Millä saan trimmi sylinterin kannen auki? Siinä on neljä pientä reikää tapin ympärillä joka liikkuu sylinterin sisään ja ulos päin, onko kannen avaamiseen olemassa jokin erikoistyökalu (mistä saa ostettua, vai onko tehtävä itse)? Eli ilmeisesti sylinteri vuotaa (kone laskeutuu hiljalleen alas) arvelen että jokin tiiviste mennyt? Manuaalisesti alas lasku ruuvin ja öljyn täuttöruuvin olen kiristänyt ei auta. Moottori on 40 hv 2-tahti v.2001. Ei näy vuotoja. Kokeiltu on öljyn vaihtoa, ei auta. Trimmi jaksaa nostaa koneen ajossakin normaalisti, mutta vähän ajan päästä kone on valunnut alaspäin. Kone valuu todella hitaasti alas esim. kun katsoo vieressä ei huomaa että kone laskeutuu, mutta kun tulee tunnin päästä katsomaan niin kone on valunut alas. Löysin tällaisen sivun mistä löytyy räjäytys kuva trimmistä. Mitkä noista on kyseisiä suunta venttiilejä(numero)? Trimmin kuva löytyy valitse ensimmäiseen kohtaan ylä vasemmalle: outboard ja toiseen kohtaan: 2001 outboard ja kolmanteen: 40tlrz.Tämän jälkeen vasemmalta laatikosta klikkaat "power trim & tilt assy 1" kohtaa. http://parts.yamaha-motor.com/?ls=outboard
Mitähän ventiilit maksavat entä tiiviste sarja? Olisiko jollain asiallisia hyviä ohjeita? Kiitos etukäteen.
Yamaha trimmi
3
732
Vastaukset
- f100
Minulta meni Yamaha F100,vm1999 trimmistä venttiilit. Laskeutui hitaasti. Meni takuuseen, tyyppivika venttilien kärjissä muistaakseni.
En usko että noinkin uudessa koneessa on sylinterivuotoa. Venttiileitä taisi olla 4kpl, joista vapautusruuvi on yksi.
Kannattanee putsata erittäin huolellisesti venttiilit ja tutkia suurennuslasilla kärjet. - sta
Mikähän malli on kysymyksessä; minulta löytyy kyllä täydelliset korjaus ohjeet 40/50 hp moottoreihin mutta vuosimalli/malli olisi hyvä tarkentaa. Ja joku yhteystieto, e-mail, puh. no:
- ????
vika oli venttiileissä (2kpl) osa num. 6t4-43808-00-00 (seat valve comp.1). Hintaa oli 33,7e/ venttiili.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575970
- 1145555
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323255- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151821