Hei, jotka ootte kierrelly opiskelija-aikana Eurooppaa ristiin rastiin, mikä on opiskelijalle edullisin tapa matkustaa Euroopassa maasta toiseen? Tarkoituksena on käydä 3-5 maassa.
Matkustaminen Euroopassa
1
427
Vastaukset
- Keski-Euroopan...
...maissa ei ole bussissa ja junassa matkustaessa väliä onko opiskelija vai ei, kunhan on alle 25- tai 26-vuotias, riippuen maasta. Useissa maissa (varsinkaan Itä-Euroopassa) kansainvälinen opiskelijakortti ei myöskään oikeuta opiskelija-alennuksiin, vaan pitäisi olla paikallinen opiskelijakortti.
Bussilla (esim. Eurolines) on varmasti useimmiten edullisinta matkustaa, mutta aikataulut ovat usein aika onnettomia, ja matkustaminen hidasta.
Riippuen maasta junalla matkustaminenkaan ei ole kamalan kallista, ja se on nopeaa ja junia kulkee useita päivässä. Ennakkovarauksia harvemmin vaaditaan. Ainakin Ranskassa, Belgiassa, Saksassa ja Hollannissa juna on hyvä vaihtoehto, samoin useimmissa tuntemissani Itä-Euroopan maissa. Riippuen siitâ miten pitkään, miten usein ja miten laajalla alueella ajattelit matkustaa, kannattaa myös katsella www.interrailnet.com.
Jos suunnittelet matkustavasi pidemmän matkan kerralla, niin joskus myös halpalentoyhtiöiden lentoja löytyy todella edullisesti. Ne on tosin yleensä varattava ennakkoon, eli jos aiot matkustella ilman tarkkaa suunnitelmaa, niin lennot eivät välttämättä ole paras vaihtoehto.
(Pahoitteluni, että vastaus tuli melko myöhään.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170