Toisen silmän vaiva

Neuvotontaas

Tuntuu siltä kuin toinen silmä rähmisi koko ajan tai olisi kuiva. Ei muuten, mutta näkemistä haittaa. Kuin koko ajan olisi roskia silmässä "tiellä".

Mikäköhän tässä maksaa, kuivuuttako vain ettei kenties oire mistään vakavammasta, kuten harmaakaihin ensioireista?

Mites teillä muilla esim. kuivasilmäisillä, tuntuuko näkö heikommalta tai "roskaisemmalta" silmä kuivana??

6

4232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulisin..

minulla myös tuntuu vasemmassa silmässä kun tuolla silmä nurkassa olisi koko ajan sellainen rähmä klöntti tai joku tiellä.. silleen että siitä kohdasta näkyy vähän sumeana ja haittaa näköä. en osaa selittää kunnolla. silmäni myös punoittavat, kirvelevät ja ovat jotenkin kipeät/kosketusarat. minäkin haluaisin tietää onko muilla samanlaisia oireita?

• silmät....

Ne ovat kuivat. Itse kävin juuri silmälääkärillä samoista oireista. Joskus aamuisin on valtava kipu toisessa silmässä kun verkkokalvo ilmeisesti repeää kuivuuden takia kun aamulla avaan silmät.
        Oftagel niminen geelitippa on saatavilla apteekista, olen huomannut että toimivat. Ja jos minun näinkin vaikeasti kuivissa silmissä toimivat niin varmasti teidänkin =)
        Niitä kannattaa vaan muistaa käyttää, vaikka iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja sitten aamuisin. Itellä unohtuu ja sitte kärsin näistä repeilyistä, kirvelyistä ja roskantunteesta silmässä/silmissä.
        Nyt koitan tsempata ja muistaa.

• äskeiseen
        silmät.... kirjoitti:

Ne ovat kuivat. Itse kävin juuri silmälääkärillä samoista oireista. Joskus aamuisin on valtava kipu toisessa silmässä kun verkkokalvo ilmeisesti repeää kuivuuden takia kun aamulla avaan silmät.
        Oftagel niminen geelitippa on saatavilla apteekista, olen huomannut että toimivat. Ja jos minun näinkin vaikeasti kuivissa silmissä toimivat niin varmasti teidänkin =)
        Niitä kannattaa vaan muistaa käyttää, vaikka iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja sitten aamuisin. Itellä unohtuu ja sitte kärsin näistä repeilyistä, kirvelyistä ja roskantunteesta silmässä/silmissä.

Geelitipoilla on pidempiaikainen vaikutus, kun semmoisilla ihan ohuilla nestemäisillä.
        Geeliä voi olla vähän vaikeampi laittaa kun se ei tipu siitä pipetistä niin helposti, mutta toimii paremmin.

• aika rajua
        silmät.... kirjoitti:

verkkokalvo ei repeä sehän olisi leikkauksen paikka

• revetä =)
        aika rajua kirjoitti:

verkkokalvo ei repeä sehän olisi leikkauksen paikka

Kyllä voi revetä jos on _todella_ kuivat silmät. Itsellä on tuo kuivuus niin pahaa että niinä päivinä kun se on tosissaan päällä, on estänyt töihin menemisen kun silmät ei kestä n.6 tuntiin valoa ollenkaan. Joudun vaan olemaan pimeässä ja väen vängällä änkemään tippoja silmiin. Todella hankalaa hommaa kun kipu pakottaa silmiä koko ajan kiinni =/
        Silmälääkärillä on käyty, ja mitään muuta vikaa ei ole kuin kuivuus. Lääkäri sanoi että aamuisin voi tuo repeytymä tapahtua jompaan kumpaan silmään tai molempiin, kun ensimmäisen kerran silmänsä aukaisee. Silmä on silloin kipeä siitä ihan keskeltä. Ei se nyt siis silleen repeä että se olisi irti, vaan kun kuiva luomi raapaisee kuivan silmän yli, niin siihen tulee ihan pieni repeymä taikka haava.
        Ja lääkärin mukaan tuollainen kuivuuden aiheuttama vamma (kun se on niin pieni, mutta HITTO niin kivulias!) korjaantuu todella nopeasti eikä niistä jää edes arpea.
        Viimeksi kävin maanantaina rutiinitarkastuksessa ja edelleen tuo kuivuus oli ainut minkä huomasi. Sain jotain uusia tippoja kokeiltavaksi. Pitäisi muistaa vaan käyttää niitä koko ajan.

• Neuvoa

Harmaakaihi ei tee mitään vaivoja silmiin. Ei vaan näe kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6654
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3218
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1586
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1523
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1313
    Aihe