Onko Megane paska?

halitulijallaa

Onko Megane paska? Tarkoitan yleensä kaikkia vuosimalleja. Kannattaako ostaa käyttöautoksi?

116 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • Ei kannata ostaa. Kaikkien vikatilastojen häntäpäässä ovat renaultit.

    • Aika uudehkoja jo sitten purkaamoilla vailla ulkoisia vaurion merkkejä?


  • Parilla tuttavalla on ollut Megane, varhaisempia vuosimalleja. Ei ongelmia, mainettaan parempi auto. Käytettynä hinta/laatusuhde hyvä .

  • uutena ostanut 05 megane break 1.6 115000 km ajettu ei mitään vikaa hiljainen /hyvä ajettava.suosittelen

  • työkaverilla on vuoden vanha megane ja siitä jokin osa on hajonnut useamman kerran ja nyt se kantaa aina uutta osa mukana ettei matkanteko jää kesken. Tämä on sitten tosijuttu eikä mikään essonjuttu.

    • Taitaapa olla apulaitehihna.


  • minulla 1.5 dci break 05 ja 127tkm takana. Kokemukset: hiljainen, mukava, riittävän tehokas, pieni kulutus, lämmin, hyvä varustelu.Huollot riittäneet lukuunottamatta egr-venttiilin vaihtoa.Kuvittelen pitäväni autoa vielä ainakin saman verran km lisää.

  • Hyvä on,toista meganea ajelen ja niin hyvin ovat toimineet että seuraavakin auto on renault megane.

  • On se paska. Älä vaan osta. Jos ostat, joudut liittymään hyväntuulisten/hyvähermoisten automiesten joukkoon, joka ei vieraile ruostepajoilla. Jos epäröit, osta tojo tai muu japsi ja tarjoustuulipuku....

    • EI IKINÄ JAPSIA


  • Viitisen vuotta olen ajellut -00-mallisella. Ei raaski vaihtaa (vaikka autokuumetta pukkaa), kun auto toimii hienosti ja on mukava ajaa.

  • Voivessanovenkahva näitä vastauksia, puolet kehuu ja puolet (tai muutama provo-petteri) haukkuu. Tilastoissa Megane on kylläkin aikas lailla häntäpäässä ja HS.fin vikasarjassa on melko pitkä lista inhottavia vikoja kuten käynnistykseneston vika. Sanovat kyllä, että hiljainen, mutta onko vaikeata ja kallista huoltaa? Toisethan sanovat jossain että Bilian huoltosysteemi on ihan perseestä, syvältä.

    • mutta tämähän on paljon pitempi http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1146
      kun meganella. Kolmas megane menossa, itse en pysty pahemmin huoltamaan enkä korjailemaan, pitää turvautua merkkiliikkeen puoleen jos huoltoa tai vikoja pukkaa, Lisäksi oo aika varatonkin vielä, elän ja hengitän vielä, eli kyllä meganella toimeen tuleen.


    • Tuo hesarin vikalista on hieman harhaanjohtava. Siihen on monesti kerätty kaikki eri malliversioissa vuosien varrella havaitut viat.

      Tietyssä yksilössä ei ole kaikkia ongelmia, mukana on luultavasti paljon todella harvinaisia tapauksia. Lista toimii kyllä tarkastuslistana käytettyä ostavalle.


    • hieman lisää kirjoitti:

      Tuo hesarin vikalista on hieman harhaanjohtava. Siihen on monesti kerätty kaikki eri malliversioissa vuosien varrella havaitut viat.

      Tietyssä yksilössä ei ole kaikkia ongelmia, mukana on luultavasti paljon todella harvinaisia tapauksia. Lista toimii kyllä tarkastuslistana käytettyä ostavalle.

      Käy kurkistamassa piruuttasi Volvo V70 tai VW Passat. Aika pitkät listat niilläkin, taisi olla pidemmät kuin Meganella. On tosin totta, että listan pituudesta on vaikea tehdä päätelmiä mallin paremmuudesta


  • miehiltä kysytään, mutta jos ostaa hyvän yksilön niin on autoa pitkäksi aikaa.

  • Käytetyissä on aina murheensa, niin myös uusissa. Uusia tosin koskee jonkinlaiset takuut...

    Omia kokemuksia: Rellu Megane Break (2000) Dieselinä on osottautunut todella pihiksi menoveden suhteen, pikkasen päälle 5L ollut kulutus kaiken aikaa sekalaisessa ajossa. Meno on siis siltä osin halpaa, kyyti mukavaa ja hiljaista, eikä tiloissakaan ole moittimista.

    Ongelmia: Muutama pikkuongelma on ilmaantunut vajaan vuoden käytön aikana, takajarrut olivat jumissa ja kuluneet, etujarrupalat kuluneet, takaluukun lukosta rikkoontui itse lukon kieli kesälomareissulla (MUOVIA!) ja nyt viimeksi paukahti vasen etujousi poikki - katkennut jousi puhkaisi myös eturenkaan :-/

    Suurin osa noista on ihan normaaliksi kulumiseksi laskettavaa, mutta tuo jousijuttu mietityttää. Jarrut pysyy säännöllisellä huollolla ja ahkeralla käytöllä toimivina (edellinen omistaja keski-ikäinen nainen = höyhenjarrutuksia), lukko rikkoontui todennäköisesti väliin jääneen kassinhihnan seurauksena (tosin metallinen olisi kestänyt).

    Jokainen tietenkin valitsee autonsa itse. Jos Rellua harkitsee, kannattaa muistaa ranskatarten tarve hellään huolenpitoon ja tutustua niiden yksilöllisiin käytöksiin. Itselläni on ollut Pösöjä vuodesta -94, muutama Fiat, yksi Rellu 9, siipalla Almera ja nyt siis tuo Megane. Ranskalaiset ovat tähän mennessä vastanneet omia tarpeita ja vaatimuksia autolta. Niitä ovat esim hyvä ajettavuus, mukavuus, halpa käyttää, ruostumattomuus, monikäyttöiset tilat, pieni päältä - iso sisältä, ketteryys kaupungissa, menevyys maantiellä/motarilla, yksilöllisyys...

  • Itse kyllä suosittelisin. Ostin kesällä vm02 1.6l meganen, ajettu silloin joku 43tkm (nyt 15tkm enemmän;). Silloinkaan en autosta maksanut kuin vähän päälle 8000te..

    Varusteita on hyvin, 4 turvatyynyä, ilmastointi, ajotietokone, sumuvaloja, radion kaukokäyttöä, sähköpeiliä, ristiseläntuensäätöä jne. Lisäksi on pieniruokainen, mukava ajaa ja luokkansa/aikansa turvallisimpia.

    Oli kyllä voi sanoa, että vähän ajettu megane on erittäin hyvä käyttöauto jonka saa halvalla.
    Itselläni on ainoa vika ollut kuuluisa sylinterin puola, joka meni 2kk oston jälkeen. Sen lisäksi ei mitään muuta ole ollut (jos ei alkuperäisen akun kuolemaa joulukuussa oteta huomioon, mutta kyse on aivan normaalista kulumisesta).

    Olimme joululomalla lapissa firman vm 06 Golf gt:llä, 2.0tdi 170hv dsg-automaatti, varusteita oli vaikka millä mitalla. Kyseinen auto on tosin maksanut uutena yli 40te, mutta silti emäntä sanoi, että muuten oli kyllä erittäin hyvä auto, jos saisi meganen penkeillä :)

  • Minulla on nyt toinen megane. Ensin oli 200-mallin dieset 1.9td. Sillä oli ajettu yli 230.000,kun vaihdoin sen sitten bensamalliin 2003.
    Ensimmäinen oli muuten hyvä,mutta lämpeni hitaasti,varmaan siksi,kun se kulutti niin tosi vähän.
    Tämä toinen on sähköikkunoiden puolesta aika onneton. Kuskin ikkunaa on korjattu yli 600 eurolla ja repsikan ikkunassa on nyt sama vika. Muuten kyllä tykkään..ja lämminkin on.

    • Nyt on 3 vuotta ajeltu käytetyllä megane2 :lla ilman mitään vikoja. Erittäin hyvä hintalaatu suhde!


  • Vikoja tulee, kuin sieniä sateella, jos osuu huono ns. maanantai kappale kohalle.
    Jotkut veistelee yli 220tkm melkein murheetta, mutta toiset maksaa korjaamoiden onnesta isoja seteleitä, kun halvalla saa ja kuullostaa hyvältä.
    Osta rellu millä pieni vika historia, mutta paljon kilsoja.. toimaa, mutta kulutus osia pitää vaihtaa, kuin muissakin autoissa. Osta rellu, mikä on vaihdettu ennenkuin koko korttitalo kaatuu eli vähän kilsoja, mutta näyttää hyvältä ja kadut sitä pitkään.. Tämä on henk koht mielipide ja ympärilläni on tälläkin hetkellä 6 rellua (oma plus ystävillä) ja tosiaankin ne puolet missä mittari ei huuda lähelläkään kahtasataa on korjaamoiden palkanmaksajia.
    Toisilla toimaa toisilla ei.. kumpa saisinki valita auton mikä on tehty keskiviikko aamuna ja huolella. Sekä kaikki osat siihen samaan kastiin.
    Yleisesti ottaen.. rellu suck's!
    Tämä on mun mieli pide.
    Älkää alkako fanit taas merkkiuskollisina huutamaan, että kuinka hyvin teillä toimaa.
    Satoja euroja turhaan polttaneen en jaksa kuunnella vinkumisia.
    Öljynvaihto.. huollot.. kaikki muu vastaava on pakotettu hoitamaan maksua vastaan merkkihuollossa. Siinä jo asia mikä sotii vapaata kilpailua eli vapautta valita paljonko maksaa omaisuudestaan, että se pysyy kunnossa.

  • Nyt ajettu 140 tkm. Normaalejen huoltojen lisäksi mennyt korjauskuluihin 200€. Vääntösauva katkesi takaa toissavuonna 136€. Loput korjauskulut ovat polttimoita. Pitänyt hintansa hyvin. Arvon alennus noin 1500€ vuodessa. Seuraavakin auto on ranskalainen. Mutta luultavasti käytetty.

  • se paska...elä osta...uudet vikoja täynnä ,eikä huolto pelaa

  • Voi etpä arvaakaan mitä vikapesä romuja nuo on. Miten helvetissä ei merkkiliikekään saa nuissa tyhjäkäyntiä kuntoon vaikka kaikki osat vaihettu? Karu totuus että syvä perseenreikä ei suomen oloihin paska mikä paska.

  • Ikivanha aloitus, mutta taitaa laatu olla edelleen luokattoman huonoa. Rapeat ranskalaiset on sanonta, jota kuulee monen sanovan ranskalaisista ja kyllä siinä varmaan perää on.

    • Huono provo. Osoittaa lähinnä vain sen että japanilaisella ajamisen, perussuomalaisen rasismin ja tyhmyyden välillä on erittäin vahva korrelaatio.


    • vai että suvakki merkki rellu vielä kaiken lisäksi nyt menee kiinnostus merkkiin jo pakkasen puolelle kuvottaa ja oksettaa.


    • Halusit sitten ihan itse persoonallisesti vahvistaa kommentti oikeaan osumisen?


    • LesVraisCons kirjoitti:

      Halusit sitten ihan itse persoonallisesti vahvistaa kommentti oikeaan osumisen?

      ennemmin maalaisjuntti kuin helsinkiläinen autonpolttajien ihannoija ja vihreitä äänestävä pride lippu honkkeli. Kasvisruokahan tunnetusti surkastuttaa aivoja että sikäli voin sanoa otan osaa...


    • Lisävahvistusta kommentin oikeaan osumiseen ...


    • Aivan kuten kallis "sakalainenlaatu" jota ei ole. Ai mut hinnassa on.


    • LesVraisCons kirjoitti:

      Lisävahvistusta kommentin oikeaan osumiseen ...

      Pentti hei. Sinut tunnisti taas heti. Mistä ihmeestä tuo japanilaisten autojen vihasi oikein sikiää? Saitko tosiaan potkut Toyotaa myyvästä liikkeestä kuten täällä kerrotaan? Nolaat aika lahjakkaasti itseäsi typerillä mielipiteilläsi.


    • Les_vrais_Pentti kirjoitti:

      Pentti hei. Sinut tunnisti taas heti. Mistä ihmeestä tuo japanilaisten autojen vihasi oikein sikiää? Saitko tosiaan potkut Toyotaa myyvästä liikkeestä kuten täällä kerrotaan? Nolaat aika lahjakkaasti itseäsi typerillä mielipiteilläsi.

      Ja hieman lisää vahvistusta kommentin oikeaan osumiseen ... taidanpa kohta väsätä väitöskirjan.


  • Laatu parantunut. Eikä ruostu .kannattaa ottaa aik tuore vaikka sitten paljon ajettu.

  • "Onko Megane paska?"
    - Ei ole, se on Romu-Renun automalli.

  • "Onko Landlord paska jätkä?"
    - Kyllä, mutta pitäähän mielenvikaisiakin trolleja ymmärtää...

    • Minkähän takia jonkun toisen mielipide autoista on sinulle niin tärkeä asia että alat solvaamaan täysin viatonta ja tuntematonta henkilöä?

      Ja kyseessä on auto, ei sen kummempi asia.


    • Joku kertoi mielipiteensä sinusta, viatonhan et ole vaan kurja provopetteri joka toimii johdonmukaisena riidanhaastajana. ole iloinen, että joku vaivautuu ottamaan osaa juttuihisi, sillä niissä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa ja ne on pelkää typerää härnäystä.


    • Riidanhaastaja? Toisin kuten monet muut, niin Landlord ei koskaan hyökkää toisen persoonaa vastaan. Ei vaikka olisi eri mieltä.

      Provoilu perustuu asiaan jota levitetään ja joka ei pidä paikkaansa. Landlord ei sellaiseen syyllisty, vaikka saattaa muotoilla asian siten että jotakin se häiritsee. Niinpä nimimerkkiäni haukutaan ja leimataan koska asioita ei näytetä siinä valossa jonka lukija haluaisi.

      Landlordin jutuissa on aina totuuden siemen mukana. Toisin kuin sinun - ethän sinä edes käytä reppana rekisteröityä nimimerkkiä varmaan uskalluksen puutteesta johtuen.


    • landlord kirjoitti:

      Riidanhaastaja? Toisin kuten monet muut, niin Landlord ei koskaan hyökkää toisen persoonaa vastaan. Ei vaikka olisi eri mieltä.

      Provoilu perustuu asiaan jota levitetään ja joka ei pidä paikkaansa. Landlord ei sellaiseen syyllisty, vaikka saattaa muotoilla asian siten että jotakin se häiritsee. Niinpä nimimerkkiäni haukutaan ja leimataan koska asioita ei näytetä siinä valossa jonka lukija haluaisi.

      Landlordin jutuissa on aina totuuden siemen mukana. Toisin kuin sinun - ethän sinä edes käytä reppana rekisteröityä nimimerkkiä varmaan uskalluksen puutteesta johtuen.

      Kyllä minä pidän jonkinlaisena riidanhaastamisena tulla trollaaman Renault palstalle "Romu-Renuista" tms.
      Kun on keskenkasvuisen tavat saa keskenkasvuista palautettakin ja kun on leikkiin ryhtynyt olisi hyvä leikki kestääkin eikä jousta heti äidille kantelamaan.


    • KatsePeiliin kirjoitti:

      Kyllä minä pidän jonkinlaisena riidanhaastamisena tulla trollaaman Renault palstalle "Romu-Renuista" tms.
      Kun on keskenkasvuisen tavat saa keskenkasvuista palautettakin ja kun on leikkiin ryhtynyt olisi hyvä leikki kestääkin eikä jousta heti äidille kantelamaan.

      Kyllähän sinä olet herkkyydessään omaa luokkaansa. Kerronpa sinulle pari faktaa.
      - Renault on tuotemerkki.
      - Tuotemerkki on esine, jolla ei ole tunteita.
      - Tuotemerkillä on takana sitä valmistava yritys.

      Nyt on kysymys, että miten sinä voit olla mielesi pahoittaja jos minä hivenen kerron mielipiteitä tuotemerkistä? Se ei ole lihaa eikä verta, se ei ole ideologia eikä loukkaa kenenkään etuja.

      Voisitko laittaa asioita niiden mittasuhteisiin? Kysymyksessähän on vain huonolaatuinen halpis-automerkki.


    • Jahas, sitä sitten juostiin äidin luo kun nenu kävi kipeäksi.


  • Hei. olen miettinyt käyttöautoksi (pariksi vuodeksi max.) tuollaista Renault megane 1.6 16v confort authentique- mallia, ajettu 196000km. Vm -04. Huoltokirja löytyy. Ajelisko sillä sen pari vuotta? Kestääkö koneet relluissa millaisia kilometrejä? Ei paljon 300000km ajettuja näe myynnissä...

    Sähköviat pelottaa kun niistä aina kuulee.. Eenaultteja ei ole ennen itsellä ollut. Tutulla laguna vm .-05, se ollut ainakin hyvä auto, tosin vie kyllä bensaa.
    Mutta jos jollakin ollut sama megane, niin kokemuksia kiitos, ja tyyppivikoja saa kertoa (olen niitä täältäkin kyllä etsinyt.)

    • Renault on tämän päivän autoista yksi luottavin ja kestää ruostumatta meikäläiset olusuhteen ihan parhaasta päästä.


  • Ehkä, ehkä ei mutta megane II on avainkortti joten ei sellaista kannata hankkia ellei auto ole hyvin halpa ja hyvä yksilö niin ei haittaa että kortti hajoaa joten jää varaa korjaa tai ostaa uus koska se tekee sen 100€ vähintään. EI AVAIMIEN PITÄISI SILTI HAJOTA.

    • Jos auton omistaminen on sadasta eurosta kiinni, niiiin kannattaa pysyä jalkamiehenä.


    • Ymmärtääkseni avainkortin hajoamisen syy on varsin yksinkertainen juotosten murtuminen. Joten jos vähänkään pysyy työkalut kädessä eikä ole avuton tampio, niin ei liene kauhea rasti raastaa kortti auki ja juotella juotokset uusiksi ja taas mentiin.


    • Passkamaisempi homma noissa kakkosmeganeissa on ajovalo-polttimoiden vaihto. Avainkortin korjaa melkein noeammin.

      Vaikka tosin eihän niitä polttimoita tarvi ihan joka päivä vaihdella. Silti kyllä se watutta, jos valot pimenee kesken matkan. Pura siinä sitten jossain keskellä korpea puoli autoa ensin kuin pääsee vaihtamaan lamppua. Mutta muutenhan noissa relluisa on kestävät koneet. Sähköt mätänee, tai vaihteet hajoaa ennemmin kuin moottori.


    • Tästä voisin olla samaa osittain samaa mieltä. En ole koskaan yrittänyt vaihtaa lamppua lokarin huoltoluukun kautta, mutta sen on sen verran ahtaan näköinen, että uskon omien käsieni olevan kaksi numeroa liian isot siihen hommaan.
      Lampunvaihtoa varten puskuria ei tarvitse kylläkään irroittaa kokonaan, muutaman kiinnikkeen irroitus riittää sellaisen raon tekemiseen, että lampun saa vaihdettua vartissa. Korpitaipaleella tosin ei välttämättä ole mukana torx 30:ä riittävän pitkällä jatkovarrella.


    • paskamainenlampun_vaihto kirjoitti:

      Passkamaisempi homma noissa kakkosmeganeissa on ajovalo-polttimoiden vaihto. Avainkortin korjaa melkein noeammin.

      Vaikka tosin eihän niitä polttimoita tarvi ihan joka päivä vaihdella. Silti kyllä se watutta, jos valot pimenee kesken matkan. Pura siinä sitten jossain keskellä korpea puoli autoa ensin kuin pääsee vaihtamaan lamppua. Mutta muutenhan noissa relluisa on kestävät koneet. Sähköt mätänee, tai vaihteet hajoaa ennemmin kuin moottori.

      Tuo polttomoiden vaihto on tämän auton heikoin kohta normaalille tallaajalle. Ajovalopolttimot saa vaihdettua vielä kohtuuvaivalla, parkkipoltimo on se pahin. Mutta kaikkeen tottuu, nyt 14 vuoden harjoittelulla ei ajovalopoltttimoiden ja pitkien valojen polttimoiden vaihdossa mene viittä minuuttia kauempaa, joko yläpuolelta tai sitten lokarin luukun kautta.Mitään ei trvitse purkaa paitsi se lokarin luukku ottaa pois.

      Parkkipolttimoiksi laitoin Osramin ledit-> kestää seuraavat 15 vuotta. Long life polttimot on se viisain veto ja sitten keulalle led-lisävalo jos ei valo riitä.


  • Hälläväliä-meiningillä ainakin hoidettu renun suomen webbisivut. Mene Meganen esittelysivulle ja katso sieltä kohtaa Hinnastot, nin tarjolla on vain toukokuussa päivitetty hinnasto, vaikka Suomessa siirryttiin jo lähes kuukausi sitten uuteen WLTP-verotukseen, joka vaikuttaa suoraan hintoihin.

  • On se kyllä aika heikko esitys. Keskimääräistä vikaantuvampi auto. Ei kyllä voi suositella vaikka olisikin luokassaan matka ajoon mukava yksinkertaisesti liian paljon ongelmia.

  • oispa ihmisellä joulu ainainen. no se on kun rellun hankit. kuusenvalot on mittaritaulussa ja tulee kyllä joulu korjaamoillekkin.

    • Tojota-trolli on näemmä taas ahkeroinut, nyt kyllä pukki tuo lahjojen sijasta risuja.


  • Naapuri vaihtoi juuri seitsemän vuotta vanhan Laguna-farkun uuteen Megane RSään. Mitä mieltä olette?

  • Jäähän niitä vanhan vikoja aina seuraavalle maksettavaksi, kuten vanha alimitoitettu akku, jarrusuojakiven puuttuminen (miten se on voinut itsekseen irrota???) ja tusina muuta pikkujuttua. Mutta sitä en hyväksy, että molemmat Rellun etuiskunvaimentimien jousituen laakerit ovat niin vanhat ( ja katsastetussa autossa vielä), että pyöriminen on niin jäykkää että katkaisee päivän välein molemmat etujouset ja puhkoo sitten renkaat! Tämä vähän reilun viikon kuluttua ostamisesta ja alle 300km:n ajolla maantiellä! Nyt tulee tupen rapinat! Koska joku on laiminlyönyt liikenneturvallisuuteen oleellisesti vaikuttavien osien huollon/vaihdon!

  • Itseänikin rupesi askarruttamaan kuinka paska auto Megane on ja päätin tehdä 50 tkm kestotestin käytetyllä autolla. Ostohinta oli niin huokea, että tein hankkimaani yksilöön samointein ison huollon jakohihnan vaihtoineen. Megane itsessään on 2000-luvun alusta ja sillä alkaa olemaan 200 000 km takana. Ruostetta ei ihmeekseni ole kyseisestä yksilöstä löytynyt. Sähkövikoja taitaa olla yhden palaneen sisävalopolttimon verran, mutta korjataan sekin jossain vaiheessa.

    Kilometrejä on kertynyt nyt rapiat 3 000 ja auto mielestäni ihan ok ajaa. Lämmityslaite on tehokas ja muutenkin auto lämpiää nopeasti. Toistaiseksi auto on vienyt minut ja perheeni sinne minne olemme haluneetkin. Ajotuntuma on selkeästi suuntavakaa jopa talvirenkailla, eikä äänetkään ole mitkään pahat tunnetusti pahaäänisillä renkailla. Kerron kyllä lisää tästä testistä, kun kerrottavaa ilmenee.

    • Minä tein myös ratkaisun, että ostin vuoden vaihteessa juuri katsastetun Renault Megane Break vm. 2004, ajettu n. 240000km ja irtosi taskurahalla. Tosi siisti, ei edes ole tupakoitu sisällä ja asiallisen tuntuinen, me on ajettu nyt myös 3000km.
      Meillä oli edellisen automme kolarin jälkeen UUSI Volkswagen Golf Variant sijaisautona ja se oli tuohon nyt ostettuun Meganeen verrattuna aivan surkea. Megane maksoi 1000€ ja se Golf 24000€. Ajamme nyt kokeeksi tuon Meganen niin pitkälle, kuin se kulkee. Kilometrejä meille tulee vuodessa n. 70000km, joten veikkaan tämän vuoden aikana selviävän, että miten pitkälle pääsemme tuolla Meganella. Mitäänhän me emme menetetä tällä kokeilulla!


    • Laitetaanpa oma renujuttu vielä lisäksi, ennen joulua ostin n. 240tkm ajetun -00 megsun jolla veivata työpaikan väliä. Noin 10 kilsan matka joten hengissä selvinnen vaikka hajoaisikin välille. Ruostetta löytyy jonkinverran ja sainkin kuulla, ettei näissä ole vielä sinkityt korit.

      Vähän aikaa oston jälkeen kun ilmat vähän viileni, alkoi kylmäkäynnisen jälkeen joutokäynnillä kuulumaan kolina/"hyrräys"ääni jostain vaihdelootan tienoilta. Päättelin että voisi olla painelaakeri, kun kytkimen pohjaan painamisella ääni hävisi ja pysyikin usein pois sen ekan polkaisun jälkeen. Ellei hävinnyt kytkintä polkemalla, niin viimeistään kun paikat lämpeni. Kovemmilla pakkasilla kuitenkin vähän jänskättävä ääni, kun saattoi kolina kestää koko matkan. Äänen luonne myös muuttui niin, ettei kuulunut enää heti startin jälkeen joutokäynnillä, vaan vasta kun lähti liikkeelle.

      Samaten kolmosvaihde sattumoisin alkoi kenkkuilemaan enemmään oston jälkeen, vaikken koeajorupeamassa havainnut mitään vikaa toiminnassa. Monesti 4/5 vaihteelta kolmosella vaihtaessa rusahtaa vaikka miten nätisti yrittää vaihtaa. 1/2 vaihteelta kolmoselle menee hyvin. Hätävaroiksi koetin tarkastaa vaihteistoöljyt, kun tarkasturproppu oli niin hyvin esillä ja menihän sinne peräti 0.7 litraa. Lisäsin Motonetistä hakemaani Totalin 75W-80 joka lienee lähinnä Rellun öljyä. Aatokset on nyt sinne päin, että tästä taitaakin olla vaihdelaatikko menossa ja kolinatkin kuuluu sieltä, kun kytkimen toiminnassa ei ole mitään vikaa.

      Muuten ollut luotettava ja aina startannut ja perille vienyt, kohtuuhyvä ajaa. Katsotaan, pitkällekö pääsee.


    • Nyt on tullut kilometrejä 8 000 ja jotakin mielipidettä alkaa pikkuhiljaa muodostumaan. Jostain syystä tätä meganea tulee usein verrattua aikaisemmin omistamaani golfiin. Meganessa on pehmeämpi jousitus ja takapäähän tämä vaikuttaa erityisesti. Täydellä kuormalla ja painavilla matkatavaroilla megane lyö jousituksen herkemmin pohjaan. Pakoputken kiinnikekumeja olen renkaan vaihdon yhteydessä kolme kappaletta korjannut. Siinä kaikki korjaukset tähän mennessä.

      Toisaalta voiko rellu ja volkkarin moottoria verrata toisiinsa. Ne on ihan eriaikauden tuotteita. Sen olen havainnut, ettei rellu vie oikeastaan ollenkaan öljyä ja olen uskaltanut jättää matkatavaratilasta lisäysöljypurkin pois. Kuluneena talvena ovissa eikä ikkunoissa ole ollut minkäänlaista toimintahäiriötä, samaa ei voinut sanoa golfista, jossa aina sai jännittää aukeaako ovi tai ikkuna ja paljonko sen korjaaminen kustantaa.

      Työkaverit varoittivat tulevan katsastuksen vaativan kassillisen puolia ja toisen erilaisia niveliä vaihdettavaksi, niin päätin hakea vikalistan, ettei tule vaihdettua ylimääräisiä osia. Tosin inssi löi kerralla leiman paperiin ja sanoi tervetulo ensivuonna uudelleen, niin ei tuostakaan isommin kustannuksia tullut.

      Kesärenkailla ajessa ohjaamon melu laski niin paljon, ettei radiotakaan tarvitse kuunnella erityisen korkealla äänenvoimakkuudella. Työkaverit jaksavat naljailla rellusta kaikenlaista, kun tämän sietää, niin ei rellu ole hintaansa nähden ollut mikään hullumpi auto tähän mennessä. Testi jatkuu ja tulevana kesänä ajattelin tehdä sillä pidempääkin matkaa.


    • syrjäseudunasukki kirjoitti:

      Minä tein myös ratkaisun, että ostin vuoden vaihteessa juuri katsastetun Renault Megane Break vm. 2004, ajettu n. 240000km ja irtosi taskurahalla. Tosi siisti, ei edes ole tupakoitu sisällä ja asiallisen tuntuinen, me on ajettu nyt myös 3000km.
      Meillä oli edellisen automme kolarin jälkeen UUSI Volkswagen Golf Variant sijaisautona ja se oli tuohon nyt ostettuun Meganeen verrattuna aivan surkea. Megane maksoi 1000€ ja se Golf 24000€. Ajamme nyt kokeeksi tuon Meganen niin pitkälle, kuin se kulkee. Kilometrejä meille tulee vuodessa n. 70000km, joten veikkaan tämän vuoden aikana selviävän, että miten pitkälle pääsemme tuolla Meganella. Mitäänhän me emme menetetä tällä kokeilulla!

      Hieman päivitystä tuohon meidän Renuun: nyt on ajettu n. 25000km, vaihdettu uusi moniurahihna ja ilmastointi huollatettu. Kuljettajan puoleiseen sisälokasuojaan on uusittu muovinen luukku, kun meni pakkasella rikki, leikkasin kanisterin kyljestä kuviosahalla uuden. Öljyä lisätty, ehkä vaihdetaan vielä öljytkin. Kesärenkaat vaihdettiin alle mukana tulleista renkaista, joudumme ostamaan uudet kesärenkaat varmaan heinäkuussa.
      Mitään dramaattista ei ole ilmennyt, radio piti koodata huollon jälkeen uudelleen, netistä löytyi koodi ilmaiseksi. Puoli vuotta on vielä testiä jäljellä!

      syrjäseudunasukki/ehkäpaskamuttaenmenetämitään


  • Ei suinkaan, nyt on jo kaksi rellua pihassa. Toisessa on reilu 400 000 km mittarissa, että täytyy sen kestävä olla, kun on noin paljon ajettu. Suosittelen.

    • Jokaisen auton saa kulkemaan vaikka miljoona kilometriä, kyse on vain siitä, miten paljon siihen uusitaan osia matkan varrella.

      Sinänsä tuo ei siis kerro mitään.


    • JoopatiJoopa kirjoitti:

      Jokaisen auton saa kulkemaan vaikka miljoona kilometriä, kyse on vain siitä, miten paljon siihen uusitaan osia matkan varrella.

      Sinänsä tuo ei siis kerro mitään.

      No varmaan on uusittu, niveliä, koiranluita, jarrupaloja, ym kuluvia osia, mutta veikkaan että moottoria ei ole. Rellujen bensakoneet on kaikkein kestävimpiä mitä markkinoilla on.


  • erittäin huono auto paskempaa saa hakea. Jos ei ole varaa ostaa oikeaa kunnonautoa niin silloin on parempi ajaa polkupyörällä tai taksilla. Joo on ollu rellu ja voisimpa sanoa että on melkeen rasismia sanoa renaultia autoksi se olisi rasismia auto sanaa kohtaan. Sähkövikoja ja yskivää käyntiä kukaan ei saa kuntoon rahat vaan menee ja v käyrä lähtee kovaan nousuun.

    • On autoja ja sitten on renu, jota ei pitäisi sotkea itse autoihin. Iso V-merkki-logo keskellä kuten oikeallakin Hoolla takaa laadun, joka on sieltä syvältä, mihin ei päivä paista, eikä kuu kumota.
      Loppuelämä osittain pilalla, kun on tietämättään hairahtunut joskus renuun, ei ole elämässä peruutusvaihdetta ja itseänsä saa syyttää tyhmästä päästä, joka saatu syntymä lahjana, ei oma valinta.


    • Onpa se Toyota helvetin huono auto, kerta niiden omistajien täytyy tulla Reanault -palstalle kerta tosiensa jälkeen purkamaan turhautumiaan....


  • Meganehan on helmi, suomeksi.
    Maksoin tonnin neljä vuotta sitten -02 1,4l Meganesta: ehkä paras hinta/laatusuhde ikinä. Pelleiltään käsittämättömän siisti, lähtee kaikilla pakkasilla vaikkei ole ikinä tolpassa, ja liikahtaa!
    Ei vie nesteitä, alustassa yks ainoa kostea kohta, piti ihan inssiltä kysäistä mitä se lienee. Kuulemma vaihteistoöljyä, ei vakavaa. Niin siis katsastus oli just: 270tkm ajettu kerralla leimaan. Henk.koht. pidän erityisesti vielä siitä, että Megane I on kaunis auto.

    Edeltäjä oli vähän vanhempi ja vähemmän ajettu Scenic. Oli kyllä tavattoman kätevä kaikenlaisen kamppeen kuljetukseen, mutta se yksilö todella vaivainen ja vielä läpimätäkin. Ajonesto jämähti päälle kun lakkasi tunnistamasta avainta, siitä lahtien kotteroa piti käynnistellä pin-koodilla, sitten jumitti huutamaan ylikierroksilla. Noo, oma moka että mokoman otin vastaan kun joku puoli-ilmaiseksi tuputti. Sittenkään en nähnyt syytä tinkiä orastavasta merkkiuskollisuudesta.. Kokemusta kun on Toyotastakin (pisimpään) ja siinä nimittäin piisasi pientä laittoo ja paljon hitsaamista, jo silloin kun vuosia ja kilsoja oli puolet vähemmän kuin tässä nykyisessä Rellussa.

    • Ai ei vakavaa kun vaihteistoöljyä vuotaa? Kannattas varmaan välillä vähän lisäilläkin, ettei ala laatikko visertelemään ja vaihteet murisemaan, koska siinä vaiheessa se on myöhäst sit.


    • Vaihdeaskin/kytkinakselin stefat vaihtoon, niin ei menis laatikko hajalle. Kysele tarjouksia.


  • Kysyy sitten mistä automerkistä ja mallista tahansa niin aina löytyy niitäkin jotka eivät tykkää. Oman kokemukseni pohjalta voin suositella. Ei ne muut omistamani autot ole olleet sen kummoisempia esim. Volvo, audi, ford, skoda ym.

  • Vuonna 2009 myyntiin tulleen Megane III:n laatuun on panostettu huomattavasti enemmän kuin vanhempiin malleihin. Johtuu mm. siitä, että silloinen Renaultin johtaja lupasi julkisesti nostaa Renaultien laatua. Itsellä kokemusta Megane I:stä, Megane II:sta ja nyt jo kuusi vuotta vuoden 2010 Megane III:sta. Megane III ei ole juuri muuta tarvinnut kuin ajoa ja ei ole jättänyt koskaan tielle. 1.4 TCE moottori (jakoketjulla) on hyvä kone, mutta kuluttaa enemmän kuin VW: vastaava moottori. Renaultien ruostesuojaushan on jo vuosia ollut markkinoiden parasta. Mm. saksalainen Autobild siteerasi viime talvena ruotsalaista ruostesuojaus -tutkimusta, jonka perusteella vain kolmea automerkkiä sai puhtaat paperit. Ne olivat Renault ja pari premium -merkkiä. Seuraava auto Meganen tilalle tulee olemaan luultavasti Renault Megane IV tai Kadjar. Kadjarhan pärjäsi hyvin vasta Saksan ADAC vikatilastoissa, kun tutkittiin mitkä autot jättivät tielle. Kadjar oli pienen keskiluokan 15 vähävikaisimman joukossa. Perheemme toinen merkki on saksalainen ja merkkinsä luotettavin malli joissakin vikatilastoissa. Meidän Megane III:lla ei ole ollut mitään hävettävää tälle saksalaiselle. Tämän vuoksi Renault tulee olemaan jatkossakin toisena merkkinä meidän perheessä.

  • Joko ne punaviini puliveivarit on keksiny miten autoon tehdään toimiva tyhjäkäynti ja auto missä ei ole sähkövikoja? No ei sitten varmasti ja vastaankitisijät ei oo remu relluja omistaneetkaan jos muuta väittää. Ei ne persereijät toimi eikä ikinä tule toimimaankaan paskoja koska ovat eivätkä osaa tehdä autoa joka toimii vesisateella iman sähköongelmia. Kyllä näin on fakta on faktaa ei koskaan enää...

    • Yrjö-poikako se taas täällä oksentaa?
      Mie parka, heti menee vatsa pelosta ruikulle, kun joku kertoo totta renuista.


    • Ja sinä sitten perustat juttusi jonnekin 80-luvun juttuihin ja ilman mitään oikeaa tieto ja kokemusta. Voi sinua.


  • Ostin kaksi vuotta sitten Megane farkun Bose-varustelutasolla bensakoneella ja nyt kun mittarissa on tuoreeltaan 50t km, en voi ainakaan moittia autoa, vaan päinvastoin olen varsin tyytyväinen ajoneuvon hinta-laatusuhteeseen.

    Okei, takuuna tehty etukallistuksen vakaajien nivelten tms. vaihto, mutta siihen se sitten onkin jäänyt ongelmien osalta - samaa havaittu ilmeisesti ainakin myös Saksassa paikallisen Megane-aiheisen foorumin keskustelun perusteella.

    Voihan olla, että ensi vuonna todennäköisesti julkaistava E-Tech pistokehybridiversio Meganesta (Clion, Capturin tapaan) saattaa herättää kiinnostusta ko. mallia kohtaan. Toki täyssähköisen Zoen uudistuminen mm. 52kwh akulla herättää kiinnostusta merkkiä ja ylipäätään täyssähköautoilua kohtaan.

  • Setä kertoo stoorin:
    Koskaan en ole ostasnut autoa jossa on hihna vaan aina olen pitäytynyt ketjukoneisissa. No, jättipä anoppini maallisen taipaleensa ja jälkeen jäi 70 tkm ajettu 03 -Megane. Alan jo lähestyä vuosia joilla halpa autoilu alkaa kiinnostaa eikä statuksellakaan ole merkitystä ja myös sen tiesimme että mummo oli huoltanut lullansa vastuullisesti eli tämähän olisi varma päätös joten otimme koslan perheeseen.
    Tarkistaakseni kerran huoltokirjan yritin avata hansikaslokeron. Ei onnistunut.
    "Tutulta" huoltomieheltä sain varman tiedon että hihnanvaihtoväli on 60.000 ja muut huollot oli kuulema tehty tutussa korjaamossa eli olkoot loota kiinni.
    Hihnahan oli just vaihdettu - tuttu auto.
    No sitten kävi niin että vasemman takaoven lukko hajosi. Eisemitn koska tässä käytössä väliaikaisvieraat saavat siirtää ahteriansa oikeasta ovesta.
    Sellainenkin tapahtui että kerran auton ovet kiinni lyötyä ne eivät enää auenneetkaan ja siinä sitä sitten vartoiltiin sellaista joka oli toisia avaimia käyttänyt.
    Tuli paikalle työpäivänsä päätyttyä.
    Sittemmin emme ole kaikkia ovia sulkeneet jos avaimet on luukulla.
    Päivänä muutamana olin itse ajoamassa ja kone lakkasi vetämästä: Vaimo kyselee että mitäs nyt ja minä siihen että pelkäänpä pahinta.
    Tien sivuun vaan, hinuria paikalle ja sitten on aikaa avata se hansikaslokerokin.
    Huijarikorjaamo olikin vaihtanut mummona jakohinan jo 35 tuhannessa joten meillä oli vähän ylimtakaa ajettuna.
    UUsi kone tilalle ja matka jatkuu.
    Paitsi että sitten hajosi oikea takaoven lukko.
    Tilattiin uusi purkamolta ja kun sitä asennettiin siinä oleva muovinen halpaosa hajosi sirpaleiksi. Samat halpaosat ne hajoilee siellä rellujen lukoissa.
    Viilailtiin itse nailonista se osa ja nyt pitäisi sitten vielä viilata se vasempaan oveen.
    Mihin siis omalla tyhmyydelllä kykenee?
    Pieniä välikohtauksia mukaan lukematta ajamaan Meganella 100 tkm, tosin on ratissa ollut muitakin.
    Hauska on havaita miten paljon neuvojia tien päällä piisaa kun vaihtaa sämpylän alle.
    Vaan hymyt hyytyy kun Vesijärvi jäätyy: Motarilla en ole uskaltanut ajaa niin kovaa kuin tuo 1,4 kulkee vaan kaikki on mielenosoittajat jääneet (pikkutunteina) taakse eli kokoisekseen aika vormula.

    • itsellä vähän samankaltaisia ovi ongelmia ollut meganessa silloin kun sen omistin. Lisäksi tyhjäkäynti ensin aaltoili sitten loppui kokonaan sitä ei saatu korjattua koskaan. Ratin kun käänsi ääriasentoon niin ajo oli semmoista nykivän oloista ja kuului vähän semmoinen klang klang ääni eli vetoakseli vai mikä olisi ollut menossa? Minä en tiijä miten jotkut jaksaa renaultia puolustaa ja kun kerron faktoja haukutaan jos miksi ja melkein suututaan. Oli siinä aikapaljon ongelmia ja liikaa häiriöitä jotka jäi arvailujen varaan mistä se voisi johtua ja jos niitä kaikkia olisi ruvennut aasta alkain käymään läpi olisi lompakko ohentunut hyvinkin nopeasti eli ei oikein järkeä korjata. Renaultissa on hyviäkin puolia esim riittävät sisätilat ajomukavuus ja kestää ruostetta vastaan varsin hyvin mutta nuista ominaisuuksista on vaikea nauttia kun on vähän sitä sun tätä sielä sun täällä siinä syy miksen merkistä pidä.


    • Asiallinen ja oikea kirjoitus edellinen, juuri tälläinen on renu, muutama hyvä ominaisuus on, kuten tämä ruoste asia, ei omakaan renuni ottanut ruostetta, mutta sitten niitä muita vikoja ja harmeja aivan uskomaton määrä. Ei enää koskaan renua, se on opittu, oppirahat maksettu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Asiallinen ja oikea kirjoitus edellinen, juuri tälläinen on renu, muutama hyvä ominaisuus on, kuten tämä ruoste asia, ei omakaan renuni ottanut ruostetta, mutta sitten niitä muita vikoja ja harmeja aivan uskomaton määrä. Ei enää koskaan renua, se on opittu, oppirahat maksettu.

      Uskomatonta on lähinnä tuo sinun typerä renu- ja Ranskavihasi, Yrjö-poika. Tojotasi(* taitaa olla tosi romu, kun aina vähän väliä joudut purkamaan pahaa oloasi tääällä Renault palstalla.

      (* tässä mikä tahansa ei ranskalainen auto


  • On!

    • Essom paarissakin on näemmä vihdoin ja viimein herätty ;-)


  • Koulutehtävä:

    Lisää puuttuvat sanat:
    __ __ __ __ __ __ __ päähän ja __ __ __ __ __ __ __ __ takaraivoon.

  • Laittakaapas linkkejä oikeista vioista ja ongelmista mitä nykyisissä renuissa on. Itse olen olen yrittänyt löytää oikeaa tietoa ongelmista selaamalla nettiä mutta ei oikein löydy mitään. Ainoa mitä löytyy on vanha Esson parin mantra sähkövioista, joita oli ehkä joskus 80-luvulla.
    Taitaa olla vaan välihousumiesten juttuja nämä viat.

    • Välihousumiehet tietää, mutta jos se renu olisi kestävä ja laadukas kulkuneuvo, niin varmasti niitä olisi käytössä ja paljon ronskeilla raatorappareilla, metsäperäläisillä ja muilla jotka asuvat siellä missä ei viinirypälepensaat rehota. Mutta kun se löysää on, eikä työkalutkaan sovi, niin on se silloin aivan selvää, että ei niitä huolita yleiskäyttöön, leikkikaluiksi ja pelleilyyn sopia ovat renut. Näitä renunraatoja kyllä voi korjata, jos on itsellä tilat ja työkalut sekä aikaa, tarmoa tälläistä värkkäystä harrastaa, mutta kalliiksi tulee, jos alkaa korjaamolla renua kulettamaan, eikä se korjaamalla tule kuntoon, aina ilmestyy uusia vikoja, niin että lopulta on kusessa niiden kanssa ja hermorauniolla vain viheltelee riemukaarittomien siltojen alla pulien seurassa. Mutta kyllähän se renu on hyvä, jos haluaa löysää ja epävarmaa matkantekoa, niin mikäpä se siinä, onhan se haastavaa taistella ja sitten se vasta mukavalta tuntuu kun on päässytkin kotia, vaikkakin jollain muulla konstilla kuin tällä täys paska renulla.


    • No tässäpä se taas nähtiin, mitään faktaa huonoudesta ei löydy. Pelkästään jonkun mielenterveyspotilaan sekavaa tajunnanvirtaa.


    • Mitä se nykyinen renu tarkoittaa? Pitäisi olla järkevälle ihmiselle selvää, että jos on esim. uusi laite esim. Renault, niin eihän sen kestävyydestä niin sanotussa pitkässäjuoksussa voi tietää, kun ei sitä ole tarpeeksi käytetty, se käyttäminen on arjen oloissa tavallaan testaamista, joka sitten vuosien päästä tuo ilmi laitteen laadun ynnä muun. Mutta kyllä nuo välihousumiehet voivat päällisinpuolin sanoa, muutamalla renkaan potkaisulla, että välttääkö Mannakorven takamaille. Maine ei ole hyvä Renaultilla ja siihen on ymmärrettävät syyt. Tajunnanvirta on heikko, jos ei ymmärrä että renu on täys Paska, kannattaa hakeutua hoitoon ja tutkituttaa yläpäänsä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Välihousumiehet tietää, mutta jos se renu olisi kestävä ja laadukas kulkuneuvo, niin varmasti niitä olisi käytössä ja paljon ronskeilla raatorappareilla, metsäperäläisillä ja muilla jotka asuvat siellä missä ei viinirypälepensaat rehota. Mutta kun se löysää on, eikä työkalutkaan sovi, niin on se silloin aivan selvää, että ei niitä huolita yleiskäyttöön, leikkikaluiksi ja pelleilyyn sopia ovat renut. Näitä renunraatoja kyllä voi korjata, jos on itsellä tilat ja työkalut sekä aikaa, tarmoa tälläistä värkkäystä harrastaa, mutta kalliiksi tulee, jos alkaa korjaamolla renua kulettamaan, eikä se korjaamalla tule kuntoon, aina ilmestyy uusia vikoja, niin että lopulta on kusessa niiden kanssa ja hermorauniolla vain viheltelee riemukaarittomien siltojen alla pulien seurassa. Mutta kyllähän se renu on hyvä, jos haluaa löysää ja epävarmaa matkantekoa, niin mikäpä se siinä, onhan se haastavaa taistella ja sitten se vasta mukavalta tuntuu kun on päässytkin kotia, vaikkakin jollain muulla konstilla kuin tällä täys paska renulla.

      Yrjö-poika se taas oksentelee.


    • Yrjö-pojan vaivaan lienee vain yksi tehokas lääke: tulehtuneen osan poisto ranskalaislääkäri Joseph-Ignace Guillotinin suosittamalla menetelmällä.


    • Älä ole yhtään huolissasi järkevien ihmisten ajatuksista, meille on päivänselvää että nuo horinasi ovat vain mielipuolen jankutuksia. Eipä kukaan järkevä ihminen edes viitsi tuota hullun tajunnanvirtaa paria riviä enempää lukea.


    • Päivänselvää on, että aivot surkastuu kun jatkuvalla syötöllä litkii viiniä ja renuaa. Lopputuloksena sutta ja sekundaa. Made in sekasotku France.
      (huom! ei kolmatta varsinaista riviä).


    • Sinä tosin olet tainnut surkastuttaa ja liottaa aivosi jollain väkevämmällä, Yrjö-poika.


    • Aivan niiku jotkin huume diilerit renufanaatikot levittävät mätöä elämäntapaansa ympäri maailmaa, joka jo näkynyt useissa muissa ennen hyvissä automerkeissä laadun kuttaantumisena, kuten Mersussa, Mitsussa muutamassa muussa merkissä, tähän on kuitenkin jo herätty mm. Japanissa. Ompa käyty oikeuttakin Renaultin kanssa, liittyen tähän toisten hyvien merkkien siivellä loisimisesta, suuret rahat mm. Mitsu menettänyt tämän vuoksi ja merkki kokenut arvonalennuksen renun vetäessä sitä alas. Julkisuudessa, uutisissa ei kaikkea kerrota, mutta pikkulinnut laulaa, kuten sanonta kuuluu. Salaista ja maton alle lakaistavaa tavaraa paljon nämä renu loossilaisten kieroudet.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Aivan niiku jotkin huume diilerit renufanaatikot levittävät mätöä elämäntapaansa ympäri maailmaa, joka jo näkynyt useissa muissa ennen hyvissä automerkeissä laadun kuttaantumisena, kuten Mersussa, Mitsussa muutamassa muussa merkissä, tähän on kuitenkin jo herätty mm. Japanissa. Ompa käyty oikeuttakin Renaultin kanssa, liittyen tähän toisten hyvien merkkien siivellä loisimisesta, suuret rahat mm. Mitsu menettänyt tämän vuoksi ja merkki kokenut arvonalennuksen renun vetäessä sitä alas. Julkisuudessa, uutisissa ei kaikkea kerrota, mutta pikkulinnut laulaa, kuten sanonta kuuluu. Salaista ja maton alle lakaistavaa tavaraa paljon nämä renu loossilaisten kieroudet.

      Yrjö-poika on sen verran pahasti surkastuttanut aivonsa ettei ymmärrä edes lopettaa oksenteluaan vaikka saa turpiinsa jatkuvasti.


    • Kaksi sanaa ainoastaan jaksoin edellisestä viestistä lukea, olenkohan saanut jokinlaisen renusivistysfanatiikko tartunnan? APUA!, mitä tohtoria suosittelette tällä kertaa? anteeksi ylimääräinen kolmas rivi.


    • Vastataanpa nyt kuitenkin myös kysymyskseen, niitä vikoja piti saada selville. Megane 1.5dCI 78kW, 2006, ollut minulla vähän yli kaksi vuotta, 218000 - 287000km . Tällä välillä on hajonnut
      - startti
      - akku
      - Ilmastoinnin kenno
      - etujousi
      - ilmastoinnin kompressorin kytkimen laakeri
      - airbagin valo syttyy välillä ja aina sen saa sammumaan kuskin penkin liittimien puhdistuksella
      - lämmityslaitteen puhallin alkoi vinkua, korjaantui rasvaamalla.
      - valojen korkeudensäädön potikka, korjaantui puhdistamalla.
      - takaluukun johtosarjasta on takalasinlämmittimen ja rekisterkilven valon piuhat poikki. Katsastus häämöttää joten ainakin se kilven valo pitää korjata.
      - edellinen omistaja on ohittanut sähköikkunoiden ohjausboxit.
      - radio ei kestä pakkasta.
      - 12 vuotta vanhat ajovalot hylättiin katsastuksessa
      - takalasinpyyhkimen varsi.
      - jotain muuta mitä en muista.
      ... ja normaalit huollot ja kuluvista osista takajarrut.

      Kaiken olen korjannut itse, ilmastointia varten piti käyttää täytössä ja merkkikorjaamon koodinlukijassa


    • Itselläni samankaltainen renuhistoria, vikoja kuin Vilkkilässä kissoja.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vastataanpa nyt kuitenkin myös kysymyskseen, niitä vikoja piti saada selville. Megane 1.5dCI 78kW, 2006, ollut minulla vähän yli kaksi vuotta, 218000 - 287000km . Tällä välillä on hajonnut
      - startti
      - akku
      - Ilmastoinnin kenno
      - etujousi
      - ilmastoinnin kompressorin kytkimen laakeri
      - airbagin valo syttyy välillä ja aina sen saa sammumaan kuskin penkin liittimien puhdistuksella
      - lämmityslaitteen puhallin alkoi vinkua, korjaantui rasvaamalla.
      - valojen korkeudensäädön potikka, korjaantui puhdistamalla.
      - takaluukun johtosarjasta on takalasinlämmittimen ja rekisterkilven valon piuhat poikki. Katsastus häämöttää joten ainakin se kilven valo pitää korjata.
      - edellinen omistaja on ohittanut sähköikkunoiden ohjausboxit.
      - radio ei kestä pakkasta.
      - 12 vuotta vanhat ajovalot hylättiin katsastuksessa
      - takalasinpyyhkimen varsi.
      - jotain muuta mitä en muista.
      ... ja normaalit huollot ja kuluvista osista takajarrut.

      Kaiken olen korjannut itse, ilmastointia varten piti käyttää täytössä ja merkkikorjaamon koodinlukijassa

      Ostettu käytettynä ännälletä omistajalta?

      Varmaan samanlaisen vikalistan löytää jostain muunkin merkin yksilöstä, mutta kun merkki ei ole ranskalainen, niin Essom paarin miähellä ei ole pakottavaa tarvetta luetella joka vikaa netissä.


    • Ei kyllä löydy, renut ovat kuuluisia vikalistoistaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaksi sanaa ainoastaan jaksoin edellisestä viestistä lukea, olenkohan saanut jokinlaisen renusivistysfanatiikko tartunnan? APUA!, mitä tohtoria suosittelette tällä kertaa? anteeksi ylimääräinen kolmas rivi.

      Kappas vain, kun tarpeeksi ärsyttää niin Yrjö-pojalta saa lähes järkevän vastauksen.
      Kannattanee siis jatkaa hyvää harrastusta.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei kyllä löydy, renut ovat kuuluisia vikalistoistaan.

      Essom paarim miäs vahvisti että muistakin autoista löytyisi pitkiä vikalistoja, jos vain Essom paarim miähellä olisi into niitä kerätä.
      Mutta kun kyse ei ole ranskattaresta, niin ollaan hiljaa kuin kusi sukassa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ostettu käytettynä ännälletä omistajalta?

      Varmaan samanlaisen vikalistan löytää jostain muunkin merkin yksilöstä, mutta kun merkki ei ole ranskalainen, niin Essom paarin miähellä ei ole pakottavaa tarvetta luetella joka vikaa netissä.

      On tietysti, hinta tingittynä asialliseksi mm. yllämainitusta syystä ja tietoisena siitä mihin soppaan on lusikkansa työntämässä. Ei ollut ensimmäinen eikä tule olemaan viimeinen Relluni. Ei tuo vikalista ole minun mielestäni mikään mahdoton, onhan siinä ehkä vähän normaalia enemmän tekemistä, mutta samanlainen saldo onnistuisi kyllä muunkin merkkisellä autolla.

      Minulla on tapana kirjoittaa näistä autoista ilman sen kummempia tunteita, ei minua häiritse viat jos ne saa korjattua kohtuuvaivalla ja halvoilla osilla. Esson baarin tiettyjen autojen tuomitseminen ei kiinnosta minua. Jos luet tarkemmin koko ketjun, huomasit varmaan, että siinä kysyttiin, mitä vikoja on ollut. Vastasin tähän kysymykseen omalla vikahistoriallani, joka ei minun mielestäni ole mikään kovin paha. Jos minulta kysytään jotain absoluuttisen selkeää kakkoskoppaisen Meganen tyyppivioista, vastaukseni on nuo sähköikkunoiden ohjausboxit. On sen verran yleinen ongelma, että kehtaa kutsua jo tyyppiviaksi.

      Jos tämä vastaus ei tyydytä, ostan seuraavaksi Alfa Romeon. Kelpaako sitten?


    • Anonyymi kirjoitti:

      On tietysti, hinta tingittynä asialliseksi mm. yllämainitusta syystä ja tietoisena siitä mihin soppaan on lusikkansa työntämässä. Ei ollut ensimmäinen eikä tule olemaan viimeinen Relluni. Ei tuo vikalista ole minun mielestäni mikään mahdoton, onhan siinä ehkä vähän normaalia enemmän tekemistä, mutta samanlainen saldo onnistuisi kyllä muunkin merkkisellä autolla.

      Minulla on tapana kirjoittaa näistä autoista ilman sen kummempia tunteita, ei minua häiritse viat jos ne saa korjattua kohtuuvaivalla ja halvoilla osilla. Esson baarin tiettyjen autojen tuomitseminen ei kiinnosta minua. Jos luet tarkemmin koko ketjun, huomasit varmaan, että siinä kysyttiin, mitä vikoja on ollut. Vastasin tähän kysymykseen omalla vikahistoriallani, joka ei minun mielestäni ole mikään kovin paha. Jos minulta kysytään jotain absoluuttisen selkeää kakkoskoppaisen Meganen tyyppivioista, vastaukseni on nuo sähköikkunoiden ohjausboxit. On sen verran yleinen ongelma, että kehtaa kutsua jo tyyppiviaksi.

      Jos tämä vastaus ei tyydytä, ostan seuraavaksi Alfa Romeon. Kelpaako sitten?

      Vastaus kelpaa, jotenkin avin tuosta alkuperäisestä tuli vain mieleen Kummelien auton osto sketsi.


  • Taas on Megane 2 katsastettu. Kehuttiin ruosteettomaksi ja päästöarvot erinomaiset. Helmoissa ei ole volkkari, ford tai mazda herpestä ja muutenkin auto pelaa 14 vuoden ikäiseksi tosi hyvin. Miten ihmeessä ne renaultilla osaa tehdä näin ruosteettomia autoja, kun muut samaikäiset autot mätänee käsiin?

    • Pelti vuorostaan erittäin pehmeätä, jos sormella painaa, niin klommo jää. Renu happanee yleensä laakereista ja sellaisista paikoista, joista oikeat autot eivät koskaan anna periksi. mm. itselläni renusta meni bensakorkki ja 19 muuta paikkaa useamman kerran rikki. On todella erikoinen taito näillä ranskalaisilla suunitella ja valmistaa niin uskomattoman huonoja tekeleitä, että jos ei olisi omakohtaista kokemusta niistä, niin ei varmasti uskoisi.


  • No missäs ne linkit viipyy?
    Näitä mielenterveyspotilaan vuodatuksilla ei paljon vioista todistella muuta kuin hänen päänsä sisäisestä.

  • Löysin paskimman muijan rellulla ,kulkineen lemppasin 2kk päästä mutta muijan jo viikon päästä.

    • Taisi muija lempata sinut, Yrjö-poika.


    • Löysää kuttaperkkaa, semmoista ei kannat raijata Franskasta Suomeen. Voihan niitä löysäkkeitä mennä sinne Franskaan katsomaan ken haluaa, miksi niitä ehdoin tahdoin pitää tänne harmiksi ottaa, ollaanhan me jo maksettu kaikki sotakorvauksetkin cccp.lle että pitääkö vielä kustantaa Fransmannien hienostunut ryyppääminenkin ostamalla heidän apinatehdaslaitosten tuotoksia, mielestäni ei missään nimessä, meillä on huippuhyvät japanilaiset vehkeet käytössä, niitä kannattaa huoltaa ja ostaa lisää, kun tarve vaatii, mutta ei enää näitä Franskan vempuloita, kystä kyllin ja yllin jo saatu, nyt riittää, kiitos ja näkemiin, kuulemiin, toivottavsti rajat saadaan kiini, jotta Franska kuona ei pääse valumaan ja pilaamaan mm. meidän kaunista maaseutua ja onhan se nuorisollekkin haitaksi, turmioksi romujen kanssa taistella, joutuvat näkemään sopimatonta tekniikkaa, ei hyvä kehitykselle, eikä kelpaa esikuvaksi.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Löysää kuttaperkkaa, semmoista ei kannat raijata Franskasta Suomeen. Voihan niitä löysäkkeitä mennä sinne Franskaan katsomaan ken haluaa, miksi niitä ehdoin tahdoin pitää tänne harmiksi ottaa, ollaanhan me jo maksettu kaikki sotakorvauksetkin cccp.lle että pitääkö vielä kustantaa Fransmannien hienostunut ryyppääminenkin ostamalla heidän apinatehdaslaitosten tuotoksia, mielestäni ei missään nimessä, meillä on huippuhyvät japanilaiset vehkeet käytössä, niitä kannattaa huoltaa ja ostaa lisää, kun tarve vaatii, mutta ei enää näitä Franskan vempuloita, kystä kyllin ja yllin jo saatu, nyt riittää, kiitos ja näkemiin, kuulemiin, toivottavsti rajat saadaan kiini, jotta Franska kuona ei pääse valumaan ja pilaamaan mm. meidän kaunista maaseutua ja onhan se nuorisollekkin haitaksi, turmioksi romujen kanssa taistella, joutuvat näkemään sopimatonta tekniikkaa, ei hyvä kehitykselle, eikä kelpaa esikuvaksi.

      Yrjö-poika se vaan jaksaa suoltaa oksennustaan...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yrjö-poika se vaan jaksaa suoltaa oksennustaan...

      Juu ei veikkoset rajojen yli tuomoista roskaa, entisistäkin pitäisi päästä eroon.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Juu ei veikkoset rajojen yli tuomoista roskaa, entisistäkin pitäisi päästä eroon.

      Yrjö-poika oksentaa ja Jaska -poika peesaa...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Yrjö-poika oksentaa ja Jaska -poika peesaa...

      Se on vähä niiku sammakon kutua kulettaisi rikkinäisellä muovipussilla kun renulla matkaa, ei tiedä blumpsahtaako vai lötkyykö muute vaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Se on vähä niiku sammakon kutua kulettaisi rikkinäisellä muovipussilla kun renulla matkaa, ei tiedä blumpsahtaako vai lötkyykö muute vaan.

      Lisää oksennusta Yrjö-pojalta tai pikemminkin hapanta mahanestettä.


Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.