rupeanko mököttämään ?

teerenpilkkuja

Onko mökötys tahdonvarainen asia , onko se yhtäkuin ruveta pitämään mykkäkoulua ?

Käytämme sisaren ajoittaisesta puhumattomuudesta
mökötys nimitystä , vaikka emme usko hänen vain päättävän olla mitäänsanomaton , vaan että kyseessä olisi jotakin paljon vaikeampaa.

Itse hän vain sanoo ettei huvita puhua kun vituttaa , muttei kuitenkaan osaa nimetä mikä.

Niin kauan kuin saatan muistaa on hän mökötellyt , joten ei liene iän myötä hellitä ? Eikä hän taida itse sitä minään vaivana pitää , vaikka äiti ainakin on kehoittanut häntä hakemaan apua.

14

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietmätön

työ pyöritte äitinne helmoissa?

• Mamma Mia

just silloin kun mökötyttää, mutta kyllähän se siitä sitten, kun aikansa on mököttänyt.
        Eipä oo muuten enää äitiä jonka helmoissa pyöris.Olisipa.

• t.p.

tietenkin tiesin , että kirjoittaessani tänne itselleni kipeää asiaa otin riskin saada vain entistä pahemman mielen , mutta onpa myöskin mahdollista saada vastauksia kysymyksiin joita ei voi esittää.

• t.p.
        Mamma Mia kirjoitti:

just silloin kun mökötyttää, mutta kyllähän se siitä sitten, kun aikansa on mököttänyt.
        Eipä oo muuten enää äitiä jonka helmoissa pyöris.Olisipa.

Suostutko keskustelemaan mitään tai kenenkään kanssa.
        Tai tosiaankin tarkoitan - päätätkö ettet puhu ?
        Entäs jos joku sinulta kyselee tai niinkuin vaatii vastausta.

Minä tömähdin eilen siskolleni , että eiköhän nyt olisi parasta selvittää. Hänpä vain roiskasi kattilan lattialle - ei ole mitään sanottavaa ja kiskoo takkia päällensä. Pulaa lähtöä autolle - hänpä lähtee ja lujaa ettei tarvi kenenkään enää kysellä mitään !!!

Arvattavaa on etten siihen sievästi sanonut. Taatusti tuli perkeleet ja viattomien yliajot ja kaikki siltä väliltä.
        Kiukun laannuttua esiin nousi pelko,hätä.

• kun pelko hätä nousee
        t.p. kirjoitti:

Minä tömähdin eilen siskolleni , että eiköhän nyt olisi parasta selvittää. Hänpä vain roiskasi kattilan lattialle - ei ole mitään sanottavaa ja kiskoo takkia päällensä. Pulaa lähtöä autolle - hänpä lähtee ja lujaa ettei tarvi kenenkään enää kysellä mitään !!!

Arvattavaa on etten siihen sievästi sanonut. Taatusti tuli perkeleet ja viattomien yliajot ja kaikki siltä väliltä.

Vedätkö vain filttiä niskaan vai soitatko tms ?

• alpert jätecack
        t.p. kirjoitti:

tietenkin tiesin , että kirjoittaessani tänne itselleni kipeää asiaa otin riskin saada vain entistä pahemman mielen , mutta onpa myöskin mahdollista saada vastauksia kysymyksiin joita ei voi esittää.

Kun sukset menee hiukankin sillee ristiin, ehotetaan muuttoa jonnee hornantuuttiin.
        On tässä ollut nenänvalkaisupäiviä yhdellä jos toisellakin sitten joulunajan.

Nyt kun on satanut lunta 5 cm; eikä lumikola ole huilannut aamupimhestä alkaen, heti aletaan.
        Sanompa suoran sanan - heti kun potenssi hetkellisesti laskee.. alethan näyttää ovee.

• t.p. kirjoitti:

Onkohan kyse niinkin simppelistä reaktiosta, että mökötys, puhumattomuus, on hänen viimeinen kontrolloitu keino viestittää, "en tahdo sanoa mitään, koska menetän itsehillintäni"!

Sen jälkeen, "kuka tahansa", ei tiedä, mitä sanoo tai tekee.

Ehkä parasta kaikkien kannalta olisi, jos jättää asian sikseen ja yrittää joskus paremalla ajalla ja leppoisammassa ilmapiirissä selvittää hänen aivoituksiaan.

• Sinimarjanen

minun lajini. Jos minut saa suuttumaan
      niin suuttua tupsahdan ja samassa jo lepyn.
      Mököttää en jaksa.:)

• RosaLiiin

on ihan höpö juttu
      .
      Mie olen kokeillut muinoin ja oli tosi kurja olo sen jälkeen.

Ensin ajattelin, että kaverille vähän kiusaa teen vaan kuinkas kävikään,
      ei se siitä mitään välittänyt.
      Hukkaan meni koko homma ja piti rupatukset aloittaa.

Enpä ole sen koommin siihen sortunut.
      Yhenlaista vallankäyttöähän sekin on, varsinkin parisuhteessa.

Mökötys on ehkä sitä ettei ole sanoja ja joku asia vaan suututtaa.

• Ilimanmuutahan se mököötys kuuluu asiahan ja tua sellaasta tervetullutta vaihtelua arjenharmautehen.
        Itte oonki sellaanen kaikkinaasen mökööttelyn oikia lämminhenkinen kannattaja, joo näin.
        Ja Tiituki osaa, jos ei saa tahtoansa muutoon lävitte niin menöö soffan alle tai taakse mökööttelemähän.
        Itte opiin tämän tairoon jo nuorena ja ny ku ikää on kertyny niin alakaa jo sujumahan, justihin nua naamanilimehet ja happamat ja yliolookaset katsehet.
        Tosissansa soon vaan otettava ja keskityttävä nuukahan niin kyllä hyvä tuloo ja saa varmahan olla rauhaas,hih.
        Ny haukootuttaa niin notta meinaa naama halijeta, Tiitu pikkuunen nukkuu jo. Hyvää ja rauhaasaa yötä teille kaikille. Mennähän huilaamahan soon aamulla oltava jo taas varahin virehes.
        terv. uniiset seppä ja pieni kovasti rakas Tiitu-kani.

• RosaLiiin
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Ilimanmuutahan se mököötys kuuluu asiahan ja tua sellaasta tervetullutta vaihtelua arjenharmautehen.
        Itte oonki sellaanen kaikkinaasen mökööttelyn oikia lämminhenkinen kannattaja, joo näin.
        Ja Tiituki osaa, jos ei saa tahtoansa muutoon lävitte niin menöö soffan alle tai taakse mökööttelemähän.
        Itte opiin tämän tairoon jo nuorena ja ny ku ikää on kertyny niin alakaa jo sujumahan, justihin nua naamanilimehet ja happamat ja yliolookaset katsehet.
        Tosissansa soon vaan otettava ja keskityttävä nuukahan niin kyllä hyvä tuloo ja saa varmahan olla rauhaas,hih.
        Ny haukootuttaa niin notta meinaa naama halijeta, Tiitu pikkuunen nukkuu jo. Hyvää ja rauhaasaa yötä teille kaikille. Mennähän huilaamahan soon aamulla oltava jo taas varahin virehes.
        terv. uniiset seppä ja pieni kovasti rakas Tiitu-kani.

...se vasta onkin taiteenlaji kun itelleen mököttää, olen sitäkin kokkeillut.
        Kukaan ei huomannut mitään ja lopuksi sai vain itselleen nauraa.

Mutta jos Seppä ja Tiitu minulle vaan mököttäisitte, niin kyllä käyttäisin kaikki naiselliset konstini,
        sovittelisin, kertoisin juttuja, kutittaisin, lepertelisin somasti, vähän lirkuttelisin, laulaisin, runollakin lepyttelisin, hellisin ja pitäisin hyvänä.
        Jos mikään muu ei auttaisi niin ei kuin letunpaistoon (en kyllä tiedä tehoaisiko Seppään),
        herkut saattavat muuttaa mökötyksen sovinnoksi ja seuraleikiksi.
        Sanovat, että mökötyksessä menee ihanaa elämää hukkaan...meneekö sittenkään.

• RosaLiiin kirjoitti:

...se vasta onkin taiteenlaji kun itelleen mököttää, olen sitäkin kokkeillut.
        Kukaan ei huomannut mitään ja lopuksi sai vain itselleen nauraa.

Mutta jos Seppä ja Tiitu minulle vaan mököttäisitte, niin kyllä käyttäisin kaikki naiselliset konstini,
        sovittelisin, kertoisin juttuja, kutittaisin, lepertelisin somasti, vähän lirkuttelisin, laulaisin, runollakin lepyttelisin, hellisin ja pitäisin hyvänä.
        Jos mikään muu ei auttaisi niin ei kuin letunpaistoon (en kyllä tiedä tehoaisiko Seppään),
        herkut saattavat muuttaa mökötyksen sovinnoksi ja seuraleikiksi.
        Sanovat, että mökötyksessä menee ihanaa elämää hukkaan...meneekö sittenkään.

Iltaa Sinulle RosaLiiin!
        Soo taas päivä illassa ja on aikaa istahtaa tähän konehen äärehen. Kovasti pitkä ja työntäyteenen päivä oliki. Justihin tuos söin ja pitää vielä laittaa sauna lämpiämähän notta on pikkuusen aikaa seppä sitten oikian ristityn ihimisen näköönen.
        No jo Sinulla oliki keinot hallinnas jos mököttelemähän Tiitu pikkuusen kans alettaasihin.
        No hyvä ku osaat mutta mä en oo pitkävihaanen, niinkuun siinä Vänrikki Stoolin runoos kirijootti notta: "sananen rahtu hyvää vaan niin taas hän rauhan myöntää"
        Ei me Tiitun kans ny Sulle keheraattaasi mökötellä, eihän ny toki. Tiitu ny joskus harvoon kylläki menöö mököttelemähän justihin ja aina samahan paikkahan tuonne soffan alle. Ei se siellä kuitenkaan malta olla ku minuutin-pari ku jo tuloo sieltä pois. Soon niin utelias ku kaikki pitää nähärä ja kaikiis käyrä niin eihän siitä mökööttelystä sitten oikeen taharo tulla mitään. Sen pitää päästä kattomahan jotta mitä mä touhuan.
        On se niin kovasti rakas ja sellaanen kultaanen kaveri, kamalan kiltti luonteeltansa. Justihin samoon ku ittekki oon,hih. No ny se tuli tuos taas kissinhäntä nostetuksi. No ku mua ei kukaan kehu jos en sitä itte tee. Soon justihin sama homma ku Sinullaki. Mä meen ny laittamahan sinne saunan piisihin valakian. Hei ny.
        terv. seppä ja Tiitu kulta.

• RosaLiiin
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa Sinulle RosaLiiin!
        Soo taas päivä illassa ja on aikaa istahtaa tähän konehen äärehen. Kovasti pitkä ja työntäyteenen päivä oliki. Justihin tuos söin ja pitää vielä laittaa sauna lämpiämähän notta on pikkuusen aikaa seppä sitten oikian ristityn ihimisen näköönen.
        No jo Sinulla oliki keinot hallinnas jos mököttelemähän Tiitu pikkuusen kans alettaasihin.
        No hyvä ku osaat mutta mä en oo pitkävihaanen, niinkuun siinä Vänrikki Stoolin runoos kirijootti notta: "sananen rahtu hyvää vaan niin taas hän rauhan myöntää"
        Ei me Tiitun kans ny Sulle keheraattaasi mökötellä, eihän ny toki. Tiitu ny joskus harvoon kylläki menöö mököttelemähän justihin ja aina samahan paikkahan tuonne soffan alle. Ei se siellä kuitenkaan malta olla ku minuutin-pari ku jo tuloo sieltä pois. Soon niin utelias ku kaikki pitää nähärä ja kaikiis käyrä niin eihän siitä mökööttelystä sitten oikeen taharo tulla mitään. Sen pitää päästä kattomahan jotta mitä mä touhuan.
        On se niin kovasti rakas ja sellaanen kultaanen kaveri, kamalan kiltti luonteeltansa. Justihin samoon ku ittekki oon,hih. No ny se tuli tuos taas kissinhäntä nostetuksi. No ku mua ei kukaan kehu jos en sitä itte tee. Soon justihin sama homma ku Sinullaki. Mä meen ny laittamahan sinne saunan piisihin valakian. Hei ny.
        terv. seppä ja Tiitu kulta.

Hipsis ripsis Seppä ja Tiitusi sun!

Mökö mököstä tuli vielä mieleen, että seppä ei ainaskaan koskaan mökötä kultaiselle Tiitulleen.
        Toisin oli meillä kerran, kun lapset olivat vielä lapsia ja heillä kani Herra Tossavainen.
        Hän antoi tavallisesti johtojen ja piuhojen kulkea ihan rauhassa pitkin nurkkia ja sohvan alustoja.
        Mutta eräänä jouluaattona, kun lapset olivat koristelleet kuusen, niin paljastui,
        että kaniherra oli pureskellut vihreän johdon kuusen kynttilöistä.
        Parkuhan siitä tuli, "nyt meillä pimmee joulukuusi kun Tossavainen luuli johtoa rölliheinäksi".
        Onneksi oli kotikutoinen sähkömies paikalla ja siinäkin joulussa valoa lopulta yllin kyllin.
        Mutta nyt lähden lumitöihin, on niin mukavaa kun on hyvin kolattu piha,
        pakkaslunta ja pieni näpsäkkä kola ...niin se homma hoituu kuin tanssi.
        terveisiiin rosaliiin

• tanssiva_tamma

Kun mulla on paha olo, mä en pysty oma-alotteisesti puhumaan mitään, vaan vetäydyn itseni kanssa hiljaisuuteen. Toki mä vastaan kun kysytään ja oon asiallinen. Oon ajatellu, et se vois johtua siitä, et mua pelottaa, et jos semmosessa tilanteessa avaan sanaisen arkkuni, niin sieltä tulee liikaa ja hallitsemattomasti ulos. Ja pahimmassa tapauksessa kauhea parku kaupan päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2552
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      1941
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1632
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1508
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1283
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      352
      1217
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1167
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1045
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      88
      929
    10. 127
      900
    Aihe