kalankasvatus?

lammessa

Hei! osaisiko joku kertoa mikä kala voisi elää pienessä metsälammessa parhaiten, jos sen sinne istuttaisi? voiko saada ravintoa lammesta vai täytyykö säännöllisesti ruokkia?

6

1610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noob-heat

sinne voi laittaa aluksi ruokaa mutta kyllä se vahenpana siellä pärjää,kun vain istutat kolme tai kaksi

• samaa mieltä

Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.

• Arin 31052011
        samaa mieltä kirjoitti:

Ruutana siksi että se pystyy itse tuottamaan happea ja selviää kaloista parhaiten matalissa lammikoissa. aion itsekkin hankkia ruutanoita pihalampeen.

mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin

• Pahalampi
        Arin 31052011 kirjoitti:

mistä ajattelit ostaa Ruutanoita, olen itekin päätynyt niihin

Niitähän nyt löytyy melkein mistä vaan.

• Iktyonomi!

Planktonsiika on yleensä paras laji pieniin lampiin. Käyttää planktonravinnon lisäksi myös pohjaeläimiä ja hyönteisiä veden pinnalta ravinnokseen.

Jos lammessa on katkoja, pohjaeläimiä tai pieniä kaloja niin myös ahven ja taimen voi kasvaa. Kuitenkin täytyy muistaa että hehtaarituotto luononravinnolla on vain muutama kilo vuodessa.

Petokala tarvitsee 5 - 7 kiloa saalista kasvaakseen itse yhden kilon. Pienenä ahven ja taimen on hyönteis- ja pohjaeläinsyöjä, isona petokala.

Lisäruokinta on ongelmallinen asia. Vesialueen omistajan suostumuksen lisäksi pitäisi keskustella ympäristöviranomaisen kanssa etukäteen. Vesistö voi rehevöityä ja talvella uhkaa happikato ravinteiden hajotessa. Lisäksi on kallis ja työläs homma.

Parempi idea voisi olla kalkitus ja pieni, tosi kevyt lannoitus keväthangilla.

• bella-donn

laita ruutanoita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2558
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      21
      1923
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1622
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1387
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1297
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      83
      1179
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      40
      1074
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1043
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1043
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      947
    Aihe