Keskusmuistiako lisää?

Mulla on 512 Mb. Se rupee "tökkimään" vähän väliä eli paljonko mun kannattais hommata lisää ja mitä osat ja asennus tulis maksamaan suurinpiirtein? Asun Espoossa, onko vinkkejä edullisesta "mekaanikosta"? T. Tietämätön

7

550

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa n. 20 €
    • voi lisätä ihan

itsekin.Todennäköisesti koneesi kestää keskusmuistin lisäämisen ? Sen tarkistaminen on helppoa, ota netistä esim aida 32 ohjelma ja tsekkaat sillä koneesi. Sitten ostat uuden muistikamman, koneeseesi sopivan jonka tyypin tuo em ohjelma myöskin kertoo sddram sdram etc.
      Avaat koneen kotelon, ja tarkistat emolevyssä olevat muistipaikat, yleensä siellä noilla mb luvuilla on ainakin yksi tyhjä paikka, tökkää uusi muistikampa siihen ja a vot.

• xyz...

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

• 9876
        xyz... kirjoitti:

Vastauksessasi ei ollut mitään täysin oikein kerrottu.

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

• vee-e
        9876 kirjoitti:

Kertoisitko lisää.
        Mulla on sama homma tehtävänä edessäni.

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

• 9876
        vee-e kirjoitti:

tässä vanhempi linkki mutta asiaa.
        kaupasta itse haettuna, ota mukaan entinen muisti ja emolevyn manuaali mukaan.

hintoja löytyy mm. vertaa.fi -sivuilta

kannettavan koneenhan voi ottaa semmoisenaan liikkeeseen mukaan jos ei halua sitä itse rassata. tässä linkissä taitaa olla vaan pöytäkoneesta.

http://appro.mit.jyu.fi/doc/kokoaminen/index4.html#TOC7

Ankaran etsimisen perusteella löytyikin tämän läppärin manuaali. Viisi vuotta sitten heitetty hyllyyn. Pölyt siitä pyyhittyäni löytyikin seikkaperäinen apinasabluuna muistikampojen lisäämisestä, että jopa minäkin ymmärsin.
        Kone on joissain tilanteissa kuin raahaisi hevosenraatoa perässään, mutta valmistaja lupasi 2G asti voitavan lisätä. Kertoi vielä tarkat tyypitkin.
        No niin, pääsee hypistelemään kauppaan.
        Aloittajalle vinkki pöytäkoneeseen
        http://www.cs.uta.fi/ipoppla/www/ipoppla02/pi/asennusapu.net/muisti_1.html

Tänx vee-e

• Densa

Käyttis on win 98 tai win me niin toi muisti riittää hyvin,Muuten ota koppa auki ja katso onko muistipaikkoja vapaana ja jos on ota yksi palikka mukaan ja osta lisää.Emolevyn valmistajan kotisivuilta näet myös mitä muistia ja kuinka paljon emolevylle laittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      439
      1918
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      150
      1247
    3. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      70
      1144
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      90
      1141
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1137
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      176
      994
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      701
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      50
      699
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      664
    Aihe