Paljonko on odotettavissa -65 rakennetun kerrostalon kattoremontista aiheutuvia kustannuksia asuntoa kohden?
Kerrontalon kattoremontti
53
9520
Vastaukset
- Asjantuntia
Kysy isännöitsijältä.
Täällä noilla lähtötiedoilla saat osaksesi vain v*ttuilua.
Ja tämä ei ole sitä.- oikeutta..
kenelläkään on vittuilla ko. kysymykselle?? Onko täällä todella noin lapsellisia ihmisiä, voi helvetti soikoon!!
- Asjantuntia
oikeutta.. kirjoitti:
kenelläkään on vittuilla ko. kysymykselle?? Onko täällä todella noin lapsellisia ihmisiä, voi helvetti soikoon!!
Sitä minäkin.
Kerron vain, mikä meno täällä vallitsee.
- ja selviää pienellä
100-50000 euroa.
- seija63
meidän talo yhtiöön teki kodika oy työt sujuivat mielestäni hyvin ilma ongelmia
- kassialmanakka
seija63 kirjoitti:
meidän talo yhtiöön teki kodika oy työt sujuivat mielestäni hyvin ilma ongelmia
minäkin suosittelen kodika oy:tä.. Tämä yritys ei kuulu edes yritystietojärjestelmään, missä on kaikki Suomen yritykset...
Jos täällä joku suosittelee jotain, niin se on yrittäjä itse. - Jonnamaaria
kassialmanakka kirjoitti:
minäkin suosittelen kodika oy:tä.. Tämä yritys ei kuulu edes yritystietojärjestelmään, missä on kaikki Suomen yritykset...
Jos täällä joku suosittelee jotain, niin se on yrittäjä itse.Ota Nupel Oy. Mahtava työjälki. Työntekijät eivät polta tupakkaa!
- *äimänkäki*
Jonnamaaria kirjoitti:
Ota Nupel Oy. Mahtava työjälki. Työntekijät eivät polta tupakkaa!
nupel = kodika?
- katon teettäjä
Jos täällä joku suosittelee jotain, niin se on yrittäjä itse.mulla olisi paljonkin kerrottavaa kyseisestä kodikasta,mutta parempi että jätän jokaisen ratkoistavaksi mihin yritykseen luottaa niin paljon että teettää katon.on kuitenkin muistettava että katto on se joka suojaa koko omaisuuden.
- toinen katon teettäjä
katon teettäjä kirjoitti:
mulla olisi paljonkin kerrottavaa kyseisestä kodikasta,mutta parempi että jätän jokaisen ratkoistavaksi mihin yritykseen luottaa niin paljon että teettää katon.on kuitenkin muistettava että katto on se joka suojaa koko omaisuuden.
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä on kysymys koska olin aikeissa tilata kattoremontin ko. firmalta. Joskus nämä ns negatiiviset viestit on kilpailijoiden kyhäämiä ja positiiviset itse firmojen joten ota näistä nyt selvää.
- Toimihenkilö
toinen katon teettäjä kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä on kysymys koska olin aikeissa tilata kattoremontin ko. firmalta. Joskus nämä ns negatiiviset viestit on kilpailijoiden kyhäämiä ja positiiviset itse firmojen joten ota näistä nyt selvää.
Koska nimi ei kuulu ytj-järjestelmään, vaarana on, että teettäjälle tulevat tilaajan ja työnantajan vastuut. Tekijät tekevät työtä työnantajan työnjohdon alaisena ja työnantajana vastaat kaikesta. Kokonaisvastuu on kaikesta tilaajalla itsellään.
- jural
Toimihenkilö kirjoitti:
Koska nimi ei kuulu ytj-järjestelmään, vaarana on, että teettäjälle tulevat tilaajan ja työnantajan vastuut. Tekijät tekevät työtä työnantajan työnjohdon alaisena ja työnantajana vastaat kaikesta. Kokonaisvastuu on kaikesta tilaajalla itsellään.
Ei kellään tontulla oo välähtäny et kodika on virallisesti rekisteröity tuotemerkki...kuten esim...vesivek
- Tietoa on
jural kirjoitti:
Ei kellään tontulla oo välähtäny et kodika on virallisesti rekisteröity tuotemerkki...kuten esim...vesivek
Hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike Kodika ja Nupel. Jos et halua syödä rauhoittavia, maksa vähän enemmän ja ota joku muu. Tämä porukka ei RTI-korteista piittaa.
- muita?
Tietoa on kirjoitti:
Hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike Kodika ja Nupel. Jos et halua syödä rauhoittavia, maksa vähän enemmän ja ota joku muu. Tämä porukka ei RTI-korteista piittaa.
kusetuksen maku jäi.......
- Ptzq74
Tietoa on kirjoitti:
Hei, minua jäi todella paljon jurpimaan, että täällä lyödään kyseistä yritystä kohtaan ihan turhaan! Olen itse tilannut heiltä katon omakotitaloomme muutama vuosi sitten, olen suositellut heitä monelle muullekin ja IHAN JOKAINEN heidät tilanneista on ollut työn jälkeen tosi tyytyväinen. Toisin kuin moni muu firma - he eivät jätä työtä kesken, he suorittavat työn nopeasti, tekevät homman siististi, ei siis mitään ihmevirityksiä, ja siivoavat jälkensä. Heidän hintansa ei myöskään ole kalleimmasta päästä ollut koskaan aina kun on useammat tarjoukset on otettu. Se joka kattoremonttia kaipaa, kannattaa olla Kodikaan yhteydessä - ja saa kilpailuttaa ihan varmasti muitakin firmoja, mutta itselläni on heistä kokekmusta sen verran että suosittelen lämpimästi. Kannattaa kysyä Kodikalta muuten referenssejä, he näyttävät mielellään työnsä jälkeä. Ja huom! haukkuminen on tyypillistä keskustelupalstoilla. Jos Kodika olisi jotain tehnyt huonosti oikeasti, se mitä he olisivat tehneet huonosti, varmaankin kerrottaisiin tääällä. Nyt vaan heitetään lokaa kilpalijoiden taholta, kun ei osata muuta sanoa kun "hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike"... mitä tuo muka todistaa? Tiedän ihan varmasti että ne kaverit ei hutaise.
- emme anna periksi
Ptzq74 kirjoitti:
Hei, minua jäi todella paljon jurpimaan, että täällä lyödään kyseistä yritystä kohtaan ihan turhaan! Olen itse tilannut heiltä katon omakotitaloomme muutama vuosi sitten, olen suositellut heitä monelle muullekin ja IHAN JOKAINEN heidät tilanneista on ollut työn jälkeen tosi tyytyväinen. Toisin kuin moni muu firma - he eivät jätä työtä kesken, he suorittavat työn nopeasti, tekevät homman siististi, ei siis mitään ihmevirityksiä, ja siivoavat jälkensä. Heidän hintansa ei myöskään ole kalleimmasta päästä ollut koskaan aina kun on useammat tarjoukset on otettu. Se joka kattoremonttia kaipaa, kannattaa olla Kodikaan yhteydessä - ja saa kilpailuttaa ihan varmasti muitakin firmoja, mutta itselläni on heistä kokekmusta sen verran että suosittelen lämpimästi. Kannattaa kysyä Kodikalta muuten referenssejä, he näyttävät mielellään työnsä jälkeä. Ja huom! haukkuminen on tyypillistä keskustelupalstoilla. Jos Kodika olisi jotain tehnyt huonosti oikeasti, se mitä he olisivat tehneet huonosti, varmaankin kerrottaisiin tääällä. Nyt vaan heitetään lokaa kilpalijoiden taholta, kun ei osata muuta sanoa kun "hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike"... mitä tuo muka todistaa? Tiedän ihan varmasti että ne kaverit ei hutaise.
"hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike".
Meillä omakohtaista kokemusta valokuvineen...
Uskomatonta touhua "ammattimiehiltä"!
Emme suosittele! - KODIKAN KATTO VUOTAA
emme anna periksi kirjoitti:
"hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike".
Meillä omakohtaista kokemusta valokuvineen...
Uskomatonta touhua "ammattimiehiltä"!
Emme suosittele!KODIKA - hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike.
Allekirjoitan tuon ehdottomasti. Myös minulla on asiasta varmaa ja ikävää tietoa valokuvineen. Asennusaikataulu venyi, RTI-kortteja ei noudatettu - ja kun kysyin asiasta - niin sanoivat että siitä olisi pitänyt mainita sopimuksessa. Pellitykset on kuin lapsen tekemät - ja mikä pahinta, nyt vajaa kaksi vuotta asennuksen jälkeen katto vuotaa.
"Jos Kodika olisi jotain tehnyt huonosti oikeasti, se mitä he olisivat tehneet huonosti, varmaankin kerrottaisiin tääällä."
Eli tässä nyt kerron. Ja mitä tuohon siivoukseen tulee, piha oli välillä kuin tsunamin jäljiltä. Tuon yllä olevan kehun kirjoittaja on joku jätkä kyseisestä yhtiöstä.
Välttäkää Kodikaa! - tietämätön asiakas
KODIKAN KATTO VUOTAA kirjoitti:
KODIKA - hutaisten tehtyjen kattoremonttien erikoisliike.
Allekirjoitan tuon ehdottomasti. Myös minulla on asiasta varmaa ja ikävää tietoa valokuvineen. Asennusaikataulu venyi, RTI-kortteja ei noudatettu - ja kun kysyin asiasta - niin sanoivat että siitä olisi pitänyt mainita sopimuksessa. Pellitykset on kuin lapsen tekemät - ja mikä pahinta, nyt vajaa kaksi vuotta asennuksen jälkeen katto vuotaa.
"Jos Kodika olisi jotain tehnyt huonosti oikeasti, se mitä he olisivat tehneet huonosti, varmaankin kerrottaisiin tääällä."
Eli tässä nyt kerron. Ja mitä tuohon siivoukseen tulee, piha oli välillä kuin tsunamin jäljiltä. Tuon yllä olevan kehun kirjoittaja on joku jätkä kyseisestä yhtiöstä.
Välttäkää Kodikaa!kodikalla yrityksen nimi muuttunut???
- nubbel
Jos täällä joku suosittelee jotain, niin se on yrittäjä itse.kodika on täyttä kusetusta, rahat vedetään liiveihin ja jätetään asentajille ja toimittajille maksamatta.
- Nupelin katto, HUH
Välttäkää Kodikaa!Ämpäreihin ja rättisulkeisiin on totuttava, jos Nupelilla katon teettää. Meillä katto alkoi vuotaa jo ensimmäisenä vuonna asennuksen jälkeen. Pahinta on, etteivät osaa ja halua korjata asiaa. Jos soitat, luvataan soittaa pian takaisin - ei soiteta. Jos luvataan tulla korjaamaan - ei tullakaan. Jos lähetät sähköpostia - ei vastata.
"tietämätön asiakas" on ilmeisesti jyvällä näistä metkuista. Veijareilla taitaa olla suunnitteilla jotain uutta jekkua, jolla saa asiakkaalta rahat, mutta työn voi jättää kesken.
Kuten edellä: välttäkää Kodika/Nupelia! - kiertäkää kaukaa
tietämätön asiakas kirjoitti:
kodikalla yrityksen nimi muuttunut???
Hupsista heijaa...niin näyttää olevan ja ihka uusi firma (31.3.2011).
Suomen Asiakastiedollakin näyttää olevan lisätietoa... - Uusi nimi?
kiertäkää kaukaa kirjoitti:
Suomen Asiakastiedollakin näyttää olevan lisätietoa...Hei!
Kerro ihmeessä lisää!!!
En löytänyt Asiakastiedoista. Olemme vaikeuksissa ko firman kanssa. Mikä on uusi firma? Pyörittääkö samat miehet sitä??? Ensin Nupel, sitten Kodika, mitä seuraavaksi. Kuinka tämmöinen on yleensä mahdollista: vuoden välein vaihtaa nimeä ja välttää vastuut. Uskomatonta! - Kokemusta on
nubbel kirjoitti:
kodika on täyttä kusetusta, rahat vedetään liiveihin ja jätetään asentajille ja toimittajille maksamatta.
Asentajille sympatiaa! Asiakkaat ovat samassa tilanteessa. Toimittajat ehkä ovat vahvemmilla.
- jonne2011
kiertäkää kaukaa kirjoitti:
Suomen Asiakastiedollakin näyttää olevan lisätietoa...mikäs tämä kodikaan liitetty suomen kattorakenne oy on ???
- melkein
*äimänkäki* kirjoitti:
nupel = kodika?
ei ihan, nupel oy = kodika = suomen kattorakenne oy = etelä-suomen kattokeskus oy
niin ja nupel oy on haettu konkurssiin, mutta omistaja jatkaa hommia uuden firman palveluksessa
aika erikoista asiakkaan huijaamista? kun kahdella tuotemerkillä samasta paikasta tarjoukset tulee - maksava asiakas
nubbel kirjoitti:
kodika on täyttä kusetusta, rahat vedetään liiveihin ja jätetään asentajille ja toimittajille maksamatta.
rahasta ilman jääneet alihankkijat kodikan laadun salaisuus!
- Kirkkonummi 2010
Välttäkää Kodikaa!Kokemusta ikävä kyllä löytyy täältäkin firmasta/firmoista nupel oy = kodika = suomen kattorakenne oy = etelä-suomen kattokeskus oy
viime kesänä teetettiin remontti, josta jäi jotain tekemättä jo kesällä ja ensimmäisenä talvena katto vuosi! Yritetty on olla itse yhteydessä ko. firmaan, haettu apua kuluttaja-asiamieheltä, oikeusavusta, konkurssipesän hoitajalta... mutta minkäs teet, työn tehnyt firma on ajettu konkurssiin ja pesä on varaton.
Tekijäthän tietty porskuttavat taas eteenpäin uudella firmalla, V**TU!! Ihan uskomatonta että tälläistä voi tapahtua Suomessa.
En viitsi julkisesti huudella asiasta vielä enempää, selvittelen vielä asiaa rakennustarkastuksen ja näihin asioihin erikoistuneen tuomarin kanssa. Jos asiat eivät ratkea teen kyllä kaikkeni että tuon asian omalla nimelläni julkisuuteen. Toivottavasti jatkossa muut edes osaisivat varoa näitä tekijöitä.
- maksaa
0-10000000000000 euroa
Noilla annetuilla lähtötiedoilla on täysin mahdoton ennustaa remontin kustannuksia.
Kustannuksiinhan vaikuttaa suurimmaksi osaksi yhtiön sisään tuleva rahavirta, esimerkiksi itähelsinkiläiseen taloon tehtiin muutama vuosi sitten kattoreminttia joka ei käytännössä näkynyt ommistajien kukkarossa lainkaan, olisikohan ollut 1,5 euroa neliö kun kerättiin vastikkeiden mukana.
Tosin yhtiöllä oli vuokralla 7 asuntoa ja isohko parkkihalli... - teille,
luottamuksellisesti,kun asiasta on tietoa enemmän,joten viestittele.
[email protected]
kiitos.- jo
vastuutonta toimintaa !!
- avulias urakoitsija
Voipipa olla, että tämä tulee hieman myöhään sinulle, mutta muille saman asian kanssa tuskaileville seuraavasta laskelmasta on korvaamaton apu
-mene ulos ja harppaile metrinmittaisin askelin talon pitkäsivu joka on 40m
-harppaile nyt samalla tavalla talon lyhempi sivu joka on parvekkeineen 15m
-kerro luvut keskenään digitaalisella laskimella joka osoittaa lukua 600 tämä on katon pohjapinta-ala
-kattourakoitsija veloittaa aina 100€/m2 joka taas kerrotaan luvulla 600 joka on siis katon pohjapinta-ala
-digitaallisenlaskimen tulisi tässä kohtaa näyttää lukemaa 60000 joka on kokonaishinta kattoremontista
-oman osuutesi selville saamiseksi luo katse korkeuksiin, tai siis kerroksiin joita on 6
-jaa nyt digitaaalisellalaskimella luku 60000 /6:lla saat lukeman 10000 joka on kerrospinta-alan hinta
- vähennä pohjapinta-alasta 600m2 yhteiset alueet kuten porraskäytävät ym 100m2 lukeman tulisi olla 500
-jaa nyt kerrospinta-alan hinta 10000 /500 :lla lukeman tulisi olla 20 joka on neliöhinta kokonaisurakasta
-kerro nyt lukema 20 pikkukaksiosi pinta-alalla 46 digitaalisenlaskimen tulisi näyttää lukua 920
-kattoremontin kustannukset osallasi ovat siis 920€ eihän tämä ollut edes vaikeaa vai ??????- maksumies
Hyvin hauskaa. Kummallisinta oli, että toi osui meillä liki kohdalleen.
- kunnon katto
jo on kumma,etta peltikatto vuotaa 2 v.perasta,minun maalaistalon peltikatto on n.80 vuotta sitten tehty,eika viela vuoda,tosin alkaa olla ruostepaikkoja ..maalattu viimeksi 15-20 v takaperin.
- kunnon katto
niin ja se on saumakatto
- Myske.fi
Kaikki kattoremontit! Ammattitaidolla Takuutyönä!
www.myske.fi - Kattosi puolesta !
Ei taida olla myske.hi firmalla kauheasti hommia kun pitää tänne jokaiselle kattoihin liittyvään keskusteluun itseään tunkea ? Tai saattaahan olla että herra myske on itse nämä keskustelutkin tänne aloittanut ? Kertoo hiukan yrityksen tilasta ! hmmmmm ! Suosittelen lämpimästi ottamaan aina selvää firmojen taustoista ettei vaan käsi jää vetävän käteen ! Kas verottaja se on aina pienen ihmisen puolella = ottaa omansa !
- konnari, rakenne
Jotta tietäjä voisi arvioida pyytämäsi hinnan, pitäisi olla jonkinlainen tieto siitä, kuinka suuri katto on, kuinka monimutkainen se on, mikä on materiaali, kuinka perusteellinen remppa pitää tehdä eli mitä kaikkea uusitaan. Jotta hän voisi kertoa mikä on sinun osuutesi hinnasta, pitäisi tietää kuinka monelle asunnolle hinta jakautuu ja mikä on sinun asuntosi osuus niistä. Tässä näin aluksi.
- tilintark.p-hämeestä
suosittelen että kun teetätte remontteja ,tarkastakaa löytyykö ko.firmalta tuoreita tilinpäätöstietoja jos ei niin unohtakaa ko.yritys nopeaste.vain kauantoiminut nimeänsä vaihtamaton kannattava yritys voi kantaa TAKUU VASTUU.KOITTAKAA NYT YMMÄRTÄÄ TÄMMÖINEN YKSINKERTAINEN FAKTA.
- Ei ihan putkeen
Itselläkin on kuluneelta kesältä kokemus Etelä-Suomen Kattokeskuksesta ja voin todeta ettei piipunpellittäjän kädenjälki ei vastaa minkään sortin laatukriteereitä. Lisäksi korjatessaan virheitään, tämä pahensi tilannetta mm. tallomalla piipun lapepellit mutkalle.
Työnjäljestä ja korjausyrityksistä on runsaasti kuvia ja tulevat mitä suurimmalla todennäköisyydellä kertomuksen kera nettiin kunhan vain saan aikaiseksi. - Sateen sattuessa...
Meillä oli myös Kodikan tekemä katto joka juuri korjattiin omaan laskuun. Itse työn teki (munasi) Aapelin Peltipaja niminen firma, jonka taustahenkilöt löytyvät nykyään ULKOREMONTIT.fi nimisestä yrityksestä. Käyttävät nettisivullaan itsestään nimitystä "kattoasiantuntija". Mutta mainittu porukka ei osaa tehdä kunnollista kattoa edes leikkimökkiin.
Miten nämä "kattoasiantuntijat" kommentoivat esim. sitä että jiiripellit oli kakkos-kakkosen puutavaran sijaan tuettu vaahtomuovilla?
Ulkoremontit lupaa katolleen viiden vuoden takuun, mutta takuun sijasta voit joutua avaamaan sateenvarjon.- Raid..
Nyt ei ole kirjoittajalla mitään tietoa mistään.....
terveisin nimimerkki.....Raid...
muutenkin ihan "siivoton juttu" - Ihmeellinen Google..
Näyttää tässäkin olevan kysessä usean firman pojat...
En voi olla ihmettelemättä, miten jotkut jaksavat pyörittää useaa saman alan yritystä.
Tosin saattaahan se helpottaa asioita jos tilintarkastaja on töissä firmassa...? - Vuotava katto
Ihmeellinen Google.. kirjoitti:
Näyttää tässäkin olevan kysessä usean firman pojat...
En voi olla ihmettelemättä, miten jotkut jaksavat pyörittää useaa saman alan yritystä.
Tosin saattaahan se helpottaa asioita jos tilintarkastaja on töissä firmassa...?Taas konkurssissa. Jatkaa toimintaa Kodika-nimellä. Kannattaa välttää.
- Vuotava katto
Vuotava katto kirjoitti:
Taas konkurssissa. Jatkaa toimintaa Kodika-nimellä. Kannattaa välttää.
Niin siis käyttää tätä Kodika-nimeä jonkun firman yhteydessä, mutta ei ilmoita tätä nimeä kotisivuillaan, vaan pelkän Kodikan. Kun sopimusta tehdään, silooin papereihin ilmestyy joku konkurssiin pantava firma. Eli jos tilaat kattoremonttia, asiakastietoon katsomaan, koska firma on perustettu ja onko sen palveluksessa samoja henkilöitä, joita löytyy tuolla aiemmin mainituissa konkurssiin laitetuissa firmoissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171