Mikä näitä koiranomistajia...

ex-hatam

oikein vaivaa???

Ja "näillä" tarkoitan nuoria naisia joilla on yleensä kaksi pienikokoista koiraa mukanaan remmissä ja jotka tulevat metsään vain kertoakseen meille vanhemmille miehille, mitä mieltä he ovat meistä meidän sakemanneistamme.

Olin juuri toista tuntia Marjan kanssa tuolla metsässä lenkillä. Ensimmäisenä vastaani tuli alle kaksikymppinen nainen jonkun lamppuharjan kanssa. Metsä risteilee polkuja pitkin poikin, mutta ei, nainen ei voinut lähteä mitään muuta polkua myöten, vaan päräytti paikalle juuri sitä pitkin, missä huomasi minun Marjan kanssa kulkevan.

Armoton trafiikki koirien kiinnipitosäädöksistä alkoi sillä minuutilla, kun hänen lamppuharjansa rupesi sen ainaisen kimityksensä ja Marja vastasi.

Toinen naissukupuolen edustaja saapui heti kohta perässä. Kun seisoin polulla väistämättä mihinkään, niin ROUVA huomautti minulle torkeästä käytöksestäni ja ilmoitti samalla, että sellainen koira millainen isäntäkin.
Kun pyysin häntä osoittamaan minulle sen liikennemerkin, missä minä koirineni olen väistämisvelvoillinen, akka hiljeni ja kiersi kuin kiersikin minut kauempaa märän leton kautta.

Ja tämä on lähes jokapäiväistä sakemannin kanssa.
Miten joku koirarotu voi vaikuttaa toisiin koiranomistajiin vain tuolla yhdella tapaa???

57

3157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkäävät

      irti juoksevaa koiraasi?

      Eihän metsä tai ne polut ole sinun yksityisomaisuuttasi jossa voisit sanella kuka saa kulkea ja missä?

      • ex-hatam

        mutta siellä on ainakin neliökilometri polkuja sinne tänne.
        Jos näkee omistajan irrallisen koiransa kanssa, mikä hel*etti vetää näitä eukkoja juuri minun suuntaani???

        Se, että ne tietävät koirani olevan irti vaikka eivät sitä pitkältä näekkään.
        Se, että ne pääsevät sanomaan mielipiteensä; ota koirasi kiinni.
        Se, että sakemanni sentään on edelleen koira ja minä koiranomistaja.
        Se, että nämä naiset lamppuharjoineen eivät voi kulkea metsässä muualla kuin vaimiiksi tallatuilla poluilla, joita minä ja kaltaiseni sillä päivittäin teemme.
        Se, että nämä pikkukoirat voivat paskantaa poluille, eivät sen reunoille jne.


    • ...pelko on suurin epäsovun aiheuttaja ja kun on lukenut hallitsemattomien koirien hyökkäyksiä pikkuräksyttäjien kimppuun,niin en kyllä ihmettele. Mutta se ,että pikkikoirien annetaan haukkua ihan ilman kieltämistä,niin sitä en ymmärrä.Tottahan pienen koiran vihaisuus on helpompi hallita voimalla kuin ison ,mutta silti pitäisi opettaa niillekin käytöstapoja.Muuten lepsujen koirien isännät on paljon mukavampia kuin ärhentelevien koirien.(nimimerkki 35v kokemus)

    • olen huomannut

      liikkuessani kahden sakemannini kanssa. Ihan sama onko koirat kiinni vai irti, valitus on yhtä kova. Toisilla tuntuu olevan kova tarve valittaa joka asiasta ja nimenomaan nämä valittajat omistavat jonkun pikkukoiran joka räkyttää taukoamatta! Ja mettäpolulla jos sattuu tulee vastaan ni kuulemma minulla on väistämisvelvollisuus kun on kaksi isoa koiraa, kun pienemmän koiran on kuulemma niin kovin vaikeata väistää polulta metsän puolelle!

      • On teillä vaikeeta koirienne kanssa, miten te jaksatte.....
        mulle nyt on ainakin yx hailee tuleeko meitä vastaan iso tai pienikoira räkyttää tai ei kunhan pysyy omistajansa hallinnassa.....omat koirani on aina kytkettynä lenkeillä....
        Ja toi väistäminenkin...höh, se väistää kuka sattuu, ei ole siitäkään ikinä ongelmaa tullut...


      • ämmä
        Sikra kirjoitti:

        On teillä vaikeeta koirienne kanssa, miten te jaksatte.....
        mulle nyt on ainakin yx hailee tuleeko meitä vastaan iso tai pienikoira räkyttää tai ei kunhan pysyy omistajansa hallinnassa.....omat koirani on aina kytkettynä lenkeillä....
        Ja toi väistäminenkin...höh, se väistää kuka sattuu, ei ole siitäkään ikinä ongelmaa tullut...

        yhdistäydyn edelliseen kirjoitukseen...

        rotuja on ollut monia, myös sakuja, ei mun korviini ole kyllä kuulunut valituksia,räkytyksiä kyllä,
        mut ei HAUKKU haavaa tee.


      • ex-hatam
        Sikra kirjoitti:

        On teillä vaikeeta koirienne kanssa, miten te jaksatte.....
        mulle nyt on ainakin yx hailee tuleeko meitä vastaan iso tai pienikoira räkyttää tai ei kunhan pysyy omistajansa hallinnassa.....omat koirani on aina kytkettynä lenkeillä....
        Ja toi väistäminenkin...höh, se väistää kuka sattuu, ei ole siitäkään ikinä ongelmaa tullut...

        mutta ärsyttävää.
        Se on vähän niin kuin täällä palstalla joidenkin kanssa: Toiset räksyttää kirjoittajille joka asiasta, toiset eivät koskaan. Kumman tien sinä valitset? Sen helpomman vaiko vaikeamman???


      • ex-hatam kirjoitti:

        mutta ärsyttävää.
        Se on vähän niin kuin täällä palstalla joidenkin kanssa: Toiset räksyttää kirjoittajille joka asiasta, toiset eivät koskaan. Kumman tien sinä valitset? Sen helpomman vaiko vaikeamman???

        Mulle tuo on yx ja sama, tuohon räkyttämiseen mulle, tällä palstalla olen jo tottunut....alussa vähän pahoitin mieltäni, mutten enään...Jos joku haluaa itseänsä korostaa mua solvaamalla, niin hän varmaan on sen korostamisen tarpeessa.


      • ex-hatam
        Sikra kirjoitti:

        Mulle tuo on yx ja sama, tuohon räkyttämiseen mulle, tällä palstalla olen jo tottunut....alussa vähän pahoitin mieltäni, mutten enään...Jos joku haluaa itseänsä korostaa mua solvaamalla, niin hän varmaan on sen korostamisen tarpeessa.

        tottunut tällä palstalla, mutta tuolla ulkona se on vähän vaikeampaa.
        Ei sen puoleen, voihan sielläkin vain sulkea korvansa mutta silmät kiinni on metsässä paha kävellä.


      • ex-hatam kirjoitti:

        tottunut tällä palstalla, mutta tuolla ulkona se on vähän vaikeampaa.
        Ei sen puoleen, voihan sielläkin vain sulkea korvansa mutta silmät kiinni on metsässä paha kävellä.

        En todellakaan välitä miten tuleevat lenkillä vastaan, kuhan ovat kiini tai hallinnassa..


      • ex-hatam
        Sikra kirjoitti:

        En todellakaan välitä miten tuleevat lenkillä vastaan, kuhan ovat kiini tai hallinnassa..

        Kiinni tai hallinnassa.
        Minua vaivaakin se, että ne eivät ole kiinniollessaankaan hallinnassa.


      • ex-hatam kirjoitti:

        Kiinni tai hallinnassa.
        Minua vaivaakin se, että ne eivät ole kiinniollessaankaan hallinnassa.

        Mikä vaivaa ketäkin...


      • sakemanni_kouluttaja
        Sikra kirjoitti:

        On teillä vaikeeta koirienne kanssa, miten te jaksatte.....
        mulle nyt on ainakin yx hailee tuleeko meitä vastaan iso tai pienikoira räkyttää tai ei kunhan pysyy omistajansa hallinnassa.....omat koirani on aina kytkettynä lenkeillä....
        Ja toi väistäminenkin...höh, se väistää kuka sattuu, ei ole siitäkään ikinä ongelmaa tullut...

        Kyllä tässä yli 20v. aikana AINA se ongelma on ollut niiden pikku koirien omistajien taholla.Saksanpaimenkoira herättää ihmisissä vääristyneitä mielikuvia, natsi,-poliisi-rajavartio-vartio koirista.
        Se tuntuu aina olevan kaikkien pikkukoirien omistajien mielestä vihainen koirarotu,vaikka koira olisi itse lempeys.Vihaisimmat koirat joita olen itse kohdannut ovat aina niitä "pikku räksyjä"?!
        Kun tiellä/polulla kohtaa pikkukoiran ,omistaja usein ottaa sen räksyttävän otuksen syliinsä ja sitten saat uskomattoman ryöpytyksen vaikka omat seisoisivat vieressä ja katselisivat vain hiljaa tätä näytelmää ???
        Joku kerta vielä toteutan se ajatuksen ,että kun tulee "pikku räksy" vastaan ,otan isoimman uroksen syliini ja alan kiljua apua ja moittimaan "pikkuräksyn" omistajaa "pedon kuljetuksesta julkisilla teillä"!

        Ps. omat kiinni AINA julkisilla paikoilla!


      • ex-hatam
        sakemanni_kouluttaja kirjoitti:

        Kyllä tässä yli 20v. aikana AINA se ongelma on ollut niiden pikku koirien omistajien taholla.Saksanpaimenkoira herättää ihmisissä vääristyneitä mielikuvia, natsi,-poliisi-rajavartio-vartio koirista.
        Se tuntuu aina olevan kaikkien pikkukoirien omistajien mielestä vihainen koirarotu,vaikka koira olisi itse lempeys.Vihaisimmat koirat joita olen itse kohdannut ovat aina niitä "pikku räksyjä"?!
        Kun tiellä/polulla kohtaa pikkukoiran ,omistaja usein ottaa sen räksyttävän otuksen syliinsä ja sitten saat uskomattoman ryöpytyksen vaikka omat seisoisivat vieressä ja katselisivat vain hiljaa tätä näytelmää ???
        Joku kerta vielä toteutan se ajatuksen ,että kun tulee "pikku räksy" vastaan ,otan isoimman uroksen syliini ja alan kiljua apua ja moittimaan "pikkuräksyn" omistajaa "pedon kuljetuksesta julkisilla teillä"!

        Ps. omat kiinni AINA julkisilla paikoilla!

        vertaus ja kertaus tähän paikkaan.

        Mutta kertoisin nyt sen verran vielä omista kokemuksistani, että koirani on myöskin kytkettynä "yleisillä" paikoilla; kuten kävelyteillä, pihoissa, kadulla jne.
        Metsä on eri asia, ja sielläkin otan sen kiinni aina kun joku tulee kohti.

        Ei siis pitäisi olla kenelläkään mitään sanomista, ja juuri siksi en ymmärräkään, miksi sinne metsäänkin toiset tulee varta vasten asiasta huomauttamaan.


      • sakemanni_kouluttaja kirjoitti:

        Kyllä tässä yli 20v. aikana AINA se ongelma on ollut niiden pikku koirien omistajien taholla.Saksanpaimenkoira herättää ihmisissä vääristyneitä mielikuvia, natsi,-poliisi-rajavartio-vartio koirista.
        Se tuntuu aina olevan kaikkien pikkukoirien omistajien mielestä vihainen koirarotu,vaikka koira olisi itse lempeys.Vihaisimmat koirat joita olen itse kohdannut ovat aina niitä "pikku räksyjä"?!
        Kun tiellä/polulla kohtaa pikkukoiran ,omistaja usein ottaa sen räksyttävän otuksen syliinsä ja sitten saat uskomattoman ryöpytyksen vaikka omat seisoisivat vieressä ja katselisivat vain hiljaa tätä näytelmää ???
        Joku kerta vielä toteutan se ajatuksen ,että kun tulee "pikku räksy" vastaan ,otan isoimman uroksen syliini ja alan kiljua apua ja moittimaan "pikkuräksyn" omistajaa "pedon kuljetuksesta julkisilla teillä"!

        Ps. omat kiinni AINA julkisilla paikoilla!

        > Se tuntuu aina olevan kaikkien pikkukoirien omistajien mielestä vihainen koirarotu <

        Ei nyt pidä ihan noinkaan yleistää...tai mä sitte olen joku luonnonoikku, kun pidän sakujakin ihan mukavina/ystävällisinä koirina, tuttavilla on niitäkin.
        Ja mulla on noita "pikku-räksyjäkin", jotka ei kyllä ikinä räksytä hihnassa, eikä räksytä muualla kun omassa pihassa...ja vihaisiksi ei näitä meijän räksyjä kyllä voi sanoa kukaan, naurattaa jo
        ajatuskin ;)))

        No mulla on aina mennyt ihan hyvin lenkit, ja toisten koirien/lenkkeilijöiden kohtaamiset, ei mitään valittamista, olen sitte ollut lenkillä isojen koirien kanssa tai "pikku-räksyjen"...

        Hihnassa on kaikki meijän räksyt aina kun portista ulos lähdetään...(ei flexissä)


    • minä pidän sakemanneista ja pirusti pidänkin, koirani eivät. Ne kiljuvat törkeyksiä ja siinä ne ovat lahjakkaita. Yleensä sakemannit kiljuvat takaisin.
      Täällä asui aivan mahtava parivaljakko, isäntä ja ihana sakemanni nimeltään Milla. Milla inhosi sydämensä pohjasta koiriamme. Varmuuden vakuudeksi Milla kirosi heti kun parvekkeemme näki ja julisti vihollisilleen täällä menen minä nyt.
      Minun ei olisi mieleenikään tullut haukkua Millan omistajaa. Päinvastoin meistä tuli perhetuttuja ja kyläilimme (ilman koiria).
      Sakemanneja pelätään, niiden huono maine on kauaksi kiirinyt. Ihana koirarotu jota syyttä syytetään. Syy on ihan muussa kuin siinä koirassa.

      • ex-hatam

        olenhan minä tuntenut sinut jo kauan aikaa.


    • minä ainakin kierrän kaukaa irti olevan koiran oli se sitten mitä rotua tahansa jos ei ole tuttu.
      ongelma täällä on lähinnäkin se että niitä koiria kun tulee vastaan ihan mihin suuntaan vaan lähdetkin.
      en todellakaan pidä siitä että pikkuiseni haukkuvat mutta sitä on vaikeata saada kuriin.
      koirien kuin pitäisi juuri saada kohdata mahdollisemman paljon koiria ja oppia luottamaan siihen että ne ei ole vaarallisia.
      mitenhän tämä yhtälö onnistuisi?

      • onnistu!!

        kun kaikki yhdessä oikein yritetää me te koiran omistajat.


      • onnistu!! kirjoitti:

        kun kaikki yhdessä oikein yritetää me te koiran omistajat.

        että kaikki koiranomistajat ottaisivat huomioon toisensa jne. mutta kun on niitä jotka ajattelevat vaan itseään ja omia koiriaan. tietysti omat koirat ovat myös minulle tärkeimpiä mutta en nyt ainakaan halua aiheuttaa vahinkoakaan toisille vaan että omat voisivat hyvin.

        mutta en kyllä pidä siitä että joku iso koira juoksee irti minun koiria kohti. muuten kyllä näkee koirasta aika kaukaakin "kuinka hallinnassa" se koira on.

        jos metsäpolulla tullaan vastaan niin jommankummanhan siinä on väistettävä? minulle ihan sama vaikka väistäsin joka kerta. mutta käy useasti juuri niin että ison koiran omistaja ei viitsi väistää koska hänen koiralleenhan sitä vaaraa ei ole.

        mutta suurin osa kaikista koiranomistajista on ihan fiksuja ja mukavia. se 5% pilaa vaan sitten.
        olisko edes niinkään moni.


      • edelliseen++++
        onnistu!! kirjoitti:

        kun kaikki yhdessä oikein yritetää me te koiran omistajat.

        mikä meitä vaivaa.Vastaan itsestäni;sydäme laajennus.Ja lääke on huumorintaju ja hyvä nauru.


    • ketään, varsinkaan kun sakemanni on ollut minunkin ihannerotu ihan viime vuosiin asti. :) Nyt puhun ihan omasta kokemuksesta, tunnen aika monta sakemannien omistajaa ja moni näistä ihmisistä on hyvinkin räväkkä ja topakka. Varmasti sakemanni onkin tämän luonteiselle ihmiselle hyvin "oman tuntuinen" koira. Valitettavasti nämä hurjan mukavat ihmiset ovat sitten myös melkoisen räväköitä suustaan, ja juuri heiltä voi olettaa kuulevansa noita "lampunharja"-juttuja. He ovat tavattoman ylpeitä omista koiristaan (ja niin sietääkin olla), mutta monella maailma on aikamoisen mustavalkoinen: heille vain saksanpaimenkoira on OIKEA koira. Mitään pahaa he eivät "lampunharjoittelullaan" tarkoita, mutta vieraasta ihmisestä se voi tuntua vähän loukkaavalta. Samat "lampunharjat" ne tulevat muitakin koiria vastaan ja muidenkin rotujen (varsinkin keskikokoisten ja isompien) edustajat saavat kuulla yhtä sun toista, mutta omasta kokemuksesta (voi olla sattumaa) vain sanon, että sakemannien omistajat ovat kärkkäitä tuomaan nämä "tapahtumat" julki aika rikasta kieltä käyttäen. :D

      Minäkin kuulin jo pentuna joidenkin sakemannien omistajien valittavan, että heidät ja heidän koiransa on muiden koiranomistajien toimesta julistettu "hulluiksi". Ensimmäisten koiranäyttelyjen ja sakemannikehien näkemisen jälkeen (en ollut milloinkaan ollut katsomassa minkään muun rodun esittämistä joten en osannut verrata), ja kun eräs tuttu kultaistennoutajien kasvattaja oli minua valistanut kertomalla että samanlaista sirkusta ja karnevaalia ei muiden koirien näyttelyringissä löydy vaan se on ihan sakuharrastajien oma juttu, ajattelin että no siinä on ainakin yksi syy hulluksi leimautumiseen. Olin pari kertaa avustajana ja kerran esittämässä saksanpaimenkoiraa, ja ihmettelin miten niin herkkä eläin kuin koira voi yleensäkin pysyä täysijärkisenä siinä hullunmyllyssä.

      Tietysti se on sitten niinkin, että jos jollain koirarodulla jo valmiiksi on tietynlainen "maine", niin se on tavallaan koiran omistajan harteilla painona koko ajan. Jos minulle joku esittää millään tavalla "kauhistuneen" kommentin tuosta omasta pötkylästä (siis tuosta vanhemmasta joka ei paljon hypi eikä hötky), niin vaikka ihminen voi ihan tosissaan tarkoittaa sitä, niin minun on helppo se ohittaa vain hiukan hymyillen ja olla ottamatta itseeni. Koska ei OIKEASTI kukaan voi tuommoista pelätä, siinä uskossa elän itse. Sellaista ihmistä ei voi pelastaa joka tuota pelkää. ;) Samanluonteisen sakemannin kanssa se saman kritiikin vastaanottaminen voisi olla paljon kovempi paikka. Tulisi ehkä vähän niin kuin puolustautumisen tarve.

      • ex-hatam

        kommentti ja ihan tarpeellinenkin.

        Nyt kun oikein ajattelin tuota aloitustani, niin sanoin asiat ehkä hiukan liikaa provosoiden, mutta olen aina ollut siinä käsityksessä palstalaisten suhteen, ettei kaikkea sentään oteta vastaan henkilökohtaisesti.


      • siis saksanpaimenkoira ollut ihannerotu ja olen niiden kanssa ollut paljon tekemisissä. itselläkin ollut.
        kirjoitin tuolla alempana myös siitä että rodut ovat erinlaisia. ne on jalostettu eri tarkoituksiin ja joistakin roduista ei 100% varmasti saa samanlaista kun toisista.
        koirat on myös yksilöitä. mikään koirakaan vaikka kuin samanrotuinen ei ole kopio toisestaan.
        minä en vaan aina ymmärrä Nicoa mutta ei kaikki ihmisetkään ymmärrä edes omia lapsiaan vaikka ne osaavat puhuakkin :-((


    • .............................

      tiedän miltä tuntuu. itsekkin kohtaan sitä päivitäin. syyttä suotta. mutta täytynee muistuttaa, että ne pienetkin koirat ovat koiria, ei lamppuharjoja..

      • ex-hatam

        mutta kun en keksi niiden oikeaa rotua, joissakin on niitä rotuja kaikenlisäksi monia, niin lamppuharja on selvin vertauskuva.

        Ei millään pahalla!


      • ex-hatam kirjoitti:

        mutta kun en keksi niiden oikeaa rotua, joissakin on niitä rotuja kaikenlisäksi monia, niin lamppuharja on selvin vertauskuva.

        Ei millään pahalla!

        muistaakseni kutsuttiin lamppuharjaksi vanhaaenglanninlammaskoiraa.;=D


      • räjähti
        umalehtinen kirjoitti:

        muistaakseni kutsuttiin lamppuharjaksi vanhaaenglanninlammaskoiraa.;=D

        noin pitkästä sanasta pienellä alkukirjaimella.

        Ei mihinkään voi enää luottaa. Koko ruutuvihko aloitettava alusta.


      • umalehtinen kirjoitti:

        muistaakseni kutsuttiin lamppuharjaksi vanhaaenglanninlammaskoiraa.;=D

        muistuttaa myös pyöreätä pölyharjaa vaikkakin ovat aivan ihania. kutsutaan minunkin Chihuja
        "rotiksi" ja vaikka mikskikä muuksi mutta suurin osa tekee sen ihan huumorilla.


      • räjähti kirjoitti:

        noin pitkästä sanasta pienellä alkukirjaimella.

        Ei mihinkään voi enää luottaa. Koko ruutuvihko aloitettava alusta.

        kerro väri toivomus.


      • -edellinen-
        umalehtinen kirjoitti:

        kerro väri toivomus.

        turkoosi olisi kiva.


      • -edellinen- kirjoitti:

        turkoosi olisi kiva.

        miten sen vihon toimitan perille.


    • pyreeni

      Minullakin ärsyttää vanhat setät pikkupiskiensä, kaiken maailman sakemanniensa kanssa. Kun minä olen lenkillä mastiffini ja jämtini kanssa, tulee näitä setiä vastaan harva se päivä ja ne alkavat aina inttää, että minun pitää väistää=/

      Todella ärsyttävää;)

    • Täytyy tähän pistää nyt yksi tapaus.Olin tässä lenkillä yhtenä päivänä murkun kanssa kahestaan.Eräällä pellon ja rämeikön välisellä polulla.Koira tapansa mukaan,öh,vapaana (minä kriminaali,myönnetään).Näin kun jonkun matkan päästä tulee nainen,jolla kaksi melkoisesti meitä mölyävää pilkullista.

      Yht´äkkiä ei niitä näkynykkään.Minä myös olin jäänyt paikoilleni tai väistin murkun kanssa sivummalle odottamaan,että he saisivat tilaa ohittaa.
      Mitään ei tapahtunut.No,sitten lähdin varovasti menemään,koska ajattelin,että ne kohta pompahtavat jostain pusikosta keloineen.
      Että mitä,koiran omistaja oli myös mennyt sivummalle,ja odotteli siellä rauhoitellen koiriaan,että minä pääsisin "rauhassa" ohi.

      Siinä sitten vaihdettiin pari sanaa,kun kummallakin homma meni samoin ajatuksin.

      Toisin sanoen.Jos kaikki koiranomistajat ottaisi huomioon toisensa,ja tilanteet,niin helppoa ja mukavaa olisi.

      Ja täytyy sanoa,että kyllä niitä pienen koiran ja kelan kanssa extremeurheilevia on täälläkin päin.Vaikka kuinka kapea väylä joskus olisi,niin tuumaakaan ei väistettäisi.Ihan oikeasti joskus ajattelenkin,oiskohan se koira oppinut narun toisesta päästä sen pullistelevan egonsa,vai voiko joku oikeasti saada jännitystä siitä,että sen nelijalkaisensa melkein väkisin koettaa ujuttaa suden suuhun...

      • tiedän sen

        sait mitä halusit ja nyt on varmaan tosi hyvä mieli,oisit pysuny vaan pois näiltä palstoilta sinä egoton pikku muna!!!!!!!!ja hyi helvada ota lääkkees kun niitä on kerran sulle määrätty!!!!!


      • ex-hatam

        lauseesi pelastivat tilanteen;

        Ja täytyy sanoa,että kyllä niitä pienen koiran ja kelan kanssa extremeurheilevia on täälläkin päin.Vaikka kuinka kapea väylä joskus olisi,niin tuumaakaan ei väistettäisi.Ihan oikeasti joskus ajattelenkin,oiskohan se koira oppinut narun toisesta päästä sen pullistelevan egonsa,vai voiko joku oikeasti saada jännitystä siitä,että sen nelijalkaisensa melkein väkisin koettaa ujuttaa suden suuhun...

        Vaikka en toisia ihmisisä joskus oikein ymmärräkään, näiden koirien koskaajia en sitten pätkääkään.


      • tiedän sen kirjoitti:

        sait mitä halusit ja nyt on varmaan tosi hyvä mieli,oisit pysuny vaan pois näiltä palstoilta sinä egoton pikku muna!!!!!!!!ja hyi helvada ota lääkkees kun niitä on kerran sulle määrätty!!!!!

        Tuota,saiskos hieman korjailla,jos viestilläsi minua tarkoitit (on minun alla),kiitos.

        En ole halunnut mittään,muuta kuin lukea viestejä ja erilaisia,on ihan hyvä mieli,miksi olisi muuta :=).Ei ole palstoilta pitänyt pysyäkään poissa,paitsi silloin,kun en ole linjoilla ;),egoa on ihan riittävästi,vaikka se meidän pikkukoira-ukkeli sitä eniten omaakin (sille voi ollakin kateellinen sen itsevarmuudesta ihan jokainen ),ei ole munaa,pahempi juttu jos olisi noitten sellaisten sarjojen lisäksi.Sitäkin löytyy kyllä tarvittaessa ihan omasta huushollista kuitenkin,eli ei tartte olla huolissaan.

        Lääkkeet olen ottanut,ne mitkä määrättiin n.kaksi vuotta sitten.Antibiootit tulehtuneeseen hampaan juureen.Joten kiltti tyttö on oltu ;O)


    • ajatteli ihan

      samalla tavalla. Miksi juuri sinä valitsit sen polun etkä toista? Ja etkö tiedä että herrasmies antaa aina naiselle tietä?

      • kääpiökoirat

        Kun tätä on lukenu niin täytyy olla todella kiitollinen että meilläpäin kyllä koirat niinkuin omistajatkin kulkee ja väistää ihan sovussa. On sitten kyseessä ISO tai PIENI koira.


      • ex-hatam

        kirjoittaessani aloituksen, näitä nootteja, mitä tähänkin ketjuun on tullut. En kuitenkaan ymmärtänyt, että pieni provosointi aloituksessa, saa naiset heittäytymään aivan mahdottomiksi.
        Ei kaikkia, mutta toiset.

        Täysin aiheen vastaisesti, eräs kirjoitti minun fyysisistä sarauksistani, olemukseni rumuudesta ja jopa siitä, että en pysty kouluttamaan koiria saatika pitämään sitä hallinnassa.
        No, ymmärrän näiden naisten puutteen; he eivät taida olla tavallisia suomalaisia koiranomistajia.

        Ymmärrän myös sinun viestisi ja lupaan joskus ajatella sitä, mutta haluaisin kysyä sinulta vastakysymyksen:
        Minä ja kaltaiseni tallataan noi polut tuonne metsään talvisin. Sitten tulee omistaja koirineen, jonka lemmikki ei edes pysty korkeutensa puolesta astua siitä polulta umpihankeen. Nyt on vasta 15cm lunta, mutta silti niillä poluilla on paskakasa toisensa jälkeen.

        Minä antaisin (herrasmies kun olen) naisille tietä, mutta kun minun sen lisäksi pitää vielä miehiltäkin väistyä, alkaa se jo tökkimään. Sitäpaitsi, kyllä joku parikymppinen nainen jo ikävuosiensakin takia pystyy helpommin väistämään kapealla metsäpolulla, kun vaivalloisesti kävelevä keski-ikäinen mies.


      • ex-hatam
        kääpiökoirat kirjoitti:

        Kun tätä on lukenu niin täytyy olla todella kiitollinen että meilläpäin kyllä koirat niinkuin omistajatkin kulkee ja väistää ihan sovussa. On sitten kyseessä ISO tai PIENI koira.

        nyt ihan perillä aloituksen bointista.
        Se ei niinkään ollut se väistäminen vaan kohtaaminen siellä metsäpolulla ja se ainainen räkötys niin pikkukoirilta kuin niiden omistajiltakin.


    • 2. sakun omistaja

      Oon nuori nainen,22-vuotias.Mulla on omistuksessa 2 sakua,joista toinen on jo 11 vuotta,toinen hänen tytär,8 vuotta.Olen hoitanut koiria jo 7 vuotta äitini kuoleman jälkeen.Hän jos kuka oli sakemanni-ihminen.Mulla ei oo ikinä ollut vaikeuksia koirien kanssa.Vaikeuksia on ollut vain ihmisten parissa.Sikaniskoja äijiä,pojankloppeja,joita ei kiinnosta muu kuin vit*u ja vanhoja eukkoja jokka tyrkyttää oppejaan joka tilanteessa.Ei ees se että vein koiria jo teininä ulos ja tein pitkiä lenkkejä,opetin raunioilla ja muissa avustustehtävissä,auttanut mitään.Sakut oli ja on aina sopimatonta seuraa nuorelle naiselle.Nykyään kuulemma jo pojatkin kartaa naisia,joilla on sakemanni lemmikkinään.Paskapuhetta.Ennemmin otan kaveriksi spk:n kuin intistä pihallepistetyn raakileen.

      • ex-hatam

        Teit todella vaikutuksen minuun.
        Jos minulla olisi tyttölapsia (kaikki poikia) niin olisin hyvin ylpeä sinusta.
        Vaikka määrätynlainen kiintymys koiriinkin voi olla erityisen syvää ja tunnepitoista, täytyy sinun nuorena naisena ottaa osaa muuhunkin elämään.

        Ethän vain tämän kaiken keskellä unohda kavereitasi ja ystäviäsi, siis ihmisiä? Ystävyys koirien kanssa on ikuista, siihen ei kukaan pääse väliin, mutta siinä voi monasti kärsiä ne ihmiset, jotka sinusta pitävät ja välittävät.

        Pidä koirista huolta edelleen, mutta älä unohda muita läheisiäsi.


      • kääpiökoirat
        ex-hatam kirjoitti:

        Teit todella vaikutuksen minuun.
        Jos minulla olisi tyttölapsia (kaikki poikia) niin olisin hyvin ylpeä sinusta.
        Vaikka määrätynlainen kiintymys koiriinkin voi olla erityisen syvää ja tunnepitoista, täytyy sinun nuorena naisena ottaa osaa muuhunkin elämään.

        Ethän vain tämän kaiken keskellä unohda kavereitasi ja ystäviäsi, siis ihmisiä? Ystävyys koirien kanssa on ikuista, siihen ei kukaan pääse väliin, mutta siinä voi monasti kärsiä ne ihmiset, jotka sinusta pitävät ja välittävät.

        Pidä koirista huolta edelleen, mutta älä unohda muita läheisiäsi.

        Ex-hatam puhui asiaa ja ilmasi sen tosi kauniisti!


    • minkälaisen

      bolemiikin joku alotus voi ihmisessä saada aikaseksi. Niinku nyt tämä hatamin täysin asiallinen kommentti koiranomistajista.
      Mut entä sitte?
      Joku pukeli hyökkää alottajan kimppuu sotkien koirankuljetukseen vielä toisen inhimilliset vammatki.
      Jos tästä ei tuu pukelille banneja, ja pitkiä sellaisia, niin vannon ettei mua tai tuttujani enää koskaa eniron sivuilla nähä.
      Ei sen puoleen, turhiaha nää sivut onki, kun ei ees kunnon valvontaa saaha aikaseks.

      • ...............,

        Pukkeli vai mikä tuo ny on, osaa nuolla oikeesee suuntahan, ei sille mitää bannei tuu


      • ex-hatam

        Olen suorastaan immarreltu.

        Mutta älä sinä välitä Pukelin sanoista, nehän tuntevat kaikki.
        Ja nyt näyttää siltä, että ne ovat jo poistuneetkin, joten sitä paremmalla syyllä; anna perämurikan rahnuttaa.
        Kaikkihan sen tietää, että k.o. henkilöllä se tuntuu falskaavan, tupruttavan ja bakteereja levittävän.


      • ruskee
        ..............., kirjoitti:

        Pukkeli vai mikä tuo ny on, osaa nuolla oikeesee suuntahan, ei sille mitää bannei tuu

        iholtaakki?


      • voi olla mahdollista

        että sua ja tuttujasi ei eniron sivuilla muistella hyvällä eikä pahalla, adios, kyllä me muut pärjätään täällä pukelin kanssa.


      • ex-hatam
        voi olla mahdollista kirjoitti:

        että sua ja tuttujasi ei eniron sivuilla muistella hyvällä eikä pahalla, adios, kyllä me muut pärjätään täällä pukelin kanssa.

        Sinä ja Pukelihanolette mitä parhaita kavereita=))


      • oooooooooo
        voi olla mahdollista kirjoitti:

        että sua ja tuttujasi ei eniron sivuilla muistella hyvällä eikä pahalla, adios, kyllä me muut pärjätään täällä pukelin kanssa.

        ja muut on navetassa, että pärjäilkää nyt sitte sielä...


    • tania78

      Itse muinoin(20v)..dopperin kouluttaneena ..
      -ja nyt 10v dopperin omistajana(30v) olen tosiaan tormännyt rasismiin !!

      "ai kun ihana ajokoira"...
      "se on dopperi"...
      (toinen peruuttaa 3 askelta "hurjan" 5kg pennun tieltä ! ) =D

      "sellainen koira, kuin isäntä..."
      Itse olisin varmasti vastannut : Niinpä näkyy olevan..Samanlainen räksyttäjä kuin koiransakkin..

      Onko se sitten niin, että omistaja alkaa muistuttamaan koiraansa, vai valitseeko isäntä "omanlaisensa koiran"...??

      • ex-hatam

        mutta en osaa vastata tuohon viimeiseen kysymykseesi.

        Mutta juuri tuollaista se meno tuolla luonnossa usein on.


    • myöskin olla

      niin että pikku koirat oikeesti pelkää noita sakemanneja. Tiedän monta pikkukoiraa jotka pitävät isoistakin koirista mutta eivät sakemanneista, luulen että sakemannien liike kun on sellainen hiipivä takapää maata kohti niin näyttää pienistä aika uhkaavalta ja pelottavalta.
      Sitten kun pikku koira alkaa haukkua kun pelkää niin ei siinä ainakaan mitkään kiellot auta...
      Asiaa ei varmaankaan auta kun tutulla pieni koira niin sai jo kasvattajalta pentu ohjeet jossa mainittiin että sakemanneja pitää varoa että ovat kuulemma hyökkääviä pientä pentua kohtaan kohtalokkain seurauksin...
      Itse kyllä pidän kaikista koirista kokoon katsomatta haukkuivat ne sitten tai ei:)

      • ex-hatam

        ettei sakemannien käytöksessä olisi parantamisen varaa, niin kuin lähes kaikilla koiraroduilla, enkä kiellä sitäkään, että se usein tuntuu vaaniessaan kamalalta ja vihaiselta, vaikka se sitä lopulta ei olisikaan.

        Minä vain ihmettelin jo aloituksessa, miksi sinne sakemannin luokse pitää tulla turisemaan ja kouluttamaan sakua omistajineen, vaikka oma pikkukoirakin sitä tapaamista todennäköisesti pelkää.


      • en minäkään
        ex-hatam kirjoitti:

        ettei sakemannien käytöksessä olisi parantamisen varaa, niin kuin lähes kaikilla koiraroduilla, enkä kiellä sitäkään, että se usein tuntuu vaaniessaan kamalalta ja vihaiselta, vaikka se sitä lopulta ei olisikaan.

        Minä vain ihmettelin jo aloituksessa, miksi sinne sakemannin luokse pitää tulla turisemaan ja kouluttamaan sakua omistajineen, vaikka oma pikkukoirakin sitä tapaamista todennäköisesti pelkää.

        kyllä tollasta ymmärrä että ehdoin tahdoin tullaan siihen jos tietää että oma koira pelkää.
        Itse aina jos mahdollista lähden kyllä toiseen suuntaan välttääkseni juuri sellaisia kohtaamisia jossa koira pelkää niin paljon ettei voi kun haukkua..


      • pienten koirien omistajat
        en minäkään kirjoitti:

        kyllä tollasta ymmärrä että ehdoin tahdoin tullaan siihen jos tietää että oma koira pelkää.
        Itse aina jos mahdollista lähden kyllä toiseen suuntaan välttääkseni juuri sellaisia kohtaamisia jossa koira pelkää niin paljon ettei voi kun haukkua..

        ja tämä on tosi kaksi selttiä räksytti aidantakana naapurin sussarille aikansa ja mikään ei auttanut.Ja se sussari haukku tietenkin takasi. Koirien omistajat sitten älysivät naapureina että pitäisi jotain tehdä tälle haukkumiselle.Kun aitakaan ei auttanut.Joo sitten alkoivat kaikki käymään yhdessä lenkillä ja tutustuivat toisiinsa. Nyt ovat sitten asuneet kaikki samassa talossa samassa pihassa eikä yhtään ilmeisesti pelota eikä haukuta.Tätä on nyt jatkunut jo yli viisi vuotta.Asuntoa on vain suurennettu.


    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe