Apua Hohun

HENSUun

Oon ihan kusessa Hensuni kanssa.
Pallukat on niin levällään, että voisin verrata näitä palloja kiinan kielen käännökseen joka mun pitäs tehä.
Miten selviän tästä pallohelvetistä. Voisiko joku avata edes vähän!

Tässä muutama pallukka:

•Yleisimpien sosiaalisten ongelmien ja kansanterveydellisten riskien ehkäisy on luonteva osa toimintaa

•Tuntee tartuntatautien torjuntatyön säädökset sekä soveltaa yleisimpien tartuntatautien torjuntatapoja

•Ymmärtää infektioiden terveystaloudelliset vaikutukset

Kiitti tuhannesti joka viittii ees hiukan valasta mitä voisin noihin laittaa!

37

32308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Infektiot: esim. huonolla hygienialla tartutetaan potilaasta toiseen bakteereja ja viruksia (vaikkapa ripuli). Sairaslomat, kun on kansantaloudellisesti huono juttu, maksaa työnantajalle ja kuormittaa esim. kunnallista tk:ta.

Tartuntataudit:Esim. hoitojärjestys puhtaimmasta likaisempaan, vaikka yhdellä potilaalla silmätulehdus, eli hän hoidetaan viimeisenä..

Tässä noihin muutamaan..voin myöhemmin valaista vielä, jos apua kaipaat.Nyt on mentävä..

• TUHANNESTI

Kyllä nämä avasivat jo papljon...ihmettelen vaan miksi näiden on oltava niiin vaikeita.

• sakrke

Olisiko näistä jonkinlaista apua.

•   Yleisimpien sosiaalisten ongelmien ja kansanterveydellisten riskien ehkäisy on luonteva osa toimintaa

osoitan osaamiseni

Yleisempiä sosiaalisia ongelmia ovat syrjäytyminen, alkoholismi, huumeet, köyhyys sekä pitkäaikaistyöttömyys. Kansanterveydellisiä riskejä ovat tupakointi, runsas alkoholinkäyttö, liikunnan puute, ravinnossa; liika rasvan ja liika suolan käyttö sekä perintötekijät. Kannustus ja motivointi terveellisenpään ja sosiaalisempaan elämään ovat toimintani perusta. Terveellisten elämäntapojen edistäminen on kansanterveyden kohentamisen tärkein menetelmä. Keskustelen Kaisan kanssa. Tuon Eeron päiväsaliin muiden potilaiden seuraan. Luen Elsalle päivän lehtiä.Käyn Heidin kanssa kävelemässä.

•   Tuntee tartuntatautien torjuntatyön säädökset sekä soveltaa yleisimpien tartuntatautien torjunta-tapoja

osoitan osaamiseni

Tiedän yleisimmät tartuntatavat, kosketus, pisara ja ilma. Pesen ja desinfioin kädet aina töihin tullessa ja töistä lähtiessä. Näin toimiessani pyrin siihen, että en kanna töihin kotini mikrobikantaa ja päinvastoin. Desinfioin kädet ja laitan hanskat käteen joka kerta kun aloitan eri potilaan hoitamisen. Hanskat ovat potilaskohtaiset. MRSA-potilaita hoitaessa käytän aina suojavaatteita; essu ja hanskat. Suojavaatteet päällä en lähde eristyshuoneiden eteisestä muiden potilaiden luo tai edes käytävälle. MRSA-potilaiden hoidossa käytetään potilas kohortoinitia. Potilaita hoidetaan kahdessa huoneessa. Huoneilla on yhteinen eteinen ja yhteinen wc. En laita lattialle likaisia vaatteita, vaan laitan ne tuolille, jos en voi niitä heti käydä viemässä likapussiin. Vaipat laitan suoraan roskiin.

•   Ymmärtää infektioiden terveys-taloudelliset vaikutukset

osoitan osaamiseni

Infektioryhmät ovat suurin ryhmä, jotka kuormittavat terveyskeskuksia. Ymmärrän, että sairaalainfektiot pidentävät hoitoaikoja ja sen johdosta kustannukset nousee. Eristykset lisäävät myös kustannuksia. Eristäminen tuo myös potilaalle ylimääräisiä kärsimyksiä, kun joutuu olemaan muista potilaista erillään. Hyvällä käsihygienialla ja aseptisella toiminnalla pyrin vaikuttamaan infektioiden vähenemiseen.

• on apua

Kiitos sinullekin :)

• hensuja
        on apua kirjoitti:

Kiitos sinullekin :)

nuo =( Enempi tietoa pane siihen.

• hugi

Wow,
        Saako noista pallukkoista lisää? Mulla on hyvin vaikkea niitä tehdä, kun en ymmärrä pulet siitä...

• esimerkikisi, kiitos!

Niin minäkin tein KTO:n kanssa. Esimerkkejä kehiin vaan!!
        MONIA KUN HELPOTTAISI SUUNNATTOMASTI JO SE, kun saisivat edes yhden kunnollisen esimerkin, jota koulusta ei siis saa!
        Eli, esimerkin kokonaisesta ja hyväksytystä NÄYTTÖSUUNNITELMASTA.

Tänne vaan kaikkien eri alojen näyttösuunnitelmat esille/esimerkeiksi. (vaitioloa kunnioittaen, tietysti henkilökoht. tiedot poistettuina/korvattuina X:llä)

Helpottaisi kovasti kaikkien opiskelijoiden elämää, joilla se on edessä, ja säästäisi kaikkien aikaa turhalta miettimiseltä, jolloin ajan voisi käyttää hyödyllisesti johonkin muuhun...

• Pitää paikkansa!
        esimerkikisi, kiitos! kirjoitti:

Niin minäkin tein KTO:n kanssa. Esimerkkejä kehiin vaan!!
        MONIA KUN HELPOTTAISI SUUNNATTOMASTI JO SE, kun saisivat edes yhden kunnollisen esimerkin, jota koulusta ei siis saa!
        Eli, esimerkin kokonaisesta ja hyväksytystä NÄYTTÖSUUNNITELMASTA.

Tänne vaan kaikkien eri alojen näyttösuunnitelmat esille/esimerkeiksi. (vaitioloa kunnioittaen, tietysti henkilökoht. tiedot poistettuina/korvattuina X:llä)

Helpottaisi kovasti kaikkien opiskelijoiden elämää, joilla se on edessä, ja säästäisi kaikkien aikaa turhalta miettimiseltä, jolloin ajan voisi käyttää hyödyllisesti johonkin muuhun...

Tämä aivan totta! olen itsekkin kusessa näiden helvatin palluroiden kanssa.. olisi apua jos jollain olisi todella hyviä hensuja antaa esimerkiksi.!

• joskus vielä
        Pitää paikkansa! kirjoitti:

Tämä aivan totta! olen itsekkin kusessa näiden helvatin palluroiden kanssa.. olisi apua jos jollain olisi todella hyviä hensuja antaa esimerkiksi.!

kyllä on vaikeeks tehty.. harjotteluhommat ja sitte vielä nää paperihommat.. ei oo ees ymmärrettävästi suurin osa laitettu. kiitos vaan näistä oli mullekin hyötyä.

• ..:..
        joskus vielä kirjoitti:

kyllä on vaikeeks tehty.. harjotteluhommat ja sitte vielä nää paperihommat.. ei oo ees ymmärrettävästi suurin osa laitettu. kiitos vaan näistä oli mullekin hyötyä.

Kyllä täältä löytyy ainakin KTO:N suunnitelma osviitaksi.

• hanni49
        ..:.. kirjoitti:

Kyllä täältä löytyy ainakin KTO:N suunnitelma osviitaksi.

Moikka! Voisiko joku valaista miten ja mistä löytyy kton suunnitelma!? Kiitti etukäteen

• MAR
        hanni49 kirjoitti:

Moikka! Voisiko joku valaista miten ja mistä löytyy kton suunnitelma!? Kiitti etukäteen

Hei! Pakerran itse juuri HoHu:n arviointikriteereiden parissa jo toista päivää. Keskustelu ensi viikolla. Voin laittaa sinulle oman KTO:n suunnitelmani, tiedän miten veemäistä näitten tekmeminen on. Olin KTO:n työssäoppimisessa viime syksynä. Läpi meni hienosti. Laita sp:osoitteesi laitan liitteenä, on vapaasti hyödynnettävissä. Tsemppiä. t mari lh opisk aiku Tre

• mmm
        MAR kirjoitti:

Hei! Pakerran itse juuri HoHu:n arviointikriteereiden parissa jo toista päivää. Keskustelu ensi viikolla. Voin laittaa sinulle oman KTO:n suunnitelmani, tiedän miten veemäistä näitten tekmeminen on. Olin KTO:n työssäoppimisessa viime syksynä. Läpi meni hienosti. Laita sp:osoitteesi laitan liitteenä, on vapaasti hyödynnettävissä. Tsemppiä. t mari lh opisk aiku Tre

tahtoisin myös tietää kuinka niitä boi avata eli apuja minulle kans...

• memmi66
        mmm kirjoitti:

tahtoisin myös tietää kuinka niitä boi avata eli apuja minulle kans...

musta on käsittämätöntä että ette ole saaneet ohjausta suunnitelmien tekoon? kait se on opesta kiinni? meillä oli oman ohjaavan open kans palaveri ja hän kyllä hyvin avasi asioita meille! tosin meidän ryhmä on todella myös vaatinut tätä, koska koimme jo ekan suunnitelman(kto) vaikeaksi tehdä! eli suu auki koulussa ja vaatikaa ohjausta!!!

• Lähäriopiskelija
        MAR kirjoitti:

Onko oikeasti vielä noin ihania ihmisiä, että auttavat toisia? Aloitin lähäriopiskelut nyt syksyllä ja edellisestä opiskelusta on lähes 20 vuotta aikaa. Taidot ovat siis päässet pikkuisen ruostumaan ja ensimmäisen hensun tekeminen vaikuttaakin yllättävän hankalalta. Olisin äärettömän kiitollinen, jos saisin lukea KTO:n hensusi. Lupaan kunnioittaa työtäsi eli en todellakaan lähde copy-paste:aamaan vaan toivon, että ihan ilmielävän hensun näkeminen tuottaisi ahaa-elämyksen ja tajuaisin tyylin ja tekniikan, jolla kyseinen suunnitelma tehdään.

Terveisin [email protected]

• Paniikissa pallukka
        MAR kirjoitti:

Hei!
        Voisinko minäkin saada HoHu:n pallukkapapereihin apua sinullta? Me emme ole käyneet ollenkaan läpi näitä asioita. Olemme aikuisopiskelijoita ja meille sanottiin vain, että kyllä te ne osaatte täyttää kun aiemmalla jaksolla samantyyliset "pallukkapaperit" olette täyttäneet. Vaadimme kyllä selvennystä niihin, mutta en tiedä vielä tällä hetkellä tulemmeko sitä saamaan ja nyt on to-jakso jo toiseksi viimeisellä viikolla menossa ja ensviikolla pitäisi olla paperit täytettynä, joten kiirettä tulee pitämään. En ymmärrä miksi ne asiat pitää niin vaikeaselkoisesti esittää. Ei tiedä oikein, että mitä niissä kysymyksissä haetaan. Kun olisi yksi esimerkki, että osaisi sitten arvioida miten minä nämä asiat teen tms.
        Mihin voisin laittaa e- mailini jos voit/haluat auttaa?

• YMMÄRTÄÄ MYÖS TEKEMI
        Paniikissa pallukka kirjoitti:

Hei!
        Voisinko minäkin saada HoHu:n pallukkapapereihin apua sinullta? Me emme ole käyneet ollenkaan läpi näitä asioita. Olemme aikuisopiskelijoita ja meille sanottiin vain, että kyllä te ne osaatte täyttää kun aiemmalla jaksolla samantyyliset "pallukkapaperit" olette täyttäneet. Vaadimme kyllä selvennystä niihin, mutta en tiedä vielä tällä hetkellä tulemmeko sitä saamaan ja nyt on to-jakso jo toiseksi viimeisellä viikolla menossa ja ensviikolla pitäisi olla paperit täytettynä, joten kiirettä tulee pitämään. En ymmärrä miksi ne asiat pitää niin vaikeaselkoisesti esittää. Ei tiedä oikein, että mitä niissä kysymyksissä haetaan. Kun olisi yksi esimerkki, että osaisi sitten arvioida miten minä nämä asiat teen tms.
        Mihin voisin laittaa e- mailini jos voit/haluat auttaa?

Voi pyhä.....JOS TE ETTE ITSE NIITÄ TEE, NIIN onkohan teillä VÄÄRÄ ALA. Jos noinki alta riman pitää yrittää, että saisitte valmiin näyttösuunnitelman.....niin miten te osaatte sen näytää..siis osaamisenne? Herraisä miten te hoidatte potilaanne. ONHAN TEILLÄ OHJAAJA JOKA NEUVOO KIRJALLISTEN TÖIDEN TEKEMISISSÄ. Ohjaajat ovat harhoittelupaikoissanne ja koulun opettajat.

• Lähäriopiskelija
        YMMÄRTÄÄ MYÖS TEKEMI kirjoitti:

Voi pyhä.....JOS TE ETTE ITSE NIITÄ TEE, NIIN onkohan teillä VÄÄRÄ ALA. Jos noinki alta riman pitää yrittää, että saisitte valmiin näyttösuunnitelman.....niin miten te osaatte sen näytää..siis osaamisenne? Herraisä miten te hoidatte potilaanne. ONHAN TEILLÄ OHJAAJA JOKA NEUVOO KIRJALLISTEN TÖIDEN TEKEMISISSÄ. Ohjaajat ovat harhoittelupaikoissanne ja koulun opettajat.

Kyllä tässä ihan itse on hensut tehty, ja kiitettävät arvosanat kahdesta näytöstä ja myös teoriaosuuksista saatu. Ei avun ja esimerkin pyytäminen tarkoita, että kopsaisi suoraan toisten töitä. Jotkut noista palluroista vain ovat niin virkamiesmäisellä kapulakielellä kirjoitettuja, että ei välttämättä edes tajua tekevänsä palluran tarkoittamaa toimintoa jokapäiväisessä työssään.

Jos tapanani olisi suhtautua muihin samanlaisella ylimielisyydellä kuin sinä, voisin hämmästellä, miten olet aikaansaanut hensusi tuon tasoisella oikeinkirjoitustaidottomuudella. Onneksi en ole niin ikävä ihminen.

P.S. Olen meilannut hensuni näytille kolmelle sitä pyytäneelle, enkä ole takaisin saanut ensimmäistäkään, joten nyt loppui minultakin solidaarisuus.

• Typee
        Lähäriopiskelija kirjoitti:

Kyllä tässä ihan itse on hensut tehty, ja kiitettävät arvosanat kahdesta näytöstä ja myös teoriaosuuksista saatu. Ei avun ja esimerkin pyytäminen tarkoita, että kopsaisi suoraan toisten töitä. Jotkut noista palluroista vain ovat niin virkamiesmäisellä kapulakielellä kirjoitettuja, että ei välttämättä edes tajua tekevänsä palluran tarkoittamaa toimintoa jokapäiväisessä työssään.

Jos tapanani olisi suhtautua muihin samanlaisella ylimielisyydellä kuin sinä, voisin hämmästellä, miten olet aikaansaanut hensusi tuon tasoisella oikeinkirjoitustaidottomuudella. Onneksi en ole niin ikävä ihminen.

P.S. Olen meilannut hensuni näytille kolmelle sitä pyytäneelle, enkä ole takaisin saanut ensimmäistäkään, joten nyt loppui minultakin solidaarisuus.

Kyllä on tuo opiskelu ammattikoulussakin melko raskasta. Voisin sanoa, että lukio oli lasten leikkiä lähihoitajakouluun verrattuna. Harjoittelujaksot olivat todella raskaita juurikin noiden näyttöjen vuoksi. 7,5 tuntia täyttä työntekoa päivittäin ja siihen päälle vielä kaiken maailman tehtävät, näyttösuunnitelmat yms. Kävin kun kävinkin koulun loppuun - vieläpä ihan hyvin arvosanoin.

Oman alan töitä en ole tehnyt päivääkään, motivaati oli ihan nollassa jo pidemmän aikaa, sinnillä kävin koulun loppuun. Eikä motivaatiota nostanut yhtään muutama paska harjoittelupaikka, tai se paska työilmapiiri tai kamala ohjaaja. En uskalla enää hakeutua töihin alalle, kun on jäänyt niin kauhukuvat harjoitteluajoista. On se kumma kun ammattikorkeakoulussa opiskelevilla harjoittelut on aivan erilaisia: ei numeraalista arviointia, ei näyttöjä, ei juurikaan ylimääräisiä tehtäviä (ainoastaan harjoitteluraportin tekeminen).

En tiedä saakokaan mua enää noihin töihin, oli se niin raskasta aikaa. Toki työntekijänä oleminen on varmasti eri asia, kun ei tarvitse miettiä tehtäviä ja kaikkea muuta siinä työn ohessa, mutta silti... Tsemppiä kaikille näyttöjen kanssa painiville!

• Hyvät hykkyrät
        YMMÄRTÄÄ MYÖS TEKEMI kirjoitti:

Ei kyse ole siitä etteikö sitä Hensua jokainen olisi itse tekemässä mutta rehellisesti sanoen oletko itse tehnyt omat opinnäyttösi saamatta keneltäkään apua. En ymmärrä nyjyajan ihmisiä kun kukaan ei saisi auttaa ketään. Jos itse et halua apua antaa niin et voi sitä kieltää muilta. Ilmankos nykyään ei saa apua edes työpaikalla. Työt jaetaan vahvojen oikeudella ja opiskelijat painavat hiki hatussa vaikeimpien töiden parissa. Apuaan ei kukaan tietenkään tarjoa kun täytyy ihan ITSE tehdä. Koulussa on pyydetty Hensu-helppiä, mutta ei saatu kun vedottiin että on jo tehty KTO-hensu. Töissä ei kukaan ehdi ohjaamaan saati avustamaan Hensun teossa koska kaikki aika menee työn teossa. Sitä on läihoitajaopiskelijan elämä. Eikä kaikista ohjaajista ole edes neuvomaan. Eli helppo on sanoa että tehkää itse tai pyytäkää apua ohjaajalta. Kiitos kuitenkin siitä että on ihmisiä jotka eivät itsekkäästi pidä tietoa ja taitoa omana tietonaan vaan jakavat sitä. Sitä on ammattitaito, yhteisöllisyys ja empaattisuus.

• Bicon frice
        MAR kirjoitti:

Heips!
        Olen aikuisopiskelija ja painiskelen hohun pallukoiden kanssa.
        Ne on niin vaikea aukaista. Olisko sinulla laittaa minulle sinun suunnitelmasi tai jotain muuta valaisevaa noihin pallukoihin? Suunnitelma pitäisi olla valmis muutaman viikon päästä.

Kiitos.

• lukivaikeus

sosiaalisista ongelmista ja tuen tarpeesta ja kestävän kehityksen periaatteista ja käsiteet

• Jo opiskeltua asiaa

Varmasti olette juurikin noita asioita koulussa käsitelleet, jos olet ollut tunneilla läsnä... Valmistava opetushan on ihan sitä varten, että se valmistaa opiskelijaa näyttöön. Vilkaisepa siis kirjojasi ja/tai muistiinpanojasi, sieltä löytyy varmasti vastauksia.

• APUUVA!!!

HOHU:n syksyllä 2010 uudistuneen näyttösuunnitelman kanssa painiskelen... Ei aukea pallot vaikka kuinka lukee ja yrittää... Olisiko jollain ystävällisesti laittaa omaa HOHU:n näyttösuunnitelmaa esimerkiksi minulle vaikka sähköpostilla? olisin erittäin kiitollinen.
      Sähköposti: [email protected]

• Apua pyytäisin!

Täällä kans nyt yksi hoitsuksi lukeva, joka tartteisi apua. Jos jollakin on jonkunmoinen valmis tuollainen HOHU:n uudistuneen aikuispuolen näyttösuunnitelman pohja esimerkiksi minulle, niin kiitollisuudella ottaisin sen vastaan sähköpostiini. :)
      Tuntuu todella vaikealta saada noita pallukoita auki!

Sähköposti: [email protected]

• tuleva lähäri

• kilju81

Minulle voisi kanssa laittaa valmiin Hohun Uuden aikuispuolen suunnitelman niin saisi esimerkkejä, kiitoksia etukäteen.

tässä olisi sähköposti: [email protected]

• Hantsukas

Miten olis se oppitunneilla läsnäolo ja kuuntelu ?

• pallohukassa

Olen käynyt Kuntoutuksen perehdytyksen ja yleiset opinnot muutama vuosi sitten ja nyt pitäisi ruveta tekemään tuota suunnitelmaa, mutta tuo kapula kieli ei oikein aukea minulle. Jos joku voisi lähettää esimerkkiä kuntoutuksen suunnitelmasta millä tavoin noita voisi aukaista, ei kopiointia varten mutta ovaltamis tarkoituksessa, niin olen kiitollinen.

Olen tehnyt HOHUn suunnitelman ja voin sen laittaa jos joku sitä tarvitsee :)

osoitteeni on [email protected].

• simpe

Heippa! Olisin enemmän kuin onnellinen jos voisit laittaa mulle HOHUn suunnitelmasi, apua tässä meinaan tarvittaisiin pallukoiden aukaisemisessa! :)

[email protected]

• Hoituliini
        simpe kirjoitti:

Heippa! Olisin enemmän kuin onnellinen jos voisit laittaa mulle HOHUn suunnitelmasi, apua tässä meinaan tarvittaisiin pallukoiden aukaisemisessa! :)

[email protected]

Ei nyt millään pahalla mutta....... mitä sä olet tehnyt oppitunneilla. Nukkunut vai tekstaillut, vai lintsannut tunneilta ?

• apua suunnitelmaan

Moro! Mulle voi lähettää ton HOHUn suunnitelman, koska oon vähän ulapalla. Pitäsi saada apua noihin joihinkin kysymyksiin. KTO:n pääsin just läpi enkä nähny siihen vaivaa kun ei noi lastenhoitoommat oikeen kiinnostanu, mut nyt haluisin oikeesti panostaa noihin vanhuksiin mihin aion suuntautuakkin. KIITOS etukäteen!=)
        T. tuleva mies lähihoitaja
        sähköposti osote: [email protected]

• sini-

Täällä kans nyt yksi hoitsuksi lukeva, joka tartteisi apua. Jos jollakin on jonkunmoinen valmis kasvun tukemisen ja ohjauksen uudistuneen aikuispuolen näyttösuunnitelman pohja esimerkiksi minulle, niin kiitollisuudella ottaisin sen vastaan sähköpostiini. :)
      Tuntuu todella vaikealta saada noita pallukoita auki!

• Lukemalla alan kirjoja ahkerasti esim. hoitamalla hyvää oloa, hoito ja huolenpito, sairaanhoito ja huolenpito ym.ym. Näin oon ite saanu parhaiten auki ja suunnitelmat tehtyy!

• Hoitaja vm.2009

Voi teitä. Ymmärrän kyllä suunnattoman paniikkinne. Mutta yrittäkää ymmärtää tekin, jokainen valmistunut lähihoitaja on kokenut saman epätietoisuuden. Sen takia suunnitelmia tehdään ja otetaan selvää mitä mikäkin "pallukka" tarkoittaa, että oppisitte etsimään tietoa ja saisitte näin pohjaa tulevaisuuteen. Uskokaa huviksenne jälkeenpäin olette tyytyväisiä, jos olette itse saaneet kaiken aikaiseksi.
      Helppoa se ei tule olemaan. Tsemppiä kaikille opiskeluun ja pallukoiden ratkaisuun. Ps. Älkää please lähettäkö toisille suunnitelmianne, sitä voisi kutsua jo rikokseksi, varsinkin jos joku sieltä kopsaa itselleen.

• opiskelija

En voi kun ihmetellä, miten nuo pallukat on muka niin vaikeita? Eikö tarkoitus ole nimenomaan lukea ne moneen otteeseen läpi, katsoa vaikka kirjoista ja tutkia mitä ne tarkoittavat. Yrittää miettiä ja pähkäillä ja yhdistää ne sitten työpaikalla tapahtuviin toimiin. Minulle ainakin tuon suunnitelman teko oli suuri oppimistapahtuma ja "valaistuminen" :) En kyllä omaa suunnitelmaani antaisi kenellekkään näytille, toivon, että jokainen joutuisi miettimään niitä asioita ihan itse. Ainakin haluaisin, että minua hoitaisi( kun sen aika koittaa) joku pätevä hoitaja joka on jotain joutunut tekemäänkin valmistumisensa ja hoitajan pätevyyksiensä eteen.

• Opiskelijoit ohjaava

Miten on jos käykin sillä lailla, että olet itse opiskelujesi aikana kopioinut jokun tutkintosuunnitelman, ja sitten huomaat tulevaisuudessa, ohjatessasi lähihoitajaopiskelijaa, on ihan sama/vastaava teksti tutkintosuunnitelmassaan. ..
      Kannattaa itse perehtyä niihin "pallukoihin", eikä yrittää mennä "aita matalin" kohdasta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5974
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3001
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2183
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1740
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      12
      1506
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9