Voisitteko kertoa porin lyseosta tai psyllistä?? Omakohtaset kokemukset kiitoksia etukäteen!
PORIN LYSEON LUKIO TAI PSYL
10
4144
Vastaukset
- omakohtainen kokemus
Sekä PSYL, että lyseo ovat molemmat Porin parhaita ja arvostetuimpia lukioita. Kuitenkin henkilökohtaisesti pidän PSYL:ä parempana opinahjona. PSYL:ssä on loistavat opettajat, laajahko kurssitarjotin, hyvä ilmapiiri ja rikkaat perinteet.
PSYL:ssä opiskelu voi välillä olla rankkaakin, mutta ainakin se on hyvin palkitsevaa.
Itse suosittelen yhteislyseota, vaikka eihän lyseossakaan mitään vikaa ole. :)- annneee
kiitos, tästä oli jo apua.. olis kiva kuitenki vielä saada vähän tarkempaaki tietoo näistä lukioista??? ainaki tosta lyseosta ku edellises tuli enemmä tosta psyllistä.. oon ihan kahden vaiheilla kumpaan noista hakis molemmat kiinnostaa ! auttakaa! KIITOS !
- fgfgfgfr
annneee kirjoitti:
kiitos, tästä oli jo apua.. olis kiva kuitenki vielä saada vähän tarkempaaki tietoo näistä lukioista??? ainaki tosta lyseosta ku edellises tuli enemmä tosta psyllistä.. oon ihan kahden vaiheilla kumpaan noista hakis molemmat kiinnostaa ! auttakaa! KIITOS !
mee amixeen. Sinne teikäläine kuuluupi.
- annneee
oon ihan hukassa et kumpaan noist menis.. kertokaa ihan mitä vaa noista lukioista mist vois ol apuu!
- qwerity
Kävin itse Psyllin lukion ja olen aina ollut valintaani tyytyväinen. Opettajat oli pääosin hyviä, kurssitarjottimessa oli paljon valinnanvaraa ja kurssien tenttiminenkin onnistui ongelmitta, vaikka kuulemma jossain liikkuu huhuja joiden mukaan tenttiminen on Psyllissä likimain mahdotonta. Tilat voisi kieltämättä olla vähän paremmat, mutta kokonaisuutena koulu on aivan mainio. Ja kaiken kruunaa jokavuotinen kulttuuripäivä, jonka vertaista saa muista lukioista hakea. :)
Tuskin Lyseokaan huono valinta on, mutta kun en tiedä siitä paljoakaan niin suosittelen Psylliä. Se on ainakin tosi hyvä lukio.- tai siellä tällä hetkellä o...
lyseostaki ois kiva kuulla pari sanaa..
- Hanna
tai siellä tällä hetkellä o... kirjoitti:
lyseostaki ois kiva kuulla pari sanaa..
Anne: Asuksä poris? Munki pitäs mennä lukioon ja toi psyl tuntuu hyvältä. Mut näin yleisesti, tuleeko Porin lukiohin paljo muualta Suomesta opiskelijoita vai onko ne samat vanhat kaverit ylä-asteelta?
Ite asun Seinäjoella :) - lukioss
Hanna kirjoitti:
Anne: Asuksä poris? Munki pitäs mennä lukioon ja toi psyl tuntuu hyvältä. Mut näin yleisesti, tuleeko Porin lukiohin paljo muualta Suomesta opiskelijoita vai onko ne samat vanhat kaverit ylä-asteelta?
Ite asun Seinäjoella :)Porin lukioihin tulee opiskelijoita Porista, Noormarkusta, Ulvilasta, Luvialta ja muista Porin ympäryskunnista, mutta ei nyt suoranaisesti ympäri maata. Vaikka tokihan opiskelijoita voi olla muuttamisen seurauksena mistäpäin vaan.
Ylä-asteen jälkeen monen tiet eroavat...
Lukiossa suuri osa ihmisistä onkin toisilleen täysin uusia tuttavuuksia, joten hyvin sinne joukkoon sopeutuu, jos sitä murehdit. - annneee
lukioss kirjoitti:
Porin lukioihin tulee opiskelijoita Porista, Noormarkusta, Ulvilasta, Luvialta ja muista Porin ympäryskunnista, mutta ei nyt suoranaisesti ympäri maata. Vaikka tokihan opiskelijoita voi olla muuttamisen seurauksena mistäpäin vaan.
Ylä-asteen jälkeen monen tiet eroavat...
Lukiossa suuri osa ihmisistä onkin toisilleen täysin uusia tuttavuuksia, joten hyvin sinne joukkoon sopeutuu, jos sitä murehdit.eli olisin kans ihan "uus" poris ja kaikki ois vieraita mulle.. paitsi yks ystäväni joka hakee psylliin. oon tullu siihen tulokseen et haen siihen kans ite.. kuulostaa hyvältä koululta ja ois sit ainaki yks ystävä siellä vaikka kyllä niit uusiiki sit toivottavasti saa :>
- Hanna
annneee kirjoitti:
eli olisin kans ihan "uus" poris ja kaikki ois vieraita mulle.. paitsi yks ystäväni joka hakee psylliin. oon tullu siihen tulokseen et haen siihen kans ite.. kuulostaa hyvältä koululta ja ois sit ainaki yks ystävä siellä vaikka kyllä niit uusiiki sit toivottavasti saa :>
Anne, Mistäs päin sit oot? :D Ite en oo vielä päättäny mut lähetettii reksille sähköpostil kaikkee. Mut ooksä menos opiskelija-asuntoon vai? Se on aika huono Poris ku noi opiskelija-asuntojen vuokra yksiös on vähintää 240 euroo ja siihen päälle vielä vesi, sauna ja tuliko joku muuki et se tule maksa n. 300 euroo/kk et ei mitää halpaa touhua :) mut mä ny katon Tampereelta yhen koulun ja muitaki ny viel tziikailen et tulis hyvä lukiopaikka :)
Mut haluisiksä jutella meses lisää tjn..? Mun mese on [email protected] niin pyydä jos haluut :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892658Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641242Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 74906
- 45877
- 61845