vuoden aikana tulee markkinoille edistyksellinen Saab dieselhybridi moottori, jonka akustoa voi ladata myös seinästä (ydinsähköfiltterillä) tai aurinkokennoilla.
Saab ja dieselhybridi
13
535
Vastaukset
- on aina ollut
Ja on sitä edelleen. Talviolosuhteissa todella luotettava ja lämmin auto.
- Samaa mieltä
Luotettavuuden ja edelläkävijyyden takaavat laadukkaat toimittajat. Moottorit Fiatilta, Vauxhallilta ja Holdenilta, alustat Opelilta ahtimet Mitsubishilta. Muoviosat sisustaan toimittaa ilmeisesti Lego. Yhteistyö Isuzun ja Subarun kanssa loppui, mutta nyt uuteen SUV:iin etsitään jostain uutta moottoria. Rahkeet omaan konstruktioon eivät riitä, mutta löytyihän viimeksi 9-5:een diesel Isuzun pakettiautosta. Automaattilaatikko jäi tosin pois valikoimasta, koska sitä ei lopulta saatu mahtumaan konehuoneeseen. Saa nähdä koska Fiat ehtii toimittamaan niitä uusia TTiD dieseleitä myös Saabille, koneita menee sen verran paljon Puntoon ja Multiplaan, että Saab joutuu ilmeisesti odottamaan lohkoja muutaman kuukauden. Fiat on varannut itselleen 190hv version ja Saab saa sitten tyytyä 180hv:een, jotta saadaan merkkien hajurako pidettyä. Neliveto tulee Saabiin tänä vuonna vain kaksikymmentä vuotta Audin jälkeen.
- ei ole kilpailijoita
Tällä alueella. Kun pitää mennä lumessa ja sohjossa vakaasti ja turvallisesti niin 9-5:n hintaluokassa ei kertakaikkiaan ole varteenotettavia vaihtoehtoja samoilla tila/teho/mukavuuskriteereillä. Yksittäisiä ominaisuuksia voi räksyttäjät hakea muista merkeistä mutta kun auto pitää valitettavasti ostaa kokonaisuutena niin eipä niistä ole apua. Saksan baanoilla on ihan sama millä ajaa. Ostaa sen missä on "nykyaikaisin muotoilu" ja hyvä sporttinen imago. Vaikka bemarin.
9-3:n, katsastuntilastojen vähävikaisimman auton sanoisin sitten budjettiluokan vaihtoehtona ihan kärkivalinnaksi. - ex 9-5
ei ole kilpailijoita kirjoitti:
Tällä alueella. Kun pitää mennä lumessa ja sohjossa vakaasti ja turvallisesti niin 9-5:n hintaluokassa ei kertakaikkiaan ole varteenotettavia vaihtoehtoja samoilla tila/teho/mukavuuskriteereillä. Yksittäisiä ominaisuuksia voi räksyttäjät hakea muista merkeistä mutta kun auto pitää valitettavasti ostaa kokonaisuutena niin eipä niistä ole apua. Saksan baanoilla on ihan sama millä ajaa. Ostaa sen missä on "nykyaikaisin muotoilu" ja hyvä sporttinen imago. Vaikka bemarin.
9-3:n, katsastuntilastojen vähävikaisimman auton sanoisin sitten budjettiluokan vaihtoehtona ihan kärkivalinnaksi.Aerolla 3 talvea tuli tarvottua, ei siinä ole yhtään mitään sen parempaa lumessa tai sohjossa kuin muissa merkeissä, eikä ole Volvossakaan, paitsi nelivetoisena. Ei ruotsalaiset sen parempia talviautoja tee kuin muutkaan.
- no volvon
ex 9-5 kirjoitti:
Aerolla 3 talvea tuli tarvottua, ei siinä ole yhtään mitään sen parempaa lumessa tai sohjossa kuin muissa merkeissä, eikä ole Volvossakaan, paitsi nelivetoisena. Ei ruotsalaiset sen parempia talviautoja tee kuin muutkaan.
Suostun itse suunnilleen ottamaan samalle viivalle mutta ei sekään ole siitä traktori perstuntumastaan koskaan päässyt eroon.
Ei anna vielä kovin asiantuntijavaikutelmaa todeta johonkin että "ei pidä paikkansa".
Kerro tähän nyt ne vaihtoehdot ja niinkuin puheena oli, sama koko, teho, hinta, turvallisuusluokka.
Ja arvostellaan kokonaisia autoja eikä yksittäisiä osia.
Oikeasti, minäkin haluan kuulla jos niitä on, tulee se autonvaihto vielä minullekin. Alla on nyt 9-5 aero farkku. - ex 9-5
no volvon kirjoitti:
Suostun itse suunnilleen ottamaan samalle viivalle mutta ei sekään ole siitä traktori perstuntumastaan koskaan päässyt eroon.
Ei anna vielä kovin asiantuntijavaikutelmaa todeta johonkin että "ei pidä paikkansa".
Kerro tähän nyt ne vaihtoehdot ja niinkuin puheena oli, sama koko, teho, hinta, turvallisuusluokka.
Ja arvostellaan kokonaisia autoja eikä yksittäisiä osia.
Oikeasti, minäkin haluan kuulla jos niitä on, tulee se autonvaihto vielä minullekin. Alla on nyt 9-5 aero farkku."Kun pitää mennä lumessa ja sohjossa vakaasti ja turvallisesti niin 9-5:n hintaluokassa ei kertakaikkiaan ole varteenotettavia vaihtoehtoja"
Tuollainen lausahdus ei todellakaan tee lausujastaan asiantuntijaa, pikemminkin fanaatikon.
Käy koeajamassa muita merkkejä, esimerkiksi Passat tai Mondeo on hyviä malleja aloittaa. Minulla ei ole kumpaakaan mutta olen niillä paljon ajanut. - hyvinpäs menee
ex 9-5 kirjoitti:
"Kun pitää mennä lumessa ja sohjossa vakaasti ja turvallisesti niin 9-5:n hintaluokassa ei kertakaikkiaan ole varteenotettavia vaihtoehtoja"
Tuollainen lausahdus ei todellakaan tee lausujastaan asiantuntijaa, pikemminkin fanaatikon.
Käy koeajamassa muita merkkejä, esimerkiksi Passat tai Mondeo on hyviä malleja aloittaa. Minulla ei ole kumpaakaan mutta olen niillä paljon ajanut.Tässä vaiheessa sitten jos noista pitää lähteä. osasit sentään jotain nimetä.
- ex 95sen
ex 9-5 kirjoitti:
"Kun pitää mennä lumessa ja sohjossa vakaasti ja turvallisesti niin 9-5:n hintaluokassa ei kertakaikkiaan ole varteenotettavia vaihtoehtoja"
Käy koeajamassa muita merkkejä, esimerkiksi Passat tai Mondeo on hyviä malleja aloittaa. Minulla ei ole kumpaakaan mutta olen niillä paljon ajanut.juttuja, on kyllä uskomaton vekuttaja ja muuntautumiskykyinen!
- ex 9-5
ex 95sen kirjoitti:
juttuja, on kyllä uskomaton vekuttaja ja muuntautumiskykyinen!
Olen tänne jo peräti 4 postia laittanutkin, fanaatikon kanssa en jaksa väitellä.
- väittele
ex 9-5 kirjoitti:
Olen tänne jo peräti 4 postia laittanutkin, fanaatikon kanssa en jaksa väitellä.
Puhuttiin ihan asiaa äsken. Jos mondeo ja passatti on sun vaihtoehdot 9-5:lle niin siihen mielipiteeseen sulla on oikeus. Mula oli kriteerit ja sun mielestä nuo täyttää ne kriteerit. Asia on selvä. Jos tulee mieleen jotain muita autoja niin suosituksia kuunnellaan korvat höröllä.
- neuvoa Toyotaa
Saab vois kohta neuvoa Toyotaa hybridien teossa. Toyotan hybridithän ovat tunnetusti heikkolaatuisia bensarosvoja. Kaasupohjassa ajettaessa ne vievät bensaakin yhtä paljon kuin tavalliset autot. Ne toimivat vain normaliajossa. Mutta kuka helveti sitä nyt liikennesääntöjen mukaan ajaa? Pitää ajaa kuten saapistit eli revitellä kaikissa valoissa ja mutkissa ja halveksia ja kiilailla muilla merkeillä ajelevia.
- liian
Jyrkästi sanottu tuo että me muka halveksittaisiin muita autoilijoita. Mä sanoisin silleen että me kyllä enempi säälitään niitä ja hihitellään salaa siellä saabin ratissa kaikenlaisille riisikuppi uunoille. Mutta ei saa halveksia, pitää ymmärtää. Maantiet kuuluu myös japsiautoille ja Suomen teillä on tilaa.
- Anonyymi
Nosto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482543
- 1801818
- 701637
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91281- 80988
- 95979
- 72978
- 67891
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188884