kysyisin, minkä värinen on terveen värinen uloste?
minulla on tullut pitemmän aikaa jo kellertävän vihertävää, mutta pohjaväriltään ruskeaa ulostetta, aika huokeaa mutta kiinteää. lisäksi siinä näkyy jotain "sulamattomia" ruokapaloja kuten esim. leivän siemeniä tai jotain.. joskus oli tomaatin kuoren palanenkin.
joskus olen havaitsevinani pieniä punaisia klimppejä, ovatko ne jotain veriklimppejä?
sairastin clostridium difficlen, en tiedä onko peruja siitä.
mutta minkä värinen teillä terveillä on siis kakka? onko normaalia että on ruskeaa, mutta kellertävää kun pyyhkii, ja jotenkin vihertävä vivahde ruskeassa?
kertokaa, havainnoikaa, kaikki pöntölle nyt :D
ulosteen väri
3
7818
Vastaukset
- saman taudin sairastanu
Saman taudin olen sairastanut kuin sinä ja sen jälkeen tavara ollut outoa, väri vaihtelee, koostumus kummallista ja sulamattomia palasia jne. Suoliston toipuminen kestää kuulemma pitkään vaikka itsekin välillä mietin onko kaikki ok...
- tuo
clostridium vaikuttaa ulosteen väriin aika lailla, samoin kuin koostumukseeen, hajuun ym.
Terve uloste on helposti ulostettavaa, vaalean ruskeaa ja kiinteää, eikä haise erityisen pistävälle. Siinä pääasialliset tuntomerkit. Siemenet ym. sulamattomat ovat aivan normaaleja ulosteessa. Vihertävä/kellertävä uloste ei ole terveen väristä ja kannattaisikin puhua asiasta lääkärin kanssa. Mahdollinen veri on aika vaikeasti havannoitavaa. Testit kertovat kaiken.- joujou
ite huomasin että tuli punasia pieniä palleroita vähän, ja sitte poimin paperin avulla sellasen ja pesin ni puolukka siinä oli :DD olin syöny maksalaatikkoa puolukkahillolla joskus klo 12 ja nyt kun joskus 11 tunnin päästä kävin asioimassa pöntöllä niin joooo. jotain vastaavaa mikä ei ehkä sula niin niitä tulee ulosteen mukana, tuskin mitään veriklimppejä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202212Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722157Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä302009Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741356
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8761- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734