heippa!
onks kellää muulla et rytmiksiä tulee vaan vasemmalla kyljellä ollessa? vit..ku ei voi nukkua ku oikeella kyljellä...lekurin mielestä ei vakavaa..??
asento rytmihärö
9
5837
Vastaukset
- Hepiolus
Moni on kokenut samaa, myös sen, etteivät lääkärit noteeraa tätä. Minulla painajaisetkin ilmaantuvat vasemmalla kyljellä nukkuessa useimmin.Sydän kai silloinkin venkoilee.
- Sama-vaiva
Tosi inhottavaa, sama tuntuu myös kun kurotan alaspäin. Mulla on kuopparinta, eli kauhea kuoppa rintojen välissä. Esitin sitä syyksi, josko se painaa jotenkin tai vaan tunnen rytmikset tosi hyvin. En saanut selvää vastausta, mutta näin maalaisjärjellä ajatellen noin voisi olla. Karmea vaiva. Olkootkin vaaraton.
- minullakin
Minulla myös joskus tulee tilanteita, että kumartuessani joko sydämen tahti kiihtyy tai sitten muljahtaa. Tahallani olen silloin kokeillut, ei muljahda, jos istun vaan, mutta jos kumarrun tekee sen joka kerta. Tosin ei sitä nyt kovin pitkään jatku, menee ohi. Jotenkin se liittyy asentoon tai liikkeeseen.
- Hmm...
Tutulta kuulostaa. Itsekään en ole voinut nukkua vasemmalla kyljellä enää vuosiin, kun joka kerta alkaa armoton, mutta lääkärin mukaan vaaraton, muljahtelu. Sama juttu kuulemma eräällä tuttavallanikin, joka kärsii myös lisälyönneistä.
- niin tutun tuttuva
Minulla on ollut noita asentoon liittyviä juttuja jo 15 v. Välillä ei voi olla vasemmalla kyljellä, välillä ei oikealla. Välillä taas ei selällään.
Sitten tulee aikoja, että aamuyöstä herää eikä ole hyvä missään asennossa. Ainoo keino nousta istumaan. Kurjaa kun nukuttaisi mutta on vain pakko istua tunti tai kaksi.
Sitten kun rauhottuu ja vois nukkuu niin pitääkin jo lähteä töihin. Väsyttää töissä niin hitsisti sellaisen yön jälkeen. - tuttua
niin tutun tuttuva kirjoitti:
Minulla on ollut noita asentoon liittyviä juttuja jo 15 v. Välillä ei voi olla vasemmalla kyljellä, välillä ei oikealla. Välillä taas ei selällään.
Sitten tulee aikoja, että aamuyöstä herää eikä ole hyvä missään asennossa. Ainoo keino nousta istumaan. Kurjaa kun nukuttaisi mutta on vain pakko istua tunti tai kaksi.
Sitten kun rauhottuu ja vois nukkuu niin pitääkin jo lähteä töihin. Väsyttää töissä niin hitsisti sellaisen yön jälkeen.lekuri sano mulle et rytmihäiriön kun vaan tuntee paremmin ku on vasemmal kyljel ja et kaikil on jossain elämänsä vaihees noit rytmihäiriöit eikä ne yleensä oo vaarallisii.....
- JSS
tuttua kirjoitti:
lekuri sano mulle et rytmihäiriön kun vaan tuntee paremmin ku on vasemmal kyljel ja et kaikil on jossain elämänsä vaihees noit rytmihäiriöit eikä ne yleensä oo vaarallisii.....
Niin eihän ne yleensä ole vaarallisia, mutta kun tarpeeksi kauan niistä kärsit, tulee vaivasta lähes krooninen.
Vatsan alueen muutokset, lihavuus (sisäinen rasvakudos, liikkuva palleatyrä) aiheuttavat myös näitä muljahduskokemuksia ja jopa provosoivat rytmihäiriöitä.
Itsellä oli synnynnäinen ylimääräinen johtorata sydämessä, joka alkoi oireilla vasta kun lihoin ja minulla todettiin palleatyrä.
Usein makuulla/selällä olo sai aikaan rytmihäiriön, samoin kun kumarruin tai
nostin jotain painavaa yms.
Tiedän myös erään naisen joka kärsii samoista ongelmista.
Lääkärit vain ikävä kyllä käsittelevät näitä asioita aina vain erikseen.
Kardiologit keskittyvät vain itse rytmihäiriöön ja vatsaelinkirurgit palletyrään.
Sitä syy-yhteyttä ei minullakaan ole koskaan selvitetty kokonaan, todettu vain että onhan se mahdollista, että erilaiset asennot/pallean puristus/liikkuminen aikaansaavat rytmihäiriön.
Itselleni tehtiin kryoablaatio 4kk sitten ja olen päässyt vaivoista sikäli eroon, ettei rytmihäiriö ala enää em. tilanteista.
Mutta edelleen nuo tutut muljahdukset tulevat aika ajoin ja pitävät vieläkin varpaisillaan, että nytkö taas iskee jysäri päälle.
No aika näyttää. Ainakaan ei tarvitse enää noita turhia sydänlääkkeitä syödä, ne kun eivät edes alun perinkään auttaneet ongelmaan kuin ehkä 30%. - Anonyymi
JSS kirjoitti:
Niin eihän ne yleensä ole vaarallisia, mutta kun tarpeeksi kauan niistä kärsit, tulee vaivasta lähes krooninen.
Vatsan alueen muutokset, lihavuus (sisäinen rasvakudos, liikkuva palleatyrä) aiheuttavat myös näitä muljahduskokemuksia ja jopa provosoivat rytmihäiriöitä.
Itsellä oli synnynnäinen ylimääräinen johtorata sydämessä, joka alkoi oireilla vasta kun lihoin ja minulla todettiin palleatyrä.
Usein makuulla/selällä olo sai aikaan rytmihäiriön, samoin kun kumarruin tai
nostin jotain painavaa yms.
Tiedän myös erään naisen joka kärsii samoista ongelmista.
Lääkärit vain ikävä kyllä käsittelevät näitä asioita aina vain erikseen.
Kardiologit keskittyvät vain itse rytmihäiriöön ja vatsaelinkirurgit palletyrään.
Sitä syy-yhteyttä ei minullakaan ole koskaan selvitetty kokonaan, todettu vain että onhan se mahdollista, että erilaiset asennot/pallean puristus/liikkuminen aikaansaavat rytmihäiriön.
Itselleni tehtiin kryoablaatio 4kk sitten ja olen päässyt vaivoista sikäli eroon, ettei rytmihäiriö ala enää em. tilanteista.
Mutta edelleen nuo tutut muljahdukset tulevat aika ajoin ja pitävät vieläkin varpaisillaan, että nytkö taas iskee jysäri päälle.
No aika näyttää. Ainakaan ei tarvitse enää noita turhia sydänlääkkeitä syödä, ne kun eivät edes alun perinkään auttaneet ongelmaan kuin ehkä 30%.Kryoablaatio tehtiin vajaa pari kuukautta sitten. Jokapäivä erityisesti ikäviä yksittäisiä muljahduksia...... Kauankohan nämä kestää....näitä ei juuri ollut ennen toimenpidettä kuin satunnaisesti väsyneenä. Onko kokemusta.
- Anonyymi
Juu, asentoriippuvaista mullakin mutta niitä tulee useammassa asennossa. Jos on pahana niin makuulla tulee jatkuvia makasin sitten ihan miten päin tahansa, makuuasento ehdottomasti pahin. Toinen istuminen mutta se ei läheskään yhtä paha. Seistessä niitä tulee mulle ihan aniharvoin. Juuri tuossa joku aika sitten makailin taas ekg:ssä ja jouduin olemaan piuhoissa aika pitkään, se oli aivan tuskaa kun jatkuva rallatus ja muljunta rinnassa. Mutta silloin ei jää lääkärillekään epäselvyyksiä kun kaikki on nähtävillä ekg:ssä, ei pääse sanomaan että korvien välissä kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019