Lääitystä nostettiin(raskaana)

Viime viikolla tuli peräkkäisinä öinä kohtaukset ja nyt ollaan sitten siinä että lääkitystä nostettiin!Lääkäri olis aloittanut toisen lääkityksen mutta aika uusi lääke joten ei iskenyt hirveesti ja ensin olis pitänyt hakea kelalta sitä korvausta!Onneksi pääsen ensi viikolla naistenklinikalle! Huoli on kova vaikka viikkoja on vasta vähän!
6484
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

sinulla on käytössä?

Äänestä

Jos saan olla utelias (anteeksi)niin mikä lääkitys Sinulla on?
Tiedän todellakin sen tunteen/ pelon kun odottaa lasta ja saa kohtauksia.
Itselläni on molempien raskausaikojen(2) ollut alkuaikoina öisin paljon kohtauksia.
Kun menet eka ultraan, kerro siellä että haluaisit useamman ultra käynnin kuin mitä "normaalisti" on.
meilläpäin niitä on vain 2 kertaa, mutta itse sain käydä useammin ja se helpotti oloa kun käyntien jälkeen tiesi että kaikki on ok!

Yritä luottaa siihen että kaikki menee hyvin! Sillä mitä enemmän "pelkäät" Sitä suurempi riski on saada kohtauksia.
Minä sain öisin paljon kohtauksia mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Onnea odotukselle, ja Jaksamista teidän perheelle.
"Asioilla on tapana järjestyä" =)

Äänestä
  • Nyt on menossa toi Apydan(600mg). Edellisessä raskaudessa oli se Trileptal. Nyt lääkäri ehdotti että rinnalle otettais joku Lyricaniminen lääke mutta kun kysyin onko tätä käytetty raskaana olevilla ja minkälaista tietoa on tästä lääkkeestä niin voi v vastaus oli että lääke on aika uusi jne! No mutta onneksi saatiin sovittua että ei vielä aloiteta tota uutta vaan nostetaan annostusta tosta apydanista.Onneksi ollaan erityis seurannassa tuolla naikkarilla!Ja ens viikolla sinne ekaa kertaa.

    Äänestä

  • äippä ja mukelot kirjoitti:

    Nyt on menossa toi Apydan(600mg). Edellisessä raskaudessa oli se Trileptal. Nyt lääkäri ehdotti että rinnalle otettais joku Lyricaniminen lääke mutta kun kysyin onko tätä käytetty raskaana olevilla ja minkälaista tietoa on tästä lääkkeestä niin voi v vastaus oli että lääke on aika uusi jne! No mutta onneksi saatiin sovittua että ei vielä aloiteta tota uutta vaan nostetaan annostusta tosta apydanista.Onneksi ollaan erityis seurannassa tuolla naikkarilla!Ja ens viikolla sinne ekaa kertaa.

    tuttavani on syönyt lyrica nimistä lääkettä. pari vuotta mennyt ihan ok ymmärtääkseni. Nyt jostain syystä veren lääkeainepitoisuudet on aivan sekaisin (yli turvarajojen) neurologi ei suositellut lääkkeen vähentämistä kun tk-lääkäri soittanut neurologille vaikka tk-lääkäri oli kauhuissaan luvuista ( tk:ssa verikokeet tehty).
    jos lääkeainepitoisuudet menee yli 2-3 krtsiksi turva-arvojen yli niin minusta kyllä olisi syytä neurologin reagoida asiaan myös.

    käytöstä raskausaikana minulla ei ole mitään tietoa/vastausta - ei varmaan ole vielä kovin paljon kokemuksia eikä tietoa kun uusi lääke.
    neurologithan tietenkin "kyllä tämä on ihan hyvä lääke" ja puhuu aiheen vierestä sujuvasti ja ympäripyöreitä jos ei muuta.

    Äänestä

  • äippä ja mukelot kirjoitti:

    Nyt on menossa toi Apydan(600mg). Edellisessä raskaudessa oli se Trileptal. Nyt lääkäri ehdotti että rinnalle otettais joku Lyricaniminen lääke mutta kun kysyin onko tätä käytetty raskaana olevilla ja minkälaista tietoa on tästä lääkkeestä niin voi v vastaus oli että lääke on aika uusi jne! No mutta onneksi saatiin sovittua että ei vielä aloiteta tota uutta vaan nostetaan annostusta tosta apydanista.Onneksi ollaan erityis seurannassa tuolla naikkarilla!Ja ens viikolla sinne ekaa kertaa.

    raskaana ollessani ja sitä nostettiin,
    silti hyvin meni =)
    Toivon paljon onnea teille ja jaksamista !

    ps. jokin muu lääke oli rinnalla nyt
    en jaksa muistaa mikä?

    Äänestä

Voimia sinulle odotukseen!
Itselläni raskausaikana käytössä "uusi lääke" Topimax, josta ei juuri tietoa ja jota ei kukaan suosittele käytettäväksi raskauden aikana. Neurologi sen kuitenkin halusi pitää ja onneksi kohtauksia ei tullut.

Ymmärsin kuitenkin, että lääkkeitä suurempi riski sikiölle ovat toistuvat kohtaukset, joten lääkepitoisuuksien nostaminenkaan ei vielä ole "niin kamala" juttu, vaikka onhan se. Kyllä minuakin inhotti syödä lääkkeitä raskaana, mutta kun oli pakko...
Kaiken lisäksi oli tuplariskiraskaus, kun epilepsian lisäksi sain kuulla odottavani kaksosia, joten ravasin sitten yhtenään naikkarilla kontrolleissa, mikä tietenkin huojensi ja huolestutti.
Suosittelen paikkaa. Kohdalleni osui osaavia ja mukavia ihmisiä.

Nyt kaksoset ovat pian 8 viikkoa. Ja kaikki päällisin puolin hyvin... vielähän voi myöhemmin jotain löytyä,
mutta toivotaan, ettei.
Toivottavasti raskausaikasi sujuu hyvin!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


äippä ja mukelot kirjoitti:

Viime viikolla tuli peräkkäisinä öinä kohtaukset ja nyt ollaan sitten siinä että lääkitystä nostettiin!Lääkäri olis aloittanut toisen lääkityksen mutta aika uusi lääke joten ei iskenyt hirveesti ja ensin olis pitänyt hakea kelalta sitä korvausta!Onneksi pääsen ensi viikolla naistenklinikalle! Huoli on kova vaikka viikkoja on vasta vähän!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu