Onko kenelläkään muulla osunut silmiin kuika huonoa käännöstä Subilla ohjelmissa on? On viime aikoina tullut katsottua niin vähän TV:tä ja lähinnä Subia, ja monessa ulkomaisesa TV- sarjassa, lähinnä engl. kielisissä, on monesti käytetty virheellisiä sanoja ja sanoja jotka eivät suomalaisen korviin ainakaan istu (minun ainakaan). Kerran jossain ohjelmassa oli mm. details suomennenttu detaljet. Tarkoittaako tämä mitään? Eikö kääntäjiltä enää vaadita kunnon suomenkielen tuntemusta?
Subin käännökset
2
281
Vastaukset
- Josuli
En juuri katsele töllöä, mutta joskus pistää pahasti silmään suomennosvirheet. Tuo details-juttu on kyllä aika paha. Mitähän ihmettä detaljet tarkoittaa? En ole sellaista sanaa edes kuullut ennen. Väänsiköhän suomentaja suomenkielisen vastineen joka on lähelle alkuperäistä sanaa kun ei ymmärtänyt sanan tarkoitusta... Sitähän nykyään harrastetaan. Minua toisaalta ärsyttää se. Miksi ei voi käyttää suomalaisia sanoja? Nyt on hirveästi muodissa sana "stailaus". Ugh... "Toi on tosi style", "osta sneakerit" (toi jälkimmäinen kenkäkaupan mainos jossa myydään lenkkareita)...
- ...
Late Night with Conan O'Brienissa joku sana kans suomennettu jokseenki väärin, en kyllä muista mikä. Siellä varmaan kutsutaan niitä tekstityksiäkin SUBIotsikoiksi.. hehehahehahe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288248- 2342788
- 262631
- 1662058
- 1211931
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 801262
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195