kalankasvatus?

lammessa

Hei! osaisiko joku kertoa mikä kala voisi elää pienessä metsälammessa parhaiten, jos sen sinne istuttaisi? voiko saada ravintoa lammesta vai täytyykö säännöllisesti ruokkia?

6

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noob-heat

      sinne voi laittaa aluksi ruokaa mutta kyllä se vahenpana siellä pärjää,kun vain istutat kolme tai kaksi

      • samaa mieltä

        Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.


      • Arin 31052011
        samaa mieltä kirjoitti:

        Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.

        mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin


      • Pahalampi
        Arin 31052011 kirjoitti:

        mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin

        Niitähän nyt löytyy melkein mistä vaan.


    • Iktyonomi!

      Planktonsiika on yleensä paras laji pieniin lampiin. Käyttää planktonravinnon lisäksi myös pohjaeläimiä ja hyönteisiä veden pinnalta ravinnokseen.

      Jos lammessa on katkoja, pohjaeläimiä tai pieniä kaloja niin myös ahven ja taimen voi kasvaa. Kuitenkin täytyy muistaa että hehtaarituotto luononravinnolla on vain muutama kilo vuodessa.

      Petokala tarvitsee 5 - 7 kiloa saalista kasvaakseen itse yhden kilon. Pienenä ahven ja taimen on hyönteis- ja pohjaeläinsyöjä, isona petokala.

      Lisäruokinta on ongelmallinen asia. Vesialueen omistajan suostumuksen lisäksi pitäisi keskustella ympäristöviranomaisen kanssa etukäteen. Vesistö voi rehevöityä ja talvella uhkaa happikato ravinteiden hajotessa. Lisäksi on kallis ja työläs homma.

      Parempi idea voisi olla kalkitus ja pieni, tosi kevyt lannoitus keväthangilla.

    • bella-donn

      laita ruutanoita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe