eli millanen auto? kestääkö hyvin? kiikarissa olis v8 vm- 91 ja n.160tkm ajettu ja hintaa ois alle 14000e. kannattava ostos?saksasta taitaa olla tuotu mutta mitä olen kuullut että sielläpäin autot olis parempikuntosia kuin suomessa?tulossa kalliita korjaus kustannuksia tuon ikäisessä autossa?tyyppiviat? kaikki plussat ja miinukset on tervetulleita.
audi v8
9
1702
Vastaukset
- autistinen
...ovat pääsääntöisesti samoja tyyppi(ominaisuuksia) kuion muissakin typ 44 koriin pohjautuvissa ratkaisuissa. Mutta kalleinta on ehdottomasti jakopään hihnan vaihto. V8 omistajat voivat kertoa lisää, mutta toi on ylläpidollisesti se kallein homma. Muuten mukava auto, eli "loihakka pirssi"! :)
Saksan autot on kai paremmassa kunnossa, kun siellä autot on halpoja ja niitä ei tarvitse ajaa loppuun niinkuin täällä suomessa!- hihnako
Miten niin kallis ???
Kysyin tarjousta ja oli 500 euroa. Saman konsernin valmistamaan 4-sylinteriseen käyttöautoon maksoi vähän yli 600 euroa samassa paikassa viime syksynä.
Mukavaa kun on tuollaisia "asiantuntijoita" tällä palstalla.
Ja V8 on muuten tyyppiä D11 eikä 44. Samasta ulkonäöstä huolimatta aivan eri autoja rakenteellisesti ja pelleiltään. Ei äkkiä uskoisi mutta kun laittaa vierrekkäin ja vertaa ...
PS V8 osat ovat nykyisin kaikkein halvimpia merkkiliikkeestä ostettuna, kun ovat pudottaneet hintoja mallin ikääntymisen johdosta. Tarvikeliikkeet eivät ole pudottaneet ja niinpä kaikkein kalleimmat osat saakin yllättäen tarvikeliikkeistä. - vee8
hihnako kirjoitti:
Miten niin kallis ???
Kysyin tarjousta ja oli 500 euroa. Saman konsernin valmistamaan 4-sylinteriseen käyttöautoon maksoi vähän yli 600 euroa samassa paikassa viime syksynä.
Mukavaa kun on tuollaisia "asiantuntijoita" tällä palstalla.
Ja V8 on muuten tyyppiä D11 eikä 44. Samasta ulkonäöstä huolimatta aivan eri autoja rakenteellisesti ja pelleiltään. Ei äkkiä uskoisi mutta kun laittaa vierrekkäin ja vertaa ...
PS V8 osat ovat nykyisin kaikkein halvimpia merkkiliikkeestä ostettuna, kun ovat pudottaneet hintoja mallin ikääntymisen johdosta. Tarvikeliikkeet eivät ole pudottaneet ja niinpä kaikkein kalleimmat osat saakin yllättäen tarvikeliikkeistä.Siis olen huomenna(perjantaina) hakemassa tuollaisen Audi V8 -92:en Helsingistä.
Varaosista olen kuullut, että ovat suht "kalliita". Onhan tuo auto kuitenki edustusluokan pirssi ollut uutena, joten ei ihme että maksais. Eikös maksanut aikoinaan uutena lähes 800000 mk tai ylikin "karvalakkina"
Vanha auto on aina vanha, vaikka sitä kuinka puunais, joten huollettavaa varmasti löytyy.
Joku kehui, että alatukivarret maksaisi 2000 euroa. Varmasti voivatkin maksaa, jollei niitä paljoa mene.
Jos joku vertaa Audi V8:ia Audi 100, paree kun ostavat vaan sen 100:en. Onne sen verran eriluokan autoja kuitenki. - Autistinen
hihnako kirjoitti:
Miten niin kallis ???
Kysyin tarjousta ja oli 500 euroa. Saman konsernin valmistamaan 4-sylinteriseen käyttöautoon maksoi vähän yli 600 euroa samassa paikassa viime syksynä.
Mukavaa kun on tuollaisia "asiantuntijoita" tällä palstalla.
Ja V8 on muuten tyyppiä D11 eikä 44. Samasta ulkonäöstä huolimatta aivan eri autoja rakenteellisesti ja pelleiltään. Ei äkkiä uskoisi mutta kun laittaa vierrekkäin ja vertaa ...
PS V8 osat ovat nykyisin kaikkein halvimpia merkkiliikkeestä ostettuna, kun ovat pudottaneet hintoja mallin ikääntymisen johdosta. Tarvikeliikkeet eivät ole pudottaneet ja niinpä kaikkein kalleimmat osat saakin yllättäen tarvikeliikkeistä.500€ on kallis! Nimittäin jos nk. normaali kinneriin maksaa 150€, niin 500€ on tosi kallis! Todennäköisesti et ainakaan audilla edes saa tota vaihdettua 500€:llä, vaan päälle tulee tuntitaksa asennuksesta(55€/tunti)! Lisäksi tulee huomioida, että 4.2L ja 3.6L koneissa on taatusti ero hihnojen hinnoissa! 4-sylinteriseen audin koneeseen vaihtaa kuka tahansa itse jakopään hihnan ½ tunnissa. Itsekin olen useasti vaihtanut nelisylinterisen hihnan, joten 600€ se ei ole ikinä maksanut eikä tule maksamaan. Tietenkin jos sua on höynätty ja olet mennyt maksamaan 600€, niin omapa on vahinkosi...
En MUUTEN väittänyt että v8 on tyyppiä 44, vaan että d11 pohjautuu 44:n koriin, minkä se muuten tekeekin! Ero on keulan pellityksessä, takakaarissa ja hivenen erilailla muotoillussa takaoven alalinjassa. Esimerkikis takavalot, konepelti, etulokasuojat, etuovet ja takakontin kansi istuvet pulttaamalla suoraaan typ-44:n koriin! Apurungot ja taka-akseli onkin sitten jo erinlaisia. Lisäksi sisusta on suora lainaus typ 44:stä vm. 88 alkaen! Käy vaan kurkkimassa vaikka parkkiksella jos et usko! Toki v8:n sisusta onkin nk. luxus mallia jalopuulistoineen, mutta sama on ja sopii ihan suoraan ristiin keskenään! Tai jos ihan totta puhutaan, niin v8 pohjautuu audi 200 ja aikaisemmin v8:sta piti tulla audi 300, mitä siitä ei ikinä tullut. Audi 200 pohjaa taas typ-44:n, mutta sekin on jo teknisesti ihan eri auto.
Kun noin viisas olet, niin varmaan olet myös tietoinen malleista 400, 500 ja 5000? Kaikki pohjaa typ-44:n, ovat vain eri muunnoksia eri maihin, koska eri maissa ihmisillä on omat kotkotuksensa...
Eli jos haluat asiaan varmennusta, niin kaiveleppa vähän nettiä ja katso kuinka v8 peltejä on soviteltu typ 44:n koriin helposti ja hyvällä menestyksellä ilmeen kohentamiseksi.
Lisäksi kannattaa huomioida, että suurin osa tarvikeliikkeistä myy ALKUPERÄISIÄ ensiasennus osia audeihin! Eli saman osan saa tarvikeliikkeestä halvemmalla kuin audilta. Audi ei muuten hintojaan laske, on sen verran ahne konserni!
Eli myy ensin se isin toyotas pois ja laita isi ostamaan audi, tule sitten vasta valittamaan niiden eri mallien eroista!
Tuolta löytyy lisää tietoa audin v8 moottoreista:
http://www.audiv8.com/german/technology/motor.html
ja tuolta itse audi v8:n historiasta:
http://www.audiv8.com/german/technology/about.html
Jos saksa ei taivu, niin tuolla voi helposti kääntää vaikka koko sivuston helpommin ymmärrettävälle yleiskielelle:
http://www.systransoft.com/ - Sama
Autistinen kirjoitti:
500€ on kallis! Nimittäin jos nk. normaali kinneriin maksaa 150€, niin 500€ on tosi kallis! Todennäköisesti et ainakaan audilla edes saa tota vaihdettua 500€:llä, vaan päälle tulee tuntitaksa asennuksesta(55€/tunti)! Lisäksi tulee huomioida, että 4.2L ja 3.6L koneissa on taatusti ero hihnojen hinnoissa! 4-sylinteriseen audin koneeseen vaihtaa kuka tahansa itse jakopään hihnan ½ tunnissa. Itsekin olen useasti vaihtanut nelisylinterisen hihnan, joten 600€ se ei ole ikinä maksanut eikä tule maksamaan. Tietenkin jos sua on höynätty ja olet mennyt maksamaan 600€, niin omapa on vahinkosi...
En MUUTEN väittänyt että v8 on tyyppiä 44, vaan että d11 pohjautuu 44:n koriin, minkä se muuten tekeekin! Ero on keulan pellityksessä, takakaarissa ja hivenen erilailla muotoillussa takaoven alalinjassa. Esimerkikis takavalot, konepelti, etulokasuojat, etuovet ja takakontin kansi istuvet pulttaamalla suoraaan typ-44:n koriin! Apurungot ja taka-akseli onkin sitten jo erinlaisia. Lisäksi sisusta on suora lainaus typ 44:stä vm. 88 alkaen! Käy vaan kurkkimassa vaikka parkkiksella jos et usko! Toki v8:n sisusta onkin nk. luxus mallia jalopuulistoineen, mutta sama on ja sopii ihan suoraan ristiin keskenään! Tai jos ihan totta puhutaan, niin v8 pohjautuu audi 200 ja aikaisemmin v8:sta piti tulla audi 300, mitä siitä ei ikinä tullut. Audi 200 pohjaa taas typ-44:n, mutta sekin on jo teknisesti ihan eri auto.
Kun noin viisas olet, niin varmaan olet myös tietoinen malleista 400, 500 ja 5000? Kaikki pohjaa typ-44:n, ovat vain eri muunnoksia eri maihin, koska eri maissa ihmisillä on omat kotkotuksensa...
Eli jos haluat asiaan varmennusta, niin kaiveleppa vähän nettiä ja katso kuinka v8 peltejä on soviteltu typ 44:n koriin helposti ja hyvällä menestyksellä ilmeen kohentamiseksi.
Lisäksi kannattaa huomioida, että suurin osa tarvikeliikkeistä myy ALKUPERÄISIÄ ensiasennus osia audeihin! Eli saman osan saa tarvikeliikkeestä halvemmalla kuin audilta. Audi ei muuten hintojaan laske, on sen verran ahne konserni!
Eli myy ensin se isin toyotas pois ja laita isi ostamaan audi, tule sitten vasta valittamaan niiden eri mallien eroista!
Tuolta löytyy lisää tietoa audin v8 moottoreista:
http://www.audiv8.com/german/technology/motor.html
ja tuolta itse audi v8:n historiasta:
http://www.audiv8.com/german/technology/about.html
Jos saksa ei taivu, niin tuolla voi helposti kääntää vaikka koko sivuston helpommin ymmärrettävälle yleiskielelle:
http://www.systransoft.com/Kaikki on suhteellista:
hihna 150 euroa (sama muuten 3.6 & 4.2) ja työtä 6 tuntia a 60 euroa = pakettihinta 500 euroa. Edellyttäen tietysti että kiristinrullaa ei tarvitse vaihtaa...
Merkkiliikkeessä pyysivät 800 euroa tuon käyttökinnerin huollosta, paikasta jossa teetin se maksoi 630 euroa. Ei osaa sanoa onko höynäytetty ...
Tiedän myös mallityyppien eroista eri markkina-alueilla ...
Audi on todellakin laskenut originaaliosien hintoja (yllätys minullekin) ja halvimmat varaosat saa VW-Audi diileriltä ...
Isillä ei ole muuten Tojoa eikä tulekkaan. Toisaalta kun on asunut jo 20 vuotta pois kotoa ei oiken ole järkeä pakottaa isiä ostamaan Audiakaan ...
Ja omasta tallista löytyy V8 joten sitäkään ei tarvitse mennä parkkikselle kurkkimaan. Ja jonkin verran on tullut tutustuttua typ 44 autoihinkin korinvaihtoprojektin tiimoilta ...
PS 500 ei ole kallis jos on rahaa ... :)
PS PS montako V8-mallia sinulla on/ olet omistanut ??? - Rauhallinen
Autistinen kirjoitti:
500€ on kallis! Nimittäin jos nk. normaali kinneriin maksaa 150€, niin 500€ on tosi kallis! Todennäköisesti et ainakaan audilla edes saa tota vaihdettua 500€:llä, vaan päälle tulee tuntitaksa asennuksesta(55€/tunti)! Lisäksi tulee huomioida, että 4.2L ja 3.6L koneissa on taatusti ero hihnojen hinnoissa! 4-sylinteriseen audin koneeseen vaihtaa kuka tahansa itse jakopään hihnan ½ tunnissa. Itsekin olen useasti vaihtanut nelisylinterisen hihnan, joten 600€ se ei ole ikinä maksanut eikä tule maksamaan. Tietenkin jos sua on höynätty ja olet mennyt maksamaan 600€, niin omapa on vahinkosi...
En MUUTEN väittänyt että v8 on tyyppiä 44, vaan että d11 pohjautuu 44:n koriin, minkä se muuten tekeekin! Ero on keulan pellityksessä, takakaarissa ja hivenen erilailla muotoillussa takaoven alalinjassa. Esimerkikis takavalot, konepelti, etulokasuojat, etuovet ja takakontin kansi istuvet pulttaamalla suoraaan typ-44:n koriin! Apurungot ja taka-akseli onkin sitten jo erinlaisia. Lisäksi sisusta on suora lainaus typ 44:stä vm. 88 alkaen! Käy vaan kurkkimassa vaikka parkkiksella jos et usko! Toki v8:n sisusta onkin nk. luxus mallia jalopuulistoineen, mutta sama on ja sopii ihan suoraan ristiin keskenään! Tai jos ihan totta puhutaan, niin v8 pohjautuu audi 200 ja aikaisemmin v8:sta piti tulla audi 300, mitä siitä ei ikinä tullut. Audi 200 pohjaa taas typ-44:n, mutta sekin on jo teknisesti ihan eri auto.
Kun noin viisas olet, niin varmaan olet myös tietoinen malleista 400, 500 ja 5000? Kaikki pohjaa typ-44:n, ovat vain eri muunnoksia eri maihin, koska eri maissa ihmisillä on omat kotkotuksensa...
Eli jos haluat asiaan varmennusta, niin kaiveleppa vähän nettiä ja katso kuinka v8 peltejä on soviteltu typ 44:n koriin helposti ja hyvällä menestyksellä ilmeen kohentamiseksi.
Lisäksi kannattaa huomioida, että suurin osa tarvikeliikkeistä myy ALKUPERÄISIÄ ensiasennus osia audeihin! Eli saman osan saa tarvikeliikkeestä halvemmalla kuin audilta. Audi ei muuten hintojaan laske, on sen verran ahne konserni!
Eli myy ensin se isin toyotas pois ja laita isi ostamaan audi, tule sitten vasta valittamaan niiden eri mallien eroista!
Tuolta löytyy lisää tietoa audin v8 moottoreista:
http://www.audiv8.com/german/technology/motor.html
ja tuolta itse audi v8:n historiasta:
http://www.audiv8.com/german/technology/about.html
Jos saksa ei taivu, niin tuolla voi helposti kääntää vaikka koko sivuston helpommin ymmärrettävälle yleiskielelle:
http://www.systransoft.com/Nyt varmaan kannattaisi mennä purkamaan paineita jollekin muulle palstalle, yritetään pitää nämä sivut autoilussa. Vai on pojalla itsellään Toyota..
- Autistinen
Sama kirjoitti:
Kaikki on suhteellista:
hihna 150 euroa (sama muuten 3.6 & 4.2) ja työtä 6 tuntia a 60 euroa = pakettihinta 500 euroa. Edellyttäen tietysti että kiristinrullaa ei tarvitse vaihtaa...
Merkkiliikkeessä pyysivät 800 euroa tuon käyttökinnerin huollosta, paikasta jossa teetin se maksoi 630 euroa. Ei osaa sanoa onko höynäytetty ...
Tiedän myös mallityyppien eroista eri markkina-alueilla ...
Audi on todellakin laskenut originaaliosien hintoja (yllätys minullekin) ja halvimmat varaosat saa VW-Audi diileriltä ...
Isillä ei ole muuten Tojoa eikä tulekkaan. Toisaalta kun on asunut jo 20 vuotta pois kotoa ei oiken ole järkeä pakottaa isiä ostamaan Audiakaan ...
Ja omasta tallista löytyy V8 joten sitäkään ei tarvitse mennä parkkikselle kurkkimaan. Ja jonkin verran on tullut tutustuttua typ 44 autoihinkin korinvaihtoprojektin tiimoilta ...
PS 500 ei ole kallis jos on rahaa ... :)
PS PS montako V8-mallia sinulla on/ olet omistanut ???Tuntuu olevan aina sama "laulu" suomi24:ssä.. Kaikki luulee toisia poikasiksi ja provoilijoiksi... Kai täne pitäs saada joku ikäraja
Eli itsekin olen asunut pois kotoa jo pitkän pitkän aikaa... Tallissa on ollut yksi v8 audi, joka oli saksantuonti ja tuli pelkästään varaosiksi, oli muuten peräkolaroitu, joten halpahan se oli ostaa, kuljetus tosin tuli autoa kalliimmaksi. V8:a on sitten ollut enemmänkin, tosin ei audeja.
Valitettavasti olen omistanut elämäni aikana yhden toyotan..! Onneksi senkin vain 2 kuukautta, laitteeseen piti lisätä öljyä joka 200km välein ja vettä joka 100km välein! Tosi peli siis! :) (-85 toyota carina2)
Kiristinrulla on muuten aina vaihdettava hihnan vaihdon yhteydessä, vanhalla rullalla tappaa uuden hihnan nopeasti.
Merkkiliikkeessä ei tule autoa käytettyä kuin pakon edessä, sillä olen masokistinen tee se itse tyyppi.
Eli sittenhän tiesitkin jo, että v8 ja 100 on samoilta sukujuurilta, tekniikka eroaa käytännössä täysin, ei kori niinkään.
Kyllä 500€ on kallis vaikka olisikin rahaa! Varsinkin yhdestä hihnan vaihdosta! :) - vee8
Rauhallinen kirjoitti:
Nyt varmaan kannattaisi mennä purkamaan paineita jollekin muulle palstalle, yritetään pitää nämä sivut autoilussa. Vai on pojalla itsellään Toyota..
Kyllähän isoihin autoihin tuppaa osat maksamaan.
Eikös V8:n UFO-jarrut ole niitä kalliita osia myös, joku kehui, että maksaisivan 500 euroa pari.
Nyt kun tässä viikonloppu ja Tangomarkkinat on ohi, pitää kyllä todeta, että vaikka on hieman tyyristä ajella, niin kyyti on kyllä aivan eri luokkaa kuin vanhassa Nissanissa.
Sattuipa vielä niin, että kun nämä saksan autot ovat kuulemma kaikki savuttavia loppuja romuja, niin meikäläisen auto ei vielä ole savuttanut eikä muutakaan temppua tehnyt. Ja tuli sentään 1000km ajettua viikonloppuna joten kyllä siinä jotain olisi ilmennyt. 12l 100km kulutus, mutta ei mitään ääniä auton sisälle.
Sattui vaan karvalakkinahkapenkit, joissa on sellaiset niskatuet ettei niihin voi nojata, ovat niin kaukana, tiedä sitten onko muissa penkeissä paremmat.
Ja mitä tohon nokkaremmiin tulee, niin vaihtoväli on kuitenkin se 100000km tai 125000km.
Joten ei sitäkään tartte kovin usein vaihtaa. - vee
Rauhallinen kirjoitti:
Nyt varmaan kannattaisi mennä purkamaan paineita jollekin muulle palstalle, yritetään pitää nämä sivut autoilussa. Vai on pojalla itsellään Toyota..
Kyllähän isoihin autoihin tuppaa osat maksamaan.
Eikös V8:n UFO-jarrut ole niitä kalliita osia myös, joku kehui, että maksaisivan 500 euroa pari.
Nyt kun tässä viikonloppu ja Tangomarkkinat on ohi, pitää kyllä todeta, että vaikka on hieman tyyristä ajella, niin kyyti on kyllä aivan eri luokkaa kuin vanhassa Nissanissa.
Sattuipa vielä niin, että kun nämä saksan autot ovat kuulemma kaikki savuttavia loppuja romuja, niin meikäläisen auto ei vielä ole savuttanut eikä muutakaan temppua tehnyt. Ja tuli sentään 1000km ajettua viikonloppuna joten kyllä siinä jotain olisi ilmennyt. 12l 100km kulutus, mutta ei mitään ääniä auton sisälle.
Sattui vaan karvalakkinahkapenkit, joissa on sellaiset niskatuet ettei niihin voi nojata, ovat niin kaukana, tiedä sitten onko muissa penkeissä paremmat.
Ja mitä tohon nokkaremmiin tulee, niin vaihtoväli on kuitenkin se 100000km tai 125000km.
Joten ei sitäkään tartte kovin usein vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086917- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483826Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513508
- 1883455
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242959- 672664
- 462501
- 131884