin, vai vastaatko joka kerta eri ihmiselle. Keskustelu ei etene tai paremminkin: keskustelua ei pääse syntymään. Minimivaatimus olisi minusta yksi nikki yhdessä avauksessa.

Joku paheksuu sitä, ettei kertanikin kirjoituksiin vastata, ja edelle kirjoittamani voi olla yksi syy. Vakinikistä voi myös arvella ennakolta, onko teksti kiinnostavaa vai ei, ja mielenkiinnottomat voi jättää väliin. Kertanikki ei anna sitä mahdollisuutta, vaan edellyttää, että hänen viestinsä luetaan summassa. (Osuva otsikointi helpottaa samaa valintaa.)

• Huhhuh!

VAIN nikittömässä keskustelussa ASIA etenee

ilman ennakkoluuloja.

• Juniperus
        Huhhuh! kirjoitti:

VAIN nikittömässä keskustelussa ASIA etenee

ilman ennakkoluuloja.

Kirjoittaja luo viesteillään kuvan itsestään, ja ajattelutavoistaan. Aikaisempien viestien pohjalta voin (ja saan?) arvioida, kirjoittaako nikki juuri minua kiinnostavia kommentteja.

Kaikkia viestejä minulla ei ole tilaisuutta lukea, joten joka tapauksessa valikoin osan, ja aikaisemmat viestit antavat jonkinlaisen aavistuksen viestin kiinnostavuudesta - samoin kuin otsikko tietysti. Joidenkin nikkien tekstit sivuutan aiemman lukukokemukseni perusteella, ja samoin varmaankin moni ohittaa minun sepustukseni suoralta kädeltä. Ja hyvä niin. Miksi jonkun, jota ajatukseni eivät kiinnosta, pitäisi niitä lukea?

Asiaa nikittömissäkin viesteissä on varmaan yhtä lailla, mutta keskustelun syntymisen estää se, ettei viesteistä synny ketjua, eikä ajatuksista kokonaisuutta, kun saman kirjoittajan viestejä ei voi yhdistää. Viestinvaihto jää jutustelun jankkaamisen ja huulenheiton tasolle.

• nikodemus-

Toisen käyttäjän kannalta rekattu kirjoittaja on parhaimmillaan silloin, kun hän pannut Galleriaan kuvaansa.

Erityisen ärsyttäviä ovat kirjoittajat, jotka eivät paljasta Galleria-sivuaan lainkaan.

• 1943

kertoa kenelle tällainen salainen galleriasivu aukeaa. Kun niitäkin on kahdenlaisia ja moni ei halua kertoa itsestään mitään. Mielenkiintoisia olisivat, jos panostaisi niihin ja hauskasti kertoisi kuka on tai tuntee olevansa, olkoon sitten vaikka fiktiota.

• kenellekään
        1943 kirjoitti:

kertoa kenelle tällainen salainen galleriasivu aukeaa. Kun niitäkin on kahdenlaisia ja moni ei halua kertoa itsestään mitään. Mielenkiintoisia olisivat, jos panostaisi niihin ja hauskasti kertoisi kuka on tai tuntee olevansa, olkoon sitten vaikka fiktiota.

sen enempää, tyhjää täynnä ovat.
        Ja sehän olisi aivan turhaa kertoilla siellä satuja lukijoille, satuilla voi sitten palstoilla.

• Atolfia

ilman Galleriaakin, kuka kukin on, mitä harrastaa, milloin menee nukkumaan ja nousee ylös.
        Niin myös mitä lukee ja mistä yleensä pitää ja senkin, minkä ikäinen kirjoittelija on.

Eikös tässä jo ole melkoisesti tietoa meistä itsekustakin?

Miksi nyt Galleriaan kuvansa pistäisi kaikkien töllisteltäväksi, en näe sitä tarpeelliseksi, mutta kukin ajattelee asian tavallaan.

Niin monta on mieltä kuin on taivaltajaakin.

Tietysti nämä "lausenikit" jäävät tuntemattomaksi, mutta sitä he ilmeisesti haluavatkin ja olkoon se sitten sallittu.

• !!!!
        Atolfia kirjoitti:

ilman Galleriaakin, kuka kukin on, mitä harrastaa, milloin menee nukkumaan ja nousee ylös.
        Niin myös mitä lukee ja mistä yleensä pitää ja senkin, minkä ikäinen kirjoittelija on.

Miksi nyt Galleriaan kuvansa pistäisi kaikkien töllisteltäväksi, en näe sitä tarpeelliseksi, mutta kukin ajattelee asian tavallaan.

Tietysti nämä "lausenikit" jäävät tuntemattomaksi, mutta sitä he ilmeisesti haluavatkin ja olkoon se sitten sallittu.

tämä puskista kirjoittaminen minulle mitä se tarkoittaa.Siis on vapaus kirjoitella.Kiitos tästä opetuksesta.

• "lausenikki"
        Atolfia kirjoitti:

Kuulun näihin "lausenikkeihin". Kirjoitan harvoin mutta joskus kuitenkin tekee mieli tuoda oma hiukan ehkä poikkeava näkökulma johonkin asiaan.

• osaan tunnistaa
        "lausenikki" kirjoitti:

Kuulun näihin "lausenikkeihin". Kirjoitan harvoin mutta joskus kuitenkin tekee mieli tuoda oma hiukan ehkä poikkeava näkökulma johonkin asiaan.

kirjoittajan. Tyyli paljastaa. Esim. yks negatiivissävytteinen tyyppi paljastaa itsensä sillä, että on jatkuvasti toisia vastaan. Varmaan nauttii siitä, kun saa pahoittaa jonkun mielen.

• se on juuri
        "lausenikki" kirjoitti:

keskustelun tarkoituskin,
        tuoda uusi näkökulma,
        jota toinen ei ole edes tullut ajatelleeksi.

Eihän muuten edes mitään keskustelua synnykään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe