Hei!
Joensuun yliopiston sivuja selatessani kiinnitin huomiota, että teologiaa kakkostutkintona lukeville annetaan helpotuksia. Itse opiskelen päätoimisesti ihan toisella alalla, lähinnä kai luonnontieteisiin luokiteltavalla, mutta uskonto on aina kiinnostanut ja mietin, että voisin lukea teologiaakin. Pappisvihkimyksestä en tiedä, mutta se linja siis kiinnostaisi.
Avoimessa yo:ssa voi lukea teologiaa, niin varsinaisiin opintoihin jäisi enää 120op maisteriopinnot. Vaaditaan imeisesti n. 60op ennalta opintoja. Mitä tuo meinaa käytännössä? Pitääkö sinne siis pääsykokeilla hakea vai voiko avoimen opintopisteillä hakea suoraan maisteriopintoihin?
Millaisia maisterivaiheen opinnot ovat luonteeltaan, onko niissä paljon käytännän juttuja eli ns. "helpompia" kursseja?
Millaista teologian opiskelu on käytännössä? Itse opiskelen ns. empiirisiä tieteitä, niin varmaan saa opetella uuden lukutekniikan, mutta koetteko humanististen aineiden opiskelun vaikeana?
Itse opiskelen siis toista alaa ja aion sitä jatkaa, mutta teologiaa olen miettinut pitkän tähtäimen suunnitelmaksi ja lähinnä "harrastusmielessä" ja pappisvihkimystä en tiedä, haluaisinko edes. Uskonnolliset kirjat ovat vain aina kiinnostaneet ja mietin, että olisi kiva lukea niin, että siitä jäisi jotain käteenkin.
Kiitoksia kaikista tiedonmuruistakin!!!
teologia 2. tutkintona
kiinnostunut vaan
0
622
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa833014Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3052657Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1891486Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621182Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391078Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281001- 70948
- 117940
- 76920
- 72904