Tuttavani osti kirppikseltä sinisen kaulahuivin. Hän piti sitä ensin ihan "tavallisena" kaulahuivina, kunnes huomasi huivissa merkin, jossa oli kuuluisan disainerin nimi. Yht´äkkiä huivi alkoikin näyttää erityisen hienolta hänen silmissään. Onko siis jonkin tavaran kauneus tai arvo kiinni tuotemerkistä?
Tuotemerkin voima
6
364
Vastaukset
- hän toisin,
jos huivi osoittautuisi piraattikopioksi?
- huivi
menettäisi hohtonsa eikä enää näyttäisikään niin hienolta.
- amatöör
Ihminen on tyhmä. Pitäisi keksiä hyvä disainernimi, disainata paskaa ja alkaa myymään sitä. Skeidadisain. Ja rahaa piisais.
- *Amatööri*
Olen ihmetellyt samaa asiaa. Esim. nämä muotiin tulleet suomalaiset 60-70-luvun design lasiastiat yms. Nehän on siis rumia. Ja joku pilkullinen, p*skanruskea design-kippo voi maksaa 20€. Mutta se on ostettava, koska se on Nuutajärveä tms.
- ja brändit
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä. - classic13
ja brändit kirjoitti:
niihin kaikki perustuu. Muutama vuosi sitten suomalaisia lasiesineitä - kauniitakin (vaikkakin kauneus on katsojan silmässä) - myytiin hyvinkin edullisesti. Sitten tuli Antiikkia Antiikkia ja yhtäkkiä kaikki tavallisetkin tallukat kuulivat, että kaapin perällä olevilla esineillä on teollinen muotoilija, designer, ja kun vielä tavaralle annettiin hinta-arvio tv:ssä, kas, alkoi massaliike, jossa jokainen kynnellekykenevä mummo ja pappa ryysää kirpputoreja läpi hullunkiilto silmissä.
Ennen kupit ja kipot oli merkitty pienellä hintalapulla, nykyään lappu on suuri ja siinä on isolla designerin nimi ja hinta, johon on lisätty nolla perään, siis euroihin siirtymisestä huolimatta.
Nyt on saavutettu sellainen tilanne, että kaikki tietävät ja tuntevat designerin, mutta kauppa on alkanut käydä huonommin, kun hinnat ovat karanneet käsistä.
Kohta niitä kippoja on taas edullisemmin liikkeellä.tiedoksi: 'antiikki' alkaa olla kohta muodista pois. Paljon antiikkiputiikkeja lopettanut tästä syystä. Oikenee taas pikku hiljaa oikeaan suuntaan tämä touhu, toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 625148
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai554606Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234559Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3041835- 851493
- 911472
- 2351360
- 3201073
- 200961
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50880