högfors 2000 moduli

lämmönsiirtoritilät

Högfors 2000 modulin kattilan alaosassa olevassa savukaasujen lämmöntalteenottotilassa on ohjainlevy, pidempi lämmönsiirtoritilä ja lyhyempi lämmönsiirtoritilä. Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen? Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?

10

6948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni Jämä

      Alla olevaan osoitteeseen viestin ja kysyä liekinohjauslevyistä,
      nimimerkiltä "keinot vähissä".
      Voisit samalla kysyä joko hänen "poltinpulmat" on ratkennut?
      Lue koko ketju!

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000009&posting=22000000030161526

      Ps kysyt?
      >Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen?
      Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?<

      Omassa Jämässä on lyhyempi ritilä alhaalla ja pidempi ylhäällä,
      pitää osata asentaa levyt myös oikeata tietä että kuumakaasut tekee pidemmän lenkin!

    • ÖLJYKATTILA

      SOPINEE VAIN ISOMPI (400X270) ALLE JA PIENEMPI PÄÄLLE SEKÄ VÄLIIN N. 12 X 275 X 450 KOTELO, JOKA ON KIVIVILLAERISTETTY.

      • ajaja53

        Högfors Modulin isompi liekinohjauslevy on palanut/syöpynyt pahasti. Mistä moinen voi aiheutua ja saako tällaisen levyn vielä jostain hankittua.


    • jukka poika

      minust isonpi tulee alle ja pienenpi päälle, keskellä ne liukupellit.

    • öp

      pidempi alle

    • Jämä.
    • jouko55

      Meillä Högfors Moduli 2000 vuosimallia 1989 ja teetätin Turbulenssi rivat. Itse liekin ohjain pellin kun tilaa niin se on Ruostumatonta Terästä sitten. Tottahan senkin voi teetättää. Meillä on mennyt heti kattilasta heti 2vuoden jälkeen paisuntasäiliö ja sen jälkeen on mennyt 2kpl näitä ELBIN merkkisiä paisuntasäiliöitä. TÄSSÄ PIENI VIHJE JOS ONGELMIA PAISTUNTA SÄILIÖN KESTÄVYYDEN KANSSA. Nyt luin, että se johtunee siitä, että liian lämmin vesi pääsee kalvolle asti. JA se tuohoaa kalvon pikku hiljaa. Nyt kun laitan uuden niin teen kupari putkesta monen metrin kierrukan, että vesi ehtii jäähtyä ennenkuin saavuttaa paistuntakalvon. Muuten kattila Kestää Isältä pojan pojalle, kai se ei lopu koskaan kun palopesäkin on Valurautaa. Muut osat voi vaihtaa ja kattilaa vaihtamalla ei kyllä parane.

      • Jorma 60

        Mikä on kyseisen Elbin-paisuntasäiliön tyyppi? Onko se "salkkumallinen" ja sopiiko se alkuperäisen paikalle? Mistä niitä voi hankkia?
        Saako alkuperäisen paisuntasäiliön etuoven kautta pois vai pitääkö "kaappia" purkaa enemmänkin?
        Entä onko tietoa savukaasulämpömittarin toimittajasta kyseiseen Högfors 2000 Moduuli-kattilaan.


      • yess7

        jouko55

        mistä tilasit tuon valurautaisen liekinohjainlevyn ? Mun kattilassa on myös palanut puhki toiselta puolelta ja pitäis uusia.


      • Anonyymi

        Vieläkö Högfors 2000 on saatavana?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      58
      3006
    2. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      14
      1051
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      1008
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      854
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      781
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      96
      764
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      635
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      595
    Aihe