högfors 2000 moduli

lämmönsiirtoritilät

Högfors 2000 modulin kattilan alaosassa olevassa savukaasujen lämmöntalteenottotilassa on ohjainlevy, pidempi lämmönsiirtoritilä ja lyhyempi lämmönsiirtoritilä. Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen? Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?

10

6948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni Jämä

      Alla olevaan osoitteeseen viestin ja kysyä liekinohjauslevyistä,
      nimimerkiltä "keinot vähissä".
      Voisit samalla kysyä joko hänen "poltinpulmat" on ratkennut?
      Lue koko ketju!

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000009&posting=22000000030161526

      Ps kysyt?
      >Muistaisiko joku näiden ritilöiden oikean järjestyksen?
      Tuleeko lyhyempi ohjainlevyn päälle ja pidempi alle vai päinvastoin?<

      Omassa Jämässä on lyhyempi ritilä alhaalla ja pidempi ylhäällä,
      pitää osata asentaa levyt myös oikeata tietä että kuumakaasut tekee pidemmän lenkin!

    • ÖLJYKATTILA

      SOPINEE VAIN ISOMPI (400X270) ALLE JA PIENEMPI PÄÄLLE SEKÄ VÄLIIN N. 12 X 275 X 450 KOTELO, JOKA ON KIVIVILLAERISTETTY.

      • ajaja53

        Högfors Modulin isompi liekinohjauslevy on palanut/syöpynyt pahasti. Mistä moinen voi aiheutua ja saako tällaisen levyn vielä jostain hankittua.


    • jukka poika

      minust isonpi tulee alle ja pienenpi päälle, keskellä ne liukupellit.

    • öp

      pidempi alle

    • Jämä.
    • jouko55

      Meillä Högfors Moduli 2000 vuosimallia 1989 ja teetätin Turbulenssi rivat. Itse liekin ohjain pellin kun tilaa niin se on Ruostumatonta Terästä sitten. Tottahan senkin voi teetättää. Meillä on mennyt heti kattilasta heti 2vuoden jälkeen paisuntasäiliö ja sen jälkeen on mennyt 2kpl näitä ELBIN merkkisiä paisuntasäiliöitä. TÄSSÄ PIENI VIHJE JOS ONGELMIA PAISTUNTA SÄILIÖN KESTÄVYYDEN KANSSA. Nyt luin, että se johtunee siitä, että liian lämmin vesi pääsee kalvolle asti. JA se tuohoaa kalvon pikku hiljaa. Nyt kun laitan uuden niin teen kupari putkesta monen metrin kierrukan, että vesi ehtii jäähtyä ennenkuin saavuttaa paistuntakalvon. Muuten kattila Kestää Isältä pojan pojalle, kai se ei lopu koskaan kun palopesäkin on Valurautaa. Muut osat voi vaihtaa ja kattilaa vaihtamalla ei kyllä parane.

      • Jorma 60

        Mikä on kyseisen Elbin-paisuntasäiliön tyyppi? Onko se "salkkumallinen" ja sopiiko se alkuperäisen paikalle? Mistä niitä voi hankkia?
        Saako alkuperäisen paisuntasäiliön etuoven kautta pois vai pitääkö "kaappia" purkaa enemmänkin?
        Entä onko tietoa savukaasulämpömittarin toimittajasta kyseiseen Högfors 2000 Moduuli-kattilaan.


      • yess7

        jouko55

        mistä tilasit tuon valurautaisen liekinohjainlevyn ? Mun kattilassa on myös palanut puhki toiselta puolelta ja pitäis uusia.


      • Anonyymi

        Vieläkö Högfors 2000 on saatavana?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe