Mikä on paras kuorma-auto??

HelloMII

Sanokaa mielipiteenne parhaasta kuorma-autosta minusta paras on mercedes-benz atego 1828 Pikkunen mutta kiihtyy ihan vitun hyvin!

110

16608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kiihtyvyys

      olla korkeimmillaan siellä ratin ja penkin välissä.

      • <<<

        VOLVO FH 380
        VOLVO FL12


    • markkinoilla

      Käytettyjen autojen hinnoittelussa kuorma-autona mersu vastaa mossea henkilöauto puolella.
      Se kuvannee merkin hyvyyttä.
      On ylivoimaisesti halvin merkki käytettynä, silti kukaan ammatimies ei osta vanhaa kuorma-auto mersua.

      • Herää!

        Vai mersu vastaa mossea ja halvin käytettynä?? Taidat olla joku paatunut sisu fani.. Mersu nyt kuitenkin on oikeasti laadukas ja arvo käytettynäkin vähintään kohtalainen. Eiköhän se halvin miina ole iveco.


      • avoimista markkinoista.
        Herää! kirjoitti:

        Vai mersu vastaa mossea ja halvin käytettynä?? Taidat olla joku paatunut sisu fani.. Mersu nyt kuitenkin on oikeasti laadukas ja arvo käytettynäkin vähintään kohtalainen. Eiköhän se halvin miina ole iveco.

        Älä katso Vehon pyyntihintoja. Käytetyistä usein pyydetään enemmän kun uusi suoralla kaupalla maksaa.
        Ero ivecon ja mersun välillä on että Iveco avoimesti halpa myös uutena.
        Mersu on uutenakin Ivecon hintainen jos Veholla tarve laajentaa markkinaosuutta, muutoin tyytyy myymään vanhoille mersumiehille vaihtokauppana.
        Minulla on kyllä kokemusta käytetyn mersun myynnistä,kokemattomana ostin kun halvalla sai, sain myös urani epätaloudellisimman auton.
        Vuoden vanhana Veho pyysi liikaa vaihdossa uuteen vaikka hyvitys oli olevinaankin hyvä.
        Muun merkin kauppiaista usemmat eivät edes ottaneet vaihdossa, loppujen hyvitys naurettava.
        Myin Autoa lähes kolme vuotta konepörssissä ilmoittaen vähintään joka toisessa.
        Alkuun pyynti vuoden vanhasta autosta oli 40% ostettaessa kauppasopimukseen kirjoitetusta, lopuksi löytyi ostaja jolla ei koskaan muuta merkkiä ollut.
        Auto oli vm. -95, nyt lienee viety afrikkaan, oli jo useita vuosia eräässä pihassa hylättynä.
        Nyt katselin itselleni kevyttä (7,5-12 ton)lisäautoa.
        Saksasta saisi Kaksi vuotta vanhoja mersuja kolmanneksella Suomen uuden pyynti hinnasta.
        Mersut ja Ivecot suunnilleen saman hintaisia, MAN vähän kalliimpi, Renuja tällä kertaa vähän myynnissä.
        Kyllä koko ajan ulkoa löytyisi halpoja mersuja varsinkin isompia, silti jobbarit tuo korkeintaam sprintereitä ja pikku ategoja, kun kysyntää ei ole.
        Ei niitä kukaan ammattimies uskalla käytettynä ostaa jos ei saa tosi halvallla.


      • ajokortti 35 v

        Kyllä kuulosti niin märkäkorvan mielipiteeltä!!
        Tosiasiahan on että Mersu on Suomen kolmanneksi eniten myyty kuorma-auto jonnekkin ne vanhatkin on myyty!!!?


      • SKAL
        ajokortti 35 v kirjoitti:

        Kyllä kuulosti niin märkäkorvan mielipiteeltä!!
        Tosiasiahan on että Mersu on Suomen kolmanneksi eniten myyty kuorma-auto jonnekkin ne vanhatkin on myyty!!!?

        joo.ne menee purkuun tai entisiin itä-blokin maihin.


    • HENE90

      No kyllähän se Scaania on paras.

      • asiaa!!!!!!!!!

        Scania se on!


      • pojat!
        asiaa!!!!!!!!! kirjoitti:

        Scania se on!

        Ruotsista ei koskaan ole tullut mitään hyvää eikä tule!!!!


    • Cumminssit

      Paras auto ainakin sora-ajoon on ollut nokkamallinen Jyry-Sisu koneena Cummins tai Leyland.

      • KUJETUS AMMATTINA

        terve minulla on kokemusta puun sekä soran ajosta ja olen ajanut Volvolla Sganjalla Ivegolla sekä kahdella Sisulla ja kyllä kumpaankin ajoon on Sisu paras gummingsin koneella fullerin vaihteistolla sekä hyvin nousevalla telillä sisu nostaa telin kuorma päälläkin mitä muut eivät oikein nosta


      • ratinpyörittäjä
        KUJETUS AMMATTINA kirjoitti:

        terve minulla on kokemusta puun sekä soran ajosta ja olen ajanut Volvolla Sganjalla Ivegolla sekä kahdella Sisulla ja kyllä kumpaankin ajoon on Sisu paras gummingsin koneella fullerin vaihteistolla sekä hyvin nousevalla telillä sisu nostaa telin kuorma päälläkin mitä muut eivät oikein nosta

        Cumminsissa ei ole muuten yhtään geetä. Hiekkalaatikolla olet tainnut vaan ajella.


      • Anonyymi
        KUJETUS AMMATTINA kirjoitti:

        terve minulla on kokemusta puun sekä soran ajosta ja olen ajanut Volvolla Sganjalla Ivegolla sekä kahdella Sisulla ja kyllä kumpaankin ajoon on Sisu paras gummingsin koneella fullerin vaihteistolla sekä hyvin nousevalla telillä sisu nostaa telin kuorma päälläkin mitä muut eivät oikein nosta

        muuten on scania ja iveco myöskin cummins


    • 20.v ratissa

      Kaikilla muilla merkeillä työkseen ajanut paitsi Ivecolla,kokeillut kyllä.Mielestäni Scania V8 paras.

      • 50v ratissa

        Kyllä se on bedford.


      • ookkaan, kun
        50v ratissa kirjoitti:

        Kyllä se on bedford.

        Kärppä-Sisu


      • krank kronk

        Scania Vabis on paras. Toiseksi paras on Vanaja 690.


      • N84.

      • 60 v. ratissa

    • se on

      sellainen, jossa on ratti ja penkki, katettuna mielellään. Niin ja sitten jonkinasteinen kamiina kiikuttamaan sitä keksintöä kuormineen.

      • <<<<

        JOS AIKANAAN AJAIS NIIN NÄITÄ C CE KORTIN KERA LISTA 1
        1.SCANIA 142
        2.VOLVO NL10
        3.SISU SM340
        4.VOLVO FH 380
        5.SISU SM 340
        6.MERCEDES-BENZ ACTROS
        7.MAN 180.14
        8.VOLVO FL 10
        9.VOLVO FL 12
        10.VOLVO FL12
        11.VOLVO FH 380
        12.SISU SM 340
        JA SITTEN AJAIS VIELÄ VOLVOA FH 380 JA MERSUA ACTROS JA SITTEN KIPPIMERSUJA


    • Ruuhkakivi

      Taitaa olla Freightliner...?

    • Pöllikuski-2

      on kyllä aika hyvä kuorma-auto,jos ajetaan puuta tai soraa!

    • mielestä

      ehdottomasti paras Leyland Sherpa, siinä on sitä jotakin mitä muissa leikkiautoissa ei ole.

      • <<<

        VOLVO FL10 KIPPILAVALLA. MAN 180.14 HIEKKALAVALLA < PARI PYÖRILLÄ. MB 2544 KIPPILAVALLA. SISU SM 300 < LAVALLA < KIPPI < C CE AJOKORTILLA. SCANIA 142 H


      • <<<<

        JOS JOSKUS AJAIS NIIN 5 4-9 KUORKKIA
        1.SCANIA 142 VM 1988 KIPPILAVALLA <
        2.SISU SM 340 VM 1989 LAVALLA <
        3.SCANIA 142 VM 1990 < LAVALLA
        4.SISU SM 340 VM 1991 < LAVALLA
        5.VOLVO FL10 VM 1992 < KONTILLA
        6.SCANIA 142 1985 < LAVALLA
        7.SCANIA 113 1986 < LAVALLA
        8.SISU SM 262 1987 < LAVALLA
        9.VOLVO F12 KONTILLA
        JA SITTEN VOLVO FM 10MPPIÄ < KIPPI.LAVA JA KONTTI JA SITTEN C CE KORTILLA UKKO AJAISI MERSUAKIN 1824. 2544. ACTROS JA SITTEN JOPA VALION VÄREISSÄ OLEVAA ACTROSTA


      • K-A <36 KUORKKIA C+C
        <<<< kirjoitti:

        JOS JOSKUS AJAIS NIIN 5 4-9 KUORKKIA
        1.SCANIA 142 VM 1988 KIPPILAVALLA <
        2.SISU SM 340 VM 1989 LAVALLA <
        3.SCANIA 142 VM 1990 < LAVALLA
        4.SISU SM 340 VM 1991 < LAVALLA
        5.VOLVO FL10 VM 1992 < KONTILLA
        6.SCANIA 142 1985 < LAVALLA
        7.SCANIA 113 1986 < LAVALLA
        8.SISU SM 262 1987 < LAVALLA
        9.VOLVO F12 KONTILLA
        JA SITTEN VOLVO FM 10MPPIÄ < KIPPI.LAVA JA KONTTI JA SITTEN C CE KORTILLA UKKO AJAISI MERSUAKIN 1824. 2544. ACTROS JA SITTEN JOPA VALION VÄREISSÄ OLEVAA ACTROSTA

        1. VOLVO F12 < KONTTIMALLI < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < VANTAALTA RAUMALLE JA AURINKOLASIT NAAMALLA
        2.VOLVO F16 < LAVAMALLI < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJELISI JA SITTEN AURINKOLASIT JA FLANELLIPAITA PÄÄLLÄ JOPA KESÄHELTEELLÄ JA HANSKAT < NÄPPYLÄHANSKAT PÄÄLLÄ
        3. VOLVO FL10 < KONTTIMALLI < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOPA YHDISTELMÄKORTILLA
        4. SCANIA 142 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI LAVAMALLINA < JA SITTEN AURINKOLASIT.T-PAITA JA KHAKI-HOUSUT JALASSA
        5.SCANIA 142 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOSKUS JOPA KONTTIMALLINA. AURINKOLASIT. T-PAITA JA SITTEN STETSONI PÄÄLLÄ
        6.SCANIA 143 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOSKUS TÄLLÄNEN SITTEN PALVELISI ISÄNTÄÄNSÄ 18 VUOTTA < ROMURAUDAN.JA PUUN KULJETUKSESSA
        7. SISU SK 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO KUSKAISI SORAA JOSKUS JA SITTEN AURINKOLASIT NAAMALLA.FLANELLIPAITA JA KHAKI-HOUSUT JALASSA
        8.SISU SM 340 < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKALLA < KUN TAAS SITTEN LAURAN < KAVERINI VELI ANTTI AJAISI TAAS LTEELLÄ RAUMALLA EDELLE
        9.VOLVO F 12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KAIVOKSELASTA HATTULAAN < JA AUTO OLISI SITTEN SORA AUTO
        10.VOLVO F12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN < RAUMALTA TAMPEREELLE JA TAMPEREELTA HELSINKIIN
        11. MERCEDES-BENZ 1217 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN KEIKAN HÄMEENLINNASTA TAMPEREEN KAUTTA TURKUUN JA SIELTÄ RAUMALLE JA RAUMAN KAUTTA HÄMEENLINNAAN
        13.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO HAKISI ERÄÄN PÖYDÄN < ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < HELSINGISTÄ HÄMEENKOSKELLE
        14.VOLVO FL 10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI RAUMALLE MUUTTOKEIKALLE
        15. MERCEDES-BENZ 1824 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUTTOKEIKAN TURUSTA TAMPEREELLE
        16.MERCEDES-BENZ 2544 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKAN TAMPEREELTA TURKUUN
        17.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI TAVARAKEIKAN TAMPEREELTA PORIIN
        18.SISU SM 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        19.VOLVO NL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA.SORAA JA KIVIÄ
        20.MERCEDES-BENZ 1824 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI TAVARAA.KHAKI-HOUSUT.AURINKOLASIT JA T-PAITA PÄÄLLÄ
        21.SCANIA 124 G < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI SORAA JA KIVIÄ < MAASTOON¨'
        22.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKAN HUITTISIIN
        23.RENAULT MAGNUM < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI VALION VÄREISSÄ OLEVAA
        24.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI JA TAVARAAKIN
        25.SCANIA 124 G 580 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KIVIÄ JA SORAA
        26. VOLVO FL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ATRIAN VÄREISSÄ
        27. MERCEDES-BENZ 2544 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        28.VOLVO FL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN LAHTEEN
        29.VOLVO NL12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJASI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN RIIHIMÄELLE
        30.MERCEDES-BENZ ATEGO < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN LAHTI-HELSINKI. SITTEN TAMPERE-PORI. RAUMA - HELSINKI. JA SITTEN ESPOO-HÄMEENLINNA. TURKU - RAUMA JA LOHJA - HÄMEENLINNA JA SITTEN HÄMEENLINNA - LAHTI JA SITTEN VIELÄ KEIKKA LAHTI - SÄKYLÄ. SÄKYLÄ - HEINOLA JA HEINOLA - SAVONLINNA. SAVONLINNA - RAUMA. RAUMA - LAPPEENRANTA.
        HAMEENLINNA - HELSINKI. PORVOO - LAHTI.
        31.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN KEIKAN TAMPEREELTA RAUMALLE JA RAUMALTA TURKUUN
        32. MERCEDES-BENZ ACTROS < MIES AJAISI TÄLLÄSTÄ 22 TONNIN YHDISTELMÄÄ < JA SITTEN ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < TAMPEREELTA PORIIN JA PORISTA RAUMALLE
        33.SISU SK 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        34. VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA KIVIÄ
        35.VOLVO FL 10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KIVIÄ.SORAA JA IRTOHIEKKAA
        36.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI LSO FOODSILLE TAVARAA


      • Liete on pop
        K-A <36 KUORKKIA C+C kirjoitti:

        1. VOLVO F12 < KONTTIMALLI < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < VANTAALTA RAUMALLE JA AURINKOLASIT NAAMALLA
        2.VOLVO F16 < LAVAMALLI < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJELISI JA SITTEN AURINKOLASIT JA FLANELLIPAITA PÄÄLLÄ JOPA KESÄHELTEELLÄ JA HANSKAT < NÄPPYLÄHANSKAT PÄÄLLÄ
        3. VOLVO FL10 < KONTTIMALLI < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOPA YHDISTELMÄKORTILLA
        4. SCANIA 142 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI LAVAMALLINA < JA SITTEN AURINKOLASIT.T-PAITA JA KHAKI-HOUSUT JALASSA
        5.SCANIA 142 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOSKUS JOPA KONTTIMALLINA. AURINKOLASIT. T-PAITA JA SITTEN STETSONI PÄÄLLÄ
        6.SCANIA 143 H TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI JOSKUS TÄLLÄNEN SITTEN PALVELISI ISÄNTÄÄNSÄ 18 VUOTTA < ROMURAUDAN.JA PUUN KULJETUKSESSA
        7. SISU SK 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO KUSKAISI SORAA JOSKUS JA SITTEN AURINKOLASIT NAAMALLA.FLANELLIPAITA JA KHAKI-HOUSUT JALASSA
        8.SISU SM 340 < TÄLLÄSTÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKALLA < KUN TAAS SITTEN LAURAN < KAVERINI VELI ANTTI AJAISI TAAS LTEELLÄ RAUMALLA EDELLE
        9.VOLVO F 12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KAIVOKSELASTA HATTULAAN < JA AUTO OLISI SITTEN SORA AUTO
        10.VOLVO F12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN < RAUMALTA TAMPEREELLE JA TAMPEREELTA HELSINKIIN
        11. MERCEDES-BENZ 1217 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN KEIKAN HÄMEENLINNASTA TAMPEREEN KAUTTA TURKUUN JA SIELTÄ RAUMALLE JA RAUMAN KAUTTA HÄMEENLINNAAN
        13.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO HAKISI ERÄÄN PÖYDÄN < ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < HELSINGISTÄ HÄMEENKOSKELLE
        14.VOLVO FL 10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI RAUMALLE MUUTTOKEIKALLE
        15. MERCEDES-BENZ 1824 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUTTOKEIKAN TURUSTA TAMPEREELLE
        16.MERCEDES-BENZ 2544 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKAN TAMPEREELTA TURKUUN
        17.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI TAVARAKEIKAN TAMPEREELTA PORIIN
        18.SISU SM 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        19.VOLVO NL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA.SORAA JA KIVIÄ
        20.MERCEDES-BENZ 1824 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI TAVARAA.KHAKI-HOUSUT.AURINKOLASIT JA T-PAITA PÄÄLLÄ
        21.SCANIA 124 G < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI SORAA JA KIVIÄ < MAASTOON¨'
        22.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI MUUTTOKEIKAN HUITTISIIN
        23.RENAULT MAGNUM < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI VALION VÄREISSÄ OLEVAA
        24.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI JA TAVARAAKIN
        25.SCANIA 124 G 580 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KIVIÄ JA SORAA
        26. VOLVO FL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ATRIAN VÄREISSÄ
        27. MERCEDES-BENZ 2544 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        28.VOLVO FL10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN LAHTEEN
        29.VOLVO NL12 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJASI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN RIIHIMÄELLE
        30.MERCEDES-BENZ ATEGO < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN MUUTTOKEIKAN LAHTI-HELSINKI. SITTEN TAMPERE-PORI. RAUMA - HELSINKI. JA SITTEN ESPOO-HÄMEENLINNA. TURKU - RAUMA JA LOHJA - HÄMEENLINNA JA SITTEN HÄMEENLINNA - LAHTI JA SITTEN VIELÄ KEIKKA LAHTI - SÄKYLÄ. SÄKYLÄ - HEINOLA JA HEINOLA - SAVONLINNA. SAVONLINNA - RAUMA. RAUMA - LAPPEENRANTA.
        HAMEENLINNA - HELSINKI. PORVOO - LAHTI.
        31.SISU SM 340 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI ERÄÄN KEIKAN TAMPEREELTA RAUMALLE JA RAUMALTA TURKUUN
        32. MERCEDES-BENZ ACTROS < MIES AJAISI TÄLLÄSTÄ 22 TONNIN YHDISTELMÄÄ < JA SITTEN ERÄÄLLÄ MUUTTOKEIKALLA < TAMPEREELTA PORIIN JA PORISTA RAUMALLE
        33.SISU SK 262 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA SORAA
        34. VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI HIEKKAA JA KIVIÄ
        35.VOLVO FL 10 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI KIVIÄ.SORAA JA IRTOHIEKKAA
        36.VOLVO FH 380 < TÄLLÄSELLÄ UKKO AJAISI LSO FOODSILLE TAVARAA

        Millä ajaisit paskaa Keuruu-Ukraina?


      • Paskaarattaissa

        No NOLOVOLLA :)


    • scania fani

      scania on paras!

    • siilo

      Tänä päivänä Iveco

      • epäilempä

        Kuten tässä edellä joku mainitsi että riittää ratti ja penkki sekä jokin kamiina joka niitä kuljettaa on hyvä, tosiaan nyt 32 vuotta ratin takana eikä vielä ole tullut sitä hyvää merkkiä. Kaikki on joskus hajonnut ja niitä merkkejä ja malleja näihin vuosiin riittää mutta aina on kuorma asiakkaalle mennyt vaikka joskus vähän myöhässäkin.
        Ps Nykyinen ajokki Volvo FH D16/700 moottorilla nyt ajettu 56 000km kahdesti verstaalla no vain hienosäätöä mutta katotaan sitten myöhemmin oliko se paras auto.


    • 87k

      hmm, eikäs 18 tonninen atego olekaan nimeltään "axor"

      Mutta itse sanoisin parhaaksi kuorma-autoksi Fiat Ducato Maxi 3.0 koneella ja 6 vaihteisella vaihderobotilla, pieni se on kuin mikä, mutta kiihtyy ihan helvetin hyvin

      • Jeps.

        Mulla oli lapsena Euclid merkkinen lelu hinausauto jossa patterikäyttöinen puomi "vaijerilla" varustettuna. Kiihty niin perkeelesti ainoastaan räkä suussa päristellessä oli jarruna äärettömään kiihtyvyyteen. Voittaa tollaset sudet mennen tullen.


      • 87k
        Jeps. kirjoitti:

        Mulla oli lapsena Euclid merkkinen lelu hinausauto jossa patterikäyttöinen puomi "vaijerilla" varustettuna. Kiihty niin perkeelesti ainoastaan räkä suussa päristellessä oli jarruna äärettömään kiihtyvyyteen. Voittaa tollaset sudet mennen tullen.

        Paitsi että Fiat Ducaton rekisteröintitodistuskessa lukee että se on kuorma-auto toisin kuin lelut

        Nyt ei puhuttu mikän kuorma-auton NÄKÖINEN auto on paras, vaan mikä kuorma-auto

        Mutta itse luulen että tämä kuorma-auto http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/Ford_Ranger_05_HR.jpg taitaa olla oikeasti yksi parhaimmista, vaikka en ole ajanutkaan, luulisi kulkevan hieman


    • Puukenkäukko

      Ford Transcontinental tai Renault Magnum.Kummassakin on raha tallessa ja luotettavuus 100%- Kiistatta parhaat!

      • KB

        Pösilö ääliö tässä topicissa puhuttiin kuorma-autoista eikä pullan kuljettimista....


    • RekkaRepe

      Renaultti on ainaki ruma ku saatana. Oksennus meinaa lentää aina ku tulee vastaan.

    • Scaniatruckdriver

      Itse ajan Scanialla täysperää.

      Tykännyt R470 lastu ja sitten ajanut paljon myös R500:lla

      Firmassa ei oo muita autoja,kuin R sarjan Scanioita 2006-2012

      R480 tuntuu olevan kaikki moottoriltaan rikki. Sylinteriputket solmussa suurinpiirtein.

    • Valkonen.

      Luonnollisesti parhaat kuorma autot tule USASTA, montakohan vuosikymmentä vielä menee kunnes tä eurooppalainen nörtti kulttuuri häviää ja aletaan nähä maanteillä, cromia, mukavuutta, näyttävyyttä ja voimaa.

      • armas1

        Ne on liikkuviin käymälöiten näkösiä kaikki.


    • usa alas!

      vähäs niinkö harley-davitsoonit.? rumia ,ääntä ,ja epäluottettavia

    • --------------------

      Tatra on ehdottomasti paras.

    • iippovinetto1

      kyllä se on sisu sm 300 kovalla lootalla.tälläsiä värkkejä autokouluun niin oppii nullit ajamaan tai sitten ei.

      • Daf paras

        Daf laatu ajanut ainakin Volvon ja Scanian ohi.


      • yksinkertaisesti 10
        Daf paras kirjoitti:

        Daf laatu ajanut ainakin Volvon ja Scanian ohi.

        sisu paras


      • jusu 4
        Daf paras kirjoitti:

        Daf laatu ajanut ainakin Volvon ja Scanian ohi.

        Daf ollut yllättävän hyvä kaikinpuolin.


    • jukki4

      VOLVO!!!!!!!!

    • jusu4

      Parasta en tiedä mut DAF ollut ainakin erittäin pienivikainen.

      • kljklgg

        kymppi volvo mielestäni vetää hyvin!


    • kymppivolvooliympäri

      kymppivolvo oli ympäristösaastuttaja #1, kyllä monet kerrat sai siitä katkusta silmänsä kirvelemään ja keuhkot yskiä ulos, kakstoistainen oli jo sentään moottori

    • Volvomies2

      Uusi Volvo FH16 tai Pelkkä uusi FH. On vaan niin paras!

      • SKAL

        suomi-isännät on yleisesti ottaen aika tyhmää sakkia mitä autojen hankintaan ylipäänsä tulee. ja miksi? Sen vuoksi, että auto kuin auto on euroopassa heti kättelyssä pyyntihinnaltaan noin 20-30% halvempi kuin suomessa, lisäksi se on yleensä paljon vähemmän ajettu. Ja pisteenä i:n päälle tulee vielä se, ettei alvia tartte maksaa.

        Eli yhteenveto: vain täysi typerys ostaa yhtään minkään kuorma-auton suomesta. täällä saat aina maksaa mielettömästi ylihintaa, ihan merkistä riippumatta. ja edellä todettu pätee kaikkiin koneisiin ja laitteisiin.


    • Juri Gagarin

      Kamaz

    • Uusi ja kallis

      Antos 1830 näitä ei liikenteessä vielä montaa näy...

      Tässä on auto joka on tehty oikeasti "puhtaalta pöydältä" eli jätetty kaikki menneisyyden "haamut" pois jotka on tuttuja kuorma-autoista...

      Esim. Avain on aivan erilainen

      Vaihteenvalitsin sijaitsee ratin vieressä (saatavana vain automaattina),

      digitaalinen automaatti-ilmastointi,

      penkin säädöt toteutettu uudella tavalla,

      "monitoimiratti" josta säädetään toiminnot aina vakionopeudensäätimestä, ilmajousiin asti (tätä olen kaivannut... ei hyvä se kapula siinä oven ja penkin välissä), ja radiot yms...

      eli lyhyesti auto missä on kaikki uutta verrattuna muihin...

      Esim upouusi Actros on ulkopäin samaa linjaa, mutta sisällä edelleen "kummittelee" sama "perusrakenne" kuin Ategossa ollut vuodesta 2005 lähtien

      Ainut "huono" puoli autossa on se, että se on todella "massiivinen" näin jakoautoksi, jos vertaa vaikkapa vanhaan 18 tonniseen Axoriin, jonka hytti oli samaa kokoluokkaa 8 tonnisten kanssa, ja itse auton runkokin oli matalempi

    • onneton autokuski

      Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli. Jos valita saan, niin FH-Volvolla mieluiten ajan. Varmaan ainakin 2/3 tämän reilun 12 vuoden kuljettajanurani kilometreistä kun olen Volvoilla ajanut, niin istuu vaan parhaiten käteen. Ihan sama onko kanttilamppu vai viirusilmän uudempi tai vanhempi versio. Uusi FH on vielä kokeilematta. Sen verran olen nähnyt, että katkaisijoita on menty sen verran sekoittamaan, että ei musta välttämättä sen kanssa heti ensi kosketuksella tule kaveria.

    • MB 2632

      Kyllä vanha 80 vm Mersun teliveto ja kymppipyttyinen kone oli se paras yhdistelmä sora-autona. Tehoa ei järjettömästi ollut, mutta kun muut rypivät Sisuillaan ja Volvoillaan jääden yleensä kiinni joka rapakkoon, niin mesellä ei mitään kiinnijuuttumisen viittaavaakaan ollut tiedossa. MB oli mielettömän kestävä ja olihan se yksinkertaista pomminvarmaa tekniikkaa.

      • v10 v8 v6 syvältä!

        perät ja kartaanit eivät kestäneet,kallista korjauttaa veholla.Taidonnäyte,miten
        saadaan kymmenestä pytystä niin vähän tehoa.>7 volvon luokkaa! seiska vei isomman kuorman tiellä...kumminkin.


    • OFFROAD V10

      Kyllä mersu kesti kunhan vain osasi ajaa. Kokemattomat pojan lopit niitä periä särki kun jokapaikassa hakkasivat miten sattuu. Itse ajoin mersulla perkuleesti ja kestävin auto oli kaikista joilla olen ajanut, ei hajonnu perä, laatikko eikä konekaan Lastit vei perille ja jos ei vienyt, niin ei vienyt siitä muutkaan.

    • 4x2

      hei, onko kokemuksia renault ka premium 240-320 4x2 kokonaisp. 18tn

      vaihtolavalaittein sekä pilkillä?

      • Volvo N12 se on

        Petterillä alkoi. Puolibuldoggi Mersulla jatkui. Sitten mentiin jo autoihin, KymppiVolvo. Sen jälkeen kaksi N12 Volvoa. Soraa kulki paljon. N12 oli mukava ajaa ja kestävä kun kohteli oikein. Perä särkyi kerran (EV71) siinä oli suunnitteluvirhe joka muutettiin olikohan vm-87 uudempiin malleihin. SR70 oli mukava ja hyvä laatikko. Hytti oli lämmin ja ohjaus hyvä. Sähkövikoja ei ollut. Teliakseli katkesi kerran.
        Hyvät muistot jäi ja sillä leivässä pysyttiin sekä talo maksettiin.


      • n12 350 hv
        Volvo N12 se on kirjoitti:

        Petterillä alkoi. Puolibuldoggi Mersulla jatkui. Sitten mentiin jo autoihin, KymppiVolvo. Sen jälkeen kaksi N12 Volvoa. Soraa kulki paljon. N12 oli mukava ajaa ja kestävä kun kohteli oikein. Perä särkyi kerran (EV71) siinä oli suunnitteluvirhe joka muutettiin olikohan vm-87 uudempiin malleihin. SR70 oli mukava ja hyvä laatikko. Hytti oli lämmin ja ohjaus hyvä. Sähkövikoja ei ollut. Teliakseli katkesi kerran.
        Hyvät muistot jäi ja sillä leivässä pysyttiin sekä talo maksettiin.

        samaa mieltä.ja voimakas peli.siina 141 ja 142 jäivät seisomaan.Just tuon kätevän
        sr 70 kolmilovisen laatikon ansiosta! Ei ollut jäätymisongelmaa jarruissa eikä polttoineessa.Hyvä peli.


    • sisususi

      sisu on paras ja fuller jyrää. neitit tarvii syngrot

      • MAN Driver

        Sisu nyt ei oikein hyvä ole ollut missään. Kun oikein kovat oli olosuhteet Siperiassa sun muualla kylmässä, ajettiin siellä yleensä Mersulla.
        Kuuspyörä vetoinen Mersu on maansiirron kuningas ja Kivilava saa olla vähän suurempikin.
        Maantiellä taas Scanian V 8: n voittanutta ei ole. Siinä on kuljettajan auto ratin asento oikea ja voiman ääni.
        Mersun V 10 telivetoisena oli aikoinaan puutavara ajon ykkönen, tuli pölli metsästä kuin metsästä.
        Sisun Leyland merkitsi reviirinsä öljyvuodoilla. Rols Roycen moottori remontti koitti nopeasti ja oli kallis. Cummins oli janoinen juomari, kuten Caterpillarkin. Valmetin kone oli suoraan traktorista ja kesti huonosti, remontti koitti yleensä ensimmäisen kerran jo 150 000 km taipaleen jälkeen, meni vesi pesään.
        Resu sisuissa turbon ja vetonapojen hajoaminen oli tyyppivika, hytti ei ollut enää itse tehty.
        Käyttötarkoituksesta riippuen Mersu on huonojen paikkojen paras ja maantiellä Scania V 8. Scanialla tosiaankin 480 ja turbocomboundit ovat olleet teknisesti paskoja, mutta kuljettajan auto se on.
        Kesivertona joka paikkaan on MAN, joka on laadukas auto, hyvin tehty kuin Audi.


      • armas1

        Enttäs etelänavalla etkös sinä sielläkii ollu jottain " ajamassa.


    • Seppo Sepon Seppo

      Näinhän se menee.Joka automiehellä mielestään maailman parhain automerkki.Toisilla paskoja.Luulotautihan on yleisin kansantautimme johon ei lääkettä keksitty.

    • mb......

      kyllä tuo MB V10 oli aikansa kalleimpia ylläpidettäviä kuorma-autoja!Ja sitä voimaa
      aika niukasti.ääntä sitäkin enempi.Jos mersulta haetaan legendaarista,niin Rönttä-
      mersu 2624 oli sellainen.Sillä on rakennettu saimaankanava,pohjoisen voimalaitokset ja ne vähäiset pikatiet!.Kunnia "Röntälle"!!

      • V 10 miesten peli

        V kymppi Mersussa ei muka ollut voimaa, oletkohan koskaan edes ajanut sellaisella ? Voimaa kun on kahta laatua hevosvoimia ja vääntöä.
        Hevosvoimia oli V 10 Mersussa 320, mutta sitkeyttä ja vääntöä muille jakaa. Satatonnia puuta tuli metsästä kohisten ja pyörät upposivat liejuun enemmän kun askeleita oli monta vähemmän. Nummekin telikin kesti hyvin ja voimansiirto.
        Robsonit heti väliin vaan ja tupla hoolla vaihteita sisään, niin valtava veekymppi väänsi metsästä tielle.
        Ainoa ongelma oli nuo tenuvehkeet, pyrki joskus ilmat jäätymään ja sitä varten oli kumiletkua pakoputkeen pidettävä mukana. Kerran selvisin metsästä kusemalla paineen säätimeen, johan alkoi ilma kulkemaan.
        Myyrän pelätin oli maantiellä hidas, mutta oli kuormaakin kyydissä ja aina meni perille. Kolmen vuoden välein vaihdoin noin miljoonassa kilometrissä uuteen ja kolmas Mersu olikin tuplaturbo ja lähes heti tuli Turbojen kanssa ongelmia.
        Mersussa oli siihen aikaan oikein miesten rattikin, mistä sai otteen ja sitä myös tarvittiin, oli joteensakin jäykkä pakkasella.
        Muistaakseni iskutilavuutta oli 19 litraa, eikä mennyt kone polvilleen V kymppi oli käytännössä voimakone ja kilometrien nielijä.
        Ajokaveri oli Volvo miehiä ja savua riitti metsässä, kyllä heti tunsi kuka oli mennyt edellä. Volvossa moöottorista puhtia löytyi heikosti ja vain kierroksilla, sekä teli oli täysi paska, kuten Scaniassakin.
        Maantiellä Volvo kyllä meni mäessä joten kuten ohi, mutta metsässä Mersu oli ylivoimainen. Toisinaan kävinkin kettingillä Volvoa hinaamissa irti ja V kympin keula nousi metrin, mutta kyllä lähti Volvo liikkeelle. Scanialla tuota temppua ei kannattanut edes yrittää, vetoakselit olisivat heti katkenneet. Ketjuilla sai huiman pidon ja Nummekkia vaan ylös tai Robsonia väliin. Robsonia piti heti työntää jo lähtiessä väliin, muuten pääsi renkaistaan kohtuullisen äkkiä.
        Mersun voimansiirto oli aivan käsittämättömän luja ja vetonapa kesti mikäli vaihtoi öljyt planeetasta riittävän usein. Kondenssivettä kertyi helposti kuumaan napaan ja moni rikkoi tietämättään ja nuukuuksissaan.
        Kyllä V kymppi oli paras puuauto aikoinaan ja telivetoisena vieläkin parempi, mutta Janoisempi. Terveisiä vaan Tuomisen Kallulle Vehon entiselle myyjälle, jonka kanssa tehtiin aina hyvät kaupat.


    • sisue18

      sisu on hyvä suomalainen merkki kestää hyvin,kannatta ostaa sora-autoksi.Kannatta vielä ostaa caterpillarin moottorilla..

      • Valitse siitä

        Tietysti pitäisi ostaa ja käyttää Suomalaista, mutta kun se kootaan ulkomaisista osista, joissa on vähemmän Suomalaista kuin Volvossa.
        Fullerit ovat myös historiaa , nyt ovat käytössä jo robottivaihteistot. Susu kovin vanhaa tekniikkaa edelleenkin.
        Maantien nielijänä paras on Scania V 8 tai gentlleman MAN. Pölli metsästä tulee Mersulla tai jopa Ivecolla.
        Volvo sopii lähes kaikkeen.


    • 730

      sisu ja scania on hviä merkkejä kannattaa ostaa.

    • joo2

      Scania 142h se paras on!!

    • Ensio Pitkonen

      Kuten joku totesi.Luulotauti yleisin kansantautimme.Pitää hyvin paikkansa.

    • volovo....
    • Kokemusta_on

      Volvo! Uskokaa jo...

    • Fariborz

      Kaikkistta Ei Voi Tehhä Kuorma Auto Merkkejjä Totta Vai Taruua Suomalaiseet Piittää Vastaattaa

    • Fariborz

      Aannoin vastaaukseen en tiedää onkko kaikkilla valtioilla tiettooa. Bmw ei olle kuorma auto merkki muitta merkkejjä.Fariborz

    • Fariborz

      Samma kumppi on paras tai huono en olle kuorma autto asiantuntija mutta arvaukseksi mennen.Sisu

    • Fariborz

      Puoleett tai suurinossan

    • Fariborz

      Suomalaiseett vähemmän tekkevvätkiin

    • Fariborz

      Kirjoittiin joo

    • Ei_Porilainen

      Yks kuljetusyrittäjä Parkanon-Kauhajoen-Jalasjärven väliltä kehus Daffeja ostettuaan..."Ei tarvi haalareita enää, ku ajaa tahvolla..." Ei tarvinnu, kun kävi huoltoautot laittamas... Kaksi kertaa Nokialla, Kolmenkulman apsilla ollu samaanaikaan, kun on ko. firman Daf ollu hytti pystyssä ja remppa-auto vieressä... Lisäksi kaveri on asioinut Poris, Daf korjaamolla, jossa saman firman autoja on ollut männät näkyvis pajalla... Normihuoltoako Tahvoon? Älkää ihmiset ostako pa**aa, jollei teillä oo peltoa!!!

      • ninninjuu

        Käyttäjävirheitä /maanantaikappale auto. Tuskin kaikki daffit on yhtä huonoja.


      • Hynkkel

        Kyllä kauppa käy vaikka paskaa puhutkin.Keski Euroopassakin yleisin auto ja täälläkin myyntiluvut nousseet.Kuten joku täällä kirjoitti että joka auton omistajalla mielestään maailman parhain auto.Toisilla romuja.Luulotauti yleisin kansantautimme.Pitää hyvin paikkansa.


    • 73737373

      kokonaisuutena paras on Sisu sanokaa mitä sanotte, vaika sen myöntäminen voi tuottaa useimmalla suorastaan tuskaa.

    • Täydetkuormat

      Crader

    • Täydetkuormat

      Siis Trader, sori kirjoitusvirhe

    • moskovitsi

      kyllä se on kamatsi.raaka rahtipeli.

    • baijerilainen

      Pölliautoista minulla ei kokemusta, mutta maantieautoista tällä hetkellä paras on MAN. Ongelmana on ollut lähinnä maahantuoja Konekesko ja huolloista vastaava Raskone, mutta ilmeisesti tähän on muutosta luvassa. Tuote sinällään on varsin laadukas ja tasapainoinen.

    • Scalvo_R144

      Samaa mieltä. MAN on yksi parhaista. Tosin Daf ja Mersu samaa tasoa. Ivecolla ehkä paras hinta/laatu -suhde. Ivecon suuri etu on euro kutonen ilman egr:ää. Jos sähköt toimisivat Ivecossa paremmin, se olisi vahvoilla. Eivät Volvo ja Scaniakaan huonoja ole, kaikenlaista pikkuriesaa vaan on enemmän kuin em. merkeissä. Scanian ja Volvon suuri etu on laaja huoltoverkosto, minkä vuoksi ne ovat säilyttäneet hyvin markkinaosuutensa vioistaan huolimatta. Oma kemukseni perustuu pitkän matkan rahtiliikenteeseen, puutavara-autojen ja sora-autojen kohdalla järjestys saattaa olla ihan jotain muuta. Mielestäni eri merkkejä on vaikea asettaa paremmuusjärjestykseen, käyttötehtävä sekä käyttäjän mieltymykset vaikuttavat asiaan hyvinkin paljon.

    • kaikistajotain

      Jos voisi yhdistää kaikista merkeistä parhaat ominaisuudet
      saisi varmaankin parhaan auton

    • KaarloK

      Ei ole Volvon FM- mallin voittanutta kun puhutaan 2010 ja sen jälkeen valmistetuista. Olen omistanut yli 50 k- autoa firmani puitteissa on tiedän mistä puhun.

    • scaniapuuhailija

      scania 1 volvo 2 mersu 3 ja muut kuusankoskel

    • SisuMäättä

      Sisu on niin hieno nimikin eiks jep :d

    • Loihhgtyujuu

      Nyky Volvot ihan perseestä. Virta ei riitä ja ad renaa. Vitun huono ajaa. Varsinkin uusi fh.

    • Hölömökö

      Scaniaa myydän halvalla niin korjaamot pitää puljua pystys.Vähän väliä saa soitella assistantteen.No nyt se loppuu ja merkki vaihtuu.

      • T.Tatra

        Tatra on paras


    • YrittäjäVuodestaKasiviis

      Vanha ketju ja kysymys sinänsä typerä ettei selvää vastausta voida antaa, vain pelkkiä mielipiteitä.
      Sen tiedän että Suomessa vain Scanian ja Volvon voi tai kannattaa ostaa, Mannit, Daffit, Ivecot ja Mersut vain leasingilla. Jälkimmäisistä merkeistä ei pääse eroon siinä vaiheessa kun on vaihdon aika. Merkkien arvostus Suomessa on vain niin alhainen että vastuu arvon alennuksesta kannattaa jättää autoliikkeelle/leasing-yhtiölle. Minulle jäi kerran yritykseeni kauppojen jälkeen 10 vuotta vanha Iveco ja 8 vuotias Man. Autot aivan kunnossa ja ajoonsa hyvin sopivia. Aivan ilmaiseksi piti antaa pois.
      Sisusta ja sen arvon säilymisestä ei omakohtaisia kokemuksia.

    • rekkamies123456799

      Iveco Hi-Way
      MAN TGX

    • rekkamies123456789990

      Iveco Hi-Way
      Mercedec-Benz Actros
      MAN TGX

    • Anonyymi

      Scania

      • Anonyymi

        Sisu M162


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisu M162

        Mersu 407 ja 508 oli vankka työjuhta kuten Scania 110 super ja 140 sarja.
        Mersuila ajoin jakoa uudenmaan läänin alueella ja scaniolla ulkomaan rahtia Polar Expressin ajossa.
        Volvo F 86,88,89 myös kunnon pelejä tuli näilläkin rahtihommia ajettua.


    • Anonyymi

      Kontio Sisu -72nokkamalli on turvallinen auto ja hyvä ajaa jämerä peli ajoin sillä hki-hanko väliä ja heittokeikkoja ouluun asti.

    • Anonyymi

      VOLVO FL7
      SCANIA 142
      SCANIA 124G
      VOLVO FL4
      SCANIA 142
      SCANIA 142
      MERCEDES 2629
      MERCEDES 2544

    • Anonyymi

      OIS KIVA OPPII AJAA JOSKUS NÄIN
      HENKILÖAUTOT
      VOLVO 240 GLE
      VOLVO 240 GLE
      VW PASSAT
      VW PASSAT
      PONTIAC GTO
      PONTIAC GTO
      K-A
      MERCEDES 2629
      MERCEDES 2544
      MERCEDES 1827
      SCANIA 143H

    • Anonyymi

      OIS KIVA OPPII AJAA AUTOJA NÄIN
      HENKILÖAUTOT
      OPEL COMMODORE
      OPEL COMMODORE
      PONTIAC GTO
      MERCEDES 250S
      KUORMA-AUTOT
      VOLVO F12
      SCANIA 140
      MERCEDES 1827

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe