Ruokapöydän hionta ja lakkaus - Mistä tekijä?

Kamu2

Meillä on suhteellisen uusi ruokapöytä, jonka värin yritimme itse lakkauksella muuttaa. Lakka ei kuitenkaan pysynyt vanhan lakan päällä, joten pöytä pitäisi hioa ja lakata uudelleen. Oma innostus asiaan lopahti, joten tekijä tällaiselle hommalle olisi haussa. Onko tietoa, mistä tekijää voisi kysellä. Pöytä on massiivikoivuinen, jatkopalallinen ruokapöytä ja siinä on tolppajalat eli ei mitään krumeluureja. Asumme Riihimäellä.

3

4144

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakkaus

Entinen lakka pitää poistaa ensin kokonaan siklillä. Sitten hionta ja uusi lakka. Hiomalla et saa lakkaa pois.

Riihimäellä teki puuhommia vielä jokin aika sitten linja-autoaseman tienoilla oleva verstas, mutta lienee lopettanut. Samoin Hausjärven kirkolla oli tosi hyvä puutöiden tekijä, mutta lopetti ja siellä tehdään nyt vain verhoilua. Jossain Riihimäen - Hyvinkään välimaastossa saattaa olla puutöiden tekijä.

Asia on niin, että puutöiden teolla ei tahdo elää. Pienetkin jutut vaativat paljon huolellista työtä ja kun omaan palkkaan lisätään alv 22% ei asiakas useinkaan sellaista summaa maksa.

• lakkaus

Jos innostus kuitenkin syttyy uudelleen ja teillä on paikka, jossa työn voi tehdä, voisin käydä näyttämässä miten vanha lakka otetaan pois ja pinta hiotaan. Minun peukalot ei kuitenkaan enää kestä kovin pitkäaikaista siklin käyttöä. Siklit minulla on ja saan ne teräviksi.

• Kamu2

Kiitos tarjouksesta, mutta onneksi Hyvinkään ammattikoulu lupasi tehdä homman oppilastyönä. Pöytä mahtuu juuri heidän hiomakoneeseen, joten he saavat hiottua pinnat koneellisesti. Myös Riihimäen vankila tekisi näitä hommia, mutta sinne oli yli vuoden jono...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      46
      892
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      763
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      488
      761
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      672
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      624
    6. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      576
    7. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      543
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      520
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      164
      503
    10. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      44
      470
    Aihe