Sin Moo Hapkido on tehokas ja vaativa laji, tunnen hyvin opettajani mestari Rami Vainionpään ja tiedän hänet vaativaksi ja päteväksi opettajaksi.
Oikaisen perättömiä huhuja hänestä.
Rami aloitti jujutsulla Porissa ja saavutettuaan sinisen vyön totesi että Hokuto ryu jujutsulla ei ole teknisesti ja henkisesti hänelle enää mitään annettavaa, hän lähti hakemaan uusia haasteita Sin Moo Hapkidosta ja on noussut mestari Ji Han Jaen opissa lajin pohjoismaiden pääopettajaksi ja on saavuttanut 6 danin arvon.
Rami Vainionpää on erittäin monipuolinen kamppailulajien opettaja ja taitaa hyvin myöskin hermopisteet.
Sin Moo Hapkido on universaali taistelutaito ja monipuolisuudessa hakee vertaistaan.
Oppilas
Sin Moo Hapkido
30
5226
Vastaukset
- nih
Sepä hienoa. Minäkin tässä paljastan totuuden opettajastani: hän ei ole ollenkaan sellainen kuin nimimerkit anonyymipalstalla kertovat vaan sellainen kuin minä sanon. Oikeasti, uskokaa pois.
- chow chow
jep sin moo hapkido rUlEz!!!!!!!!!!!!
- diablo
--Rami aloitti jujutsulla Porissa ja saavutettuaan sinisen vyön totesi että Hokuto ryu jujutsulla ei ole teknisesti ja henkisesti hänelle enää mitään annettavaa--
Just. Kyllä sinivöinen on vielä matkansa alussa teknisesti. Ja mikä into sulla on Ramia puolustaa. Eiköhän mies osaa itsestään huolen pitää...
--Sin Moo Hapkido on universaali taistelutaito--
Onko maailma liian pieni sin moo hapkidolle kun on universumiin pitänyt lähteä levittäytymään...=D ? - Pete
Oikein harjoitellussa modernissa jujutsussa tekniikat ovat huomattavasti toimivimpia kuin Sin moossa, samoin Krav maga hakkaa mennen tullen Hapkidot ,niin Slavat kuin Sin mootkin.
Rami Vainionpää ei saanut ylempiä vyöarvoja jujutsussa ja siirtyi siksi Hapkidoon joka on teatteria.
Tämä totuus.- Hapki
Sin Moo Hapkido(taivaallinen taistelutaito) on paljon muuta kuin pelkkää nyrkkiä.
Laji kehittää henkisesti valtavasti ja ylemmillä tasoilla ollaan jujutsuun verraten toisessa ulottuvuudessa.
Mestari Ji Han Jae omaa sellaisia voimavaroja joita ei länsimainen ihminen aina ymmärrä.
Mestari Vainionpää on kehittymässä myöskin näissä taidoissa joita harva länsimaalainen omaa.
Hapki Sin Moo - chow chow
se huomas kuin paska ju-jutsu oli ja lähti äkkiä sielt pois tämä on totuus ps.jujutsu parempi eiiiii sinne päinkään
- kamehameha
Hapki kirjoitti:
Sin Moo Hapkido(taivaallinen taistelutaito) on paljon muuta kuin pelkkää nyrkkiä.
Laji kehittää henkisesti valtavasti ja ylemmillä tasoilla ollaan jujutsuun verraten toisessa ulottuvuudessa.
Mestari Ji Han Jae omaa sellaisia voimavaroja joita ei länsimainen ihminen aina ymmärrä.
Mestari Vainionpää on kehittymässä myöskin näissä taidoissa joita harva länsimaalainen omaa.
Hapki Sin Moo"Laji kehittää henkisesti valtavasti ja ylemmillä tasoilla ollaan jujutsuun verraten toisessa ulottuvuudessa."
kamppailutaito siinä missä muutkin. Kerro nyt kuinka tämä ylivertaisuus ilmenee?
"Mestari Ji Han Jae omaa sellaisia voimavaroja joita ei länsimainen ihminen aina ymmärrä."
Juu tietenkin, koska me länsimaiset ihmiset olemme tyhmempiä, heikompia, kärsimättömämpiä ja aina automaattisesti huonompia emmekä koskaan tule saavuttamaan samanlaista tasoa kuin ITÄMAISET MESTARIT(TM) jotka ovat jo syntymässään geneettisesti parempia ja suoranaisia yli-ihmisiä fysiikaltaan, henkiseltä tasoltaan ja moraaliltaan. Ja olemme lisäksi niin fiksuja että pidämme itämaisia "guruja" aina ehdottomina auktoriteettina ja kannamme rahaa kekoon kunhan suusta vaan sinkoilee eksoottista merkkejä ja lanteilla keikkuu TUMMA VYÖ(TM). *wink*
"Mestari Vainionpää on kehittymässä myöskin näissä taidoissa joita harva länsimaalainen omaa."
Eli henkisesti vahva voi olla VAIN Sin Moo Hapkidoa harrastava mestari joka on itämainen, harvoja länsimaisia tapauksia lukuunottamatta. Jep, itämainen kamppailulaji on AINOA tie korkeaan moraaliin ja henkiseen voimaan.
Salli mun nauraa... - Son gohan
kamehameha kirjoitti:
"Laji kehittää henkisesti valtavasti ja ylemmillä tasoilla ollaan jujutsuun verraten toisessa ulottuvuudessa."
kamppailutaito siinä missä muutkin. Kerro nyt kuinka tämä ylivertaisuus ilmenee?
"Mestari Ji Han Jae omaa sellaisia voimavaroja joita ei länsimainen ihminen aina ymmärrä."
Juu tietenkin, koska me länsimaiset ihmiset olemme tyhmempiä, heikompia, kärsimättömämpiä ja aina automaattisesti huonompia emmekä koskaan tule saavuttamaan samanlaista tasoa kuin ITÄMAISET MESTARIT(TM) jotka ovat jo syntymässään geneettisesti parempia ja suoranaisia yli-ihmisiä fysiikaltaan, henkiseltä tasoltaan ja moraaliltaan. Ja olemme lisäksi niin fiksuja että pidämme itämaisia "guruja" aina ehdottomina auktoriteettina ja kannamme rahaa kekoon kunhan suusta vaan sinkoilee eksoottista merkkejä ja lanteilla keikkuu TUMMA VYÖ(TM). *wink*
"Mestari Vainionpää on kehittymässä myöskin näissä taidoissa joita harva länsimaalainen omaa."
Eli henkisesti vahva voi olla VAIN Sin Moo Hapkidoa harrastava mestari joka on itämainen, harvoja länsimaisia tapauksia lukuunottamatta. Jep, itämainen kamppailulaji on AINOA tie korkeaan moraaliin ja henkiseen voimaan.
Salli mun nauraa...Mist suomes saa dragon ball-sarjakuvia?? Yhteen aikaan niit oli myynnis, mut enää ei löyä mistään!!! Ja sit kun mä huomaan et se on loistava sarjakuva, sitä ei saa enää mistään.. =(
- flammee
Son gohan kirjoitti:
Mist suomes saa dragon ball-sarjakuvia?? Yhteen aikaan niit oli myynnis, mut enää ei löyä mistään!!! Ja sit kun mä huomaan et se on loistava sarjakuva, sitä ei saa enää mistään.. =(
Päättäjät (joku eduskunnan naisvaliokunta tai jotain sinne päin..) päättivät että kyseinen sarjakuva antaa nuorille seksuaalisesti liian kieroutuneita "signaaleja" joten se piti sitten saada pois myynnistä.
Ei hyvää päivää.. - Son gohan
flammee kirjoitti:
Päättäjät (joku eduskunnan naisvaliokunta tai jotain sinne päin..) päättivät että kyseinen sarjakuva antaa nuorille seksuaalisesti liian kieroutuneita "signaaleja" joten se piti sitten saada pois myynnistä.
Ei hyvää päivää..Ei voi olla totta! EiEiEiEiEiEiEiEiEiEi!!!!
Mistä mä nyt saan kerättyä kaikki dragon ballit loppuun?? Eikös niit voinu sit laittaa vaik k18 jos ne ny nii hirveitä oli. Kerrankin joku hauska sarjakuva, mis oli loistavaa huumoria nuoremmille, sekä vanhemmille.. Ja ennenkaikkea siistejä kamppailuja. Sit varmaan Dragon Ball Z:kään ei koskaan tu suomes myyntiin x(
Mistäköhän ko sarjakuvaa vois enää löytää? pitää vissiin tilata netistä.. Muuten mitkä numerot suomes oli myynnis? - flammee
Son gohan kirjoitti:
Ei voi olla totta! EiEiEiEiEiEiEiEiEiEi!!!!
Mistä mä nyt saan kerättyä kaikki dragon ballit loppuun?? Eikös niit voinu sit laittaa vaik k18 jos ne ny nii hirveitä oli. Kerrankin joku hauska sarjakuva, mis oli loistavaa huumoria nuoremmille, sekä vanhemmille.. Ja ennenkaikkea siistejä kamppailuja. Sit varmaan Dragon Ball Z:kään ei koskaan tu suomes myyntiin x(
Mistäköhän ko sarjakuvaa vois enää löytää? pitää vissiin tilata netistä.. Muuten mitkä numerot suomes oli myynnis?"Mistä mä nyt saan kerättyä kaikki dragon ballit loppuun??"
Ainakin täällä myydään:
http://www.fantasiapelit.com/
tuotehaku - dragon ball
Hintaa riittää ja taitavat olla englanninkielisiä.
"Eikös niit voinu sit laittaa vaik k18 jos ne ny nii hirveitä oli."
Niinpä. Lisäksi kun ajattelee että tässä oli kyse ainoastaan parista yksittäisestä tapahtumasta sarjakuvassa minkä takia se kohu nousi. Ja joku myrkky-lehti saa pysyä hyllyllä, vaikka jutut ovat aika perhanan paljon rankempia.
"Muuten mitkä numerot suomes oli myynnis?"
Yhtäkään en ostanut / lukenut mutta muistelisin että 1-4. - Son Gohan
flammee kirjoitti:
"Mistä mä nyt saan kerättyä kaikki dragon ballit loppuun??"
Ainakin täällä myydään:
tuotehaku - dragon ball
Niinpä. Lisäksi kun ajattelee että tässä oli kyse ainoastaan parista yksittäisestä tapahtumasta sarjakuvassa minkä takia se kohu nousi. Ja joku myrkky-lehti saa pysyä hyllyllä, vaikka jutut ovat aika perhanan paljon rankempia.
Yhtäkään en ostanut / lukenut mutta muistelisin että 1-4.Minkälaista sukupuoli moraalia sitten nykyään esimerkiks tatu näyttää nykynuorisolle, mikähän mahtaa olla syy ettei sitä laitettu kieltoon???
PAH!! Kaksoismoralismia..
Suomalaisil jotain Japanilaisia vastaan?? - Son Gohan
flammee kirjoitti:
"Mistä mä nyt saan kerättyä kaikki dragon ballit loppuun??"
Ainakin täällä myydään:
tuotehaku - dragon ball
Yhtäkään en ostanut / lukenut mutta muistelisin että 1-4.Ompas kalliita!! Jenkeis yks kirja maksaa 8 dollaria.. Tääl 20e Huh, mitä kiskontaa!
- Keon
Olen harrastanut sin moo hapkidoa vastaa vähän aikaa, eli olen nyt keltaisella. Aikaisemmin olen treenannut mm. judoa, karatea ja hieman hokutoryu jujutsua.
Mielipiteeni hapkidosta on seuraavanlainen.
Lajista löytyy paljon potkuja joista suurin osa on erittäin toimivia, ongelmana vaan on että osa potkuista suunnataan mielestäni väärin. Kuten sääripotku ja matala sivupotku jotka (näin minulle on opetettu) suunnataan sääreen missä ei sinäänsä ole mitään järkeä koska sääressä ei ole mitään helposti hajoavaa ja potkun voi samalla vaivalla potkaista muutaman sentin ylemmäs eli polveen. Ja sitten osa potkuista suunnataan päähän mikä on ihan sinänsä järkevää sillä osuessaan se tuntuu vastustajassa melko mukavasti. Ongelmana on vain se että meneppä ulkona farkut jalassa jäällä potkimaan kaveria päähän ja hieman kun on kaveri treenannut niin melko varmasti saa potkun blokattua.
Toisena osana mitä treenataan paljon (ainakin alussa) on erilaiset irroittautumiset jotka ovat katutilanteessa ihan järkeviä, mutta ongelmana on että taitoa vaativia lukkoja on vaikea tehdä kun kun on paksu toppatakki ja hanskat kädessä sekä promillen verran veressä.
Mutta lukot ovat muuten lähes aina toimivia kunhan vaan ei ala neiteilemään vaan käyttää nopeutta ja myös voimaa.Ne vaativat todella paljon harjoittelua. Joskus olisi yksin kertaisempaa vain potkaista kaveria munille.
Mutta taas kerran laji riippuu opettajasta eli millä tavalla hän tekniikoita opettaa. Itse suuntaisin potkut herkkiin kohtiin enkä menisi potkaisemaan ketään sääreen muussa kuin blokki mielessä. Ja lisää katu tekniikkaa kaipaisin. Sillä olen jo muutaman kerran ehtinyt kuulemaan valmentajan suusta "nämä tekniikat eivät toimi kaikilla" kyse on siis ollut lukoista. Mielestäni tekniikoiden pitäisi olla sellaisia että ne myös toimivat. Hapkidossa on hieman liikaa tiettyä neitimäisyyttä. esim. peruskurssiin ei kuulu suoraa lyöntiä päähän/palleaan joka kuitenkin on yksi toimivimmista tekniikoista.
Se mikä myöskin lajissa ärsyttää on se että samaan aikaan meidän kanssamme treenaa 8 vuotiaita lapsia ja heidät huomioidaan pelaamalla harjoituksissa erilaisia pallo pelejä yms.
Mutta kuten sanoin olen harrastanut vasta vähän aikaa ja toivon että laji avautuu minulle enemmän ja näyttää todelliset kyntensä.- chow chow
mut onhan sääri arka paikka sattuu saatanasti jos osuu kovaa kokeile vaiks ja 3 sehän potkastaankin polveen eikä alemmas (eli polvilumpio) muuten treenaatko turussa
- Nume
chow chow kirjoitti:
mut onhan sääri arka paikka sattuu saatanasti jos osuu kovaa kokeile vaiks ja 3 sehän potkastaankin polveen eikä alemmas (eli polvilumpio) muuten treenaatko turussa
Sääri on ase, jolla potkaistaan. Ei siihen kovin karmeasti satu - toki jos sattuu nasauttamaan kunnolla sääriluut vastakkain, tuntuu jo jonkin verran.
Treeniä, treeniä... - chow chow
Nume kirjoitti:
Sääri on ase, jolla potkaistaan. Ei siihen kovin karmeasti satu - toki jos sattuu nasauttamaan kunnolla sääriluut vastakkain, tuntuu jo jonkin verran.
Treeniä, treeniä...eiku siis sattuupas jalkapohjan sivul täysillä siihen ni varmaan sattuu
- Nume
chow chow kirjoitti:
eiku siis sattuupas jalkapohjan sivul täysillä siihen ni varmaan sattuu
Onnea nyt. :) Jalkasyrjä ei ole hirveän kestävä kohdepinta - käytännössä säären kiputuntemuksen esiinsaaminen vaatii kovalla esineellä (vaikkapa toisella sääriluulla) kolauttamisen sangen kovaa.
Jos jalkasyrjäpotkuja harrastat, suuntaa ne vaikka polveen, teho on suurempi. - chow chow
Nume kirjoitti:
Onnea nyt. :) Jalkasyrjä ei ole hirveän kestävä kohdepinta - käytännössä säären kiputuntemuksen esiinsaaminen vaatii kovalla esineellä (vaikkapa toisella sääriluulla) kolauttamisen sangen kovaa.
Jos jalkasyrjäpotkuja harrastat, suuntaa ne vaikka polveen, teho on suurempi.en jaksa täst aiheest enää mut onpas tehokas jos vetää jalka pohjan kulmalla piste. no niin seuraavaan aiheeseen täst ei jaksa enää
- Nume
chow chow kirjoitti:
en jaksa täst aiheest enää mut onpas tehokas jos vetää jalka pohjan kulmalla piste. no niin seuraavaan aiheeseen täst ei jaksa enää
Voisitko perustella? Ja ei riitä jos sinusta tuntuu siltä - kokeile ihmeessä. :)
Kauanko olet muuten harjoitellut lajiasi kun noin suurella auktoriteetilla puhut? Oletko koskaan kokeillut potkaista toista sääreen jalkasyrjälläsi? - flammee
Nume kirjoitti:
Voisitko perustella? Ja ei riitä jos sinusta tuntuu siltä - kokeile ihmeessä. :)
Kauanko olet muuten harjoitellut lajiasi kun noin suurella auktoriteetilla puhut? Oletko koskaan kokeillut potkaista toista sääreen jalkasyrjälläsi?Kaippa se kengät jalassa toimii..
- kung fu miäs
Nume kirjoitti:
Kauanko olet muuten harjoitellut lajiasi kun noin suurella auktoriteetilla puhut? Oletko koskaan kokeillut potkaista toista sääreen jalkasyrjälläsi?Älä nyt ärsytä ihmisiä tuolla tavalla, hän sanoi että ei halua keskustella niin ei sit halua.
Itse en sääripotkuja käytä paljoa, mutta olen nähnyt niitä käytettävän ihan tehokkasti. Esim. vastustaja tulee päälle kovaa, hyvin ajoitettu sääripotku voi pysäyttää hänet (jotkut voivat jopa kaatua tästä), sitten siitä jatkaa heti perään omalla hyökkäyksellä. Ei niillä kipua aiheuteta vaan niillä rikotaan vastustajan suunnitelma, rytmi tai "rakenne". - chow chow
Nume kirjoitti:
Kauanko olet muuten harjoitellut lajiasi kun noin suurella auktoriteetilla puhut? Oletko koskaan kokeillut potkaista toista sääreen jalkasyrjälläsi?auktoriteetilla? auktoriteetilla? siis odotas vähä mist lähtien olen väittänyt olevani suuri tietäjä se on minun mielipide mist mä olisin voinut tietää et sun sääri on titaniumista tehty
- chow chow
chow chow kirjoitti:
auktoriteetilla? auktoriteetilla? siis odotas vähä mist lähtien olen väittänyt olevani suuri tietäjä se on minun mielipide mist mä olisin voinut tietää et sun sääri on titaniumista tehty
no ni okei riittää jo täst aiheest ihan sama oli miten oli mut antaa olla emmä jaksa taistella täst enää
- Nume
kung fu miäs kirjoitti:
Älä nyt ärsytä ihmisiä tuolla tavalla, hän sanoi että ei halua keskustella niin ei sit halua.
Itse en sääripotkuja käytä paljoa, mutta olen nähnyt niitä käytettävän ihan tehokkasti. Esim. vastustaja tulee päälle kovaa, hyvin ajoitettu sääripotku voi pysäyttää hänet (jotkut voivat jopa kaatua tästä), sitten siitä jatkaa heti perään omalla hyökkäyksellä. Ei niillä kipua aiheuteta vaan niillä rikotaan vastustajan suunnitelma, rytmi tai "rakenne".Kyllä - tuon tarkoituksen (hidastaminen, pysäyttäminen, rytmin rikkominen, asennon/asenteen heikentämisen, "juuren" poistamisen) alleviivaan itsekin. Tässä olen samaa mieltä kyllä.
Ja no, kieltäytyminen tuli hauskaan sävyyn. Siksi pieni lisäväkänen. :) - Pete
chow chow kirjoitti:
no ni okei riittää jo täst aiheest ihan sama oli miten oli mut antaa olla emmä jaksa taistella täst enää
Kyllä tekee hudaa kun potkaistaan sääriluulla reiteen, jalkapöydällä potku on hippapotku.
Polviin potkimisessa on se hankala puoli että jos ei kyseessä ole kamppailu elämästä niin en suosittele, maksat nimittäin paljon kipurahoja hajonneesta polvesta.
Opetelkaa potkimaan alapotkut sääriluulla reiteen se sattuu. - chow chow
Pete kirjoitti:
Kyllä tekee hudaa kun potkaistaan sääriluulla reiteen, jalkapöydällä potku on hippapotku.
Polviin potkimisessa on se hankala puoli että jos ei kyseessä ole kamppailu elämästä niin en suosittele, maksat nimittäin paljon kipurahoja hajonneesta polvesta.
Opetelkaa potkimaan alapotkut sääriluulla reiteen se sattuu.mut pysyn silti kiinni omassa mielipiteessä
- carenza
Nume kirjoitti:
Kyllä - tuon tarkoituksen (hidastaminen, pysäyttäminen, rytmin rikkominen, asennon/asenteen heikentämisen, "juuren" poistamisen) alleviivaan itsekin. Tässä olen samaa mieltä kyllä.
Ja no, kieltäytyminen tuli hauskaan sävyyn. Siksi pieni lisäväkänen. :)Nume: You have a point. Mitä niistä tekniikoista, kunhan rikot ensin vastustajan rytmin.
- Hapkido vihree
Matala sivupotku sääreen? kuka hitto sua opettaa? Matalan sivu potkun pitäisi osua polveen, murskata se , ja antaa aikaa tehdä tekniikka tai poistua paikalta.
PS. Sääripotku ei tunnu tatamilla missään, mutta odota kun joku potkaisii kengällä *vink vink*
PSS. Kokeile esim yhdistelmää. 23,8,16,7 (säärellä kylkeen siipilihaksien kohdalle), ja loppuun vaikka erikoispotku nr 2....
- Kerä
Mulle on tässä keskustelussa tullut parikin kertaa vastaan kirjoitus jossa on yleistetty koko Hapkido. Toivon että sanalla Hapkido on näissä tapauksissa tarkoitettu Sin Moo Hapkidoa, josta puhe on ollut eikä yleisesti Hapkidoa, koska pitänee pitää mielessä että Suomessa opetetaan tällä hetkellä neljää eri tyylisuuntaa ja uskallanpa sanoa että jokainen on toisiinsa verrattuna aika erilaisia niin tekniikan että teorian/ järjestelmän kautta. Sin Moo Hapkido on Suomessa varmasti tunnetuin koska on kaikkein laajimmalle levinnyt.., mutta kuitenkaan ei pidä lähteä yleistämään Sin Moo:n pohjalta kolmea muuta tyylisuuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521