lehmän nostoteline

emäntä84

olisiko teillä käyttö vinkkejä minkä laisia telineitä olette käyttäneet?

10

2056

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzd

mihin pitäs nostaa ja miksi ja millanen lehmä, elävä vai kuollut?

• emäntä84

Niin jos se jää vaikka poijinnan jälkeen makaamaan niin vois hinata sen ylös ja koittaa joko kävelis

• Lehmä jaloillaan,jos se ei ...
        emäntä84 kirjoitti:

Niin jos se jää vaikka poijinnan jälkeen makaamaan niin vois hinata sen ylös ja koittaa joko kävelis

KOvasti kuiviketta ,kipulääkityys,3kertaa pyöräytys vuorokaudessa toiselle kyljelleen.JAsitten vajaan viikon työn jälkeen kuula kalloon ja Honkajoelle ,Jos ei lääkintää,voi sen syödä itsekin.Mut yli 30kkikäiseltä täytyy eläinlääkärin ottaa koti teurastuksessa BSEnäyte.

• kuulemma
        Lehmä jaloillaan,jos se ei ... kirjoitti:

KOvasti kuiviketta ,kipulääkityys,3kertaa pyöräytys vuorokaudessa toiselle kyljelleen.JAsitten vajaan viikon työn jälkeen kuula kalloon ja Honkajoelle ,Jos ei lääkintää,voi sen syödä itsekin.Mut yli 30kkikäiseltä täytyy eläinlääkärin ottaa koti teurastuksessa BSEnäyte.

niin tyyristä lihaa että kaupasta saa halvemmalla.

• vaihtoehtoisesti
        Lehmä jaloillaan,jos se ei ... kirjoitti:

lähettää koko pää eviraan matkahuollon kautta.

• mustikki

meijerit lainasivat tiloille patjaa joka laitettiin lehmän mahan alle ja sitten täytettiin ilmalla. joskus lehmä nousi ja välillä oli taas osoitteena honkajoki. jossain olen nähnyt parteen laitettavan telineen josta lähti leveät liinat lehmän alle ja väkipyörän avulla hilattiin eläin ylös. monta kertaa päivässä saa nostaa ja laskea mutta jos lehmä selviää niin kannattaa kyllä.joskus lehmät makoilevat laiskuuttaan ja kun selkänsä kääntää niin jo nousee. revähdystapauksissa peli on kyllä useimmiten menetetty. tärkeintä on saada veri kiertämään lehmän raajoissa että pystyy sitten ottamaan jalkaa alleen.

• tapsa2.

Itse olen meijeriltä lainannut telinettä siinä etupää nostetaan liinalla joka laitetaan etujalkojen takaa , takapää laitetaan kahdella liinalla ristiin takajalkojen nivuksista, kolme lehmää olen tällä ylös saanut ja ovat pysyneetki , eihän niissä mitään revähtämisiä saa olla jos meinaa että ne saa ylhäällä pysymään , lähinnä sellaista krampaantuneita lihaksia saa tällä konstin autettua , monta nostokertaa se kyllä vaatii että alkaa itse nousemaan ja eihän se aina onnistu .

• nähnyt

patjaa ja viimeksi oli se teline, jossa hihnat tuli mahan alta ja molempien jalkojen alta.

Näistä eläimistä yksikään ei noussut ylös niillä vempelillä. Mutta minulle on tullut varmuus siihen, että jos vaan viitsitte käännellä lehmää niin se voi nousta ylös.Korostan VOI.

Kolmessa tapauksessa missä olen ollut mukana niin lehmä on noussut ylös sitten viidentenä makaamispäivänä. Olenkin siis kehottanut tilallisia että eivät heti niittaisi lehmää pulttipistoolilla.

Niin ja vain kerran on ammuttu, silloinkin tämä tapahtui heti seuraavana päivänä ei vasta viikonpäästä.

• lehemä.

makas pehkuilla 2vk kääntelin 4xpv.eka viikolla ei yrittä ollenkaan toisella viikolla rupesi ite avittammaan ja niin siitä tuli kävelevä.naapuri kyllä sano et laita pakastimeen,onneks yritin.

• kun poika oli hakemassa ase...

Mutta se oli kai rautanaulatapaus.-Annoin sen olla sitten yötä ulkona viikon verran,että oli helponpaa nousta ylös.Tämä tapahtui reilu viisi vuotta sitten -ja nyt tuo puoliksi maatiaisrotuinen kantaa 10 vasikkaansa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe