asento rytmihärö

jansuli

heippa!
onks kellää muulla et rytmiksiä tulee vaan vasemmalla kyljellä ollessa? vit..ku ei voi nukkua ku oikeella kyljellä...lekurin mielestä ei vakavaa..??

9

7027

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepiolus

Moni on kokenut samaa, myös sen, etteivät lääkärit noteeraa tätä. Minulla painajaisetkin ilmaantuvat vasemmalla kyljellä nukkuessa useimmin.Sydän kai silloinkin venkoilee.

• Sama-vaiva

Tosi inhottavaa, sama tuntuu myös kun kurotan alaspäin. Mulla on kuopparinta, eli kauhea kuoppa rintojen välissä. Esitin sitä syyksi, josko se painaa jotenkin tai vaan tunnen rytmikset tosi hyvin. En saanut selvää vastausta, mutta näin maalaisjärjellä ajatellen noin voisi olla. Karmea vaiva. Olkootkin vaaraton.

• minullakin

Minulla myös joskus tulee tilanteita, että kumartuessani joko sydämen tahti kiihtyy tai sitten muljahtaa. Tahallani olen silloin kokeillut, ei muljahda, jos istun vaan, mutta jos kumarrun tekee sen joka kerta. Tosin ei sitä nyt kovin pitkään jatku, menee ohi. Jotenkin se liittyy asentoon tai liikkeeseen.

• Hmm...

Tutulta kuulostaa. Itsekään en ole voinut nukkua vasemmalla kyljellä enää vuosiin, kun joka kerta alkaa armoton, mutta lääkärin mukaan vaaraton, muljahtelu. Sama juttu kuulemma eräällä tuttavallanikin, joka kärsii myös lisälyönneistä.

• niin tutun tuttuva

Minulla on ollut noita asentoon liittyviä juttuja jo 15 v. Välillä ei voi olla vasemmalla kyljellä, välillä ei oikealla. Välillä taas ei selällään.

Sitten tulee aikoja, että aamuyöstä herää eikä ole hyvä missään asennossa. Ainoo keino nousta istumaan. Kurjaa kun nukuttaisi mutta on vain pakko istua tunti tai kaksi.

Sitten kun rauhottuu ja vois nukkuu niin pitääkin jo lähteä töihin. Väsyttää töissä niin hitsisti sellaisen yön jälkeen.

• tuttua
        niin tutun tuttuva kirjoitti:

Minulla on ollut noita asentoon liittyviä juttuja jo 15 v. Välillä ei voi olla vasemmalla kyljellä, välillä ei oikealla. Välillä taas ei selällään.

Sitten tulee aikoja, että aamuyöstä herää eikä ole hyvä missään asennossa. Ainoo keino nousta istumaan. Kurjaa kun nukuttaisi mutta on vain pakko istua tunti tai kaksi.

Sitten kun rauhottuu ja vois nukkuu niin pitääkin jo lähteä töihin. Väsyttää töissä niin hitsisti sellaisen yön jälkeen.

lekuri sano mulle et rytmihäiriön kun vaan tuntee paremmin ku on vasemmal kyljel ja et kaikil on jossain elämänsä vaihees noit rytmihäiriöit eikä ne yleensä oo vaarallisii.....

• JSS
        tuttua kirjoitti:

lekuri sano mulle et rytmihäiriön kun vaan tuntee paremmin ku on vasemmal kyljel ja et kaikil on jossain elämänsä vaihees noit rytmihäiriöit eikä ne yleensä oo vaarallisii.....

Niin eihän ne yleensä ole vaarallisia, mutta kun tarpeeksi kauan niistä kärsit, tulee vaivasta lähes krooninen.

Vatsan alueen muutokset, lihavuus (sisäinen rasvakudos, liikkuva palleatyrä) aiheuttavat myös näitä muljahduskokemuksia ja jopa provosoivat rytmihäiriöitä.

Itsellä oli synnynnäinen ylimääräinen johtorata sydämessä, joka alkoi oireilla vasta kun lihoin ja minulla todettiin palleatyrä.
        Usein makuulla/selällä olo sai aikaan rytmihäiriön, samoin kun kumarruin tai
        nostin jotain painavaa yms.

Tiedän myös erään naisen joka kärsii samoista ongelmista.
        Lääkärit vain ikävä kyllä käsittelevät näitä asioita aina vain erikseen.
        Kardiologit keskittyvät vain itse rytmihäiriöön ja vatsaelinkirurgit palletyrään.
        Sitä syy-yhteyttä ei minullakaan ole koskaan selvitetty kokonaan, todettu vain että onhan se mahdollista, että erilaiset asennot/pallean puristus/liikkuminen aikaansaavat rytmihäiriön.

Itselleni tehtiin kryoablaatio 4kk sitten ja olen päässyt vaivoista sikäli eroon, ettei rytmihäiriö ala enää em. tilanteista.
        Mutta edelleen nuo tutut muljahdukset tulevat aika ajoin ja pitävät vieläkin varpaisillaan, että nytkö taas iskee jysäri päälle.

No aika näyttää. Ainakaan ei tarvitse enää noita turhia sydänlääkkeitä syödä, ne kun eivät edes alun perinkään auttaneet ongelmaan kuin ehkä 30%.

• Anonyymi
        JSS kirjoitti:

Niin eihän ne yleensä ole vaarallisia, mutta kun tarpeeksi kauan niistä kärsit, tulee vaivasta lähes krooninen.

Vatsan alueen muutokset, lihavuus (sisäinen rasvakudos, liikkuva palleatyrä) aiheuttavat myös näitä muljahduskokemuksia ja jopa provosoivat rytmihäiriöitä.

Itsellä oli synnynnäinen ylimääräinen johtorata sydämessä, joka alkoi oireilla vasta kun lihoin ja minulla todettiin palleatyrä.
        Usein makuulla/selällä olo sai aikaan rytmihäiriön, samoin kun kumarruin tai
        nostin jotain painavaa yms.

Tiedän myös erään naisen joka kärsii samoista ongelmista.
        Lääkärit vain ikävä kyllä käsittelevät näitä asioita aina vain erikseen.
        Kardiologit keskittyvät vain itse rytmihäiriöön ja vatsaelinkirurgit palletyrään.
        Sitä syy-yhteyttä ei minullakaan ole koskaan selvitetty kokonaan, todettu vain että onhan se mahdollista, että erilaiset asennot/pallean puristus/liikkuminen aikaansaavat rytmihäiriön.

Itselleni tehtiin kryoablaatio 4kk sitten ja olen päässyt vaivoista sikäli eroon, ettei rytmihäiriö ala enää em. tilanteista.
        Mutta edelleen nuo tutut muljahdukset tulevat aika ajoin ja pitävät vieläkin varpaisillaan, että nytkö taas iskee jysäri päälle.

No aika näyttää. Ainakaan ei tarvitse enää noita turhia sydänlääkkeitä syödä, ne kun eivät edes alun perinkään auttaneet ongelmaan kuin ehkä 30%.

Kryoablaatio tehtiin vajaa pari kuukautta sitten. Jokapäivä erityisesti ikäviä yksittäisiä muljahduksia...... Kauankohan nämä kestää....näitä ei juuri ollut ennen toimenpidettä kuin satunnaisesti väsyneenä. Onko kokemusta.

• Anonyymi

Juu, asentoriippuvaista mullakin mutta niitä tulee useammassa asennossa. Jos on pahana niin makuulla tulee jatkuvia makasin sitten ihan miten päin tahansa, makuuasento ehdottomasti pahin. Toinen istuminen mutta se ei läheskään yhtä paha. Seistessä niitä tulee mulle ihan aniharvoin. Juuri tuossa joku aika sitten makailin taas ekg:ssä ja jouduin olemaan piuhoissa aika pitkään, se oli aivan tuskaa kun jatkuva rallatus ja muljunta rinnassa. Mutta silloin ei jää lääkärillekään epäselvyyksiä kun kaikki on nähtävillä ekg:ssä, ei pääse sanomaan että korvien välissä kaikki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      112
      1417
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      46
      935
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      145
      730
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      676
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      626
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      586
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      530
    10. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      107
      503
    11. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      500
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      478
    13. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      478
    14. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      478
    15. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      477
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      118
      466
    17. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    18. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52