Uuden auton vahaus

tiedoton2

Niin, eli millainen käsittely kannattaisi tehdä uudelle autolle jotta maalipinta saisi mahdollisimman hyvän startin pitkään ikään?

8

2223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko

käväiseppä tällä sivulla ja mieti josko ostaisit kunnon vahan joka kestää.suosittelen! www.navacenter.com

• MeaCulpa

kun on montaa erilaista. Varmista ettei vaha sisällä hiovia ainesosia. Sitä ei uuden auton maalipinta tarvitse ja sillä loppujen lopuksi pilaat maalipinnan. Uusien vahojen aikaansaama kiilto perustuu kemialliseen reaktioon-> Vaha on todella juoksevan nestemäistä, helppo levittää ja pyyhkiä pois. Vaha kuivuu nopeasti ja jättää itse asiassa kuivuessaan vain "pölykerroksen" auton pinnalle. Tällainen vahatyyppi ainakin soveltuu uudelle autolle. Mm. TurtleVaxilta löytyy tätä tyyppiä, joko värittömänä tai auton värin mukaisella värillä kyllästettyä -> tarkoituksena peittää pienehköjä pintanaarmuja.

• Geek

Sitten kun autosi on 6 kk vanha niin paras vaha on ehdottomasti AutoGlymin Punainen Kultainen.

• golffaaja

Vahaa uusi auto parin kuukauden ikäisenä AutoGlymin kultaleimaisella vahalla, jos pintaan on jo ehtinyt tarttua pikeä ja muuta töhnää niin alle AutoGlymin Punaista. AutoGlym on aika arvokas vaha, mutta käyttö on helppoa ja jälki upeaa ja kestävää. Ja uudelle pinnalle ei sitten missään tapauksessa vahaa, jossa on hiovia ainesosia.

• Rahi

Juu samaa mieltä, kallistahan se Autoglym on mutta kyllä toimii, varsinkin juuri tuo "punainen alle kulta päälle"-systeemi!

Mutta tässä itsekkin ihmettelen, että ostin uuden auton pari vuotta sitten ja minulle sanottiin, että monta kuukautta pitäisi ennen vahausta antaa olla.
        Nooh vuosi sitten maalautin kesäharrasteautoni kunnon maalaamossa, ja sieltä sanottiin että vaha n. kuukauden päästä päälle.

Mikä mättää???

• esp
        Rahi kirjoitti:

Juu samaa mieltä, kallistahan se Autoglym on mutta kyllä toimii, varsinkin juuri tuo "punainen alle kulta päälle"-systeemi!

Mutta tässä itsekkin ihmettelen, että ostin uuden auton pari vuotta sitten ja minulle sanottiin, että monta kuukautta pitäisi ennen vahausta antaa olla.
        Nooh vuosi sitten maalautin kesäharrasteautoni kunnon maalaamossa, ja sieltä sanottiin että vaha n. kuukauden päästä päälle.

Mikä mättää???

Sain tänään auton maalaamosta (pikku fiksausta) ja maalari kehoitti vahaamaan sen. En älynnyt kysyä koska "tuoreen" maalipinnan voi vahata. Kertokaa jos tiedätte? Ilmeisesti ei ainakaan heti.

• tuutikki
        esp kirjoitti:

Sain tänään auton maalaamosta (pikku fiksausta) ja maalari kehoitti vahaamaan sen. En älynnyt kysyä koska "tuoreen" maalipinnan voi vahata. Kertokaa jos tiedätte? Ilmeisesti ei ainakaan heti.

Sama juttu. Mulle sanottiin, että ainakin pari viikkoa olisi hyvä odottaa.

• Kaitsu

Sain tänään uuden pirssin (VW), ja myyjä mainitsi juuri tuosta vahauksesta seuraavaan tyyliin: Pesuautomaateissa olevaa vahaa voi käyttää heti välittömästi ensimmäisen pesun yhteydessä, mutta käsin vahaaminen vasta joskus n. viiden pesun jälkeen. Muuten maalipinta saattaa kärsiä tuon vahan hankaamisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60