Säärissä

joka talvi

Taas alkoi kutista sääristä ja jalkateristä, raavin niin että veri virtaa.
Samaa ollut jo vuosia, tähän samaan aikaan, talvella, alkaa ja keväällä häipyy.

Ennen sain voiteita, eivät auttaneet, olisiko mitään mistä voisi johtua. Väsymys iski taas, muutaman vuoden tauon jälkeen, iltapäivällä se ISKEE, pakko nukkua vaikka pakko yrittää pysyä hereillä,
jokin on pielessä,

17

7417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säärissä kanssa

minulla alkasi kutinat vajaa kaksi viikkoa sitten illalla kun otin sukat jalasta pois, ollu nyt siitä asti kutinaa jatkuvasti, lääkärissä tein turhan reissun. olen lv rasvalla rasvannut joka ilta ja se on auttanut joksikin aikaa. oikeastaan pahin aika siinä kun menee nukkumaan niin alkaa kutista ja sitten raavitaan ja raavitaan. myös aina tähän aikaan vuodesta ja olen jo alkanut stressata et mitä hevettiä tää on?? on kortisoonia kokeiltu, daktariinia (epäilly hiivaa) ja nyt tuota lv rasvaa, mutta ei.
      mitään patteja tms ei näy, kutisee vain niin lujaa, varsinkin kun sukat ja housut ottaa pois jalasta. alan tulla hulluksi jo tuon kutinan kanssa kieltämättä :(
      väsymystä on reippaasti, aloitin juuri koulun, mies hoitaa kolmea lasta kotona, stressiä on myös, jos voisi nukkuisin varmaan 12 tuntia putkeen. koulussakin tulee nuokuttua. vitamiineja otan joka päivä, mutten enää keksi mistä johtuisi.........................

• Sinun juttusi

tuli mieleen yksi ainoa: Stressi. -- JOS voisi nukkua,,,,,,,,
        aivan sama täällä, JOS voisin nukkua, nukkuisin pari viikkoa yhteen menoon, mutta ei voi kun on lapsia....
        Vuosi sitten lopetin saunassa käynnin, siellä jalat kutisi kauheasti ja suihkussakin, nyt ei suihkussa käynti ole vaikuttanut.
        Täytyyköhän uskoa, kun ei vielä kuollut ole, ettei tauti ole tappavaa, ilkeää vaan kun täytyy raapia, illalla raapia täytyy eniten, ei öisin, ja päivälläkin toisinaan. Nyt alkaa hiljalleen vaikuttaa kutinan siirtyvän reisiin, jossa muinakin talvina vaiva ollut.

Sukat kun otan pois, silloin minunkin täytyy todella raapia, eli samanlaista on vaiva.
        Oletko huomannut pesuaineen aiheuttavan vaivan ? Sitä ajateltiin viime talvena, mutten usko syyn sieltä johtuvan.

• kohtalotoveri
        Sinun juttusi kirjoitti:

tuli mieleen yksi ainoa: Stressi. -- JOS voisi nukkua,,,,,,,,
        aivan sama täällä, JOS voisin nukkua, nukkuisin pari viikkoa yhteen menoon, mutta ei voi kun on lapsia....
        Vuosi sitten lopetin saunassa käynnin, siellä jalat kutisi kauheasti ja suihkussakin, nyt ei suihkussa käynti ole vaikuttanut.
        Täytyyköhän uskoa, kun ei vielä kuollut ole, ettei tauti ole tappavaa, ilkeää vaan kun täytyy raapia, illalla raapia täytyy eniten, ei öisin, ja päivälläkin toisinaan. Nyt alkaa hiljalleen vaikuttaa kutinan siirtyvän reisiin, jossa muinakin talvina vaiva ollut.

Sukat kun otan pois, silloin minunkin täytyy todella raapia, eli samanlaista on vaiva.
        Oletko huomannut pesuaineen aiheuttavan vaivan ? Sitä ajateltiin viime talvena, mutten usko syyn sieltä johtuvan.

vähän paremmalla lääkärillä, totesi että ois vain kuivuutta ja siksi kutisee iltaisin enempi, kun koulusta kotona, lapset nukkumassa ja ns. rauhoittuu kotielämä että ajatukset siirtyy kutinaan. mietiin pesuaineita, käytin pari viikkoa sellaista puma-merkkistä suihkugeeliä, lopetin sen ja helpotti hetkeksi. eilen taas sain jo haavoja raapimisesta, mietiin sitten jo mahdollista kosteusvauriota talossa, mutta lääkäri pyysi unohtamaan sen koska enempi hengitysteiden juttuja tms.
        en myöskään usko et pesuaineet aiheuttas, samoja käyttänyt monta vuotta jo.

minulla kutinaa jo reisissä ja pakaroissakin, ilmeni eilen kun kävin suihkussa, vaikka siellä oli paha olla, pakkohan oli ittensä pestä viileällä vedellä, jos lämmintä niin kyllä kutisee.

nyt laitoin ensin lv-rasvaa, annoin kuivua, sitten daktariinia ohuesti, helpottaa ettei nyt juuri tarvi raapia, tuosta vähän apua edes.

onko sinulla kutissut varpaiden päältä? minulla alkasi sekin eilen...

• ennen , ei nyt
        kohtalotoveri kirjoitti:

vähän paremmalla lääkärillä, totesi että ois vain kuivuutta ja siksi kutisee iltaisin enempi, kun koulusta kotona, lapset nukkumassa ja ns. rauhoittuu kotielämä että ajatukset siirtyy kutinaan. mietiin pesuaineita, käytin pari viikkoa sellaista puma-merkkistä suihkugeeliä, lopetin sen ja helpotti hetkeksi. eilen taas sain jo haavoja raapimisesta, mietiin sitten jo mahdollista kosteusvauriota talossa, mutta lääkäri pyysi unohtamaan sen koska enempi hengitysteiden juttuja tms.
        en myöskään usko et pesuaineet aiheuttas, samoja käyttänyt monta vuotta jo.

minulla kutinaa jo reisissä ja pakaroissakin, ilmeni eilen kun kävin suihkussa, vaikka siellä oli paha olla, pakkohan oli ittensä pestä viileällä vedellä, jos lämmintä niin kyllä kutisee.

nyt laitoin ensin lv-rasvaa, annoin kuivua, sitten daktariinia ohuesti, helpottaa ettei nyt juuri tarvi raapia, tuosta vähän apua edes.

onko sinulla kutissut varpaiden päältä? minulla alkasi sekin eilen...

Viime talvena viimeksi varpaiden välistä, ei vielä tänä talvena,

tuntuu jotenkin siltä ettei lääkäritkään tiedä vaivan syytä,
        viime talvena sairaanhoitaja käski vaihtaa pesuaineita, rasvata ihan perusvoiteilla, ei ne auttanut, nyt en ole laittanut mitään, kunhan tarpeeksi raavin, saan vähän parempaa lääkettä,

reisiä korkeammalle minulla kutina ei ole noussut eikä p.puolellekaan.

Kosteusvaurioita epäilin edellisessä asunnossa, mittaukset tehtiin, ei niissä mitään todettu, vaikka vesivahinko olikin sattunut ,
        kyllä eilen illalla raavin pitkään.........

Sinulla on siis sama, lämmin vesi ei sovi.

Meitillä varmaan sama vaiva, tietäispä vaan mitä tää on ! Kuinka hyvällä lääkärillä kävit, ei tavalliset lääkärit tiedä todellista syytä vai kävitkö ihotautilääkärillä ? Minun pitää muutenkin käydä pian kilpparikokeissa, voisin kysyä samalla ihottumasta.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ihovaivoja, viime kesänä lääkitystäni lisättiin, ei kai se taas..... Onko Sinulla kilppari tutkittu.

Muistelen joskus erään lääkärin epäilleen punajäkälää, mutta mielestäni sitä tää ei ole.

• on tutkittu
        ennen , ei nyt kirjoitti:

viime talvena sairaanhoitaja käski vaihtaa pesuaineita, rasvata ihan perusvoiteilla, ei ne auttanut, nyt en ole laittanut mitään, kunhan tarpeeksi raavin, saan vähän parempaa lääkettä,

Kosteusvaurioita epäilin edellisessä asunnossa, mittaukset tehtiin, ei niissä mitään todettu, vaikka vesivahinko olikin sattunut ,

Meitillä varmaan sama vaiva, tietäispä vaan mitä tää on ! Kuinka hyvällä lääkärillä kävit, ei tavalliset lääkärit tiedä todellista syytä vai kävitkö ihotautilääkärillä ? Minun pitää muutenkin käydä pian kilpparikokeissa, voisin kysyä samalla ihottumasta.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa ihovaivoja, viime kesänä lääkitystäni lisättiin, ei kai se taas..... Onko Sinulla kilppari tutkittu.

Muistelen joskus erään lääkärin epäilleen punajäkälää, mutta mielestäni sitä tää ei ole.

ja todettu vähän normaalia aktiivisemmaksi, eli siinä kohtaa ei ainakaan ole mitään. kävin tavallisella lekurilla, joka kokenut hyvä lääkäri kuitenkin ja nyt aamulla verikokeissa, kaikki oli kunnossa.
        kantapäätä syyttänyt nyt tänään vain sen eilisen lv-rasvan ja daktariinin jälkeen, muttei enää sääriä tai reisiä.
        en kyllä minäkään usko tuohon punajäkälään, ei vastaa ns. oireitakaan.

et oo varmaan vielä kokeillut tuota minun "sekoitusta"? et auttaisko sulla, kun mulla auttaa hyvin...

• kokeillut,,,
        on tutkittu kirjoitti:

ja todettu vähän normaalia aktiivisemmaksi, eli siinä kohtaa ei ainakaan ole mitään. kävin tavallisella lekurilla, joka kokenut hyvä lääkäri kuitenkin ja nyt aamulla verikokeissa, kaikki oli kunnossa.
        kantapäätä syyttänyt nyt tänään vain sen eilisen lv-rasvan ja daktariinin jälkeen, muttei enää sääriä tai reisiä.
        en kyllä minäkään usko tuohon punajäkälään, ei vastaa ns. oireitakaan.

et oo varmaan vielä kokeillut tuota minun "sekoitusta"? et auttaisko sulla, kun mulla auttaa hyvin...

tuli katkos, mitä tuo lv-rasva on,

muistaakseni daktarin on samantapainen kuin sibicort ja locoid, löysin vanhoja rasvoja, heitän niitä pöksyjen sisään täs illan aikana, lisäksi on hydrocortisonia,
        ei ne ennen ole auttanut, mutta pitää kokeilla.

Entäs vitamiinit ? Sinä niitä muistaakseni söitkin, minä olen viikon syönyt (lapsen) multitabsia,
        voisiko vitamiinipuute aiheuttaa vaivan, ajattelin vain kun tämä iskee näin talvella.

• oleva
        kokeillut,,, kirjoitti:

tuli katkos, mitä tuo lv-rasva on,

muistaakseni daktarin on samantapainen kuin sibicort ja locoid, löysin vanhoja rasvoja, heitän niitä pöksyjen sisään täs illan aikana, lisäksi on hydrocortisonia,
        ei ne ennen ole auttanut, mutta pitää kokeilla.

Entäs vitamiinit ? Sinä niitä muistaakseni söitkin, minä olen viikon syönyt (lapsen) multitabsia,
        voisiko vitamiinipuute aiheuttaa vaivan, ajattelin vain kun tämä iskee näin talvella.

tavallinen rasva, mies sitä sattumalta minulle toi. itse syön multitabsin niitä pureskelutabletteja, mutta varmaan parempia ois aikuiselle tarkoitetut, nyt tosin jäänyt pari päivää väliin, c-vitamiinin puute aiheuttaa ainakin kynsien lohkeilua ja keripukkia. sattuu ravitsemuksen kirja tässä olemaan niin pystyn katsomaan aiheuttaako mikään esim. tätä kutinaa.

a-vitamiinissa: ihon kuivuminen, sarveistuminen ja halkeilu.
        c-vitamiini: väsymys, alikuntoisuus, infektioherkkyys, ienten tulehtuminen, ihonalaiset verenvuodot ja keripukki.
        b2 ja b6-vitamiineissa: iho-oireet ainakin löytyy.

maidossa ainakin löytyy nuo b-vitamiinit, c-vitamiinia saa perunasta, marjoista ja hedelmistä. a-vitamiinia voista, kerma, muna, maksa, vihreät, punaiset ja oranssi-keltaiset kasvikset. a-vitamiini varsinkin näkö ja iho-vitamiini.

• rasvat helpottivat
        oleva kirjoitti:

tavallinen rasva, mies sitä sattumalta minulle toi. itse syön multitabsin niitä pureskelutabletteja, mutta varmaan parempia ois aikuiselle tarkoitetut, nyt tosin jäänyt pari päivää väliin, c-vitamiinin puute aiheuttaa ainakin kynsien lohkeilua ja keripukkia. sattuu ravitsemuksen kirja tässä olemaan niin pystyn katsomaan aiheuttaako mikään esim. tätä kutinaa.

a-vitamiinissa: ihon kuivuminen, sarveistuminen ja halkeilu.
        c-vitamiini: väsymys, alikuntoisuus, infektioherkkyys, ienten tulehtuminen, ihonalaiset verenvuodot ja keripukki.
        b2 ja b6-vitamiineissa: iho-oireet ainakin löytyy.

maidossa ainakin löytyy nuo b-vitamiinit, c-vitamiinia saa perunasta, marjoista ja hedelmistä. a-vitamiinia voista, kerma, muna, maksa, vihreät, punaiset ja oranssi-keltaiset kasvikset. a-vitamiini varsinkin näkö ja iho-vitamiini.

Onko hyvä kirja, mikä se on.

Maitoa juon, muista syistä, mahdollisimman vähän. Rasvaa en saisi syödä, keijua syön (liian paljon), voita en ole syönyt kuin aivan lapsena, kermaa ei käytetä, munaa toisinaan, maksaa ei syödä, kasviksia syödään mahd paljon, vaikkei lapselle ne aina maistu,

A-vitamiini saattaa olla se josta ehkä minulle saattaa olla apua, kun tämä vaiva tulee talvisin, on syytä kyllä epäillä saavani vitamiinia liian vähän,
        Onko Sinulla vaiva nyt ensimmäistä kertaa (en muista alkua) ,
        tarkistelin asioita ja minulla ollut samaa jo 10 vuoden ajan ! Alussa lievempänä, nyt muutamana vuotena tosi pahana, mm saunassakäynnit piti lopettaa, siellä raavin niin että veri virtasi.

Nyt pahin paikka on reidet, koko ajan kutiaa, eli vaiva niinkuin siirtyi kokonaan reisiin, aika näyttää leviääkö ylemmäksi.
        Väsymys"kohtaus" iltapäivisin on myös oire jostakin, se kun iskee äkillisesti, on vaikea pysyä hereillä ja silti on pysyttävä.
        Pitää ostaa oikein kunnon vitamiinipommi maanantaina.

• se kirja
        rasvat helpottivat kirjoitti:

Onko hyvä kirja, mikä se on.

Maitoa juon, muista syistä, mahdollisimman vähän. Rasvaa en saisi syödä, keijua syön (liian paljon), voita en ole syönyt kuin aivan lapsena, kermaa ei käytetä, munaa toisinaan, maksaa ei syödä, kasviksia syödään mahd paljon, vaikkei lapselle ne aina maistu,

A-vitamiini saattaa olla se josta ehkä minulle saattaa olla apua, kun tämä vaiva tulee talvisin, on syytä kyllä epäillä saavani vitamiinia liian vähän,
        Onko Sinulla vaiva nyt ensimmäistä kertaa (en muista alkua) ,
        tarkistelin asioita ja minulla ollut samaa jo 10 vuoden ajan ! Alussa lievempänä, nyt muutamana vuotena tosi pahana, mm saunassakäynnit piti lopettaa, siellä raavin niin että veri virtasi.

Nyt pahin paikka on reidet, koko ajan kutiaa, eli vaiva niinkuin siirtyi kokonaan reisiin, aika näyttää leviääkö ylemmäksi.
        Väsymys"kohtaus" iltapäivisin on myös oire jostakin, se kun iskee äkillisesti, on vaikea pysyä hereillä ja silti on pysyttävä.
        Pitää ostaa oikein kunnon vitamiinipommi maanantaina.

on kouluun tullut hankittua, varmaan löytyy kirjastostakin nimellä ravitsemus.
        tavallisissa margariineissa pitäisi mm. keijussakin olla a-vitamiinia, siellä mitä sisältää lapussa pitäisi lukea se, ja yleensä on esim. 100g:ssa esim. 2gm tms ja sitten pieni tähti joka tarkoittaa esim. vastaa 100% tai 50% päivän saantisuosituksesta. niitäkin tullu hulluna kattottua että saa tarpeeksi vitamiineja muualtakin kuin tabuista.
        arvaappa mulla loppu kokonaan kutinat nyt, (katotaan kuinka nukkumaan mennessä)
        käytin pepanthen voidetta eilen.

on tämä minulla toistunut vuodesta 2000 jo silloin alkasi kun odotin esikoista.

vitamiinipaketeista kannatan multitabsin omaa pakettia tai sitten juuri sellaista jossa kaikki tarpeellinen mukana.

• televisiossa,,,
        se kirja kirjoitti:

on kouluun tullut hankittua, varmaan löytyy kirjastostakin nimellä ravitsemus.
        tavallisissa margariineissa pitäisi mm. keijussakin olla a-vitamiinia, siellä mitä sisältää lapussa pitäisi lukea se, ja yleensä on esim. 100g:ssa esim. 2gm tms ja sitten pieni tähti joka tarkoittaa esim. vastaa 100% tai 50% päivän saantisuosituksesta. niitäkin tullu hulluna kattottua että saa tarpeeksi vitamiineja muualtakin kuin tabuista.
        arvaappa mulla loppu kokonaan kutinat nyt, (katotaan kuinka nukkumaan mennessä)
        käytin pepanthen voidetta eilen.

on tämä minulla toistunut vuodesta 2000 jo silloin alkasi kun odotin esikoista.

vitamiinipaketeista kannatan multitabsin omaa pakettia tai sitten juuri sellaista jossa kaikki tarpeellinen mukana.

aamulla jutteli vitamiineista, esim A ja D vitamiinia ei pitäisi ottaa samassa pillerissä vaan erikseen,
        saadakseen D-vitamiinia päivän annoksen, pitäisi juoda maitoa 5-6 litraa, melkoinen määrä ! siitä jo huomaa miten paljon vitamiineja tarvitaan, en juo maitoa tuota määrää, ehkä puoli litraa päivässä, siksi pitää ottaa jostain muualta.

Minulla myös , melkein, häipyi kutina, laitoin vain kerran rasvaa, kuten edellä kerroin. Tuskin se rasva ainoastaan auttoi, en laittanut reisiin, eikä niitäkään ole tarvinnut raapia.
        Olisikohan tuo multitabs auttanut.
        Entistä enemmän nyt hankin tietoa vitamiineista ym.

• nyt lakkasi
        televisiossa,,, kirjoitti:

aamulla jutteli vitamiineista, esim A ja D vitamiinia ei pitäisi ottaa samassa pillerissä vaan erikseen,
        saadakseen D-vitamiinia päivän annoksen, pitäisi juoda maitoa 5-6 litraa, melkoinen määrä ! siitä jo huomaa miten paljon vitamiineja tarvitaan, en juo maitoa tuota määrää, ehkä puoli litraa päivässä, siksi pitää ottaa jostain muualta.

Minulla myös , melkein, häipyi kutina, laitoin vain kerran rasvaa, kuten edellä kerroin. Tuskin se rasva ainoastaan auttoi, en laittanut reisiin, eikä niitäkään ole tarvinnut raapia.
        Olisikohan tuo multitabs auttanut.
        Entistä enemmän nyt hankin tietoa vitamiineista ym.

kutinat tyystin, vitamiinikuuri multitabs päällä, maitoa juon ainakin 4-5 2dl lasillista. koska meille lapsen terkkari sanoi että rajoittaa maidon juonti viiteen lasilliseen, muuten c-vitamiini ainakaan ei kunnolla imeydy jne. et oisko se 5-6litraa liikaa, kun ihminen muutenkin tarvii nestettä päivässä ainakin 2litraa....et uskoisin sen olevan 5-6dl
        5-6 litraa on aikasen tai todella paljon, kun ei ihminen niin paljoa tarvi...

• maitomäärä
        nyt lakkasi kirjoitti:

kutinat tyystin, vitamiinikuuri multitabs päällä, maitoa juon ainakin 4-5 2dl lasillista. koska meille lapsen terkkari sanoi että rajoittaa maidon juonti viiteen lasilliseen, muuten c-vitamiini ainakaan ei kunnolla imeydy jne. et oisko se 5-6litraa liikaa, kun ihminen muutenkin tarvii nestettä päivässä ainakin 2litraa....et uskoisin sen olevan 5-6dl
        5-6 litraa on aikasen tai todella paljon, kun ei ihminen niin paljoa tarvi...

eli 5-6 litraa vaaditaan siihen että saa tarvittavan määrän vitamiinia, ja kun meistä ei monikaan tuota määrää juo,
        loput vitamiinit täytyy saada muista ruuista, ja kun ruuasta ei kaikkia saada,
        pitää syödä pillereitä.
        Kutinat, jostakin syystä, häipyi nyt. Olisikohan multitabs syynä !

• uskon nyt
        maitomäärä kirjoitti:

eli 5-6 litraa vaaditaan siihen että saa tarvittavan määrän vitamiinia, ja kun meistä ei monikaan tuota määrää juo,
        loput vitamiinit täytyy saada muista ruuista, ja kun ruuasta ei kaikkia saada,
        pitää syödä pillereitä.
        Kutinat, jostakin syystä, häipyi nyt. Olisikohan multitabs syynä !

minäkin, kun ei oo enää kutissut :)
        pidetään tästä lähtien paketti valmiina, onnea sullekin kun lakkasi :) :)

• lisää,,,
        uskon nyt kirjoitti:

minäkin, kun ei oo enää kutissut :)
        pidetään tästä lähtien paketti valmiina, onnea sullekin kun lakkasi :) :)

multitapsia kun lapselle tuli ihottumaa suupieliin, m.tapsit auttoi siihenkin. Mietin vain, mikähän vitamiini on se joka auttaa ihottuma-vaivoihimme. En olisi uskonut vitamiinien auttavankaan, lääkärit ei ole niitä koskaan kehoittanut syömään. Yleensä olen syönyt ns terveellisesti, ehkä en sitten tarpeeksi kuitenkaan sellaista josta saa tarvittavan määrän vitamiineja.

• on ainakin yksi
        lisää,,, kirjoitti:

multitapsia kun lapselle tuli ihottumaa suupieliin, m.tapsit auttoi siihenkin. Mietin vain, mikähän vitamiini on se joka auttaa ihottuma-vaivoihimme. En olisi uskonut vitamiinien auttavankaan, lääkärit ei ole niitä koskaan kehoittanut syömään. Yleensä olen syönyt ns terveellisesti, ehkä en sitten tarpeeksi kuitenkaan sellaista josta saa tarvittavan määrän vitamiineja.

mitä tarvitaan joka päivä. kyl niitä kannattaa varsinkin näin talvella syödä, kesällä ei paljoa tarvi, mutta talvella varsinkin. meilläkin syö kaikki näin talvella nyt vitamiineja. jos epäilee ettei ravinnosta saa tarpeeksi vitamiineja, kannattaa saanti turvata juuri vaikka multitabsilla.

• eteläruotsista
        ennen , ei nyt kirjoitti:

M ulla on samat oireet. kun illalla nukkumaan mennessä otan sukat jaloista silloin kutina alkaa . Varpaiten päältä jaloista polviin asti,ei koskaan polvien yläpuolelta . Lämmin vesi ,suihkussa,uimahallissa,myös saunan jälkeen kutisee ,mutta ei aina ,ihmettelen .(saunan iho kestää parhaiten) Kortisooni salvat vain lisäävät kutinaa,monia salvoja olen kokeillut apua ei ole löytynyt lääkäreiltä . Ihottumani on aina pahimmillaan talvella ,miksi en tiedä ?Tenutex autaa ,lievittää kutiinaa noin viikoksi.

• hiha2

mulla auttoi hirudoid forte, kerta piisas ja kas ei kutissut enää. kokeilla kannattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe