http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/11659-onko-tanaan-vuoden-masentavin-paiva
Ei liene sattumaa, että itseäni ahdistaa tänään. Mikäli nyt on vuoden masentavin päivä, niin oletettavasti jollain muulla on yhtä huono fiilis. En kärsi mielenterveysongelmista, mutta sopivassa suhteessa henk.koht. ongelmat, arkirutiinit ja ulkona oleva pimeys eivät mielialaa nosta.
Vuoden masentavin päivä...
55
12330
Vastaukset
- päivä,
masentava ympäri vuoden.
- kyllä tuokin on...
että osuikin kohdalleen! En tiedä olenko masentunut tänään, mutta yöunet jäi viime yöltä saamatta kokonaan. En muista koskaan valvoneeni kokonaista yötä putkeen...no kokemus tämäkin.
- ...
kannata mielestäni yleistää,sillä onhan koko ajan ollut tämänlaista aina marraskuusta alkaen..No joo,pari päivää oli lunta maassa mutta siihen se jäikin..Pitäkää silti lippu korkealla,ei kannata masentua!!Nimittäin uskokaa tai älkää,itsestään se on kiinni..
- Mystical Man
on kun uni jää vähäiseksi. Ja on sitten koko päivän pääsekaisin. Minä en koe tätä päivää masentavaksi en ollenkaan. En sitten ollenkaan. Yövalvominen muuten yksilöllistä.
- 21.01
... kirjoitti:
kannata mielestäni yleistää,sillä onhan koko ajan ollut tämänlaista aina marraskuusta alkaen..No joo,pari päivää oli lunta maassa mutta siihen se jäikin..Pitäkää silti lippu korkealla,ei kannata masentua!!Nimittäin uskokaa tai älkää,itsestään se on kiinni..
Syntymäpäiväni on tänään, siis maanantai, mielimaassa,miten tässä näin pääsi käymään. Olo on semmoinen että anteeks kun oon olemassa, sori jos oon syntynyt !!! Ei jaksais...
- mmi
Itse nukuin kanssa viime yönä tosi huonosti, ja aamulla oli aikas kärttynen olo ja muutenkin tämä päivä tuntuu masentavalta, mieliala vaihtelee, mutta ei voi hurrata. Kesää odotellessa!
- mullakin
21.01 kirjoitti:
Syntymäpäiväni on tänään, siis maanantai, mielimaassa,miten tässä näin pääsi käymään. Olo on semmoinen että anteeks kun oon olemassa, sori jos oon syntynyt !!! Ei jaksais...
Onneks olkoon! mul kans 30v tänää eli ei oikee masenna...
- Kaksosnainen
Ei todellakaan masentavin päivä täällä Kehä III:n toisella puolella, Lahden yläpuolella.Meillä satelee lunta koko ajan, maa on valkea, pakkasta pari astetta. Kuka pitää lumesta, kuka ei? Mutta ei ole ainakaan pimeää, ja toivossa ollaan, että päästään vielä joskus hiihtämään.
- aivan totta
Sää masensi todella pahasti. Mielen sain kuitenkin pysymään puolilipputangossa virkeällä liikkumisella ja mieltä nostattavalla musiikilla!
- _onnellinen___
Tänään on yksi ihanimmista aamuista, olen tavannut elämäni miehen ja lunta satelee...ooi! :) Tänä syksynä vältin masentuneen mielen, toisin kuin edellisenä, vaikka säät olivat ihan samanlaiset. Toivottavasti kenenkään ei tarvitsisi masentua, mutta sekin kuuluu kai elämään!
Mukavaa päivää ja viikkoa kaikille! :) - miul ei ikinää ole olt
...TÄN HAUSKEMPAA,
KYLL IMMEISET ON SIT PÖLJII KO NE SURREE JA MASENTUU JO JONKU TUNTEMATTOMA KÄSKYST
lääketeollisuus tietyst markkinoi tätä ikävyyttä ,jot sais MIELIALA-LÄÄKEET hyvi kaupaks !
eihä siin mittää muuta ole !- Lapsi.
Hyvä Hyvä.
- päiväkausi
Masentavin viikko on joulun seutu. Silloin joka päivä on tosi rankkaa.
- Dr Tietäväinen
Kun huomasin että Suomi24:n keskustelunavausten taso on edelleen luvattoman huono..
Ihmeellistä, kerrankin tiede osui oikeaan... - viime lauantai
tuli itkettyä aika reippaasti. Sunnuntainakin oli vielä vähän kurjaa. Mutta tänään näyttää jo selvästikin valoisammalta elämä. Pian ostanuuden hienon kännykänkin ja viikonloppuna on kivat juhlat tiedossa joten kyllä tää tästä.
- ....Alva.....
Tuo suurin ihmisen heikkouksista.Se tarvitsee rajattomasti toimintaa ja liikuntaa jokapäivä, toimiakseen sillätavoin kuin se on luotu toimimaan.
- Nimetön
Tätä on jatkunut kesästä saakka, koko syksy ja joulu eikä loppua näy. Tämä viikonloppu tuli veitetty sisätiloissa, hurja sademyrsky saa ihmiset stressantumaan , koska ei valoa missään... mikä ihme tätä maata vaivaa?
terkuin. sadetta on saatu tarpeeksi. - Hienoa
Miten vois masentaa kun kaamos loppuu?
Nythän se uusi vuosi vasta alkaa kunnolla kun aurinko taas näkyy.
Parin kuukauden päästä mennään etelästä heittämällä ohi ja siitä pari kuukautta nii se on YÖTÖN YÖ koko kesän! - lumitalvijee
Suomalaisilla on geeniperimänä saatu masennus, joka ei lopu yhteen päivään, vaan jatkuu päivästä päivään, vuodesta toiseen. Onneksi en ole suomalainen, joten ei minua ainakaan masenna mitkään sääolot tai pimeys, maailma on niin ihana paikka,että pitää nauttia jokaisesta päivästä minkä elää Maapallolla, surematta, masentumatta,, tekopirtee ei kuitenkaan kannata olla.
Harva ihminen täällä Suomessa on jäänyt masentumatta, heidät voidaan jakaa pariin eri ryhmään:
1. Uskontoihmiset, joiden mielialaa valaisee Jeesus ja Jumala.
2.Ulkomaalaiset, jotka osaavat nauttia pienemmistäkin asioista ja eivät sorru heti pimeäntuloon ja ankeuteen, niin kuin suurin osa suomalaisista.
3. Ja harva suomalainen, jolla on niin paljon hommia, että ei ehdi masentua.
Itse olen ihan innoissani tästä päivästä:
lunta satelee maahan huima määrä ( VIHDOINKIN!!!!!!!) Pitää pitää peukkuja pystyssä ,että se ei nyt sula enää ja talvi jatkuu vielä pitkään huhtikuun lopulle ;)
Minulle on merkityksetöntä onko joku päivä 11. toukokuuta vai 21.tammikuuta, ja onko joku meteorologi vai mikä lie masennuksen asiantuntija sanonut,että joku päivä on masennuspäivä. Ei se siitä johdu vaan paljon suuremmasta, siitä mitä pään sisällä on!!!!!- Masennusgeenisuomalainen
Erittäin osuvasti kirjoitettu. Kuinka kauan olet asunut Suomessa? Onhan se totta, että meillä suomalaisilla esiintyy masentuneisuutta aika paljon. Olisko siihen syynä tämä sisäänpäin kääntyneisyys ja "vanhat hyveet" kuten "vaikeneminen on kultaa" jne... Eli ihmiset yrittävät itsekseen sinnitellä päivästä päivään. Toisille ei uskalleta puhua ja jos suunsa avaa puhuakseen omista asioistaan, niin heti saa takaisin vaivautuneita katseita.
- Varusmies12
Natsisuomi pakottaa takaisin armeijaan ensimmäisiltä lomilta tänään. Eli aika masentava päivä on. Ehkä vielä masentavampi oli kuitenkin se päivä kun sinne piti mennä ensimäisen kerran. Päättäjien järkiintymistä ja armeijan vapaaehtoistamista odotellessa masennellaan vain. Jos armeija on tärkeämpää kuin nuorten fyysinen ja henkinen terveys niin vaikea tässä on järin iloinenkaan olla, vaikka mieluusti positiivisesti ajattelenkin.
- ...
Mua "masentaa" tuollaset äidin helmoissa viihtyvät kitisijät!!
"Natsisuomi pakottaa takaisin armeijaan ensimmäisiltä lomilta tänään."
Niinhän tämä meidän "hyvinvointovaltio" ja "maailman paras maa" Natsisuomi todellakin tekee, koska se ollaan jo nähty miljoonia kertoja että suomi ei välitä nuorten miesten henkisestä hyvinvoinnista pätkääkään. Armeijaan pakotetaan joka mies vaikka pelkästään veteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi.
"Jos armeija on tärkeämpää kuin nuorten fyysinen ja henkinen terveys niin vaikea tässä on järin iloinenkaan olla, vaikka mieluusti positiivisesti ajattelenkin."
Yhdelläkään suomalaisella nuorella miehellä ei saisi olla mahdollisuutta vapaaseen ja reiluun elämään näiden iänikuisten vanhojen ja turhien Talvi- ja Jato- sotien vuoksi. Armeijan suorittaminen kun onkin suomalaisille militaristeille paljon tärkeämpää kuin lähimmäisen rakkaus.... kirjoitti:
Mua "masentaa" tuollaset äidin helmoissa viihtyvät kitisijät!!
Taidat olla nainen, ja siksi sinulla ei pitäisi olla mitään sanomista kuinka raskasta nuorilla miehillä on elämässään muutenkin ja armeijassa, koska sinua ei tämä asevelvollisuusjuttu nyt koske sitten millään tavalla.
Nuoria miehiä vainotaan ja kiusataan tässä maassa, koska heille on säädetty erikseen lakiin pakollinen armeija. Sitten kun jotkun heikommat eivät suoriudukaan tästä "miehuustestistä", niin sitten lehdissä ja mediassa heidät haukutaan maanrakoon.- Tuleva C-mies
"Natsisuomi pakottaa takaisin armeijaan ensimmäisiltä lomilta tänään. Eli aika masentava päivä on."
Jos armeija noin sinua masentaa, niin mene valittamaan psykiatrille ja saat vapautuksen. Itselläni ei edes ole mitään kovin pahoja mielenterveydellisiä ongelmia, mutta aion HUIJATA itselleni vapautuksen tästä natsi-Suomen paskavelvollisuudesta valehtelemalla psykiatrille. Tsemppiä! Väitteesi menetti kaiken uskottavuutensa ensimmäisen sanan myötä. Poikkeuksellisen heikko yritys. Neuvo: sinnittele eteenpäin ja kun koko paska on ohi niin naura ja tee sitten jotain mukavaa. Olet sen ansainnut.
- Oon mies
Krusader kirjoitti:
Taidat olla nainen, ja siksi sinulla ei pitäisi olla mitään sanomista kuinka raskasta nuorilla miehillä on elämässään muutenkin ja armeijassa, koska sinua ei tämä asevelvollisuusjuttu nyt koske sitten millään tavalla.
Nuoria miehiä vainotaan ja kiusataan tässä maassa, koska heille on säädetty erikseen lakiin pakollinen armeija. Sitten kun jotkun heikommat eivät suoriudukaan tästä "miehuustestistä", niin sitten lehdissä ja mediassa heidät haukutaan maanrakoon.ja intti on käyty!!
Ettäs kehtaat!
- blondi-72hki
torstai kun tytär ja sen kavereita uhattiin ja tyttöjen kavereita osallistuivat hmm ...
- Tseitseix
Aluksi näytti vähän synkältä kun perseen repäs ylös seiskan aikaan sängystä, mutta kyllä toi lumentulo kummasti piristää ja saa paljo positiivisemman mielen päälle =) näin siis tampereella
hengitystietulehduksesta, mutta nautin silti, kun voin katsella lumihiutaleiden leijailua. Ei ole kiire yhtikääs mihinkään. Saa vain olla ja vähän niiskuttaa surkeana...:)
- OmPi
Vuoden jokainen PÄIVÄ on PARAS päivä! Ja muilta osin turvat tukkoon.
- laulavakulkuri
Luin ajatuksesi, joskus on todella harmaata ja synkkää, mutta olen oppinut ajattelemaan ja näkemään siten, että jos ilma on harmaa, silloin kaikki muut värit erottuvat paremmin ja jos on aina aurinkoista, niin pitää kaikkea liian itsestään selvänä. Paistaahan se aurinko pilvisenäkin päivänä, tosin pilvien yllä ja sitten kun pilvet häipyvät, niin sitten kunnolla. Mie olen vain peruspositiivinen ja yritän aina löytää sateisesta ja harmaastakin päivästä jotain hyvää. Toivottavasti et masentunut lisää, ei ollut tarkoitus! :-)
- Syvästi masentunut
Hei kaikki,
Kivaa täällä ajan virran toisella puolen. Ei kannata teidän siellä elää elämäänne vaan "tulkaa tänne jo tänään, jos kyllästyitte te elämään.."
T: Masentunut ja onnistunut ratkaisu Eniten masennun, kun jostain tuutista kuuluu pelätti Vanhasen narisevaa, järjetöntä selittelyä.
- kevättä kohti
Ei pidä paikkaansa tuo väittämä!Aurinko melkein paistaa,vastasatanut lumi valaisee maisemaa ja ystävä on tulossa päiväkahville.Ja joka päivä ollaan vähän lähempänä kesää ! !
- keskiviikko..
oli ainakin meillä, en tiedä nyt oliko masentava mutta ei paljon muuhun innostanut kuin kaljan juontiin ja sitäkin on kapakissa kurjaa tehhä kun joutuu vesisateeseen tupakille.
Ei tuo tään päivän räntä-saekaan paljon innosta mutta ei kehtaa näin maantaina viellä aloittaa juopottelua. - Jaape,,
turhat pyhät on jo ohi ja kevättä rinnassa ja tipaton tammikuu jo lopuillaan helmikuu jo kolkuttelee ja aurinko viipyy pitempää huhtikuun lopulla loma! ja voi kaivaa prätkänkin sitten talviteloiltaan joten nythän tämä kaamos on jo voiton puolella ei tosiaankaan masenna JEEEEEE!!!!!!
- Imma
Todistettavasti nyt on vuoden masentavin päivä! Digiboxi ei toimi, Hesaria ei tullut, puhelin vetelee viimeisiään, sähköpostit palautuu takaisin. Sataa, pitäisi lähteä ulos, en uskalla...
- Pieni My
Hyvä ihminen
Yritä edes kuunnella hyvää musiikkia, tehdä jonkinlaista käsityötä
tai vaikka mennä uimahalliin ! -
että voisit tuntea kolmenlaista riemua:
liikkumisen, luomisen ja tuntemisen riemua.
Jos olet tehnyt niitä kolme asiaa, ole hyvä, kirjoita, miten tuntui.
Parhain terveisin
Pieni My - kirjasto-gona
Tänäkin lieneen suhteellista. Nyt kun kaikki muut tuntevat olevansa erityisen masentuneita, niin minusta tuntuu että taidan olla piristymässä ;))))
- unelmia on
mahtava päivä. töihin menos. rauhallinen hetki kotona. Noukat ylös,sanos eteläpohojalaanen.;-))
- voimissaan
Ei pidä paikkaansa ainakaan mun kohdalla.
Yksi parhaista päivistä vuodessa tuntuu olevan.
Tänään olen pitkästä aikaa harvinaisen voimissani.
Olen energinen, itseluottamus on pilvissä, olen hymyileväinen ja iloinen. Ylipäätänsä mikään ei huoleta ja tunnun selviävän tilanteesta kuin tilanteesta easy:sti. - masentunut nuori mies
Tänään mulla oli terapiakeskuksessa Scid-I haastattelu, jossa kysyttiin erilaisia kysymyksiä esimerkiksi tämän hetkisestä mielialasta.
Sanoin, että juuri nyt se on paljon huonompi, kuin eilen. Siis mielialani.
Scid-I haastattelua käytiin melko pitkälle, mutta voiko yhden päivän oikein huono mieliala vaikuttaa yleisesti koko Scid-testeihin?
Scid-I:ssä kysyttiin, kuinka usein ollut masennusjaksoja, onko jotain tiettyjä tapoja, onko kuoleman toiveita yms. Myös psykoosiin liittyviä kysymyksiä oli, mutta niihin kaikkiin sain sanoa, että ei ole.
Mieliala tänään on ollut kyllä paljon huonompi, kuin esimerkiksi eilen, vaikkei tuolloinkaan hyvä olo ollut. Masennusta olen sairastanut kohta jo kaksi vuotta. Välissä ollut parin kuukauden parempi jakso, mutta koko tuonkin ajan olen käyttänyt masennuslääkkeitä.
Mutta toisaalta, tänään on jotain iloistakin, nimittäin lunta tullut maahan. Ei ole enää niin pimeää sen ansiosta! - väsymys
Älkää nyt taas sotkeko pimeän tuomaa väsymystä varsinaiseen masennukseen.
Olihan tuossa lokakuusta joulukuuhun mitään muuta kuin jatkuvaa pimeää. Vasta tämän vuoden puolella aurinko pilkahti!
Minulla tämä ainakin aiheutti joulukuussa sen, että joka päivä jaksoi vain vähän aikaa. Kun oli pimeää, eikä välttämättä vitamiinitkaan kohdallaan, niin heräämisen jälkeen kesti vain pari tuntia ennenkuin oli sellainen fiilis, kuin olisi illalla yrittänyt tehdä jotain pakollista vielä ennen nukkumaanmenoa. Meni vuorokausirytmi.
Eikä siinä nyt "mieli maassa" ollut, mutta jatkuva väsy kuitenkin.
Ja kas kummaa, kirkasvalolampusta oli ensi kerran jotain apua. - lämpimään
Minuakin masentaa tämä talvi.
Olisiko mahdollista jos me kaikki suomalaiset päättäisimme muuttaa kaikki yhdessä jonnekin lämpimään. Jonnekin missä paistaa aina aurinko (paitsi yöllä, jolloin silloinkin on lämmin).
Ai kun olisi ihanaa! - Mä vaan
Tänään on pikku pakkanen, lunta maassa ja päiväkin on jo pidentynyt, mielestäni nyt ollaan menossa hyvään suuntaan eli eli kunnon talveen, joka kylläkin jää aika lyhyeksi..
- Nimetön
Kyllä onkin masentava maanantai ja aivan samoista syistä kuin sinulla. Tuntuu, että kaikki kurjat asiat vaan kasaantuvat! Vähän sentään valoa toi tuo lumi tuolla ulkona:)
- : ())))
en ole tai toimi - oikeastaan missään asiassa - kuten massat, siispä tänään en ole ainakaan masentunut!!
- valatt
Hassu sattuma,eilen jäi käsi todella painavan paperirullan alle,ja tänään laitettiin käsi pakettiin.Kyllä sitä vähän masentaa kun ei pysty tekemään mitään vasemmalla kädellä.
- Mä vaan
Tänään ihan aikuisten oikeasti masentaa ja paljon. Olen lähdössä iltavuoroon töihin ja ei tunnu kivalta. Koko ajan tuntuu että kohta oksennan ja ruoka ei oikein maistu. Mutta täytyy alkaa ruveta lähtemään jotta ei myöhästy töistä. Eniten masentaa kun koko viikkoon ei näe perhettä kun kaikki ovat nukkumassa kun tulen töistä. Se masentaa kaikkein eniten. Tulisi kevät ja aurinko alkaisi paistaa. Jos se mielikin piristyisi sitten paremmin. Mukavaa päivää kaikille ja yritetään piristyä kyllä se kevät ja kesä sieltä vielä tulee!
- vaikka on maanantai
Tulin töistä, ja huomasin kuinka päivä on jatkunut täällä Oulun korkeudella. Lunta on hieman maassa.
Ajattelin just, että kiva kun kevättalvi tulee :) - masentaa
En tiiä sit mistä johtuu,mut tänään ei suju MIKÄÄN,eikä kiinnosta MIKÄÄN. Siipi maassa aamusta alkaen, mutta huomenna on päivä uus. Pitäähän niitä välistä olla tälläisiäkin päiviä,eikö totta.
- voi olla
kun tuli lunta ja valoisempaa!
- Hurmaava päivä
päivä oli mitä parhain, kun sain itseäni niskasta kiinni, ja lähdin uimahallille uimaan.
Polskutin siellä kilometrin verran, oli kivaa seuraa, ja mummot oli viereisellä altaalla vesijumpassa, jossa vetäjänä oli komea mies, joka ohjasi latinomusiikin tahdissa jumppaajia.
Aika kului kuin siivillä, kilometrin uinnin jälkeen vielä porealtaaseen ja sitten saunaan, masennusta ei ole ollut nyt illallakaan, siispä harmaus ja vesisade ei saanutkaan otetta minusta. Kokeilkaa jotain tavallisuudesta poikkeavaa, niin mieli piristyy kummasti!
- Winteraum
Eiköhän ne Kesä, Heinä ja Elokuu ole kaikkein ankeimmat kuukaudet. Ja varsinkin Heinäkuu on pitkä ja piinaava, Heinäkuussa on varmaan yli 90 päivää. Olen aina talvella virkeämpi kuin kesällä - jos tätä vesisadetta voi enää talveksi kutsua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001809
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa671737- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321318MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3051205- 571155
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301072Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711021Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446913