högfors 2000 moduli

lämmönsiirtoritilät

Högfors 2000 modulin kattilan alaosassa olevassa savukaasujen lämmöntalteenottotilassa on ohjainlevy, pidempi lämmönsiirtoritilä ja lyhyempi lämmönsiirtoritilä. Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen? Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?

10

6948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni Jämä

      Alla olevaan osoitteeseen viestin ja kysyä liekinohjauslevyistä,
      nimimerkiltä "keinot vähissä".
      Voisit samalla kysyä joko hänen "poltinpulmat" on ratkennut?
      Lue koko ketju!

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000009&posting=22000000030161526

      Ps kysyt?
      >Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen?
      Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?<

      Omassa Jämässä on lyhyempi ritilä alhaalla ja pidempi ylhäällä,
      pitää osata asentaa levyt myös oikeata tietä että kuumakaasut tekee pidemmän lenkin!

    • ÖLJYKATTILA

      SOPINEE VAIN ISOMPI (400X270) ALLE JA PIENEMPI PÄÄLLE SEKÄ VÄLIIN N. 12 X 275 X 450 KOTELO, JOKA ON KIVIVILLAERISTETTY.

      • ajaja53

        Högfors Modulin isompi liekinohjauslevy on palanut/syöpynyt pahasti. Mistä moinen voi aiheutua ja saako tällaisen levyn vielä jostain hankittua.


    • jukka poika

      minust isonpi tulee alle ja pienenpi päälle, keskellä ne liukupellit.

    • öp

      pidempi alle

    • Jämä.
    • jouko55

      Meillä Högfors Moduli 2000 vuosimallia 1989 ja teetätin Turbulenssi rivat. Itse liekin ohjain pellin kun tilaa niin se on Ruostumatonta Terästä sitten. Tottahan senkin voi teetättää. Meillä on mennyt heti kattilasta heti 2vuoden jälkeen paisuntasäiliö ja sen jälkeen on mennyt 2kpl näitä ELBIN merkkisiä paisuntasäiliöitä. TÄSSÄ PIENI VIHJE JOS ONGELMIA PAISTUNTA SÄILIÖN KESTÄVYYDEN KANSSA. Nyt luin, että se johtunee siitä, että liian lämmin vesi pääsee kalvolle asti. JA se tuohoaa kalvon pikku hiljaa. Nyt kun laitan uuden niin teen kupari putkesta monen metrin kierrukan, että vesi ehtii jäähtyä ennenkuin saavuttaa paistuntakalvon. Muuten kattila Kestää Isältä pojan pojalle, kai se ei lopu koskaan kun palopesäkin on Valurautaa. Muut osat voi vaihtaa ja kattilaa vaihtamalla ei kyllä parane.

      • Jorma 60

        Mikä on kyseisen Elbin-paisuntasäiliön tyyppi? Onko se "salkkumallinen" ja sopiiko se alkuperäisen paikalle? Mistä niitä voi hankkia?
        Saako alkuperäisen paisuntasäiliön etuoven kautta pois vai pitääkö "kaappia" purkaa enemmänkin?
        Entä onko tietoa savukaasulämpömittarin toimittajasta kyseiseen Högfors 2000 Moduuli-kattilaan.


      • yess7

        jouko55

        mistä tilasit tuon valurautaisen liekinohjainlevyn ? Mun kattilassa on myös palanut puhki toiselta puolelta ja pitäis uusia.


      • Anonyymi

        Vieläkö Högfors 2000 on saatavana?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1449
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1059
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      746
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      739
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      690
    7. 52
      571
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      567
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe