VAROKAA!!!!!

LUKEKAA!!

Itsekkin olin ostamassa Verkkopirkko.fi:n sivuilta chihuahuan pentua, joka oli tällä hetkellä Kamerunissa (keski-Afrikassa) ja omistaja joutuu luopumaan muka työkiireiden takia. Huijaus valkeni onneksi tarpeeksi ajoissa; luin täältä varoituksia ja etsin kaikilta mahdollisilta myyntipalstoilta samantyyppisiä ilmoituksia. Niitä on todella useita, ainoastaan hinta, omistajan nimi, e-mail tai puhelin numero oli muutettu! Kaikissa puhelinnumeroissa oli kuitenkin alussa 237 , joka on Kamerunin suuntanumero! Tämä henkilö käyttää mm. nimiä; Noela Magan ja Gwen

Tämä on englanninkielinen: http://www.poloniainfo.com/chihuahua-dog-scam.html

64

13917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haette jos
      • qwerty098

        ETTEKÖ te nyt hyvät rakkaat ihmiset tajua, että pentuja ei saa ostaa muualta, kuin tunnetuista kenneleistä!!! Ajattelitko kenties, että pentu lähetetään sinuule lentopostissa! Olkaa järkeviä...Suomalaisesta rekisteröidystä pennusta voi joutua maksamaan pitkän pennin, mutta tietääpä ainakin täsmälleen mitä saa!! Voin sanoa, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pentua! Se tulee loppupeleissä vain kalliimmaksi. Kauhistuttaa ajatella millaisia koiranomistajia olette, jos edes harkitsette pimeän pennun ostamista! Jos joku tarjous vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei varmasti sitä ole! Järki käteen ihmiset...


      • opelWv
        qwerty098 kirjoitti:

        ETTEKÖ te nyt hyvät rakkaat ihmiset tajua, että pentuja ei saa ostaa muualta, kuin tunnetuista kenneleistä!!! Ajattelitko kenties, että pentu lähetetään sinuule lentopostissa! Olkaa järkeviä...Suomalaisesta rekisteröidystä pennusta voi joutua maksamaan pitkän pennin, mutta tietääpä ainakin täsmälleen mitä saa!! Voin sanoa, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pentua! Se tulee loppupeleissä vain kalliimmaksi. Kauhistuttaa ajatella millaisia koiranomistajia olette, jos edes harkitsette pimeän pennun ostamista! Jos joku tarjous vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei varmasti sitä ole! Järki käteen ihmiset...

        Etkö sinä tosiaan ymmärrä, ettei asia noin ole. Koiria voi ostaa monesta muustakin paikasta kuin kennelistä ihan huoletta. Koskaan koiraa ostaessa ei tiedä täsmälleen mitä saa. Se on mahdotonta kun elävät eläimet ovat kyseessä.

        Siinä olet oikeassa, että järkeä on syytä käyttää. Sitä jos käyttäisit itse, niin huomaisit kirjoituksesi rajoittuneisuuden.


      • Kamca
        qwerty098 kirjoitti:

        ETTEKÖ te nyt hyvät rakkaat ihmiset tajua, että pentuja ei saa ostaa muualta, kuin tunnetuista kenneleistä!!! Ajattelitko kenties, että pentu lähetetään sinuule lentopostissa! Olkaa järkeviä...Suomalaisesta rekisteröidystä pennusta voi joutua maksamaan pitkän pennin, mutta tietääpä ainakin täsmälleen mitä saa!! Voin sanoa, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pentua! Se tulee loppupeleissä vain kalliimmaksi. Kauhistuttaa ajatella millaisia koiranomistajia olette, jos edes harkitsette pimeän pennun ostamista! Jos joku tarjous vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei varmasti sitä ole! Järki käteen ihmiset...

        Mielestäni ei ole reilua sanoa. Ostin pennun vanhan naisen lähellä Helsinkiä. Koirani ei ole rekisteröity, vaan hän on 100 puhdas rotu. En usko, että on oikein, että koira on 1000 - 1800 euroa. Kaikilla ei ole 1000-1800 euroa ylimääräistä kerralla. Ja siksi he kääntyvät muille sivuille. Muita pentuja, jotka eivät ole syntyneet Kennelit myös koiria, jotka pitäisi saada kodeissa.
        Vihaan näitä huijareita. Mutta ihmiset sinun täytyy lopettaa luottavainen ja olla varovainen!! En syntynyt Suomessa ja olen nähnyt, mitä maailma on. Meillä on se hyvä täällä, ja me luotamme naapureita. Mutta älä luota kehenkään netissä! Kysy heiltä, jos voit tulla käymään ja katsomaan pentu tai sanoa, että haluat maksaa rahat ja sitten ottaa koiran. Tutkivat nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite netissä.


      • terve koira Virosta
        qwerty098 kirjoitti:

        ETTEKÖ te nyt hyvät rakkaat ihmiset tajua, että pentuja ei saa ostaa muualta, kuin tunnetuista kenneleistä!!! Ajattelitko kenties, että pentu lähetetään sinuule lentopostissa! Olkaa järkeviä...Suomalaisesta rekisteröidystä pennusta voi joutua maksamaan pitkän pennin, mutta tietääpä ainakin täsmälleen mitä saa!! Voin sanoa, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pentua! Se tulee loppupeleissä vain kalliimmaksi. Kauhistuttaa ajatella millaisia koiranomistajia olette, jos edes harkitsette pimeän pennun ostamista! Jos joku tarjous vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei varmasti sitä ole! Järki käteen ihmiset...

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013081617376733_uu.shtml

        "Ystävä Katja pisti merkille, että myyjä halusi hoitaa myyntitilanteen nopeasti. Hän alkoi välittömästi kirjoittaa kauppakirjaa, vaikka alustavasti oli sovittu vain pennun luona vierailusta eikä ostopäätöstä oltu tehty.

        Nimen perusteella Katja oli pitänyt myyjää suomalaisena.

        - Sinne saavuttuamme huomasin, että hän puhuu jollain pienellä ulkomaan aksentilla, mutta kun hetken juttelimme ja kyselimme pennusta, vaikutti kaikki olevan ihan hyvin.

        Hellyyttävä koiranpentu lähti naisten mukaan ja nukkui rauhallisesti koko matkan kotiin. Koiran ostanut nainen oli ikionnellinen.

        Koiran mukana tulleista papereista selvisi sen todellinen alkuperä. Pentu olikin tullut Virosta."

        Tässä tarinassa mua ihmetyttää vain se seikka että...jos tämä ostaja kerran oli siellä paikanpäällä koiran papereista/passista huomannut että koira onkin Virosta sit kuitenkin, niin MIKSI hän sitten kuitenkin osti sen pennun??? Tätä ihmettelen häpeästään huolimatta.


    • ostaisi pennun

      jostain Afrikasta ilmoituksen perusteella?!????? Kyllä täytyy olla jo valmiiksi pahvia päässä... Sen ymmärrän jos eri maiden kennelit tekee keskenään kauppaa, mutta että joku ilmoitus jollain palstalla, just joo.

      • koirakuumeinen

        Ilmoitus oli samanlainen kuin kaikki muutkin, kuvineen päivineen, mutta pennun sijaintia kun rupesin kyselemään, niin siinä vaiheessa epäilykset heräsivät ja kieltäydyin pentua varaamasta! Oli siinä muutakin omituista, mutta eniten kiinnitin ilmoituksen laittajan hirveään kiireeseen varata pentu ja saada varausmaksu.. En osta mitään, jos en tuotetta pysty näkemään!


      • nimppe
        koirakuumeinen kirjoitti:

        Ilmoitus oli samanlainen kuin kaikki muutkin, kuvineen päivineen, mutta pennun sijaintia kun rupesin kyselemään, niin siinä vaiheessa epäilykset heräsivät ja kieltäydyin pentua varaamasta! Oli siinä muutakin omituista, mutta eniten kiinnitin ilmoituksen laittajan hirveään kiireeseen varata pentu ja saada varausmaksu.. En osta mitään, jos en tuotetta pysty näkemään!

        mullekkin tarjottiin edullista pentua, paperit oli, hinta 400e(se epäilytti jo)
        sitten se ämmä halus mun tietoja ja sano ensin olevansa "oulusta" mutta sitten tulikin ilmi, että hän asuu koiriensa kanssa virossa ja joutuu pennun lähettämään suomeen lentokoneella ja mun tiedot on jätetty lentoasemalle ja jos en hae sitä,niin se tuodaan oven taa :/ ja joudun korvaan jtn...
        tosi pelottavaa.. ja ihan vaa s-postia pistettiin ja kyl oli niin sekalaist textii,et ei kyl ihan suomalainen ollu :)


      • pennun omistaja
        nimppe kirjoitti:

        mullekkin tarjottiin edullista pentua, paperit oli, hinta 400e(se epäilytti jo)
        sitten se ämmä halus mun tietoja ja sano ensin olevansa "oulusta" mutta sitten tulikin ilmi, että hän asuu koiriensa kanssa virossa ja joutuu pennun lähettämään suomeen lentokoneella ja mun tiedot on jätetty lentoasemalle ja jos en hae sitä,niin se tuodaan oven taa :/ ja joudun korvaan jtn...
        tosi pelottavaa.. ja ihan vaa s-postia pistettiin ja kyl oli niin sekalaist textii,et ei kyl ihan suomalainen ollu :)

        Ensinnäkään 400€ sekarotuisesta koirasta ainakaan ei ole mun mielestä halpa! Itse ostin seropn hintaan 250€...ihana tyttö ja tosi fiksu vaikka on vasta 15 vko.
        Niistä Viron koirista ylkeensä pyydetään vaan 100-200€, että aikamoista vedätystä toi 400€ sanoisin...
        Eikä ne mitään lentokentälle tuo...jos sinne laittaa jotain etukäteis maksua niin voitte kyllä olla varmat että se koira jää kyllä saamatta.


      • omansa löytänyt :)

        Minäkin törmäsin näihin ilmoituksiin kun etsin pentua itselleni. Niistä ilmoituksista ei tiedä missä ne on. Minäkin otin yhteyttä muutamaan missä ilmoituksessa luki että pentu on Helsingissä. Niihin pystyi vaan laittamaan s.postia...niitä missä ei edes näy mitään nimeä että kelle sä sen meilin laitat. Sitten kun tuli vastaus niin kaikki ne oli justiin joutuneet muuttamaan kameruniin työnperässä ja koiralle ei ole aikaa ja plaaplaaplaa...koira lähetetään lentokoneella kunhan vain maksatte lento kulut...ja hahhah. Vastrasin jokaiselle etten tarvii teidän huijauksia ei tuu kauppoja. Tollasista tietää tosiaan vasta sitten mitä ne on kun saa sieltä vastauksen... Tai ainakin jokaisella pitäs soida hälytyskellot päässä heti kun lukee miitten meilin. Mutta ilmoituksesta ei tiedä mitään, koska ne on ihan suomenkielellä ja lukee että koira on Helsingissä.


    • rti

      minkä kautta koira oli tulossa? olitko yhteydessä ipataan? tässä itse just mietin uskallanko maksaa koiraa, vai menetänkö rahani smantie? mitä kautta rahat olisi pitäny siirtää (pankki vai rahansiirto)Minulle olisivat ipatan (eläinten kuljetus yhtiö) kautta lähettämässä! mitä teen???

      • eeppa

        olen samassa tilanteessa että minulle ollaan lähettämässä ipatan kautta pentua, ja sinne pitäisi maksaa ensin ku koira on edes itsellä.
        ja vähän arvaluttaa, näkeekö koiraa koskaan, vai onko sitä edes olemassa.
        ilmoitus koirasta oli myös verkkopirkon sivuilla.
        onko muilla kokemuksia,mitä pitäisi tehdä? vai onko se vaan huijausta
        koiran myyjä vaatii kokoajan tietoja että voi koiran lähettää..


      • Myö köyhät
        eeppa kirjoitti:

        olen samassa tilanteessa että minulle ollaan lähettämässä ipatan kautta pentua, ja sinne pitäisi maksaa ensin ku koira on edes itsellä.
        ja vähän arvaluttaa, näkeekö koiraa koskaan, vai onko sitä edes olemassa.
        ilmoitus koirasta oli myös verkkopirkon sivuilla.
        onko muilla kokemuksia,mitä pitäisi tehdä? vai onko se vaan huijausta
        koiran myyjä vaatii kokoajan tietoja että voi koiran lähettää..

        joo meillekkin pitäisi olla tulossa huskyn pentu englannista.. eipä tuota näy.. yrittäävät vaan saaha nyt lisää rahaa että voisivat tuua sen tänne.. ja lupaileevat maksaa takaisin heti kun vuovat pennun... mutta minä uskon et tää homma on täysin huijausta... ja meillä ei todellakaan olisi tällaiseen turhaan huijaukseen varaa... saakohan niitä rahoja ikinä takaisin... ollaan laitettu sinne jo 200 e penusta.. plus matkakulut käydä moneygrammilla ja postitus maksu 20 e....


      • ehhee...
        Myö köyhät kirjoitti:

        joo meillekkin pitäisi olla tulossa huskyn pentu englannista.. eipä tuota näy.. yrittäävät vaan saaha nyt lisää rahaa että voisivat tuua sen tänne.. ja lupaileevat maksaa takaisin heti kun vuovat pennun... mutta minä uskon et tää homma on täysin huijausta... ja meillä ei todellakaan olisi tällaiseen turhaan huijaukseen varaa... saakohan niitä rahoja ikinä takaisin... ollaan laitettu sinne jo 200 e penusta.. plus matkakulut käydä moneygrammilla ja postitus maksu 20 e....

        ehhhheehehee... Et oo kyl mikään ihan turhan tyhmä kaveri :D voi juma...


    • mmm

      ÄLkää ostako slavomr miniseltä tyypiltä chihuahuaa. huijaa rahat vain teiltä, olen itse joutunut tämän tyypin huijattavaksi! huijausta koko koiran myynti! varokaa! myy koiraa keltainen pörssi.fi sivulla

      • Ai_Choo

        verkkopirkon sivuilla on todella paljon huonosti suomeksi kirjoitettuja ilmotuksii eri rotusista koirista.ei kannata ostella.heti huomasin että oli huijari kun montaa eri rotua kaupiteltiin sivuilla samaan tyyliin kirjotettuna.tyhmä se joka lankee.


    • ha ha ha ha ha ! ! !

      Miten te ihmiset voitte olla nuin idiootteja että annatte kusettaa ihteenne noin . . . ! !
      anna mun kaikki kestää . . . *nauraa itseltään keuhkot pihalle*

      • huijattu

        Olin ostamassa tampereelta beagle pentua. Ilmoituksessa sanottiin, että on jäljellä 1 narttu pentu. Kerrottiin myyjän nimi ja e-mail. Sain pari kuvaa ja hyvä oli. Sitten maksoin varausta 60e ja ilmoitus yllättäen katosi sivuilta. Ei mihinkään sähköpostiin ole vastattu, ei muutenkaan mistään mitään tietoja nimellä Nella ...muistais nyt sen sukunimen, se oli Reme tai joku muu. Niin sinne katosi 60euroa!


      • Diipadaapadaillai

        Miten voitte olla ihmiset idiootteja??? Tai helvetin hyväuskosia kun lähettelette rahaa vaikka ette tiedä onko koiraa olemassakaan kun ette ole nähneet kun ehkä sähköpostiin tulleessa kuvassa, joka sekin on copypastella otettu netistä. Huoh. Voi hyvänenaika..

        Henkilökohtaisesti en ikinä edes ostaisi koiraa henkilöltä joka kauppaa sitä ulkomailta, tai muuten vaan tollasia ihmeellisiä viestejä laittelee ja jos pennun hinta on joku 200e tai vastaavaa.. Vähän vois miettiä ja järkeillä eikä lahjoittaa rahaa huijareille. Kennelistä se koira hankkikaa tai sellaiselta henkilöltä jolta voitte ensin käydä kattomassa koiran.

        Turhaan näitäkin neuvoja jakelee ja varoittelee kun kohta on taas joku jota on kusetettu ku ei tajua mistään mitään. Nyt loppu tän likan suomi24 palstan lukeminen, täältä ei saa ku armottoman vitutuksen joka helvetin kerta :D


      • wertico09876
        Diipadaapadaillai kirjoitti:

        Miten voitte olla ihmiset idiootteja??? Tai helvetin hyväuskosia kun lähettelette rahaa vaikka ette tiedä onko koiraa olemassakaan kun ette ole nähneet kun ehkä sähköpostiin tulleessa kuvassa, joka sekin on copypastella otettu netistä. Huoh. Voi hyvänenaika..

        Henkilökohtaisesti en ikinä edes ostaisi koiraa henkilöltä joka kauppaa sitä ulkomailta, tai muuten vaan tollasia ihmeellisiä viestejä laittelee ja jos pennun hinta on joku 200e tai vastaavaa.. Vähän vois miettiä ja järkeillä eikä lahjoittaa rahaa huijareille. Kennelistä se koira hankkikaa tai sellaiselta henkilöltä jolta voitte ensin käydä kattomassa koiran.

        Turhaan näitäkin neuvoja jakelee ja varoittelee kun kohta on taas joku jota on kusetettu ku ei tajua mistään mitään. Nyt loppu tän likan suomi24 palstan lukeminen, täältä ei saa ku armottoman vitutuksen joka helvetin kerta :D

        Ja sitten ollaan itkemässä kun on rahat viety ja ihanaa pikkukoiraa ei näy missään. Nyyhnyyhvoihvoih. Turhaan enää jälkeen päin itkee ku paska jo housussa!


      • valitan.
        Diipadaapadaillai kirjoitti:

        Miten voitte olla ihmiset idiootteja??? Tai helvetin hyväuskosia kun lähettelette rahaa vaikka ette tiedä onko koiraa olemassakaan kun ette ole nähneet kun ehkä sähköpostiin tulleessa kuvassa, joka sekin on copypastella otettu netistä. Huoh. Voi hyvänenaika..

        Henkilökohtaisesti en ikinä edes ostaisi koiraa henkilöltä joka kauppaa sitä ulkomailta, tai muuten vaan tollasia ihmeellisiä viestejä laittelee ja jos pennun hinta on joku 200e tai vastaavaa.. Vähän vois miettiä ja järkeillä eikä lahjoittaa rahaa huijareille. Kennelistä se koira hankkikaa tai sellaiselta henkilöltä jolta voitte ensin käydä kattomassa koiran.

        Turhaan näitäkin neuvoja jakelee ja varoittelee kun kohta on taas joku jota on kusetettu ku ei tajua mistään mitään. Nyt loppu tän likan suomi24 palstan lukeminen, täältä ei saa ku armottoman vitutuksen joka helvetin kerta :D

        Kennelistä ostettaessa koirasta joutuu maksamaan rankasti ylihintaa, joten rahaa menee hukkaan siinäkin tapauksessa.


      • ichigo-79
        Diipadaapadaillai kirjoitti:

        Miten voitte olla ihmiset idiootteja??? Tai helvetin hyväuskosia kun lähettelette rahaa vaikka ette tiedä onko koiraa olemassakaan kun ette ole nähneet kun ehkä sähköpostiin tulleessa kuvassa, joka sekin on copypastella otettu netistä. Huoh. Voi hyvänenaika..

        Henkilökohtaisesti en ikinä edes ostaisi koiraa henkilöltä joka kauppaa sitä ulkomailta, tai muuten vaan tollasia ihmeellisiä viestejä laittelee ja jos pennun hinta on joku 200e tai vastaavaa.. Vähän vois miettiä ja järkeillä eikä lahjoittaa rahaa huijareille. Kennelistä se koira hankkikaa tai sellaiselta henkilöltä jolta voitte ensin käydä kattomassa koiran.

        Turhaan näitäkin neuvoja jakelee ja varoittelee kun kohta on taas joku jota on kusetettu ku ei tajua mistään mitään. Nyt loppu tän likan suomi24 palstan lukeminen, täältä ei saa ku armottoman vitutuksen joka helvetin kerta :D

        itse en maksa penniäkään muutoin kuin ostotilanteessa.
        eli rahat kouraan ja koira mukaan.
        Laillisesti tietenkin.
        Mutta ymmärrän kyllä, ettei kaiilla ole varaa maksaa maltaita pennusta.


    • K

      En todellakaan tunne vahingoniloa huijattuja kohtaan, mutta täytyy sen verran sanoa, että heidän olisi luultavasti parempi jättää koira kokonaan ostamatta. Ihan kuin oltaisiin esinettä hankkimassa, kun ei välitetä selvittää, millaisista oloista pentu on tulossa, ei mietitä pitkän lentomatkan aiheuttamaa mahdollisesti pysyvää vahinkoa pienen pennun psyykelle eikä yleensäkään olla selvitetty yhtään mitään. Jos ei mikään muu kilkuta hälytyskelloja niin viimeistään hinnasta pitäisi tajuta, että kyseessä on huijaus. Tsiisus. Vaan hinta kai se onkin, joka saa ihmiset ahneuksissaan luopumaan aivojen käytöstä.

    • Bella_09

      Huijareita tosiaan on suomessakin! Esim Eurassa nainen myy chihuahuan- ja novascotiannoutajanpentuja. Itse olen päättänyt hakea pennun kennelistä kun on sopiva aika sille. Makso mitä makso mutta haluan pennun olevan eläinlääkärin tarkastama, madotettu, sirutettu ja kennelliiton rekisterissä. Syy tähän on se että haluan varmistua siitä että pentu on terve! Olkaahan nyt tarkkana niiden huijareiden kanssa!

      • -.-.

        Onneksi minä en ole niin sinisilmäinen, että kuvittelisin johonkin rekisteriin kuulumisen poistavan mahdolliset sairaudet.

        Millä tavoin tuo Euran tapaus on huijaamista?


      • m
        -.-. kirjoitti:

        Onneksi minä en ole niin sinisilmäinen, että kuvittelisin johonkin rekisteriin kuulumisen poistavan mahdolliset sairaudet.

        Millä tavoin tuo Euran tapaus on huijaamista?

        Sinä ketä olit ostamass sitä beaglea Tampereelta. Onhan sulla oltava joku tilinumero tai muu osoite mihin maksoit?


      • -.-.
        m kirjoitti:

        Sinä ketä olit ostamass sitä beaglea Tampereelta. Onhan sulla oltava joku tilinumero tai muu osoite mihin maksoit?

        Mistä tuon keksit?


      • ............
        -.-. kirjoitti:

        Mistä tuon keksit?

        Jos ihminen on todellakin niin typerä, että on ostamassa pentua näkemättä koiran omistajaa ja koiran elinolosuhteita vanhempineen niin ansaitsette todellakin tulla ryöstetyksi. Tuette pentutehtailua ja laitonta toimintaa, jossa koirat toimivat synnytyskoneina ja jotka joutuvat elättämään rikollista ja edesvastuutonta omistajaa. Hävetkää. Kuinka edes pystytte nukkumaan öitänne..


      • ------
        ............ kirjoitti:

        Jos ihminen on todellakin niin typerä, että on ostamassa pentua näkemättä koiran omistajaa ja koiran elinolosuhteita vanhempineen niin ansaitsette todellakin tulla ryöstetyksi. Tuette pentutehtailua ja laitonta toimintaa, jossa koirat toimivat synnytyskoneina ja jotka joutuvat elättämään rikollista ja edesvastuutonta omistajaa. Hävetkää. Kuinka edes pystytte nukkumaan öitänne..

        Siinä toinen sekoilija.


      • vilakoiratehdas
        ------ kirjoitti:

        Siinä toinen sekoilija.

        oletteko tietoinen darwin awards kilpailuista?
        tätä lukiessa huomaa helposti, että täältä vielä moni sinne päätyy.

        mulla olis muuten villakoira tossa sohvan alla. saattaa olla useempiakin.
        kun rahat tilillä päästän villakoiran ikkunasta ulos ja pyydän sitä tulemaan sinne. maksi-kirjeenäkin onnistuu.
        hinta 200 euroa.


    • ESBOO

      Hei.. Minäkin otin yhteyttä 180e maksavien Chihuahuan pentujen johdosta naiseen Kamerunissa, joka kertoi myyvänsä pentuja työkiireiden takia. Hänellä oli todella huono suomi ja hänen kirjoituksistaan oli tosi hankala saada selvää. Hän ei vastannut suoraan kysymyksiini, vaan toitotti vain että minkä pennun haluan ja sitten maksu piti suorittaa etukäteen. Englantia emme käyttäneet.

      Onneksi en koskaan osta sikaa säkissä. Haluan nähdä tuotteen, jonka olen ostamssa, joten vaikka en olisi näitä varoituksia nähnytkään, niin en olisi lähtenyt touhuun mukaan.

      Pentujen nimet olivat Jenny, Ana ja Paolo ja niitä oli ensin 1uros ja 2naarasta ja kohta pian 2urosta ja 1naaras :) Kyllä vähän huvitti, kun juttu muuttui matkan varrella.

      Myyjä käytti nimeä: Fru theophile Nji ja abega77!!

    • ...

      Mites tuolla Keltaisessa Pörssissä nuo ranskanbulldog-pennut? Monia ilmoituksia olen katsonut, 98% myydään ilman papereita, useimmissa ilmoituksissa on saman koiran/ koirien kuvat ja suurin osa niiden myyjistä asuu Lahdessa tai Helsingissä. Muutamia muitakin pienempiä paikkakuntia löytyy. Osa pennuista ei edes näytä ranskiksille, väritykseltään tai muilta fyysisiltä ominaisuuksiltaan. Virostakin myydään paljon näitä pentuja. Ja epäilenkin että kaikki Lahden, HKI:n ja muiden epäilyttävien (eli melkein kaikkien) paikkakuntien pennut ovat suoraan pentutehtaasta Virosta tai Venäjältä!

      • ettäs kehtaatte olla

        kuka urpo edes katsoo noita keltaisen pörssin/suomi24:n ilmoituksia pennun osto aikeissa!! Kyllä ne oikeat ehdat pennut löytyy ihan normi suomi kasvattajilta. Ja muistakaa myös suomalaisten kasvattajien kohdalla, että pennulla on oltava paperit, emo nähtävissä ja yhteydenpito pennun kasvattajaan ennen ja jälkeen ostoa. Ruokinta ynnämuut ohjeet myös oltava. Älkää olko sinisilmäisiä ja osta pentua "tyyliin säälistä". Sillä vain ruokitte yhä lisääntyvää pentutehtailua! Järki käteen jumalauta ja avatkaa ne turpanne jos ei homma toimi niinkuin pitää!


      • ettäs kehtaatte olla kirjoitti:

        kuka urpo edes katsoo noita keltaisen pörssin/suomi24:n ilmoituksia pennun osto aikeissa!! Kyllä ne oikeat ehdat pennut löytyy ihan normi suomi kasvattajilta. Ja muistakaa myös suomalaisten kasvattajien kohdalla, että pennulla on oltava paperit, emo nähtävissä ja yhteydenpito pennun kasvattajaan ennen ja jälkeen ostoa. Ruokinta ynnämuut ohjeet myös oltava. Älkää olko sinisilmäisiä ja osta pentua "tyyliin säälistä". Sillä vain ruokitte yhä lisääntyvää pentutehtailua! Järki käteen jumalauta ja avatkaa ne turpanne jos ei homma toimi niinkuin pitää!

        No se homma ei varmasti tule loppumaan niin kauan kun rahaa maailmassa käytetään. Eikö oo parempi ostaa pentu pois sieltä kärsimästä hyvään kotiin kun ei tiedä mihin ne lie päätyvät?


      • k,
        pzione kirjoitti:

        No se homma ei varmasti tule loppumaan niin kauan kun rahaa maailmassa käytetään. Eikö oo parempi ostaa pentu pois sieltä kärsimästä hyvään kotiin kun ei tiedä mihin ne lie päätyvät?

        jos ja kun ostat koiran pentutehtailijalta,tuet toimintaa!!!! jos kukaan ei osta pentuja,bisnes ei kannata! herätkää hyvät ihmiset.


      • koiratonjees
        pzione kirjoitti:

        No se homma ei varmasti tule loppumaan niin kauan kun rahaa maailmassa käytetään. Eikö oo parempi ostaa pentu pois sieltä kärsimästä hyvään kotiin kun ei tiedä mihin ne lie päätyvät?

        Ikävä kyllä tämä on aivan väärä ajattelutapa. Oikeastaan kaikista suurin virhe on ajatella "pelastavansa" pennun huonoista oloista. Tekemällä näin tuet julmaa pentutehtailua ja yhden pennun "pelastaminen" antaa tilaa toiselle kärsivälle ja kierre sen kuin jatkuu.

        Ostakaa hyvät ihmiset koiranne luotettavalta kasvattajalta. Kenneleitäkin kun on eri tasoisia. Tutustukaa eri vaihtoehtoihin. Älkääkä ikinä ostako koiraa näkemättä sitä tai tietämättä sen taustoja. Säästytte todennäköisesti paljolta pahalta ja ette tue pentutehtailua.


    • jjjkkkl

      Enemmän kuin rahasta olisin huolissani niistä elävistä olennoista, joista kauppaa käydään. Keltaisessa pörssissä kaupitellaan tökeröillä google kääntäjällä väsätyillä ilmoituksilla ns. "puhdasrotuisia" koiria, jotka nyt jostain syystä ei ole rekisterissä/rokotettuja jne. Ja idiootti suomalaiset menee ja makselee ennenkuin on koko koiraa nähnytkään. Saati että sellainen _elävä_ olento lähetettäisiin jonain kirjepostina Kamerunista! Hohoi, ottakaa järki käteen ja nähkää vähän enemmän vaivaa eläimen eteen!

    • on yritetty pettää

      Älkää hyvät ihmiset olko niin hyväuskoisia ja langetko retkuun ,uskomalla noita
      koirien myynti ilmotuksia jotka ovat kirjoitettu käännetyllätekstillä, on "HOONOSOOMI" joka jo kertoo,että huijaus on kysymyksessä.
      Hinnat ilmoitetaan uskomattoman alhaiseksi,joka tekee houkuttelevaksi. Ilmoitetaan samanlaisellailmoituksella eri paikkakunnalle ja olen saanut vastauksen,koira onkin
      Ateenassa ja houkutellaan maksamaan lentokuljetuksehinta,luvataan koira toimittaa
      kotiovelle.Uskoppa näitä, niin raha menee ja koiraa ei tule!

    • emma123456

      Pikkasen sai revetä tätä ketjua lukiessa :D. Ihme ettei ne huijarit ole vielä keksineet tienata tuplasti :).. Vaikka laittamalla ilmoituksen et koiralle hoitoa tarjolla, loman ajaksi tms, ottaavat koiran vastaan ja sievoisen summan rahaa tietysti hoidosta etukäteen, ja sit myyvät koiran eteenpäin kiireellä... Kyllä joku tuonkii vielä keksii.

    • emma12345

      Ei herättäny epäilyksiä et koira sijaitsi KAMERUNISSA , KESKI AFRIKASSA ?? Hemmetti oon nauranu vatsan kipeeks :D !!! Tää on paras ketju ikinä !

      • vain tyhmille

        Vain idiootti edes ajattelee noita huonolla suomella kirjoitettuja ilmoituksia tosissaan. Tosin, voi olla huonolla suomella, jos paikkakunta on ruotsinkielisellä alueella esim. pohjanmaalla.


    • Hannnnnski

      Ette ilmeisesti tajua et niiden kasvattajien hinnat ei oo korkeella ihan muuten vaan. Siihen kuuluu rekisteröinnit, mahd. Sirutukset, rokotukset sun muut. Noi netissä koiriaan "myyvät" ihmiset myy ne pentunsa netissä just siks et niillä ei oo mitn näyttöä siitä, et ne pennut on edes sitä rotua, joka ilmotuksessa ilmotetaan. Ja TE mahdollistatte ton pentutehtailun siks et ootte valmis maksamaan koirasta monta sataa, koska joku "Afrikkalainen" itkee et sillä on pitovaikeuksia. Siis mitä vittua!? Ostakaa koiranne kasvattajilta, joilta saatte tietoa ja tukea koko omistajuuden ajan tai olkaa ilman!!

    • pennun omistaja

      Silloin kun etsin vielä pentua itelleni niin sain monta meiliä kamerunista ja turkista.Ilmoituksessa pennut oli muka helsingissä, mutta kun laitoin viestiä, niin yllättäin pentu oli aina kamerunissa tai Turkissa tms. aina sama juttu näitten työkiireitten kanssa tms. Olis VAAN pitänyt maksaa kuljetus maksut :D Koskaan en edes harkinnut ostavani heiltä pentua. Muutaman kerran laitoin viestin takas että tiedän näistä huijaus viesteistä eikä ole aikomustakaan ottaa heiltä pentua.
      Lopulta en enää viittiny eds vastata niihin meileihin.

      JOS SINNE LAITTAA RAHAA NIIN KOSKAAN EI MITÄÄN KOIRAA TULE VARMASTI NÄKEMÄÄN!!

    • Sinisilmäinen :/

      Ostin koiran 4.3.13 Helsingistä hyvin suomea puhuvalta ulkomaalais-naiselta. Hän kertoi, että koira on rokotettu, madotettu ja muutenkin hyvinvoiva suomalainen pentu. Kävin hakemassa pennun kotiin ja unohdin tyhmyyttäni pyytää koirasta mahd. lääkärintodistukset. Olimme myyjän kanssa yhteydessä ja hän sanoi lähettävänsä paperit minulle postissa. No kotona meni ensimmäinen päivä oikein hyvin, pentu oli reipas ja leikkisä, niinkuin pennun kuuluu olla. Meni muutama päivä kunnes pentu ei enään syönyt, ei juonut, eikä leikkinyt, ainoastaan nukkui. Vein hänet eläinlääkäriin nesteytykseen. Lääkäristä saavuttua pentu oli vähän reippaampi, joten huoli hiipui. Ajattelin vain, että kaikki on hyvin, ehkä pentu kärsii eroahdistusta tai muuta sellaista. Seuraavana päivänä pentu hädintuskin avasi silmiään. Ei edelleenkään juonut tai syönyt. Koira oli aivan kuivunut. Pelästyin pennun tilaa ja lähdin viemään koiraa eläinsairaalaan tutkimuksiin, pakkasin pennun omaan koppaansa ja otin lelut mukaan. Automatkalla rutistin häntä ja pidin sylissä ja toisiti, että kaikki on hyvin, kaikki järjestyy. Pentu otettiin sisään ja jäin odotustilaan odottamaan, milloin saan muruni takaisin. Lääkäri kutsui minut tutkimushuoneeseen ja hänen kasvoiltaan huomasi, että kaikki ei ole hyvin. Tämä minulle lupaama suomalainen koira olikin ulkomailta tuotu hoitamaton pentu, jolla oli parvovirus, mitä ei voinut hoitaa. Ainoan vaihtoehdon varmaan arvaatte. Lähdin matkalle rakkaan koirankanssa ja saavuin tyhjän kopan ja suuren surun kanssa. OLKAA VAROVAISIA KOIRAN OSTOSSA. Tätä ei toivoisi kellekkään.

      • drgfthfyjfgd

        Ja sitten ulkomaalaiset itkevät, miksei heihin luoteta... nimenomaan yhtenä pentutehtailun tunnusmerkkinä pidetään nykyään virolaisella/venäläisellä aksentilla puhuvaa "suomalaista".

        Kai teit rikosilmoituksen?


      • Sinisilmäinen:/
        drgfthfyjfgd kirjoitti:

        Ja sitten ulkomaalaiset itkevät, miksei heihin luoteta... nimenomaan yhtenä pentutehtailun tunnusmerkkinä pidetään nykyään virolaisella/venäläisellä aksentilla puhuvaa "suomalaista".

        Kai teit rikosilmoituksen?

        Rikosilmoitus on työnalla. Toivottavasti myyjä saadaan vastuuseen. Eihän se rakasta pentua tuo takaisin, mutta joku tolkku tähän täytyy tulla. Pentuja oli useampi ja kaikilla näistä pennuista on varmasti sama virus.. Toivon ettei yksikään näistä pennuista mennyt lapsiperheeseen. Tai perheeseen missä on muitakin koiria. En ymmärrä miten joku/ jotkut voivat olla näin tunteettomia sikoja. Pentu pääsi ainakin tuskistaan :,(


      • soitavalvojallenyt
        Sinisilmäinen:/ kirjoitti:

        Rikosilmoitus on työnalla. Toivottavasti myyjä saadaan vastuuseen. Eihän se rakasta pentua tuo takaisin, mutta joku tolkku tähän täytyy tulla. Pentuja oli useampi ja kaikilla näistä pennuista on varmasti sama virus.. Toivon ettei yksikään näistä pennuista mennyt lapsiperheeseen. Tai perheeseen missä on muitakin koiria. En ymmärrä miten joku/ jotkut voivat olla näin tunteettomia sikoja. Pentu pääsi ainakin tuskistaan :,(

        Tee eläinsuojelu ilmoitus myyntipaikasta lähimmälle eläinsuojelu valvojalle. Täältä löytyy paikkakunnittain: http://www.sey.fi/lahin_valvoja


      • en halua olla ilkeä

        Toivottavasti opit nyt kantapään kautta jotain????


    • Kiitos:)

      Kiitos avusta :)

      • En halua olla ilkeä

        Opin kyllä. Toivon,että muutkin oppivat. En tiedä oliko tuo nyt niin asiallinen kommentti. Eiköhän vastaus ollut sinullekkin jo aika selvä.


    • ottakaa tosissanne!

      Haluatteko te pimeitten pentujen ostajat ihan oikeasti rabieksen eli raivotaudin leviävän tänne Suomeen! Se ei ole leikin asia, kannattaisi tutustua aiheeseen. Keltainen pörssi on täynnä kaikenmaailman huijareitten ilmoituksia, varmaan ainakin kymmenen erilaista havanese-ilmoitustakin, joissa "pentu" maksaa n. 200 - 270€. Paikkakunnat laitettu ympäri Suomea. Ilmoitus on kyllä ihan hyvällä suomella laadittu, varmaankin kopioitu muista ilmoituksista. Havanese pennun oikea kauppias tuskin pyytää ottamaan yhteyttä, jos haet metsästys tai seurakoiraa!!
      Pentua tuskin tulisi, mutta rahat menisi.
      Vastasin yhteen vastaavaan ilmoitukseen viime viikolla ja vastaus tuli konekäännöksellä kökkö suomella ja pentu olisi tullut Barcelonasta!!
      Oikeasti en ostaisi koiraa keltaisesta pörssistä!
      Jos ihmiset vielä kaikkien varoitusten jälkeen menettää rahojaan huijareille tai pahimmassa tapauksessa ostaa sairaita pentuja, joiden lääkärikulut maksaa moninkertaisesti pennun hinnan ja pentu kumminkin kuolee, niin se on jo ihan omaa tyhmyyttä.
      Ottakaa varoitukset ihan tosissanne! Huijarit on taitavia ja niitä voi olla myös suomalaisissa.
      Nytkin on myynnissä risteytyspentu sellaisessa pohjois-Pohjanmaan kennelissä, jonka surullisen huonoista koirien pito-oloista on ihan oma viestiketjunsakin!

    • huijaripörssi

      Tämä varoitus on keltaisessa pörssissä huijatulta ostajalta!!

      "400 EUR
      S-Pankista saa lainaa. Hae vaikka heti, S-PANKKI.FI

      Myyn VAROITUS LUKEKAA!!!!!!,
      Hei kävin ostamassa ihan hetki sitten chihuahua-mäyräkoira mixin itä-helsingistä. Pennulla oli eläinlääkärin todistus joka osoittautui VÄÄRENNETYKSI. Entinen omistaja esiintyi valenimellä joka muuttuu jatkuvasti. Pentu osottautui heti päivän jälkeen sairaaksi ja rakas pentu lopetettiin vain 9vkon ikäisenä. Ent omistaja on AMMATTIMAINEN PENTUTEHTAILIJA. Kaikki näytti olevan kunnossa kotia ja lapsia myöten!!! Koira haettiin Kontulan kivikosta osoite kaarenjalka ! Koirat ovat tuotu laittomasti virosta vaikka muuta väitetään. MIKÄÄNA KOIRA ei oikeasti ole saanut hoitoa taikka madotusta. Eikä takuuta ole onko koira sairastunut raivotautiin joka selviää vasta ruumiinavauksessa. Olkaa kaikki valppaina. Itkettääkin että olin niin "sinisilmäinen". http://www.facebook.com/groups/425261030889170/ LIITTYKÄÄ KAIKKI RAKKAAT KOIRAIHMISET !!!"

    • Pentu Rita

      Tili Unkarissa, Jalloh Chernor Nimellä.. Viittaa Siera leoneen?

      [email protected]
      muka eläinlääkäri, todellisuudessa kannapiskauppias ohiosta?
      http://budbay.com/ads/hash-girls/

      pääpaikan osoite kameruniin
      [email protected]

      Myyntiosoite
      [email protected]

      Rahaa, rahaa,, 380€, lisää 2000€ vakuus, lisää 1650€ rokotuksia kuljetuksia..
      ym välillä jopa 6500e johonkin yms..
      Koiraa ei koskaan tule.

      Huijausta, Kiristystä jatkettuna, Ehkä rahanpesua ym, Jopa terrori-iskujen rahoitusta?

      Mutta Suomen poliisi on kyvytön? Mitään ei tapahdu?

      • vältin ansan

        Juttu ei mene kansainväliseen tutkiontaan, ne palauttaa sen. Ne pitää vahinkoa vähäisenä, sillä vahingon tulee olla yli 10 000e. Jutrtua ei voida tutlkia ilman interpolia.
        Ilmoittakaa jotta tekijän kohdalla tättyy 10.000e huijausraja


    • cockapoo1

      Olimme ottamassa perheeseemme koiranpentua. Apulan sivuilta löysimme ilmoituksen koirasta, joka tuntui sopivat juuri meille. Kaikki tuntui olevan ok. Ilmoituksessa luvattiin pentupakettia, ja puhuttiin kauppakirjoista ja eläinlääkärin todistuksista. Oli perhettä, ja koirat tottuneet lapsiin jne.
      Soitin ilmoituksessa olevaan numeroon, ja nainen vaikutti ihan asialliselta. Ihmettelin tosin, kun hän ei tuntunut olevan juurikaan kiinnostunut siitä, millaiseen perheeseen koira on tulossa. Sovimme, että käymme koiria katsomassa, kunhan mietimme meille sopivan päivän. Matkaa oli satoja kilometrejä.

      Kun soitin seuraavana päivänä, koiria ei tuntunut enää olevan juuri jäljellä. Kaikki pennut olivat lähes varattuja, ja ehkä muutama vielä olisi vapaana. PItäisi olla nopea. Hän ei voinut kuitenkaan pitää meille koiraa viikkoa varattuna, jolloin olisimme koko perheellä päässyt pentua katsomaan. Oli päästävä nopeasti, jos halusimme pennun.

      Tässä vaiheessa alkoi hälytyskelloni soimaan. Jo se, että sekarotuisen koiran hinta oli 800€ mietitytti, mutta kahden rodun sekoitus tuntui kuitenkin kivalta. Sitten tuli ilmi, että henkilöllä oli käytössään prepaid-liittymä. Aloin tarkemmin googlettamaan nimeä, ja niinhän löysin epäilyksilleni vastinetta. Harmitti vain, kun suuri osa näistä kirjoituksista oli suljetuilla koira-aiheisilla sivustoilla, joten kaikki eivät näitä näe, elleivät osaa etsiä.

      Oli myös muutama muu juttu, joka sitten lopullisesti sinetöi päätöksemme olla ottamatta tältä kasvattajalta koiraa. Itse pentu oli äärettömän suloinen, ja koko perhe oli surullinen, koska jo olimme niin varmoja pennusta. Toisin kuitenkin sitten kävi.

      Haluan nyt vain viedä tätä viestiä eteenpäin, jotta olkaahan tarkkoina! Se ei välttämättä riitä, että pääsee pentua ja emoa katsomaan, koska nämä ihmiset osaavat jo kyllä vedättää. Kaikki jo kuitenkin osaavat varoa niitä, jotka peräkontista pentuja kauppaavat, mutta epäilkää silti, vaikka kaikki tuntuisi päällisin puolin olevan kunnossa.

      Kukaan oikea koiraihminen ei loukkaannu, jos asioita tonkii perin pohjin. Oikeat koiraihmiset ovat tyytyväisiä, jos ostaja on niin valveutunut, että haluaa olla varma koiran alkuperästä ja elinoloista.

    • Täysin TUOMITTAVAA

      Ihminen, joka suostuu ostamaan koiran siten, että se lähetetään lentokoneella jostakin hornan tuutista, ei ole käsittänyt, että koira on elävä olento. Näin empatiakyvytön henkilö on kelvoton koiran hoitajaksi. Lentokoneen ruumassa matkustava pentu joutuu niin sietämättömään pelkotilaan, ettei toivu siitä koskaan. On järkyttävää, että niin saa eläintä edes kuljettaa, varsinkaan pientä pentua. Kauheaa!!!

    • Ruub

      ja mita sa teit kui sinut oli huiattu? saitko sa omat rahat takaisin? kiitos

    • vältin ansan

      Hei,

      Mikäli tulette kaikesta huolimatta huijatuksi jonkun kansainvälisen joukkion toimesta, kuten Kamerunjoukko. Kamerun on keskeinen koirahuijauspaikka. Tällä joukkiolla oli huijausikmoitus eräällä nettisivulla. Tehkää rikosilmoitus. Sitten kun huijaussumma ylittää 10 000e, juttu siirttyy kansaiväliseen tutkintaan.

      Näin me voidaan vaikeuttaa huijaustoimintaa. Ei kannata jäädä nuolemaan haavoja. Autetaan toinen toisiamma

    • Vihainen kasvattaja

      Ikävä kyllä olen joutunut oman tori.fi:llä olleen ilmoitukseni kautta tähän huijausten ketjuun mukaan.Minulla oli söpönen rekisteröity toy pentu kuvan kanssa siellä ja sain sitten yllättäen viestiä henkilöltä, joka oli huomannut saman ilmoituksen kopioituna keltaisessa pörssissä 375e hintaan (oikea oli 1500e). Olen poistattanut huijari-ilmoituksen jo neljästi. Ja aina vaan se ilmaantuu sinne, hinta ja paikkakunta vain vaihtuu. Sitten hikeennyin ja laitoin itse myyntipalstalle siitä varoituksen ja melkein viikon pysyi pois ja ei kun taas tänään näyttää siellä olevan.Ovat tosi ovelia, laittavat yleensä nämä lauantaina kun on hitaampaa siellä tarkistuksessa.Tänäänkin poistin edellisen ja uusi varoitukseni ei näy, vaikka on jo monta tuntia sitten laitettu. Olen seurannut palstaa ja ilmoitellut "kohtalo tovereille" huijauksista ja näyttääpä näitä olevan paljon siellä. Kyllä ottaa aivoon ja ei voi kun toivoa, että varoituskellot alkaisivat soida kun pitäisi maksaa ties minkä selostusten kautta näkemättä pentua.

      • kokemusta

        Ota yhteys sinne tori.fi ylläpitoon. Ovat tähän asti kyllä hyvin hoitaneet asiat, kun olen sinne ollut yhteydessä, milloin mistäkin asiasta.


    • 1777777

      Näit on, kissoja ja koiria ja aina vaan ihmiset lähettää rahaa! Typerät!

    • varoittaja2

      Valitettavasti löytyy tällaisia, kotimaiselta kasvattajalta kun ostaa ja maksu vasta pennun nähtyä niin ei tule huijatuksi.

    • CCZ

      Suomenajokoira tai -pystykorva Kamerunista.....

    • Vähänrennompimeniniki

      Tosiaan muuten kaikki olette aiva oikeassa,mutta muistakaa aina sen,että onhan niitä kodittomia koiria esim venäjällä ja niitä hyviä ihmisiä,joita ei rahat kiinnostaa.
      Silloin ei kyllä ole mitään "siirrää ensin varausmaksu " meininkiä.
      Tän palstan ku lukee nii tuntuu että ei maailmassa ole yhtään hyvää ihmistä paitse SUOMALAISET KASVATTAJAT.
      Hyvä se on ettii syntipukin omalle tyhmyydelle.
      Terveisin ihminen jokaa on pelastanut aikoinaan koiria (3) Pietarista kadulta,asiallisesti hoitanut,käyttäny tekemässä kaikki rokotukset jne ja täysin laillisesti tuonut omaan kotiin Suomeen,jonka jälkeen olen löytänyt niille kodin,josssa ne ovat olleet jo monta vuotta jaa vieläkin ollaan yhteydessä.
      Oliko se 100 mitä pyysin "korvaukseksi" kaikista kuluista jne. Se hyvää koti kodittomille on paras vastine kaikille rahallisillekin kuluille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      16
      1216
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1149
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      3
      1149
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe