Mulla alkoi taas PEF-seuranta, joten nyt pitäisi ottaa hoitavan lääkkeen lisäksi avaava aamuin illoin. Mutta kun otan avaavan, tuntuu että koko keho alkaa tärisemään! Jalatkin tärisee, hyvä jos pysyy pystyssä. Mulla on avaavana siis Bricanyl (0,5 mg), ennen oli tuo sama mutta vaan 0,25 mg. En tiedä pitääkö tuotakin määrää sitten vielä nostaa, kun astmakohtauksen aikana avaavasta ei ole oikein mitään hyötyä.
Mutta siis, lieneekö tuo täriseminen normaalia? Oon tehnyt PEF-seurannan aika monta kertaa mutta ennen avaava aiheutti yleensä vaan käsien tärisemistä, ei koko kehon.
Tärinä avaavan ottamisen jälkeen
9
8435
Vastaukset
- näyttäisi ettei Bricanyl
sovi sinulle, eli lääke vaihtoon, onhan noita, eri vaikuttavilla lääkeaineilla. Terbutaliini joka on B:n vaikuttava aine ei sovi itsellenikään.
Onneksi on olemassa muitakin lääkevalmisteita.
Jos astmakohtauksesi ovat lisääntyneet/pahentuneet pitäisi varmastikin tarkistaa hoitavan lääkityksen oikeellisuus.- nalle22
mulla on sama ongelma.
tosin mun oma erikoislekuri sano että se joskus vaan tekee sellasta, eikä se välttämättä vaadi lääkkeen vaihtoa. se on yksi sivuoireista, musta tuntuu että monet avaavat tekee tota. tietysti jos se tärinä on ihan älytöntä ni sit, mutta muuten ei.
kyllä se olis hyvä tietty tarkistuttaa koko lääkitys, jos niitä kohtauksia kerran tulee.
mulla oli ennen hoitona pulmicort, ja kun rupes tulee noita hengitystieinfektioita, ni lekuri vaihto lääkityksen ja nyt käytössä symbicort ja accolate. ja olo on hyvä. ton bricanylin se mulle vähensi 0,5mg:sta 0,25mg:aan. ja koska mulla on symbicort, se sanoi että on tullu uusia suosituksia joiden mukaan symbicortia voi ottaa myös kohtauksen tullessa, ja jättää ton bricanylin todella vaan hätävaraks. symbicortia kun voi ottaa erilaisilla annostuksilla, mulla ohjeena 1-4 hengenvetoa 2 kertaa päivässä, eli aika laaja skaala paljon sitä voi tai tarvii ottaa. - rrr
nalle22 kirjoitti:
mulla on sama ongelma.
tosin mun oma erikoislekuri sano että se joskus vaan tekee sellasta, eikä se välttämättä vaadi lääkkeen vaihtoa. se on yksi sivuoireista, musta tuntuu että monet avaavat tekee tota. tietysti jos se tärinä on ihan älytöntä ni sit, mutta muuten ei.
kyllä se olis hyvä tietty tarkistuttaa koko lääkitys, jos niitä kohtauksia kerran tulee.
mulla oli ennen hoitona pulmicort, ja kun rupes tulee noita hengitystieinfektioita, ni lekuri vaihto lääkityksen ja nyt käytössä symbicort ja accolate. ja olo on hyvä. ton bricanylin se mulle vähensi 0,5mg:sta 0,25mg:aan. ja koska mulla on symbicort, se sanoi että on tullu uusia suosituksia joiden mukaan symbicortia voi ottaa myös kohtauksen tullessa, ja jättää ton bricanylin todella vaan hätävaraks. symbicortia kun voi ottaa erilaisilla annostuksilla, mulla ohjeena 1-4 hengenvetoa 2 kertaa päivässä, eli aika laaja skaala paljon sitä voi tai tarvii ottaa.minullakin on symbicort hoitava lääke. Se on tehonnut hyvin, edellinen lääke oli pulmicort. Ainoa erittäin ikävä sivuvaikutus symbicortissa oli että 2vk käytön jälkeen tuli niin järkyttävä huimaus ja migreenioireet että kävelin pitkin seiniä ja auton rattiin ei ollut asiaa. Sitä kesti viikon. Lääkitystä vaihdettiin välillä toiseen ja kun uudelleen otettiin symbicort käyttöön, huimausta ei tullut.
- lievä astma
Minulla on tullut avaavasta lääkkeestä samanlaisia oireita. Ei varmasti syytä huoleen. Tosin inhottava olotila hetken aikaa.
Mulla lievä astma todettu, kun altistuin grillikäryille. Nyt sain luvan lopettaa hoitavan lääkkeen käytön, kun arvot niin hyvät -lopetin sen alun alkaen omin päin kun kuivattaa kurkkua. Avaavaa en ole juuri koskaan tarvinnut, mutta pakkasilla juostessa hyvä käyttää. - donneli
Meidän nyt 7v. tytär ottaa ventolinea avaavana.
Vain tarvittaessa.
On noin, viikon/2kk aikana koti hoidossa, "räkä taudin" yhteydessä.
Yskii ja oksentaa limaa yöt.
siinäkin on haitta vaikutksensa.
On, levottomuutta.
esim.Jos pelataan peliä, ei pysty istumaan paikoillaan.
Eli juuri siitä syystä vain tarvittaessa.
Seretide on jatkuvasti käytössä.
Oletko kokeillut Ventolinea?
Tehokas, ei tarvitse lähteä spiiraa hakemaan öisin niin usein.
Tyttö ei tärise.
T:Äiti- astmamummo
Pahoja haittavaikutuksia tärinää, sydämentykytystä ja outoa "levottomuutta" tulee mm. Bricanylistä. Ventoline ei tärisytä eikä aiheuta niin voimakasta sydämentykytystä tai "levottomuutta".
Nämä haittavaikutukset ovat yksilöllisiä. Toivottavasti saat avun lääkkeen vaihdolla. - ReettaKK
astmamummo kirjoitti:
Pahoja haittavaikutuksia tärinää, sydämentykytystä ja outoa "levottomuutta" tulee mm. Bricanylistä. Ventoline ei tärisytä eikä aiheuta niin voimakasta sydämentykytystä tai "levottomuutta".
Nämä haittavaikutukset ovat yksilöllisiä. Toivottavasti saat avun lääkkeen vaihdolla.Minulla Ventoline aiheutti sydämentykytystä, limaa kurkkuun hurjasti, kurkkukipua ja kuristava tunne kurkussa.
Mulla ventolineä tarvittaessa ja mulla aiheuttaa juurikin tota tärinää ja sydämen tykytystä...
- samisundvik.com
jätä maito
http://personal.inet.fi/koti/remeli/astma.htm
Web of Trust
Voisiko ruokavaliolla hoitaa astmaa?
Allergia- ja astmaliitto ei ole kuullutkaan asiasta mitään.
Tai ehkä ovat, mutta koska ovat virallisia järjestöjä niin ottavat kantaa vain lääkehoitoon ja muuhun toimivaksi todistettuun asiaan. Syyksi veikkaan sitä, että joko tutkimuksia asiasta ei ole tehty (tarpeeksi) tai sitten yksilötason hoitoa ei voida yleistää koskemaan väestötasoa.
Ruokavaliohoito ei ole mikään uusi asia, mutta ihminen voidaan saada oireettomaksi tai jopa inaktivoitua geenejä jotka sairauksia aiheuttavat. Toisin sanoen, astmaa ei saada pysyvästi "elimistöstä pois", mutta se saadaan "näkymättömäksi".
http://samisundvik.com/2014/06/03/rikun-tarina-osa-1-esittely/
Web of Trust
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768