Tuttavani osti kirppikseltä sinisen kaulahuivin. Hän piti sitä ensin ihan "tavallisena" kaulahuivina, kunnes huomasi huivissa merkin, jossa oli kuuluisan disainerin nimi. Yht´äkkiä huivi alkoikin näyttää erityisen hienolta hänen silmissään. Onko siis jonkin tavaran kauneus tai arvo kiinni tuotemerkistä?
Tuotemerkin voima
6
359
Vastaukset
- hän toisin,
jos huivi osoittautuisi piraattikopioksi?
- huivi
menettäisi hohtonsa eikä enää näyttäisikään niin hienolta.
- amatöör
Ihminen on tyhmä. Pitäisi keksiä hyvä disainernimi, disainata paskaa ja alkaa myymään sitä. Skeidadisain. Ja rahaa piisais.
- *Amatööri*
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Esim. nämä muotiin tulleet suomalaiset 60-70-luvun design lasiastiat yms. Nehän on siis rumia. Ja joku pilkullinen, p*skanruskea design-kippo voi maksaa 20€. Mutta se on ostettava, koska se on Nuutajärveä tms.
- ja brändit
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä. - classic13
ja brändit kirjoitti:
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä.tiedoksi: 'antiikki' alkaa olla kohta muodista pois. Paljon antiikkiputiikkeja lopettanut tästä syystä. Oikenee taas pikku hiljaa oikeaan suuntaan tämä touhu, toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1033583Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,753145SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.832588Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.52386Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2152239Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302131- 95918
- 42909
- 52806
Haapaveille jotain uutta!
Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.16760