Hei! osaisiko joku kertoa mikä kala voisi elää pienessä metsälammessa parhaiten, jos sen sinne istuttaisi? voiko saada ravintoa lammesta vai täytyykö säännöllisesti ruokkia?
kalankasvatus?
6
1596
Vastaukset
- noob-heat
sinne voi laittaa aluksi ruokaa mutta kyllä se vahenpana siellä pärjää,kun vain istutat kolme tai kaksi
- samaa mieltä
Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.
- Arin 31052011
samaa mieltä kirjoitti:
Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.
mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin
- Pahalampi
Arin 31052011 kirjoitti:
mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin
Niitähän nyt löytyy melkein mistä vaan.
- Iktyonomi!
Planktonsiika on yleensä paras laji pieniin lampiin. Käyttää planktonravinnon lisäksi myös pohjaeläimiä ja hyönteisiä veden pinnalta ravinnokseen.
Jos lammessa on katkoja, pohjaeläimiä tai pieniä kaloja niin myös ahven ja taimen voi kasvaa. Kuitenkin täytyy muistaa että hehtaarituotto luononravinnolla on vain muutama kilo vuodessa.
Petokala tarvitsee 5 - 7 kiloa saalista kasvaakseen itse yhden kilon. Pienenä ahven ja taimen on hyönteis- ja pohjaeläinsyöjä, isona petokala.
Lisäruokinta on ongelmallinen asia. Vesialueen omistajan suostumuksen lisäksi pitäisi keskustella ympäristöviranomaisen kanssa etukäteen. Vesistö voi rehevöityä ja talvella uhkaa happikato ravinteiden hajotessa. Lisäksi on kallis ja työläs homma.
Parempi idea voisi olla kalkitus ja pieni, tosi kevyt lannoitus keväthangilla. - bella-donn
laita ruutanoita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017403
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784913- 794809
- 1324228
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan83008- 522649
- 402541
- 472196
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102181Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211820