Keskusmuistiako lisää?

Mulla on 512 Mb. Se rupee "tökkimään" vähän väliä eli paljonko mun kannattais hommata lisää ja mitä osat ja asennus tulis maksamaan suurinpiirtein? Asun Espoossa, onko vinkkejä edullisesta "mekaanikosta"? T. Tietämätön

7

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa n. 20 €
    • voi lisätä ihan

itsekin.Todennäköisesti koneesi kestää keskusmuistin lisäämisen ? Sen tarkistaminen on helppoa, ota netistä esim aida 32 ohjelma ja tsekkaat sillä koneesi. Sitten ostat uuden muistikamman, koneeseesi sopivan jonka tyypin tuo em ohjelma myöskin kertoo sddram sdram etc.
      Avaat koneen kotelon, ja tarkistat emolevyssä olevat muistipaikat, yleensä siellä noilla mb luvuilla on ainakin yksi tyhjä paikka, tökkää uusi muistikampa siihen ja a vot.

• xyz...

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

• 9876
        xyz... kirjoitti:

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

• vee-e
        9876 kirjoitti:

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

• 9876
        vee-e kirjoitti:

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

Ankaran etsimisen perusteella löytyikin tämän läppärin manuaali. Viisi vuotta sitten heitetty hyllyyn. Pölyt siitä pyyhittyäni löytyikin seikkaperäinen apinasabluuna muistikampojen lisäämisestä, että jopa minäkin ymmärsin.
        Kone on joissain tilanteissa kuin raahaisi hevosenraatoa perässään, mutta valmistaja lupasi 2G asti voitavan lisätä. Kertoi vielä tarkat tyypitkin.
        No niin, pääsee hypistelemään kauppaan.
        Aloittajalle vinkki pöytäkoneeseen
        http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppla02/pi/asennusapu.net/muisti_1.html

Tänx vee-e

• Densa

Käyttis on win 98 tai win me niin toi muisti riittää hyvin,Muuten ota koppa auki ja katso onko muistipaikkoja vapaana ja jos on ota yksi palikka mukaan ja osta lisää.Emolevyn valmistajan kotisivuilta näet myös mitä muistia ja kuinka paljon emolevylle laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5178
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      84
      3683
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      44
      3101
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3015
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2976
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2373
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1858
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1800
    9. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      145
      1778
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1731
    Aihe