Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Palettikalat ja millikset

Mimmu-71

Moi.

Olisin kysynyt palettikalojen ja miljoona kalojen yhteensopivuudesta. Voiko niitä pitää samassa akvaariossa? Minulla on mutta näyttää siltä kun paletit näykkii ja syö milliksiä :(

Jos ne täytyy erottaa niin kummat jätän itselleni?
Akvaarion koko on n. 100 l

Entä mitkä lajit on yhteensopivia miljoonakaloille?
Mitä palettikaloille?

9

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aquarina

      Jos kerran palettikalat näykkivät millejä, niin ne ovat erotettava heti! Mitä kauemmin viivyttelet, sitä enemmän tuskaa on miljoonakaloillasi. Jos haluat pitää molemmat, ehdotan, että hankit välilasin. Silloin molemmat voivat olla samassa akvaariossa voimatta vahingoittaa toisiaan.
      Itselläni on miljoonakaloja, platyja ja täplämonnisia. Viihtyvät hyvin, ja platyt ja millit lisääntyvät kauheasti.

    • Aquarina

      Jos palettikalat näykkivät miljoonakaloja, ne ovat erotettava heti! Mitä kauemmin viivyttelet, sitä enemmän tuskaa millisi joutuvat kärsimään!
      Jos haluat pitää molemmat, tässä ratkaisu: Hanki lasilevy ja aseta se jakajaksi akvaarioon.
      Itselläni on miljoonakaloja platyjen ja täplämonnisten kanssa.
      Kaverillani on palettikalan kanssa neontetroja ja piikkisilmä, toisella taas platyja.
      Miljoonakalan seuraksi voit hankkia myös vaikka neontetroja, mutta periaatteessa kaikki samanlaisista vesistä kotoisin olevat säyseät kalat voi pistää millien kera (HUOM!!!!! MUISTA että tämä ei TODELLAKAAN päde kaikkiin lajeihin, ja että se on VAIN periaate!!!)

      • Liinu

        Miljoonakalan seuraksi ei voi laittaa neontetroja tai muitakaan pehmeän veden kaloja kuten täplämonnisia, sillä millikset vaativat emäksistä (pH 7.5-8) ja kovaa (dH 10 ->)vettä. Palettikala kestää monenlaista vettä, mutta luonnossa sekin elää pehmeässä vedessä. Paras olisi luopua jommasta kummasta, mikäli sopuisaa yhteiseloa ei synny. Minä luopuisin paleteista, ne kun tuppaavat kiusaamaan kutuvireessä kaikkea mikä liikkuu. Muita kovassa vedessä viihtyviä lajeja ovat mollit ja platyt ja niitä sopii jo 100 litraiseen, intiaaninsulkakin menee. Miekkapyrstöt kasvavat liian isoiksi tämänkokoiseen.


      • Mimmu-71

        Kiitti vastauksista. Ystäväni on hankkimassa akvaariota joten annan nuo palettikalat sitten hänelle. Mitä suosittelette sille kaveriksi? Akvaario on kans n. 100l


      • hehe
        Mimmu-71 kirjoitti:

        Kiitti vastauksista. Ystäväni on hankkimassa akvaariota joten annan nuo palettikalat sitten hänelle. Mitä suosittelette sille kaveriksi? Akvaario on kans n. 100l

        Enpä laittaisi palettien (paletteja mielellään pariskunta) lisäksi tuonne kuin ehkä partamonnin.


      • Mimmu-71

        Ongelma ratkaistu, ostin 85 litran akvaarion jossa asustaa miljoonakalat poikasineen. En raaskinut antaa kaikkia palettikaloja pois kuitenkaan..

        Kiitokset kaikille vastauksistanne!


    • Mimmu-71

      vaikka valikossa näkyy että olisi 2 vastausta.

      *ihmettelee..*

    • millisfani

      joskus riitoja tulee....mulle on käyny samalla tavalla joten tein kaupat serkkuni kanssa: hän antoi neontetransa mulle ja mä paletit sille. mulla on 120 litran akvaariossa satakunta kalaa...eniten milliksii ku ne lisääntyy ni nopeesti :) ja sit neontetroja parikytä ja rubiinitetroja ja tietty monneja

    • Anonyymi

      Ei mielellään,hanki vain seuraakvaarioon sopivia pieniä kaloja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe