Keskusmuistiako lisää?

Mulla on 512 Mb. Se rupee "tökkimään" vähän väliä eli paljonko mun kannattais hommata lisää ja mitä osat ja asennus tulis maksamaan suurinpiirtein? Asun Espoossa, onko vinkkejä edullisesta "mekaanikosta"? T. Tietämätön

7

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa n. 20 €
    • voi lisätä ihan

itsekin.Todennäköisesti koneesi kestää keskusmuistin lisäämisen ? Sen tarkistaminen on helppoa, ota netistä esim aida 32 ohjelma ja tsekkaat sillä koneesi. Sitten ostat uuden muistikamman, koneeseesi sopivan jonka tyypin tuo em ohjelma myöskin kertoo sddram sdram etc.
      Avaat koneen kotelon, ja tarkistat emolevyssä olevat muistipaikat, yleensä siellä noilla mb luvuilla on ainakin yksi tyhjä paikka, tökkää uusi muistikampa siihen ja a vot.

• xyz...

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

• 9876
        xyz... kirjoitti:

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

• vee-e
        9876 kirjoitti:

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

• 9876
        vee-e kirjoitti:

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

Ankaran etsimisen perusteella löytyikin tämän läppärin manuaali. Viisi vuotta sitten heitetty hyllyyn. Pölyt siitä pyyhittyäni löytyikin seikkaperäinen apinasabluuna muistikampojen lisäämisestä, että jopa minäkin ymmärsin.
        Kone on joissain tilanteissa kuin raahaisi hevosenraatoa perässään, mutta valmistaja lupasi 2G asti voitavan lisätä. Kertoi vielä tarkat tyypitkin.
        No niin, pääsee hypistelemään kauppaan.
        Aloittajalle vinkki pöytäkoneeseen
        http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppla02/pi/asennusapu.net/muisti_1.html

Tänx vee-e

• Densa

Käyttis on win 98 tai win me niin toi muisti riittää hyvin,Muuten ota koppa auki ja katso onko muistipaikkoja vapaana ja jos on ota yksi palikka mukaan ja osta lisää.Emolevyn valmistajan kotisivuilta näet myös mitä muistia ja kuinka paljon emolevylle laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      127
      2105
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1500
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      67
      1189
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1109
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1107
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      962
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      829
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      827
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      741
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      681
    Aihe