Saippuan uusiokäyttö

ideoita

Hei!

Minulla on paljon pieniä epäkäytännöllisiä koristesaippuoita. Saisiko noista jollakin keinolla sulaa massaa, josta voisi tehdä kunnollisen kokoisia palasaippuoita? Ellei, olisiko jollakin muita ideoita käyttämättömien saippuoiden uusiokäytöksi? Huovutukseen minulla on oma saippuapala, joka tuntuu kuluvan niin hitaasti, ettei noiden pienten oikein vuoroaan kannata odotella.

Kiitos jo näin etukäteen kaikille vastanneille!

4

4595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et häviä paljon

Kokeile yhden pikkusaippuan sulattamista vesihauteessa. Sittenpä tiedät, onnistuuko. Vesihaude = isommassa kattilassa vettä, jossa kelluu pienempi kattila, jossa sulattaminen tapahtuu. Varo roiskeita!

Toinen tapa hävittää vanhat saippuat:
      http://www.amaia.com/10.htm

• kapteenikiva

Ei taida saippua sulaa missään vesihauteessa, mutta kun hienonnat sen ja lisäät hiukan lämmintä vettä, niin saat muovailtavaa saippuamassaa josta voit muotoilla mieleisesi saippuan.

• jos tykkää

Minulla oli sama ongelma tuttavani kierrellessä ympäri maailmaa ja tuodessaan tuliaisiksi hotelleista ja laivoilta saippuoita.

Virkkasin melko karkeasta ja kovasta langasta verkkopussin. Kalalanka tai kangaspuiden mattoloimilanka ovat ihan hyviä, älä tee kovin paljon vettä imevästä langasta. Tein toiseen päätyyn lenkin ja sen alle (pussin yläreunaan) jätin aukon josta saippuat (1-3 kpl) pujotetaan sisälle. Pyöreä nappi (ei raavi) ja napinläpi sulkevat pussin, jolloin ne eivät pääse luiskahtamaan pois. Pesen tällä itseni, huuhdon pussukan pikaisesti ja ripustan suihkutelineeseen kuivumaan. Pujotan sinne myös ison saippuan loppulisut.
      Pussista ei saa tehdä liian tiivistä, koska saippuoiden on päästävä kuivumaan pesujen välillä. Harvempi ja kovalankainen pussi myös valuttaa nopeammin huuhteluveden pois. (On myös pestessä "tuntuvampi").
      Lisäilen saippuoita sitämukaa, kun ne kuluvat. Teen "tuoksupotpurreja" eri saippuoista tai joskus laitan vain samoja ja laimennan voimakkuutta esim Marseillesaippuan lopuilla.

Saa nähdä kuinka kauan "saippuakokoelmani" riittää. Vielä ei kulhonpohjaa näy.
      Matkoille mukaan en tuota ole ottanut, sillä en usko sen olevan mukava märkänä saippuaistamassa muita pesuvälineitä hmmm...ellei sitten minigrippipussissa... Ei, se ei kuivu, vaan saippuat hautuu pehmeäksi! Siis vain kotikäyttöön.

• Nimetön

Virkkaa puuvillalangasta puolipylväillä ja ruutu-
      virkkauksella ilmava pussi. Toiseen päähän "naru"
      ja sitten saippuapaloja sisäälle.Ripusta komeron tai WC:n nurkkaan roikkumaan. Ja edullinen ilmanraikastaja on valmis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe