Sorsa puussa

Bongari68

Tuota noin.. näin sorsan puussa! Onko tämä mahdollista, onko muilla samankaltaisia näköhavaintoja? Olen aina kuvitellut, että kahlaajalinnut eivät pysty laskeutumaan puuhun. Jos jollakin sattuisi olemaan autenttista kuvaa vastaavasta tapahtumasta toivoisin, että jakaisit tietosi minulle!

7

2032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jorma!

      Mikä ettei sorsa voisi puussa istua. Varsinkin elokuun lopulla, kun se sorsanmetsästys alkaa 20 päivä elokuuta. Kerran oli suonlaidassa puussa niitä mustasorsia joilla oli pyrstö jännästi kaksihaarainen. Pari sain loput pääsi karkuun.

      Serkku sai kerran kolme harmaasorsaa, joilla on se valkoinen täplä siivessä, kolme yhdellä laukauksella puusta alas. Sekin oli elokuun lopulla.

      Kyllä kahllajatkin puussa voi istua, lokinkin olen nähnyt jopa pesivän puussa. Lisäksi lironkin näin istuvan ihan pienellä pyöreällä kivellä järven rannassa. Mikä jotta ei leveälle männyn oksalle voisi sorsat ja muut kaahlaajat istua, tai siis seistä.

      Tulee mieleen vanha G.Pula-aho opetus siitä että ei linnut istu, olisi kuulemma liian kaamea jopi, vaan linnut seisoo jaloillaan. Tiedoksi teille "lintuasiantuntijoille"!

      • kantaa noihin

        ennen metsästysajan alkamista ammuttuihin "sorsiin", kyllä lintu voi istuakin, kun se lyyhistyy koukistettujen jalkojensa päälle hautomisasentoon. eipä äkkiä tule mieleen lintua
        joka ei siihen pystyisi.


      • ....olet....

        ...niitä henkilöitä jotka toivovat lintujen häviävän tästä meidän luonnosta? On teitä toki muitakin, et ole valitettavasti ainoa.


    • Ihmettelijä

      Juuri ihmettelen sorsaa männynoksalla

      • Ihmisten lähettyvillä norkoilemisella on puolensa, mutta koirat ja kissatkin häiritsevät. Puussa kököttäminen voi olla sorsankin mielestä hyvä idea, jos ei voi olla vedessä.


    • varsinainenbongari

      Sorry Kalevi on kuollut jo ajat sitte - hanki lasit!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe