Onko kenelläkään muulla osunut silmiin kuika huonoa käännöstä Subilla ohjelmissa on? On viime aikoina tullut katsottua niin vähän TV:tä ja lähinnä Subia, ja monessa ulkomaisesa TV- sarjassa, lähinnä engl. kielisissä, on monesti käytetty virheellisiä sanoja ja sanoja jotka eivät suomalaisen korviin ainakaan istu (minun ainakaan). Kerran jossain ohjelmassa oli mm. details suomennenttu detaljet. Tarkoittaako tämä mitään? Eikö kääntäjiltä enää vaadita kunnon suomenkielen tuntemusta?
Subin käännökset
2
287
Vastaukset
- Josuli
En juuri katsele töllöä, mutta joskus pistää pahasti silmään suomennosvirheet. Tuo details-juttu on kyllä aika paha. Mitähän ihmettä detaljet tarkoittaa? En ole sellaista sanaa edes kuullut ennen. Väänsiköhän suomentaja suomenkielisen vastineen joka on lähelle alkuperäistä sanaa kun ei ymmärtänyt sanan tarkoitusta... Sitähän nykyään harrastetaan. Minua toisaalta ärsyttää se. Miksi ei voi käyttää suomalaisia sanoja? Nyt on hirveästi muodissa sana "stailaus". Ugh... "Toi on tosi style", "osta sneakerit" (toi jälkimmäinen kenkäkaupan mainos jossa myydään lenkkareita)...
- ...
Late Night with Conan O'Brienissa joku sana kans suomennettu jokseenki väärin, en kyllä muista mikä. Siellä varmaan kutsutaan niitä tekstityksiäkin SUBIotsikoiksi.. hehehahehahe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192595
- 441281
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70937Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138915- 45861
- 59827
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44785Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164762Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725