Lääkärit lääkefirmojen näpeissä
A-studio tänään
8
766
Vastaukset
- minkä suuntainen
ohjelma oli?
- =)=)=)=)
Lauri Vuorenkoski, Stakes (http://www.kolumbus.fi/vuorenkoski/ )
Oli haastaleltavana, joten ne jotka tuntevat tai tietävät ko. henkilön tietävät myös mitä mieltä hän on näistä lääkefirmojen tarjoamista koulutuksista yms. Lähemmin voi tarkastella tuolta sivustolta asiaa.
Keskusteltiin noista käypähoitosuosituksista. Ne ovat nousseet jo lähes raamatun asemaan, kerrottiin. Ja niitä suosituksia kirjoittavien kytköksiä lääkefirmoihin tarkasteltiin ja haastateltiin myös Eeva Ketolaa, joka on käypä hoito - päätoimittaja. Hän ei pitänyt kytköksiä pahana, päin vastoin katsoi ettei suosituksia voi kirjoittaa, jos ei kouluttaudu... ja koulutusta tarjoavat pääosin lääkefirmat.
Haastateltiin myös osteoporoosin lääkityksestä ja hoidosta lääkäri Teppo Järvinen, ordopedian sairaalalääkäri, / dosentti, Tampereen yliopisto. Hänestä kaatuminen suurempi riskitekijä, kaatumisesta ei käypä hoito suositusta ole. Piti noita osteoporoosin käypä hoito suosituksia tutkimattomina ja kalliina, 600 henkilöä pitäisi syödä lääkkeitä vuoden, jotta yksi osteoporoosi saataisiin estettyä. Maksaa hunajaa, ja kaatumisista ei suositusta ole.
Eniten lääkesidoksuuksia oli kansantauteja käsittelevässä ryhmässä, jossa niitä oli yli puolella! Ja todettiin, että siellä se suurin raha liikkuu!
Elikkäs kiteytettynä, lääkäreistä suurin osa on lääkefirmojen talutusnuorassa ja pahasti, tämän ohjelman mukaan näin maallikon ymmärryksen mukaan kyllä. - mutta.
=)=)=)=) kirjoitti:
Oli haastaleltavana, joten ne jotka tuntevat tai tietävät ko. henkilön tietävät myös mitä mieltä hän on näistä lääkefirmojen tarjoamista koulutuksista yms. Lähemmin voi tarkastella tuolta sivustolta asiaa.
Keskusteltiin noista käypähoitosuosituksista. Ne ovat nousseet jo lähes raamatun asemaan, kerrottiin. Ja niitä suosituksia kirjoittavien kytköksiä lääkefirmoihin tarkasteltiin ja haastateltiin myös Eeva Ketolaa, joka on käypä hoito - päätoimittaja. Hän ei pitänyt kytköksiä pahana, päin vastoin katsoi ettei suosituksia voi kirjoittaa, jos ei kouluttaudu... ja koulutusta tarjoavat pääosin lääkefirmat.
Haastateltiin myös osteoporoosin lääkityksestä ja hoidosta lääkäri Teppo Järvinen, ordopedian sairaalalääkäri, / dosentti, Tampereen yliopisto. Hänestä kaatuminen suurempi riskitekijä, kaatumisesta ei käypä hoito suositusta ole. Piti noita osteoporoosin käypä hoito suosituksia tutkimattomina ja kalliina, 600 henkilöä pitäisi syödä lääkkeitä vuoden, jotta yksi osteoporoosi saataisiin estettyä. Maksaa hunajaa, ja kaatumisista ei suositusta ole.
Eniten lääkesidoksuuksia oli kansantauteja käsittelevässä ryhmässä, jossa niitä oli yli puolella! Ja todettiin, että siellä se suurin raha liikkuu!
Elikkäs kiteytettynä, lääkäreistä suurin osa on lääkefirmojen talutusnuorassa ja pahasti, tämän ohjelman mukaan näin maallikon ymmärryksen mukaan kyllä.Katsoin nauhalta ja pysäyttelin ja totesin, ettei ne kytkökset yleensä olleet muuta kuin että ovat olleet luennoimassa jossain lääkefirman järjestämissä tilaisuuksissa. Siitä ei ollut mitään puhetta, että joillakin lääkäreillä voi olla osakeomistuksia lääkefirmoissa. Se on mielestäni pahempi juttu.
- homeahdistus1
mutta. kirjoitti:
Katsoin nauhalta ja pysäyttelin ja totesin, ettei ne kytkökset yleensä olleet muuta kuin että ovat olleet luennoimassa jossain lääkefirman järjestämissä tilaisuuksissa. Siitä ei ollut mitään puhetta, että joillakin lääkäreillä voi olla osakeomistuksia lääkefirmoissa. Se on mielestäni pahempi juttu.
lukee sen kirjoittajien sidonnaisuudet. Minustakin se osakeomistus tuntuu pahalta. Ainakin jos kirjoittaa näitä hoitosuosituksia ja liputtaa kovasti jonkun lääkkeen puolesta. Oman nimen alla sitten näkyy: ei sidonnaisuuksia, koska ei siellä mitkään lääketehtaan osakkeet näy.
- =)=)=)=)
mutta. kirjoitti:
Katsoin nauhalta ja pysäyttelin ja totesin, ettei ne kytkökset yleensä olleet muuta kuin että ovat olleet luennoimassa jossain lääkefirman järjestämissä tilaisuuksissa. Siitä ei ollut mitään puhetta, että joillakin lääkäreillä voi olla osakeomistuksia lääkefirmoissa. Se on mielestäni pahempi juttu.
että osakkeenomistaminen on jo ihan eri juttu! Tuo olisi vain pitänyt olla toimittjalla hallussa tuokin puoli asiaa. Ikävää ettei ollut, tai eikö sitä saanut mainita?
Itse en ole pitänyt näitä lääkefirmojen tarjoamia koulutuksia niin pahana, päin vastoin ajattelin, että kunnon lääkäri kouluttautuukin. No asioilla on aina kaksi, ellei jopa kolmekin puolta.
Ei minulle kyllä saman firman lääkkeitä ole lääkärit tyrkyttäneet, kyllä niitä on voinut tarvittaessa vaihtaa ja apteekihan huolehtii nyt noistakin asioista. Totta on sekin, että jonkun uuden lääkkeen markkinoille tuominen maksaa hunajaa. Kun lisenssi umpeutuu, niin markkinoilla on sitten noita ns. halpalääkkeitä. Hyvähän sekin on, mutta noita halpalääkkeitä tarjoavat eivät niitä alkuperäisiä lääkkeitä kyllä ikinä kehittelekään. Siis se neljäskin puoli...
..no itse olen tilanteessa jossa lääkkeitä 0. Ja oma lääkärinihän noita lääkkeitä ehdotteli lopetettavaksi. Nyt tuli viestiä häneltä..
**
"Hei
Omituista kyllä sinun tapasi ajaa lääkkeet alas on pelannut. Tosin ei ole varmaan ovatko oireet hiipimässä taas takaisin. Spirometria ilman lääkitystä tasan normaali ja erot lääkityksellä otettuun eivät ole emrkittäviä "tilastollisesti".
PS en ole laskuttanut sähköpostiviesteistä. "
Eli olen myös kertonut hänelle, että laskuttaisi näistä sähköposteista, mutta kertoo ettei ole sitä tehnyt. Siinähän sekin on sitä lääkärintyötä, kun se, että olisin varanut ajan hänelle kuullakseni tuon tutkimuksen tuloksen. Minulle tämä on paras tapa, sitten mietitään mitä tehdään ja käyn hänen vastaanotollaan kyllä. Mutta en juokse saman asian takia useita kertoja. Pyytämässä tutkimusta, kuulemassa tulosta ja miettimässä mitä tehdä. .. Vaan osa asioista sujuu näinkin, minusta ehdottoman loistavaa lääkärin tarjoamaa palvelua. Kyse on ehdottomasti siitä mikä minulle on parasta, koska maksajahan näille käynneille en ole minä vaan vakuutuspuoli.
Joten, varmasti on lääkäreitä jotka ovat ahneita ja huijaavat, valehtelevat jne. hehän ovat ihmisiä. Niinhän teemme me muutkin, kukin mahdollisuuksiemme mukaan.
Ystäväni vastusti yksityisautoilua ehdottomasti, ei löytynyt mitään syytä miksi henkilöllä olisi pitänyt olla lupa käyttää autoa, julkiset olivat sitä varten ja ihan sama jos niitä julkisia ei kulkenut, niin sekin oli asia jonka pystyi muuttamaan. ...kunnes ystäväni isä (lääkäri) lahjoitti pojalleen vanhan 69 Saabinsa... no vaimo on lääkäri ja meillä 3 lasta, työmatkat, hoitomatka, vaativa työ, opiskelut...
Näin se menee. Jos minulle joku lääkefirma tarjoaisi matkaa Havajille, niin uskotteko että sanoisin, että ei en lähde. Kyllä minä lähtisin ja viivana. Jos minulla olisi varaa ostaa lääkefirman osakkeita niitä ostaisin ja kehuisin varmasti kaikille teille, että tämän firman lääkkeet ovat niitä parhaimpia jne. jne. Pyhimyksiä ei ole.
Kysymys on lähinnä siitä, miten saa hyötyä mistäkin ja kenet saa laittaa maksajaksi. Missä menee laillisuuden ja hyvän maun raja. Valkoiset valkeet ja .... lienevät sallittua meille kaikille. En tyrkyttäisi mitään mitä tietäisin vaaralliseksi terveydellenne, tms. mutta hyvää kunnon lääkettä, jonka kehittämän firman osakkeita omistaisin, niitä kehuisin ihan surutta. Aina joku omistaa, joku on varakkaampi kuin toinen. Rikollinen toiminta on asia erikseen, sitä toimintaa estämään on sitten omat organisaationsa... eikös siinäkin organisaatiossa tosin jo löytynyt lisääkin syytettäviä.... - Stakes ???
=)=)=)=) kirjoitti:
Elikkäs kiteytettynä, lääkäreistä suurin osa on lääkefirmojen talutusnuorassa ja pahasti, tämän ohjelman mukaan näin maallikon ymmärryksen mukaan kyllä.Lauri Vuorenkoski, Stakes (http://www.kolumbus.fi/vuorenkoski/
voisipa olla mielenkiintoista varata audienssi ko. henkilöltä ja käydä juttelemassa kasvokkain. M - subjektiivista ja yksipuolista
=)=)=)=) kirjoitti:
että osakkeenomistaminen on jo ihan eri juttu! Tuo olisi vain pitänyt olla toimittjalla hallussa tuokin puoli asiaa. Ikävää ettei ollut, tai eikö sitä saanut mainita?
Itse en ole pitänyt näitä lääkefirmojen tarjoamia koulutuksia niin pahana, päin vastoin ajattelin, että kunnon lääkäri kouluttautuukin. No asioilla on aina kaksi, ellei jopa kolmekin puolta.
Ei minulle kyllä saman firman lääkkeitä ole lääkärit tyrkyttäneet, kyllä niitä on voinut tarvittaessa vaihtaa ja apteekihan huolehtii nyt noistakin asioista. Totta on sekin, että jonkun uuden lääkkeen markkinoille tuominen maksaa hunajaa. Kun lisenssi umpeutuu, niin markkinoilla on sitten noita ns. halpalääkkeitä. Hyvähän sekin on, mutta noita halpalääkkeitä tarjoavat eivät niitä alkuperäisiä lääkkeitä kyllä ikinä kehittelekään. Siis se neljäskin puoli...
..no itse olen tilanteessa jossa lääkkeitä 0. Ja oma lääkärinihän noita lääkkeitä ehdotteli lopetettavaksi. Nyt tuli viestiä häneltä..
**
"Hei
Omituista kyllä sinun tapasi ajaa lääkkeet alas on pelannut. Tosin ei ole varmaan ovatko oireet hiipimässä taas takaisin. Spirometria ilman lääkitystä tasan normaali ja erot lääkityksellä otettuun eivät ole emrkittäviä "tilastollisesti".
Eli olen myös kertonut hänelle, että laskuttaisi näistä sähköposteista, mutta kertoo ettei ole sitä tehnyt. Siinähän sekin on sitä lääkärintyötä, kun se, että olisin varanut ajan hänelle kuullakseni tuon tutkimuksen tuloksen. Minulle tämä on paras tapa, sitten mietitään mitä tehdään ja käyn hänen vastaanotollaan kyllä. Mutta en juokse saman asian takia useita kertoja. Pyytämässä tutkimusta, kuulemassa tulosta ja miettimässä mitä tehdä. .. Vaan osa asioista sujuu näinkin, minusta ehdottoman loistavaa lääkärin tarjoamaa palvelua. Kyse on ehdottomasti siitä mikä minulle on parasta, koska maksajahan näille käynneille en ole minä vaan vakuutuspuoli.
Joten, varmasti on lääkäreitä jotka ovat ahneita ja huijaavat, valehtelevat jne. hehän ovat ihmisiä. Niinhän teemme me muutkin, kukin mahdollisuuksiemme mukaan.
Ystäväni vastusti yksityisautoilua ehdottomasti, ei löytynyt mitään syytä miksi henkilöllä olisi pitänyt olla lupa käyttää autoa, julkiset olivat sitä varten ja ihan sama jos niitä julkisia ei kulkenut, niin sekin oli asia jonka pystyi muuttamaan. ...kunnes ystäväni isä (lääkäri) lahjoitti pojalleen vanhan 69 Saabinsa... no vaimo on lääkäri ja meillä 3 lasta, työmatkat, hoitomatka, vaativa työ, opiskelut...
Näin se menee. Jos minulle joku lääkefirma tarjoaisi matkaa Havajille, niin uskotteko että sanoisin, että ei en lähde. Kyllä minä lähtisin ja viivana. Jos minulla olisi varaa ostaa lääkefirman osakkeita niitä ostaisin ja kehuisin varmasti kaikille teille, että tämän firman lääkkeet ovat niitä parhaimpia jne. jne. Pyhimyksiä ei ole.
Kysymys on lähinnä siitä, miten saa hyötyä mistäkin ja kenet saa laittaa maksajaksi. Missä menee laillisuuden ja hyvän maun raja. Valkoiset valkeet ja .... lienevät sallittua meille kaikille. En tyrkyttäisi mitään mitä tietäisin vaaralliseksi terveydellenne, tms. mutta hyvää kunnon lääkettä, jonka kehittämän firman osakkeita omistaisin, niitä kehuisin ihan surutta. Aina joku omistaa, joku on varakkaampi kuin toinen. Rikollinen toiminta on asia erikseen, sitä toimintaa estämään on sitten omat organisaationsa... eikös siinäkin organisaatiossa tosin jo löytynyt lisääkin syytettäviä....jonka tarkoitus on perehdyttää lääkärit ko lääkefirman tuotteisiin ja niiden vaikutuksiin. En sitä koulutuksena pidä sillä kovin monipuolista tai laaja-alaista se ei ole.
- onkin se
=)=)=)=) kirjoitti:
**
"Hei
Kysymys on lähinnä siitä, miten saa hyötyä mistäkin ja kenet saa laittaa maksajaksi. Missä menee laillisuuden ja hyvän maun raja. Valkoiset valkeet ja .... lienevät sallittua meille kaikille. En tyrkyttäisi mitään mitä tietäisin vaaralliseksi terveydellenne, tms. mutta hyvää kunnon lääkettä, jonka kehittämän firman osakkeita omistaisin, niitä kehuisin ihan surutta. Aina joku omistaa, joku on varakkaampi kuin toinen. Rikollinen toiminta on asia erikseen, sitä toimintaa estämään on sitten omat organisaationsa... eikös siinäkin organisaatiossa tosin jo löytynyt lisääkin syytettäviä....tuttua tutumpi - Viidakonlaki, joka parhaiten jyllää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1064865Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744231539- 1891114
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101098Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk151014Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861010tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11968Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47931- 64921
- 64886