Tuttavani osti kirppikseltä sinisen kaulahuivin. Hän piti sitä ensin ihan "tavallisena" kaulahuivina, kunnes huomasi huivissa merkin, jossa oli kuuluisan disainerin nimi. Yht´äkkiä huivi alkoikin näyttää erityisen hienolta hänen silmissään. Onko siis jonkin tavaran kauneus tai arvo kiinni tuotemerkistä?
Tuotemerkin voima
6
350
Vastaukset
- hän toisin,
jos huivi osoittautuisi piraattikopioksi?
- huivi
menettäisi hohtonsa eikä enää näyttäisikään niin hienolta.
- amatöör
Ihminen on tyhmä. Pitäisi keksiä hyvä disainernimi, disainata paskaa ja alkaa myymään sitä. Skeidadisain. Ja rahaa piisais.
- *Amatööri*
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Esim. nämä muotiin tulleet suomalaiset 60-70-luvun design lasiastiat yms. Nehän on siis rumia. Ja joku pilkullinen, p*skanruskea design-kippo voi maksaa 20€. Mutta se on ostettava, koska se on Nuutajärveä tms.
- ja brändit
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä. - classic13
ja brändit kirjoitti:
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä.tiedoksi: 'antiikki' alkaa olla kohta muodista pois. Paljon antiikkiputiikkeja lopettanut tästä syystä. Oikenee taas pikku hiljaa oikeaan suuntaan tämä touhu, toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741369Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431259Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521066Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551038- 51765
- 64724
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62717Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39698Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30617