Phuket/Merlin beach resort??

syksymamma

Hei! Onko kukaan lapsiperhe käynyt Phuketin Merlin Beach Resortissa lomalla? Me olemme varanneet ensi syksylle sinne 2 viikon reissun.

Miten muuten Thaimaa ja Phuket soveltuvat lapsiperheelle? Miten selvisitte lentomatkasta, sehän on pitkä kuin mikä!
Entäs terveysasiat, lastenruuat ja vaipat paikan päällä?
Nyt olisivat hyvät neuvot tarpeen. Välillä mietityttää, että oliko järkevää varata matka. Lapset siis 4v ja vähän reilu vuosi.

22

4736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä muutkin juntit

      ovat Phuketissa lomailleet lapsien kanssa ja ilman. Turistihelvetti pahimmillaan!

      Lentomatka nyt ei ole pitkäkään, riippuu menettekö karjalennolla suoraan vai Ahlamabadin kautta, noin 12 tuntia. On sitä joskus lennetty 15 tuntiakin kerrallaan ja joskus jopa 52 tuntia Suomeen takaisin paratiisista (ei todellakaan Phuket!)

      • smamma

        Hei!
        Eipä halutakaan olla ainutlaatuisia ja juuri turistihelvettiä tässä etsitäänkin, siksi valitsimme Phuketin.
        Juu, Phuketissa on varmaan matkailtu ennen meitäkin, mutta lähinnä minua kiinnosti tuo Merlin Beach Resort, onko siellä kävijöitä tämän palstan lukijoissa? Fritidsresor myy matkoja sinne.

        Reppumatkat ja autiot rannat on jo katsottu, nyt siis haikaillaan lasten kanssa matkalle paikkaan, jossa on muitakin samanhenkisiä.


    • sivustoilla

      www.thaiklubi.fi...muistaakseni osoite oli tuo ja saat KAIKKEEN vastauksen paljon Thaimaassa reissanneilta ja siellä on vielä oma osionsa perhematkailu josta saat paljon tietoa ruuista, vaipoista, lennosta yms.!
      Rohkeasti vaan matkaan, Thaimaa on lasten kanssa ihana lomakohde!

      • maailman toiselle puolelle

        alle kouluikästen tenavien kanssa? Kysyn rehellisesti, että mitä lomaa se on? Passata ja kytätä lapsia koko ajan, miten siinä vanhemmat rentoutuu. Käsi sydämelle, olkaa rehellisiä, olisi mukavampi lomailla yksin, puolison kanssa tai ystäväporukalla ilman lapsia? Ei kiukuttelua, ei passausta, vaan saisi nauttia omaan tahtiin, ottaa muutaman lasillisen, tehdä ostokset rauhassa, syödä pitkiä illallisia, kenties tanssiakin... Ja matkustaaa lentokoneessa aivan rauhassa.


      • käsi sydämellä
        maailman toiselle puolelle kirjoitti:

        alle kouluikästen tenavien kanssa? Kysyn rehellisesti, että mitä lomaa se on? Passata ja kytätä lapsia koko ajan, miten siinä vanhemmat rentoutuu. Käsi sydämelle, olkaa rehellisiä, olisi mukavampi lomailla yksin, puolison kanssa tai ystäväporukalla ilman lapsia? Ei kiukuttelua, ei passausta, vaan saisi nauttia omaan tahtiin, ottaa muutaman lasillisen, tehdä ostokset rauhassa, syödä pitkiä illallisia, kenties tanssiakin... Ja matkustaaa lentokoneessa aivan rauhassa.

        Olen itse viettänyt monta vuotta jolloin tein juuri tuota matkustellessa! Matkustelin kaveriporukalla tai poikaystävän kanssa bailattiin ja rentouduttiin yms.
        Mutta nyt kun minulla on lapsi niin rentoutuminen matkoilla on sitä, ettei itse tarvitse siivota, laittaa ruokaa, pyykätä yms. vaan voin viettää todellakin aikaa lapsen ja miehen kanssa YHDESSÄ se on mitä lomalta odotan! Vielä koittaa sekin aika kun reissuja tehdään taas kahden miehen kanssa! Ja täällä kun aina käsketään viemään lapset mummilaan/kummilaan niin ainakaan meidän perheessä ei valitettavasti sellaista vaihtoehtoa ole...ja vaikka olisikin EN IKINÄ jättäisi pientä lasta hoitoon esim. viikoksi! Hän on meidän perheenjäsen ja on siellä missä muutkin! Ja vielä väittäisin, että nauttii suunnattomasti auringosta, uimisesta ja rantaleikeistä ettei sne matkat nyt niin lapsen rääkkäykseltä tunnu...


      • Anni
        käsi sydämellä kirjoitti:

        Olen itse viettänyt monta vuotta jolloin tein juuri tuota matkustellessa! Matkustelin kaveriporukalla tai poikaystävän kanssa bailattiin ja rentouduttiin yms.
        Mutta nyt kun minulla on lapsi niin rentoutuminen matkoilla on sitä, ettei itse tarvitse siivota, laittaa ruokaa, pyykätä yms. vaan voin viettää todellakin aikaa lapsen ja miehen kanssa YHDESSÄ se on mitä lomalta odotan! Vielä koittaa sekin aika kun reissuja tehdään taas kahden miehen kanssa! Ja täällä kun aina käsketään viemään lapset mummilaan/kummilaan niin ainakaan meidän perheessä ei valitettavasti sellaista vaihtoehtoa ole...ja vaikka olisikin EN IKINÄ jättäisi pientä lasta hoitoon esim. viikoksi! Hän on meidän perheenjäsen ja on siellä missä muutkin! Ja vielä väittäisin, että nauttii suunnattomasti auringosta, uimisesta ja rantaleikeistä ettei sne matkat nyt niin lapsen rääkkäykseltä tunnu...

        Puhuit kuin minun suullani =)
        Meillä on reissattu yksin /yhdessä ja nyt lapsen kanssa. Kaikki mukavaa eikä toinen parempi toista! Elämän tilanteet muuttuu ja matkustelu siinä mukana. Nauttii vaan erilaisista jutuista.
        Ihanaa että on perha jonka kanssa matkustelu sujuu.


      • kun lasta ei voi jättää
        Anni kirjoitti:

        Puhuit kuin minun suullani =)
        Meillä on reissattu yksin /yhdessä ja nyt lapsen kanssa. Kaikki mukavaa eikä toinen parempi toista! Elämän tilanteet muuttuu ja matkustelu siinä mukana. Nauttii vaan erilaisista jutuista.
        Ihanaa että on perha jonka kanssa matkustelu sujuu.

        toisten (mummot, kummit jne.) hoiviin edes viikoksi? Nykyään useimmat äidit eivät ole ensimmäiseen 10 vuoteen yhtään yötä erossa lapsestaan. Miten lapsi siinä sitten oppii omatoimiseksi ja itsenäiseksi, reippaaksi nuoreksi ja aikuiseksi? Vanhemmatkin tarvitsevat omaa aikaa ja lapsen tulisi oppia olemaan myös ilman vanhempien jatkuvaa läsnäoloa. Ei lasta omisteta, lapsi on vain lainassa. Lapsenkin pitää saada lomaa vanhemmistaan. Jos teillä itsellänne tulee ikävä ja kaipuu, ajatelkaa edes lapsenne parasta.


      • parasta???
        kun lasta ei voi jättää kirjoitti:

        toisten (mummot, kummit jne.) hoiviin edes viikoksi? Nykyään useimmat äidit eivät ole ensimmäiseen 10 vuoteen yhtään yötä erossa lapsestaan. Miten lapsi siinä sitten oppii omatoimiseksi ja itsenäiseksi, reippaaksi nuoreksi ja aikuiseksi? Vanhemmatkin tarvitsevat omaa aikaa ja lapsen tulisi oppia olemaan myös ilman vanhempien jatkuvaa läsnäoloa. Ei lasta omisteta, lapsi on vain lainassa. Lapsenkin pitää saada lomaa vanhemmistaan. Jos teillä itsellänne tulee ikävä ja kaipuu, ajatelkaa edes lapsenne parasta.

        Onko mielestäsi " lasten parasta" viikot suurin piirtein valveilla olo aika hoitopaikassa. Ja sitten jos vielä lomien ajaksikin lapset viedään hoitoon.
        Itse ainakin halusin viettää suurimman osan lomasta lasteni kanssa kyllä ne ehtivät olemaan mummolassakin ja kummeilla vaikka matkat tehtiin perheenä.


      • kaizu*
        käsi sydämellä kirjoitti:

        Olen itse viettänyt monta vuotta jolloin tein juuri tuota matkustellessa! Matkustelin kaveriporukalla tai poikaystävän kanssa bailattiin ja rentouduttiin yms.
        Mutta nyt kun minulla on lapsi niin rentoutuminen matkoilla on sitä, ettei itse tarvitse siivota, laittaa ruokaa, pyykätä yms. vaan voin viettää todellakin aikaa lapsen ja miehen kanssa YHDESSÄ se on mitä lomalta odotan! Vielä koittaa sekin aika kun reissuja tehdään taas kahden miehen kanssa! Ja täällä kun aina käsketään viemään lapset mummilaan/kummilaan niin ainakaan meidän perheessä ei valitettavasti sellaista vaihtoehtoa ole...ja vaikka olisikin EN IKINÄ jättäisi pientä lasta hoitoon esim. viikoksi! Hän on meidän perheenjäsen ja on siellä missä muutkin! Ja vielä väittäisin, että nauttii suunnattomasti auringosta, uimisesta ja rantaleikeistä ettei sne matkat nyt niin lapsen rääkkäykseltä tunnu...

        Puhuit täyttä asiaa. Monilla meistähän elämä menee niin, että nuorempana reissataan kavereiden ja puolison kanssa ja nuo matkat olivat toki erilaisia kuin lasten kanssa matkustaessa.

        Me reissataan perheenä paljon ja matkat ovat olleet antoisia. Sen lisäksi, että arkitoimet voi unohtaa, minusta on ihanaa nähdä lapseni iloa ja riemua kun tämä pääsee vesileikkeihin, suunnattoman suurin leikkipuistoihin ja muutenkin tekemään ja kokemaan asioita, joita kotomaassa vaan ei ole tarjolla!

        Minä en myöskään voisi kuvitella jättäväni lastani hoitoon viikoksi, tai ehkä sitten kun hän on kouluikäinen. Parisuhde on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin.

        Näitä asioita voi olla lapsettoman ja empatikyvyttömän henkilön hieman vaikea ymmärtää. Huomaan että hän on se poloinen, joka on jätetty aina kerran vuodessa hoitoon mummolaan, kun vanhemmat ovat lähteneet vähän Kanarialle hoitamaan suhedettaan ja ottamaan pari trinkulaa;). Ei millään pahalla, mutta koita päästä siitä yli ja jätä meitit, jotka ottavat lapsensa mukaan perheen elämään täysvaltaisesti, jo rauhaan ja hanki itsellesi elämä.


      • missä olet ollut neuvoinesi?
        kaizu* kirjoitti:

        Puhuit täyttä asiaa. Monilla meistähän elämä menee niin, että nuorempana reissataan kavereiden ja puolison kanssa ja nuo matkat olivat toki erilaisia kuin lasten kanssa matkustaessa.

        Me reissataan perheenä paljon ja matkat ovat olleet antoisia. Sen lisäksi, että arkitoimet voi unohtaa, minusta on ihanaa nähdä lapseni iloa ja riemua kun tämä pääsee vesileikkeihin, suunnattoman suurin leikkipuistoihin ja muutenkin tekemään ja kokemaan asioita, joita kotomaassa vaan ei ole tarjolla!

        Minä en myöskään voisi kuvitella jättäväni lastani hoitoon viikoksi, tai ehkä sitten kun hän on kouluikäinen. Parisuhde on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin.

        Näitä asioita voi olla lapsettoman ja empatikyvyttömän henkilön hieman vaikea ymmärtää. Huomaan että hän on se poloinen, joka on jätetty aina kerran vuodessa hoitoon mummolaan, kun vanhemmat ovat lähteneet vähän Kanarialle hoitamaan suhedettaan ja ottamaan pari trinkulaa;). Ei millään pahalla, mutta koita päästä siitä yli ja jätä meitit, jotka ottavat lapsensa mukaan perheen elämään täysvaltaisesti, jo rauhaan ja hanki itsellesi elämä.

        Kirjoitit, että sinun parisuhteesi on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin. Mutta, mutta rakas kaikkitietävä Kaizuseni, niinhän sinä luulet. Ikinä ei kannata tuudittautua siihen uskoon, että puolisosi olisi uskollinen sinulle nyt ja aina. Sinäkin olet päästänyt itsesi lihavaksi etkä enää pidä huolta itsestäsi ja miehesi kiinnostuu muista, nuoremmista ja kauniimmista naisista. Kyllä sitä parisuhdetta pitää hoitaa, vaikka se olisi olevinaan kuinka vakaalla pohjalla. Harmi ettet sitä ole älynnyt kun olet elänyt vain lapsillesi ja niiden kautta. Olen varma, että ukollasi on tälläkin hetkellä toinen nainen kierroksessa, kun sinä vain puuhastelet jälkikasvusi kanssa tukka rasvaisena, hieltä haisevana vanhoissa kulahtaneissa verkkareissasi ja 40 kiloa ylipainoisena. Annatko enää edes ukollesi, vai valitatko päänsaärkyä?


      • oli kommentti
        missä olet ollut neuvoinesi? kirjoitti:

        Kirjoitit, että sinun parisuhteesi on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin. Mutta, mutta rakas kaikkitietävä Kaizuseni, niinhän sinä luulet. Ikinä ei kannata tuudittautua siihen uskoon, että puolisosi olisi uskollinen sinulle nyt ja aina. Sinäkin olet päästänyt itsesi lihavaksi etkä enää pidä huolta itsestäsi ja miehesi kiinnostuu muista, nuoremmista ja kauniimmista naisista. Kyllä sitä parisuhdetta pitää hoitaa, vaikka se olisi olevinaan kuinka vakaalla pohjalla. Harmi ettet sitä ole älynnyt kun olet elänyt vain lapsillesi ja niiden kautta. Olen varma, että ukollasi on tälläkin hetkellä toinen nainen kierroksessa, kun sinä vain puuhastelet jälkikasvusi kanssa tukka rasvaisena, hieltä haisevana vanhoissa kulahtaneissa verkkareissasi ja 40 kiloa ylipainoisena. Annatko enää edes ukollesi, vai valitatko päänsaärkyä?

        Kateutta vai katkeruutta.
        Usko tai älä jotku jopa puolisoina haluavat viettää aikaa perheenä ja jopa lastenlastensa kanssa, myös se mies, aviomies, isä,pappa kuten myös nainen, vaimo,äiti,mummo. Kyllä sitä omaa kahden keskistä aikaa on ainakin näin 30 vuoden aikana siunaantunut.Niin kuin niitä matkojakin niin kahden kuin lasten ja lastenlasten ja myös lasten ja lastenlasten kanssa.


      • keskustelun sivusta
        missä olet ollut neuvoinesi? kirjoitti:

        Kirjoitit, että sinun parisuhteesi on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin. Mutta, mutta rakas kaikkitietävä Kaizuseni, niinhän sinä luulet. Ikinä ei kannata tuudittautua siihen uskoon, että puolisosi olisi uskollinen sinulle nyt ja aina. Sinäkin olet päästänyt itsesi lihavaksi etkä enää pidä huolta itsestäsi ja miehesi kiinnostuu muista, nuoremmista ja kauniimmista naisista. Kyllä sitä parisuhdetta pitää hoitaa, vaikka se olisi olevinaan kuinka vakaalla pohjalla. Harmi ettet sitä ole älynnyt kun olet elänyt vain lapsillesi ja niiden kautta. Olen varma, että ukollasi on tälläkin hetkellä toinen nainen kierroksessa, kun sinä vain puuhastelet jälkikasvusi kanssa tukka rasvaisena, hieltä haisevana vanhoissa kulahtaneissa verkkareissasi ja 40 kiloa ylipainoisena. Annatko enää edes ukollesi, vai valitatko päänsaärkyä?

        En kuulu lapsimatkailun kohderyhmään, oma skidi on jo lentänyt pesästä ja matkustellaan kahdestaan puolison kanssa. Kummasti vaan iltasella yömyssyn äärellä muistellaan monia mukavia yhteisiä lomia, usein oli myös isoäiti mukana ja meillä oli yhdessä kivaa.

        Ei ehkä kannattaisi alentua edes nettikeskustelussa tuolle tasolle, jolle nyt asetuit. Se vaikuttaa enemmän säälittävältä ja sairaalta, kuin asiatekstiltä. Lueppa kirjoittamasi teksi ihan ajatuksella ja mieti, mitä tuli tuntemattomalle kirjoittajalle kuittailtua. Ei ihan tasapainoisen ihmisen touhua.


      • ei sinisilmäinen
        keskustelun sivusta kirjoitti:

        En kuulu lapsimatkailun kohderyhmään, oma skidi on jo lentänyt pesästä ja matkustellaan kahdestaan puolison kanssa. Kummasti vaan iltasella yömyssyn äärellä muistellaan monia mukavia yhteisiä lomia, usein oli myös isoäiti mukana ja meillä oli yhdessä kivaa.

        Ei ehkä kannattaisi alentua edes nettikeskustelussa tuolle tasolle, jolle nyt asetuit. Se vaikuttaa enemmän säälittävältä ja sairaalta, kuin asiatekstiltä. Lueppa kirjoittamasi teksi ihan ajatuksella ja mieti, mitä tuli tuntemattomalle kirjoittajalle kuittailtua. Ei ihan tasapainoisen ihmisen touhua.

        Niin monta tapausta olen nähnyt kun äitiä kiinnostaa vain lapset ja niiden touhut, isää kiinnostaa ihan joku muu kuin oma perhe. Kyllä sitä parisuhdetta pitää hoitaa myös ilman lapsia. Ikävää, että olette noin sinisilmäisiä. Vai onko tämä myös kielletty aihe, kuten viime päivinä otsikoissa ollut tuleva ohjelma kuolevista ihmisistä?


      • kaizu*
        missä olet ollut neuvoinesi? kirjoitti:

        Kirjoitit, että sinun parisuhteesi on siinä määrin vakaalla ja vankalla pohjalla että se kestää lomat ihan koko perheen voimin. Mutta, mutta rakas kaikkitietävä Kaizuseni, niinhän sinä luulet. Ikinä ei kannata tuudittautua siihen uskoon, että puolisosi olisi uskollinen sinulle nyt ja aina. Sinäkin olet päästänyt itsesi lihavaksi etkä enää pidä huolta itsestäsi ja miehesi kiinnostuu muista, nuoremmista ja kauniimmista naisista. Kyllä sitä parisuhdetta pitää hoitaa, vaikka se olisi olevinaan kuinka vakaalla pohjalla. Harmi ettet sitä ole älynnyt kun olet elänyt vain lapsillesi ja niiden kautta. Olen varma, että ukollasi on tälläkin hetkellä toinen nainen kierroksessa, kun sinä vain puuhastelet jälkikasvusi kanssa tukka rasvaisena, hieltä haisevana vanhoissa kulahtaneissa verkkareissasi ja 40 kiloa ylipainoisena. Annatko enää edes ukollesi, vai valitatko päänsaärkyä?

        Joskus valitan päänsärkyäkin, mutta mieheni kyllä tietää, millä se lähtee pois...:)

        En tiedä miksi alennun tähän kommentoimaan, mutta korjaukseksi, meillä on yksi lapsi. Pidämme hänestä niin hyvää huolta kuin osaamme, hän matkustaa kanssamme aina kun me johonkin lähdemme. Eli aika usein.

        Tuo on totta, että enhän minä voi mieheni tekemisiä vahtia ja jos hän minua pettää, niin minkäs minä sille voin. Meillä ei parisuhdetta hoideta kerran vuodessa lähtemällä lomalle, vaan sitä hoidetaan lähes päivittäin, arjen lomassa. Näin olemme päässeet vakaalle pohjalle suhteessamme ja toimii meillä. Siis pareisuhteen hoitolomia emme tässä vaiheessa tarvitse. Toiset ilmeisesti tarvitsee, mutta kukin tyylillään.

        Olen elänyt lapsen tulon jälkeen lapselleni, kyllä. Se on äidin tehtävä minun mielestäni ja olen nauttinut siitä suunnattomasti. Jälkikasvun ja parisuhteen hoitamisen lisäksi hoidan myös haastavaa, vastuullista ja hyvinpalkattua työtäni (joka mahdollistaa koko perheen yhteisen harrastuksen eli matkustelemisen), jota ei voi oikein hoitaa tukka rasvaisena. Kokoni on 38 ja intohimoni on shoppailu, näkisitpä mitä kaikkea ostinkaan vuoden vaihteessa L.A:sta!!!


      • perheen äiti.....
        parasta??? kirjoitti:

        Onko mielestäsi " lasten parasta" viikot suurin piirtein valveilla olo aika hoitopaikassa. Ja sitten jos vielä lomien ajaksikin lapset viedään hoitoon.
        Itse ainakin halusin viettää suurimman osan lomasta lasteni kanssa kyllä ne ehtivät olemaan mummolassakin ja kummeilla vaikka matkat tehtiin perheenä.

        lähtee parin viikon päästä viikoksi Kanarialle ja joku tuttu kyselikin jo, että lähteekö lapset mukaan ja joku sanoikin, että menkää kahdestaan.
        Minä olen kaikille kyselijöille vastannut, että me ehdottomasti haluamme lähteä lasten kanssa reissuun.
        Reissu on kokemus meille, mutta niin myös lapsillekin. Ei ole kysymys siitä, ettenkö luottaisi lapsia toisen hoitoon, vaan siitä, että on halu ottaa lapset mukaan. Meillä toinen on jo koulussa, mutta toinen on alle kouluikäinen, mutta hyvin odottavat innolla ja jännityksellä reissua.
        Kuten jo sanoit, niin meilläkin lapset ovat hoidossa pitkät päivät ja itse en näe vuorotyön takia kunnolla edes viikonloppuisin.
        On suoraan sanottuna mukavaa olla lastensa kanssa vapaa-ajat. Paljon on juttuja ja asioita, joita haluaa lapsilleen opettaa ja touhuta heidän kanssaan, mutta ainainen työkiire vie liikaa aikaa.
        Siis, miksi viedä lapset hoitoon reissun ajaksi???


    • Matkamamma+

      Emme ole olleet mainitsemassasi hotellissa, ohi kyllä ajettiin ;)joten sitä en osaa kommentoida. Mutta, me olimme myös koko porukan kanssa ensimmäistä kertaa Thaimaassa (myös isovanhemmat) ja voin kyllä sanoa että ei ollut viimeinen kerta! Aivan ihanaa, siellä lapset otetaan todellakin eritavalla huomioon kuin tässä lapsivastaisessa yhteiskunnassa! Eli, suosittelen lämpöisesti lapsiperheille!
      Nuorimmainen voi pahoin mennessä lentokoneessa, paluumatkalle annettiin matkapahoinvointi lääke joka auttoi. Suosittelen hankkimaan sitä jo menomatkalle, voi ottaa sitten vaikka koneessa jos on tarve, tai varuiksi jos haluaa.
      Ja todellakin, lentomatka meni hyvin (oma peffa puutui!!) lapsilla oli lukemista ja piirtelyvehkeitä mukana ja unikin maittoi hyvin. Meidän mummo sairastui matkalla ja lääkärissä käynti sujui todella hyvin, itku meinasi tulla (pelkästä onnesta), kun koko lysti lääkkeineen maksoi jotain 12 eur, jotka saatiin oppaalta takaisin.
      Juominen on siellä erittäin tärkeää! Varsinkin pienillä. Ostimme paikallisista apteekeista elektrolyytti juomajauhetta, jota teimme vesipulloihin. Näitä juomia joimme retkipäivinä, kaikki jaksoi todella hyvin, lisäksi runsaasti vettä.
      Vastaavanlainen energiajuoma (siis valmis) on Getored (en ole ihan varma kirjoitinko oikein), jota myös Suomessa myydään.
      Apteekista saa halvalla ja hyviä lääkkeitä jos tarvitsee, mekin haimme siis ne matkapahoinvointi lääkkeet, tiikeribalsamia, parasetamolia ja yskänlääkettä.. maksoikohan jotain 4-6 eur yhteensä.
      Meillä siis nuorimmainen on 3.v.
      Ainiin, ostakaapas maitohappobakteereita ja käsidesiä (useampi pullo!) mukaan, nuo mhb;t kannattaa aloittaa jo täällä ja syödä niitä koko matkan ajan.
      Muutamia perussoseita ja vastikkeita näin kaupoissa, samoin vaippoja. Hedelmiä on paljon, nam!
      Onko teillä rinkkaa nuorimmaiselle, näin muutamilla sellaisen käytössä, oli todella näppärän näköinen, varsinkin retkillä. Ja retkillä, ainakin muutamalla kannattaa ehdottomasti käydä.
      Rohkein mielin vain matkaan, mulla oli ihan samanlaisia mietteitä ennen matkaa, mutta ei enään!

      • tyhmyys taas tiivistyy

        Todella tärkeitä neuvoja Matkamamma :lla.

        Et sitten neuvonut vielä ottamaan passia mukaan, syömään ruokaa, nukkumaan, kävelemään tai vaikka hengittämään!???!

        Jesus, hyvä että joku näille uusavuttomillekin vääntää rautalangasta!


      • taas kiire
        tyhmyys taas tiivistyy kirjoitti:

        Todella tärkeitä neuvoja Matkamamma :lla.

        Et sitten neuvonut vielä ottamaan passia mukaan, syömään ruokaa, nukkumaan, kävelemään tai vaikka hengittämään!???!

        Jesus, hyvä että joku näille uusavuttomillekin vääntää rautalangasta!

        lukemaan mitähän matkamamma oli kirjoittanut...hehehehehehehehehehehehehehehe
        Et taida edes uskoa kuinka TYHMÄKSI itsesi teet! No alappas taas vaania seuraavaa viestiä, jota voit käydä kommentoimassa tuttuun tyyliin...


      • kohtapuolin

        Monet kiitokset kirjoituksestasi. Olipa hyviä vinkkejä.


      • on loistava,mutta kallis
        kohtapuolin kirjoitti:

        Monet kiitokset kirjoituksestasi. Olipa hyviä vinkkejä.

        Me olimme viime talvena perheemme kanssa kyseisessä hotellissa.Hotelli oli todella loistava,mielettömän ihanat ja suuret allas-alueet sekä täydellinen puffet aamiainen.Illallinen katettiin joka ilta suurelle nurmikko alueelle meren rantaan ja siinä oli koko illan lapsille ohjelmaa.Hotelin rannalta kannataa mennä pitkähäntä veneellä viereissellä rannalla käymään, se on kaunis ranta.
        Hotelli on kallis joten juotavia kannatta ostaa patongilta mukaan. 12 pulloa saa colaa sieltä samalla hinalla kuin hotellista yhden.Tuk tukilla täytyy lähteä aina,jos haluaa lähteä käymään keskustassa ,siihen menee yht noin 600 bahia rahaa.Me teimme paljon retkiä saarille omatoimisesti ,pyydettin taksin viemään satamaan ja sieltä valittin mieleinen vene ja kuljettaja.Phi phi oli satummainen paikka menkää ihmeessä käymään.Meillä reisussa lapset olivat 10,9,6 ja4 vuotiaita.Kaikki meni hyvin ,lapset nukkuivat lennot mennen tullen.


      • Diorisa
        on loistava,mutta kallis kirjoitti:

        Me olimme viime talvena perheemme kanssa kyseisessä hotellissa.Hotelli oli todella loistava,mielettömän ihanat ja suuret allas-alueet sekä täydellinen puffet aamiainen.Illallinen katettiin joka ilta suurelle nurmikko alueelle meren rantaan ja siinä oli koko illan lapsille ohjelmaa.Hotelin rannalta kannataa mennä pitkähäntä veneellä viereissellä rannalla käymään, se on kaunis ranta.
        Hotelli on kallis joten juotavia kannatta ostaa patongilta mukaan. 12 pulloa saa colaa sieltä samalla hinalla kuin hotellista yhden.Tuk tukilla täytyy lähteä aina,jos haluaa lähteä käymään keskustassa ,siihen menee yht noin 600 bahia rahaa.Me teimme paljon retkiä saarille omatoimisesti ,pyydettin taksin viemään satamaan ja sieltä valittin mieleinen vene ja kuljettaja.Phi phi oli satummainen paikka menkää ihmeessä käymään.Meillä reisussa lapset olivat 10,9,6 ja4 vuotiaita.Kaikki meni hyvin ,lapset nukkuivat lennot mennen tullen.

        Olemme juuri palanneet 2 viikon matkalta (Finnmatkat) Merlin Beach Resortissa Tri-Trang Beachiltä, mukana oli 4 lasta (4,5,13,15) Voin todella suositella hotellia sekä lapsettomille että lapsiperheille. Hotelli on kansainvälinen, vieraat tulevat eripuolelta maailmaa eli ei ole pelkästään pohjoismaalaisten valloittama, mikä minusta on pelkästään positiivista. Lapsiakin on hotellilla "sopiva" määrä eli sieltä löytyy myös rauhaa ilman lasten kiljultaa sitä haluaville. Allasalueita on useampi: on vauvojen allas, vähän syvempi (muistaakseni 0,90 m) lastenallas liukumäkineen ja sitten useampi syvä allas. Hotelli on tosiaan aika kallis, kannattaa heti lentokentältä ostaa tai sitten hurauttaa Patong beachille ostamaan juomia ja pikkupurtavaa huoneeseen. Valitettavasti myös rannan kupeessa oleva "thai"ravintola on yleiseen hintatasoon verrattuna aika kallis. Tri-trang beachillä syö lounaan jo vähän paikallisempaan hintaan. Hotellissa on mahtava buffet aamiainen, josta varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Meillä oli puolihoito, sekin todella monipuolinen erilaisine teemailtoineen. Puolihoitoon kuuluva illallinen on katettu nurmelle rannan läheisyyteen ja siellä on show 6 iltana viikossa.. joka ilta eri esitys (tanssia, laulua, tulta, taikuria yms). Pienemmät lapset istuivat 45 min joka ilta paikoillaan tuijottamassa showta lapsille tarkoitetuilla tuoleilla lavan edessä. Mahtavaa! Vanhemmat saivat rauhassa nauttia illallisesta ja esityksestä ;-). Meidän 6 hengen porukasta ei kukaan tullut sairaaksi, uskon hotellin hygienian olevan hyvää luokkaa, ruoat eivät seisseet pitkään, niitä vaihdettiin ja lämpötiloja mitattiin useasti.
        Huoneet on tilavat ja todella siistit. Altaalla saa allaspyyhkeitä ja retkelle saa hotellista mukaan retkipyyhkeitä. Palvelu todella hyvää. Hotellilla on oma "taksipalvelu", joka on kalliimpi kuin jos kadulta ottaa. Eli kannattaa kävellä hotellin edessä olevalle tielle ja sieltä ottaa tuktuk tai taksi (Patongille 200b, kun hotellin "oma" 300b). Siellä muutenkin voi dealata hintoja, se ei ole mahdollista hotlan oman taksin kanssa. Jos lähtee pidemmälle retkelle voi ottaa hotellista ilmaisen shuttle busin Patongille ja sieltä sit dealata hyvä hinta tuktukille (teimme näin ja esim matkasta Kamala beachille maksoimme 300b ja jos sinne Kamalle, joka oli kiva, lapsiystävällinen ranta, menee niin ei ole hullumpi idea sopia myös nouto, sillä sieltä tuktukin saaminen ei ollutkaan yhtä yksinkertaista ja edullista).
        Me lensimme suoralla yölennolla, lähtöaika oli aika karsea (3.30), mutta perille päästyämme ei ollut kenellekään vaikeeta päästä ´paikalliseen aikarytmiin. Paluulento myös yöllä (lähtö 21.40). Lapset saivat ruuan heti nousun jälkeen, katsoivat lastenfilmin ja nukkuivat loppumatkan ;-).
        Phuket on todellakin "turistirysä", Patong beach kaikkein pahin. Toisaalta turistien myötä myös tietyt palvelut pelaavat. Itse halusin nimenomaa Phukettiin lasten kanssa, tiedän että siellä on hyviä lääkäreitä ja tasokas sairaala, mikäli jotain sattuu (Merlin Beach Resortissa myös lääkäri ja hoitaja!). Suosittelen ehdottomasti!


      • maaliskuussa
        Diorisa kirjoitti:

        Olemme juuri palanneet 2 viikon matkalta (Finnmatkat) Merlin Beach Resortissa Tri-Trang Beachiltä, mukana oli 4 lasta (4,5,13,15) Voin todella suositella hotellia sekä lapsettomille että lapsiperheille. Hotelli on kansainvälinen, vieraat tulevat eripuolelta maailmaa eli ei ole pelkästään pohjoismaalaisten valloittama, mikä minusta on pelkästään positiivista. Lapsiakin on hotellilla "sopiva" määrä eli sieltä löytyy myös rauhaa ilman lasten kiljultaa sitä haluaville. Allasalueita on useampi: on vauvojen allas, vähän syvempi (muistaakseni 0,90 m) lastenallas liukumäkineen ja sitten useampi syvä allas. Hotelli on tosiaan aika kallis, kannattaa heti lentokentältä ostaa tai sitten hurauttaa Patong beachille ostamaan juomia ja pikkupurtavaa huoneeseen. Valitettavasti myös rannan kupeessa oleva "thai"ravintola on yleiseen hintatasoon verrattuna aika kallis. Tri-trang beachillä syö lounaan jo vähän paikallisempaan hintaan. Hotellissa on mahtava buffet aamiainen, josta varmasti löytyy jokaiselle jotakin. Meillä oli puolihoito, sekin todella monipuolinen erilaisine teemailtoineen. Puolihoitoon kuuluva illallinen on katettu nurmelle rannan läheisyyteen ja siellä on show 6 iltana viikossa.. joka ilta eri esitys (tanssia, laulua, tulta, taikuria yms). Pienemmät lapset istuivat 45 min joka ilta paikoillaan tuijottamassa showta lapsille tarkoitetuilla tuoleilla lavan edessä. Mahtavaa! Vanhemmat saivat rauhassa nauttia illallisesta ja esityksestä ;-). Meidän 6 hengen porukasta ei kukaan tullut sairaaksi, uskon hotellin hygienian olevan hyvää luokkaa, ruoat eivät seisseet pitkään, niitä vaihdettiin ja lämpötiloja mitattiin useasti.
        Huoneet on tilavat ja todella siistit. Altaalla saa allaspyyhkeitä ja retkelle saa hotellista mukaan retkipyyhkeitä. Palvelu todella hyvää. Hotellilla on oma "taksipalvelu", joka on kalliimpi kuin jos kadulta ottaa. Eli kannattaa kävellä hotellin edessä olevalle tielle ja sieltä ottaa tuktuk tai taksi (Patongille 200b, kun hotellin "oma" 300b). Siellä muutenkin voi dealata hintoja, se ei ole mahdollista hotlan oman taksin kanssa. Jos lähtee pidemmälle retkelle voi ottaa hotellista ilmaisen shuttle busin Patongille ja sieltä sit dealata hyvä hinta tuktukille (teimme näin ja esim matkasta Kamala beachille maksoimme 300b ja jos sinne Kamalle, joka oli kiva, lapsiystävällinen ranta, menee niin ei ole hullumpi idea sopia myös nouto, sillä sieltä tuktukin saaminen ei ollutkaan yhtä yksinkertaista ja edullista).
        Me lensimme suoralla yölennolla, lähtöaika oli aika karsea (3.30), mutta perille päästyämme ei ollut kenellekään vaikeeta päästä ´paikalliseen aikarytmiin. Paluulento myös yöllä (lähtö 21.40). Lapset saivat ruuan heti nousun jälkeen, katsoivat lastenfilmin ja nukkuivat loppumatkan ;-).
        Phuket on todellakin "turistirysä", Patong beach kaikkein pahin. Toisaalta turistien myötä myös tietyt palvelut pelaavat. Itse halusin nimenomaa Phukettiin lasten kanssa, tiedän että siellä on hyviä lääkäreitä ja tasokas sairaala, mikäli jotain sattuu (Merlin Beach Resortissa myös lääkäri ja hoitaja!). Suosittelen ehdottomasti!

        Heissan,

        Kiitos Diorisa kertomuksestasi. Me lähdössä samaan paikkaan maaliskuussa. Tuskin maltan odottaa. Tuo Patong ei kyllä houkuttele mutta kiva kun kerroit Kamalasta. Teittekö muita retkiä joita mahdollisesti suosittelet? Meillä 3 ja 7 vuotiaat lapset mukana. Fantasea, Norsusafarit yms kiinnostaa. Mukavaa olis lähteä taksilla vaikka jonnekin kauemmaskin päiväretkelle sillä en halua maata uima-altaalla päivätolkulla. Jotain "ei niin turistirysämäistäkin" olisi kiva nähdä.

        Satutuko muistamaan mitä puolihoito maksaa paikanpäältä ostettuna aikuiselle / lapselle?

        Kiva kuulla että tuosta kamalasta lähtöajasta huolimatta meni ok. Meillä samat lentoajat ja ne ei juuri ole houkutelleet. ;-)

        Vielä n 2 kk lähtöön...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe