Hei!
En tiiä, kuuluuko tämä kysymys tänne osastolle, mutta onko kellekään käynyt niin, että on varannut/ostanut hääpuvun ja ruvennut katumaan?? Kävin eilen ekaa kertaa sovittamassa hääpukuja ja koetin vain neljää ja tein niiden perusteella päätökseni ja menin varaamaan yhden puvun... Nyt sitten tämä päivä on mennyt itkeskellessä, että teinkö oikean valinnan. Puvussa ei sinänsä oo mitään vikaa, mutta rupesi mietyttämään, että olisko pitänyt kiertää enempi. Meillä päin ei hirveästi oo liikkeitäkään... Onko tämä ihan normaali ilmiö, joka helpottaa vai oonkohan oikeasti tehnyt virheen...
Virhekö???
10
1077
Vastaukset
- Morsian03
Niin kauan ku et ole maksanut mitään "varausmaksua" tms, voit marssia liikkeeseen ja ilmoittaa, että mietit sittenki vielä. Varaus voi olla sitova vaikka olisikin suullinen, mutta kuka sitä todistaa? Ja harvoin hääpukuja myyvässä/vuokraavassa liikkessä on ihmisiä töissä, jotka eivät morsianta ymmärtäisi. Tuskin myöskään kyseisillä liikkeillä on periaatteena olla inhottava morsianta kohtaan. sitä on kuitenki morsian vaan kerran. (toivottavasti...)Pidä tiukasti kiinni mielipiteestäsi.Ilmota vahvasti, että harkitset vielä ja palaat asiaan. Kyllä se siitä. Ota vaikka tueksi kaaso ym.jos et uskalla yksin mennä. Mieti, mitä haluat ja haet ku lähdet kiertelemään nyt uudestaan. Ota vaikka kuva mukaan varatusta puvustasi, ettei pukujen paljous saa sua unohtamaan, millainen varattu puku oli. Olo voi olla kuin karkkikaupassa, liikaa valinnanvaraa, mut mieti rauhassa ni kyllä se oikee sieltä tulee. Pääasia että itsellään on h-hetkenä hyvä olla. Lykkyä tykö!
- mutta ei hätiä
soitin liikkeeseen ja sanoin, että mä harkihen vielä että antakaa puku vain toiselle morsiammelle joka haluaa sen:)
Ja ottivat sen varauksesta pois...
mutta kannattaa kierrellä ja kahtella kuvastoista ja jos vaikka jostain kuvastosta löytyy sopiva niin teetä sellanen. niin kaverini teki niin sai vähän omia juttuja mukaan:) - pelkästä puvusta
vai epäilyttääkö sinua nyt jokin koko avioliitossa? Eikös se nyt ole aika sama millainen puku sulla on päällä, pääasia on että rakastatte puolisosi kanssa toisianne?
- Epätoivoinen morsian
Mä menin jo maksamaan puolet varausmaksusta ja mikäli ymmärsin sopimuksesta oikein, niin sitä rahaa (215e) ei saa takaisin... Avioliitossa mua ei epäilytä mikään, oon niin kauan vaan odottanut tätä ja ny meni kaikki kertaheitolla pilalle. Puvussa ei sinänsä ole vikaa, mutta mietyttää, että onko se kuiteskaan mun näköinen puku. Kaikki, jotka sen on nähny, sanoo että on, mutta eipä sitä taija kukaan tohtia muutakaan väittää. MInä joka värkkään kaupassa makkarapaketin valihtemista iät ja ajat, valihten hääpukuni tunnissa...
- Kokemus toiselta alalta
Siis puvussa arveluttaa lähinnä se, että löysit sen nopeasti ja helposti!? Olisiko mukavampi että olisit kouhkannut läpi koko Suomenmaan pukua etsimässä ja sitten lopulta (hääpäivän aattona) joutunut tyytymään johonkin kompromissiin?
Ajatteletko, että pukuun tulisi erityistä glamouria siitä, että sen valitsemiseen olisi kulunut mahdollisimman paljon aikaa?
Olen töissä huonekaluliikkeessä. Osa asiakkaista tekee valintansa tuosta noin vain. Toiset taas käyttävät kuukausia märehtien että ottaisiko tuon vai tuon vai olsiko kuitenkin tuo kolmas paras. Sitten viedään kotisovitukseen tuhottamia määriä kankaita ja näytepaloja, eikä siltikään osata päättää.
Sanoisin kuitenkin, että ne nopeasti ja vaivattomasti valikoidut mallit ovat ihan yhtä onnistuneita valintoja (tai jopa onnistuneempia) kuin ne pitkään murehditut... - voi mennä
pelkän hääpuvun takia pilalle? Onko avioliittonne nyt tuhoon tuomittu? Ehkä sitten kannattaa jo kärsiä se parin sadan varausmaksu jos niin on?
- morsiuspuku
Minäkin olin alunperin ajatellut kierrellä ja etsiskellä tulevaa hääpukuani. Tarkoitus oli lähteä jopa toiseen kaupunkiin tilannetta katsastamaan. Syksyllä kuitenkin pistäydyimme erääseen hääliikkeeseen, ja valitsin ensimmäisenä sovitetun puvun :) Sovittelin varmaan lähemmäs kymmentä pukua, ja minulla oli luotettavat makutuomarit mukana. He osasivat katsoa puvun istuvuudesta asioita, joita en edes itse olisi tajunnut katsoa. Ne puvut, jotka näyttivät kuvissa hienoilta, eivät sopineet minulle ollenkaan. Tärkeintä on siis se, kuinka hyvin puku sopii juuri kantajalleen. Itse ainakin toivoin puvun korostavan hyviä ja piilottavan kropan huonompia puolia, ja kyseinen puku oli siinä suhteessa täydellinen. Apurini näkivät sen heti. Jos olisin ollut yksin, tuskin olisin heti uskaltanut valita pukuani, ja todennäköisesti se olisi myyty sillä välin kun olisin jäänyt pähkäilemään. Huonolla tuurilla en olisikaan löytänyt vielä parempaa ja joutunut tyytymään heikompaan vaihtoehtoon. Olin kuitenkin aina ajatellut, että pukuni varmaankin tulee olemaan juuri kyseisestä liikkeestä ja kyseiseltä valmistajalta.
Totta kai sitä pieni epäilys hiipi mieleen, että olisikohan jostain vielä EHKÄ voinut löytyä täydellisempi tai jotain... Mutta mitä sitten olen muita mallistoja katsonut, ne eivät ole vastanneet toiveitani eikä laatuvaatimuksiani. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että tämä on kiivainta hääpukusesonkia, ja kaikki haluavat löytää sen mieleisen. Itse ainakin olen sitä kokoa, että ne häipyvät aina ensimmäisenä. Lisäksi kuulin, että pukuani on tehty vain kaksi kappaletta, joten sitä ei muualta Suomesta olisi saanut.
Jos siis olet ihastunut johonkin pukuun nopeasti, ole vain tyytyväinen ettei sinun tarvitse enää kierrellä tänä ruuhkaisena aikana ja tapella puvuista muiden morsianten kanssa. Esimerkiksi asioimassani liikkeessä sanottiin, että mallistot tulivat jo ennen joulua eikä tammikuussa tule enää. Valikoimat eivät siis ole enää parhaimmillaan.
Ei kannata heittää toivoaan kaivoon moisen epävarmuuden vuoksi. Se johtuu ainoastaan siitä, että löysit pukusi heti ensimmäisellä kerralla, toisin kuin olit ajatellut. Itse ainakin tulin siihen lopputulokseen, että olin tehnyt oikean valinnan, enkä minkään anna enää pilata sitä tunnetta. Ainahan voisi jossitella... Mutta eihän se puku ole häiden tärkein asia, vaan se avioliiton solmiminen rakkaan kanssa.
- 080808
Kävin elokuussa pukuja sovittamassa kahdessa liikkeessä. Alunperin halusin puvun, jossa olisi mustaa kirjailua. Netistä olin sellaisia katsellu, muttei mistään löytynyt sellaista kuin halusin. Teettäminen olisi tullut meidän budjetille kalliiksi. Vain toisessa liikkeessä oli sellainen puku, missä oli mustaa kirjailua, muuta se ei sopinut alkuunkaan minulle.
Noh, molemmista liikkeistä löytyi aivan ihan puku. Toisessa liikkeessä en saanut ottaa puvusta kuvia ja minulla oli kaksi tuntia aikaa päättää, kumman liikkeen puvun otan. Molemmat olivat saman hintaisia.
Päätin lopulta, kumman otan ja tuolla se makuuhuoneessa odottaa ensi elokuuta. =)
Epäillytti jälkeenpäin, että oliko se sittenkään oikea valinta. En uskalla katsella netistä pukuja, enkä osta häälehtiä, sillä pelkään jostain ilmestyvän aivan ihanan mustalla kirjailulla olevan puvun. =) Mies ei tasan tarkkaan tykkäisi, jos alkaisin puhumaan puvun vaihdosta. =) - kokeilepa
Kuluttajasuojalaki: Asiakkaalla on 14 vuorokauden kaupanpurkuoikeus kaupantekohetkestä lukien.
Tällä perusteella voit pyytää myös varausmaksua takaisin.- fjjlsjösa
Jos olen oikein käsittänyttuo 14vrk:n palautusoikeus koskee vain etämyyntiä esim verkossa tai postimyynnissä. Toki usea liike myöntää tämän palautusoikeuden, mutta se on liikekohtaista, ei laki, kuten monesti virheellisesti luullaan. Valitettavasti täytyy sanoa, että uskon, että varausmaksun verran tässä saatat hävitä. Itsekin erään kerran varasin erään tuotteen, maksoin varausmaksun (ei kylläkään ollut kuin 40euroa), muutaman tunnin kuluttua tulin toisiin ajatuksiin ja peruin varauksen, varausmaksu jäi kaupalle. Kannattaa kuiten jutella myyjän kanssa, eihän sitä ikinä tiedä. Ja uskoisin, että jos löydät samasta liikkeestä paremman puvun, varausmaksu saatetaan hyvittää sen hinnassa, kannattaa ainakin kysyä tällaista mahdollisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133634
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931014
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993