ulosteen väri

sairas??

kysyisin, minkä värinen on terveen värinen uloste?

minulla on tullut pitemmän aikaa jo kellertävän vihertävää, mutta pohjaväriltään ruskeaa ulostetta, aika huokeaa mutta kiinteää. lisäksi siinä näkyy jotain "sulamattomia" ruokapaloja kuten esim. leivän siemeniä tai jotain.. joskus oli tomaatin kuoren palanenkin.
joskus olen havaitsevinani pieniä punaisia klimppejä, ovatko ne jotain veriklimppejä?

sairastin clostridium difficlen, en tiedä onko peruja siitä.

mutta minkä värinen teillä terveillä on siis kakka? onko normaalia että on ruskeaa, mutta kellertävää kun pyyhkii, ja jotenkin vihertävä vivahde ruskeassa?

kertokaa, havainnoikaa, kaikki pöntölle nyt :D

3

7615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman taudin sairastanu

Saman taudin olen sairastanut kuin sinä ja sen jälkeen tavara ollut outoa, väri vaihtelee, koostumus kummallista ja sulamattomia palasia jne. Suoliston toipuminen kestää kuulemma pitkään vaikka itsekin välillä mietin onko kaikki ok...

• tuo

clostridium vaikuttaa ulosteen väriin aika lailla, samoin kuin koostumukseeen, hajuun ym.
      Terve uloste on helposti ulostettavaa, vaalean ruskeaa ja kiinteää, eikä haise erityisen pistävälle. Siinä pääasialliset tuntomerkit. Siemenet ym. sulamattomat ovat aivan normaaleja ulosteessa. Vihertävä/kellertävä uloste ei ole terveen väristä ja kannattaisikin puhua asiasta lääkärin kanssa. Mahdollinen veri on aika vaikeasti havannoitavaa. Testit kertovat kaiken.

• joujou

ite huomasin että tuli punasia pieniä palleroita vähän, ja sitte poimin paperin avulla sellasen ja pesin ni puolukka siinä oli :DD olin syöny maksalaatikkoa puolukkahillolla joskus klo 12 ja nyt kun joskus 11 tunnin päästä kävin asioimassa pöntöllä niin joooo. jotain vastaavaa mikä ei ehkä sula niin niitä tulee ulosteen mukana, tuskin mitään veriklimppejä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1948
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1370
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1030
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      751
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe