teologia 2. tutkintona

kiinnostunut vaan

Hei!
Joensuun yliopiston sivuja selatessani kiinnitin huomiota, että teologiaa kakkostutkintona lukeville annetaan helpotuksia. Itse opiskelen päätoimisesti ihan toisella alalla, lähinnä kai luonnontieteisiin luokiteltavalla, mutta uskonto on aina kiinnostanut ja mietin, että voisin lukea teologiaakin. Pappisvihkimyksestä en tiedä, mutta se linja siis kiinnostaisi.

Avoimessa yo:ssa voi lukea teologiaa, niin varsinaisiin opintoihin jäisi enää 120op maisteriopinnot. Vaaditaan imeisesti n. 60op ennalta opintoja. Mitä tuo meinaa käytännössä? Pitääkö sinne siis pääsykokeilla hakea vai voiko avoimen opintopisteillä hakea suoraan maisteriopintoihin?

Millaisia maisterivaiheen opinnot ovat luonteeltaan, onko niissä paljon käytännän juttuja eli ns. "helpompia" kursseja?

Millaista teologian opiskelu on käytännössä? Itse opiskelen ns. empiirisiä tieteitä, niin varmaan saa opetella uuden lukutekniikan, mutta koetteko humanististen aineiden opiskelun vaikeana?

Itse opiskelen siis toista alaa ja aion sitä jatkaa, mutta teologiaa olen miettinut pitkän tähtäimen suunnitelmaksi ja lähinnä "harrastusmielessä" ja pappisvihkimystä en tiedä, haluaisinko edes. Uskonnolliset kirjat ovat vain aina kiinnostaneet ja mietin, että olisi kiva lukea niin, että siitä jäisi jotain käteenkin.

Kiitoksia kaikista tiedonmuruistakin!!!

0

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
        Ikävä
        83
        3014
      2. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
        Maailman menoa
        305
        2657
      3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
        Maailman menoa
        189
        1486
      4. Voi kulta rakas

Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
        Ikävä
        62
        1182
      5. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        239
        1078
      6. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
        Ikävä
        28
        1001
      7. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
        Ikävä
        70
        948
      8. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
        Ikävä
        117
        940
      9. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
        Ikävä
        76
        920
      10. Sano nyt mitä

Sinä oikein haluat?
        Ikävä
        72