Verta ulosteessa..

toinenkolmannes

Onko kellään raskaana olevalla ollut verta ulosteessa? Onkohan vakavaa? Kerran tullut..Osaako kukaan sanoa kannattaako tarkkailla tilannetta muutama päivä vai lähteä heti lääkäriin? Vähän pelottaa...
Olen raskausviikolla 15.

11

12471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todennäköisesti

      jos verta tulee paljon tai homma ei parane syömällä kuitupitoista ruokaa nin sitten lääkäriin. Raskaus altistaa peräpukamille.
      Pääasia on, että suoli toimii. Silloin oireetkin häviävät nopeasti. Hygienia myös erittäin tärkeää!

    • th...

      mulla oli myös verta ulosteessa suunnilleen samoilla viikoilla kun sulla. itse ajattelin että johtuu siitä kun oli vatsa todella kovalla, pukamat voi myös vuotaa.jos on tummaa verta silloin ottaisin yhteyttä neuvolaan/lääkäriin.itselläni meni kyllä nopeasti ohi. kannattaa seurailla tilannetta ja huolehtia ettei tule ummetusta.

      • se veri

        on jo mustaa se tulee jostakin ruuansulatuselimistössä, tummuu markalla. sillon tietysti, jos jatkuu pitää mennä lääkäriin. Mutta jos sitä tulee lähinnä paperiin pyyhittäessä, todennäköisesti sinulla on peräpukamia.Joita usein tulee raskauden aikana. Tais sitten sinulla on joku haavauma. Peräpukamien hoitoon saa apteekista voidetta. Tarkkaile nyt asiaa. peräpukamat myö usein aiheuttavat kutinaa.


    • saman kokenut

      Verta tuli ulosteen mukana. Säikähdin sitä ihan kivasti... mutta syyksi selvisi peräsuolen haavauma. Maha oli ollu vähän kovana ja sen seurauksena se sitten tuli. Nyt synnytyksen jälkeen vaiva on uusiutunu ja ei meinaa korjaantua :( Pitää yrittää syodä paljon kuituja ja juoda vettä.

      Yksi syy voi olla myös peräpukamat.

      Kannattaa seurailla tilannetta ja kysy vaikka seuraavalla neuvola käynnillä asiasta.

    • vastauksista

      Kiitos kaikille vastanneille. Hyvä, että muillakin ollut samaa vaivaa. Soitin jo neuvolaan ja terkkari käski seurata tilannetta. Voi kuulema johtua just noista peräpukamista tai sit jostai haavaumasta suolessa. Välillä mulla on ollu vatsa kovalla muttei mitenkään pahaa ummetusta..Seurailen tilannetta. Mulla ei ole ikinä ollu peräpukamia, kai niissä o jotai muutaki vaivaa?
      Kaikennäköstä sitä tähän raskauteen liittyy..

      • Nimetön

        Peräpukamien vaivat voi vaihdella. Joskus ne ilmenee vain veren vuotona. Joko jää vähän paperiin, tai voi tulla ihan kunnolla pönttöön. Kirkas veri on siis yleensä haavasta tai pukamasta, joka on suht lähellä peräaukkoa.

        Pukamat voivat alkaa myös kutisemaan, tai jopa särkemään erityisesti istuessa. Niihin saa rasvaa apteekista. Ne tehoavat hyvin ja parissa päivässä, jos ajoissa alkaa hoitamaan. Kantsiis siis marssia jo apteekkiin.

        Harvoin ne pukamat sen pahemmiksi äityy. Toki niitä joskus joudutaan leikkaamaan, mutta harvoin! Huoli siis pois. Ne ovat yleensä vain pieni, kiusallinen vaiva.

        Raskavan lisäksi istu kylvyssä -se auttaa peräpukamiin.:)


    • ooooh

      olen 11 vkolla raskaana ja 3 päivääon tullut peräaukosta verta ulostuksen jälkeen, pelottaa myöskin mutta olen varmistanut asian että se tulee juuri peräaukosta eikä emättimestä. Ulostus on kivuliasta ja erittäin epämukavaa eli et ole todellakaan ainoa joka kamppailee saman asian kanssa

      • ,,m,m,,,,

        näitä ikivanhoja ketjuja nostellaan, mielummin sitten uusi aloitus aiheesta. Yli 2 vuotta vanha ketju...


      • Näin se vain on
        ,,m,m,,,, kirjoitti:

        näitä ikivanhoja ketjuja nostellaan, mielummin sitten uusi aloitus aiheesta. Yli 2 vuotta vanha ketju...

        uusi keskustelu asiasta, joka on jo olemassa? Mitä sitten, vaikka keskustelu on vanha? Samat oireet ne silti ihmisillä on ja niihin haetaan apua.

        Itseäni juuri ärsyttää se, kun jatkuvasti pukataan uutta keskustelua samoista aiheista, jotka on jo olemassa ja josta löytyy hyvää tietoa. Ennemmin kannatan nostelua, kuin että joka toisessa keskustelussa esim. kysyttäisiin raskausoireista (tämä näin kärjistettynä).


      • ei haittaa leidit
        Näin se vain on kirjoitti:

        uusi keskustelu asiasta, joka on jo olemassa? Mitä sitten, vaikka keskustelu on vanha? Samat oireet ne silti ihmisillä on ja niihin haetaan apua.

        Itseäni juuri ärsyttää se, kun jatkuvasti pukataan uutta keskustelua samoista aiheista, jotka on jo olemassa ja josta löytyy hyvää tietoa. Ennemmin kannatan nostelua, kuin että joka toisessa keskustelussa esim. kysyttäisiin raskausoireista (tämä näin kärjistettynä).

        no nostakaa vaikka kuinka vanhoja ketjuja, nämä vaivat eivät poistu!
        minulla ollut sama juttu koko raskauden ajan, nyt lähestyn jo 30 viikkoa ja ongelma on edelleen sama. kovan hädän sattuessa tulee ja sitten vähän kipeä peppu mutta ei muuta ongelmaa. kyseessä on kovan vatsan aiheuttama ärtynyt peppu, pukamia ei ole :)
        joten leidit juokaa niin paljon vettä kuin mahdollista ja syokää muroja niin helpottaa heti!


      • Anonyymi
        ei haittaa leidit kirjoitti:

        no nostakaa vaikka kuinka vanhoja ketjuja, nämä vaivat eivät poistu!
        minulla ollut sama juttu koko raskauden ajan, nyt lähestyn jo 30 viikkoa ja ongelma on edelleen sama. kovan hädän sattuessa tulee ja sitten vähän kipeä peppu mutta ei muuta ongelmaa. kyseessä on kovan vatsan aiheuttama ärtynyt peppu, pukamia ei ole :)
        joten leidit juokaa niin paljon vettä kuin mahdollista ja syokää muroja niin helpottaa heti!

        Entä jos tulee kirkasta verta ripuloidessa raskaana. En säikähtäisi verta ummetuksen yhteydessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe