Mitä voisin tehdä epänormaalille pituudelleni ?

lyhyt-pojankäppänä

Hei kaikille! Toivottavasti jaksatte lukea ja vastata, koska sillä voisi olla suuri merkitys mulle. :)

Oon nyt muutaman viikon katellut pituuttani kun kaverit alkoivat väittämään, että oon lyhyt. En pituuttani ollut siihen asti seuraillut paljoa. Sitten oikeasti huomasin, että oon tosi lyhyt pojaksi. Oon 165 cm 16 vuotias ja kaikki kaverini lähes 175 cm ja yli. Yleensä kun kävelen kavereiden kanssa, niin huomaan että katsovat ihmiset nauravat, koska pituuteni eroaa joukosta niin helposti.

Tässä jotain pituuslukemia perheestäni.

Isäni on minua sentin tai kaksi pitempi eli 166-167 cm ja äitini 155 cm. Mulla on kaksi isosiskoa, toinen 19 vuotias ja 160 cm, toinen taas 17 vuotias ja 157 cm.

Olin 12 vuotiaana 145 cm, ja 13 vuoden ikään mennessä 152 cm. 14 vuotiaaksi tullessani olin 160 cm ja
15 vuotiaana olin 164 cm. Nyt viime vuoden aikana olen kasvanut vain yhden centin eli oon tällä hetkellä 165 cm.

Mitä sanotte? Voiko olla mitään mahdollisuuksia, että kasvaisin enää edes muutaman sentin joka vähän tasapainoittaisi pituuttani? Lääkäri ei osannut auttaa vaan yritti kierrellä asiaa sekä selitti jotain omia.

Eniten mua harmittaa se, että aina kun jonkun kauniin tytön näen ja menen lähemmäksi huomaan, että hän on minua pitempi. Silloin itsetunto kaatuu kokonaan.

Jos luulette että tulin keräämään sääliä topicilla , niin olette pahasti väärässä. Haen vain apua ongelmaani.

60

8282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fyysisille mitoille

      ei kauheasti voi. Ellei ole mies ja alle 18 vuotias.
      Miehet kasvaa vielä myöhäisessä teini-iässä.
      Silloinkin geenit kyllä määrää rajat. Ihmeitä voi rukoilla, tai venyttää kidutuspenkissä, mutta todennäköisyys pituuden lisäykselle on aika pieni.

      Kehitä muita ominaisuuksia ylivertaiseksi (kenties olet niin aina tehnytkin:)), onhan niitä henkisiäkin. Sitä paitsi erotut ainakin tässä maassa massasta. Ja mitä ihmettä sä muiden (sulleko tärkeiden) ihmisten aatoksista oikein välität ...

      Jos asia oikein kovasti häiritsee, Japanissa tai Portugalissa et pituutesi vuosi erottuisi:)

      Tunnen pariskuntia, joissa mies on naista lyhyempi, ja ovat siitä onnellisemmasta päästä.

    • pieni nainen

      Luuletko oikeesti, että olet maailman ensimmäinen lyhyt jätkä? Itse olen muija ja 153cm. Minä olen todella lyhyt! Poikaystäväni on minua 40cm pidempi :D ja kaikki kaverini samaa pituutta poikaystäväni kanssa. Olen aina ollut ja tulen aina olemaan muita lyhempi. Sen asian kanssa pitää vaan elää. Ja on siitä pienuudesta hyötyäkin myös pojilla. Voit naida semmosen söpön pienen tytön :)

      • tytteliiiiini

        Mäki oon 153cm


    • ...

      Koska vanhempasi eivat ole tuon pidempia tuskin hirvean pitkaksi kasvat, mutta toisaalta todennakoisesti tulet viela kasvamaan, koska olet tuon vanhempi, kuten edella joku kirjoitti pojilla pituuskasvu jatkuu myohempaan kuin tytoilla.

    • mitään voi.

      Itse et voi pituudellesi tehdä juuri mitään, se on pääosin geeneistäsi kiinni. Se ei tarkoita ettetkö voisi kasvaa vielä, pojathan kasvavat vielä armeijaikään asti ja sen jälkeenkin.

      Pituus ei ole sellainen asia johon ainakaan itse kiinnitän huomiota ihmisessä. Enkä usko että kovin moni muukaan ihmisten pituutta pohtii, se on ihan korvien välissä ihmisten ongelma omasta pituudesta.

      Dont worry, be happy!

      • .................

        "pojathan kasvavat vielä armeijaikään asti ja sen jälkeenkin."

        Itse olen hieman päälle 18-vuotias ja pituutta ei ole tullut yhtään lisää noin kahteen vuoteen eli tuskin lähellekään kaikki vielä armeijaikäisenä kasvaisivat.


    • Voin sanoa kuule

      Mä oon mun poikaystävää sentin pitempi ja hän on sun pitunen suunnilleen. Ja ollaa sua pari vuotta vanhempia.
      Ei mua ollenkaa haittaa et mun poikaystävä on lyhyempi. Jotkut ei sitä ymmärrä seurustelevista et poika voi olla lyhyempi. Mutta kyllä se voi, mitä se haittaa?!

      • lyhyt-pojankäppänä

        Kiitos kun jaette kokemuksianne myös, mutta sitä en tullut hakemaan. Pikemminkin joitain keinoja pitentymiseen? Ruokavalio tai jotain? Maitoon en nyt jaksa luottaa.

        Pieni arviokin pituudestani olisi kiva kuulla. Lääkäri ja terveydenhoitaja eivät kertoneet.


      • pien nainen
        lyhyt-pojankäppänä kirjoitti:

        Kiitos kun jaette kokemuksianne myös, mutta sitä en tullut hakemaan. Pikemminkin joitain keinoja pitentymiseen? Ruokavalio tai jotain? Maitoon en nyt jaksa luottaa.

        Pieni arviokin pituudestani olisi kiva kuulla. Lääkäri ja terveydenhoitaja eivät kertoneet.

        Et varmaan tajunnu :D Ei pituutta voi mitenkään lisätä erityisesti. Jos syöt terveellisesti yms. niin luultavasti kasvat sen määrän mikä oli tarkotuskin , tuskin enempää. Eli että pituuskasvusi ei pysähdy yms. Sitäpaitsi vanhempasikin ovat niin lyhyitä niin tuskin sinusta mitään 2m tulisikaa ^^ Korkeintaan 5cm ikinä tulet enää kasvamaan. Et varmaan edes sitä.


      • lyhyt-pojankäppänä
        pien nainen kirjoitti:

        Et varmaan tajunnu :D Ei pituutta voi mitenkään lisätä erityisesti. Jos syöt terveellisesti yms. niin luultavasti kasvat sen määrän mikä oli tarkotuskin , tuskin enempää. Eli että pituuskasvusi ei pysähdy yms. Sitäpaitsi vanhempasikin ovat niin lyhyitä niin tuskin sinusta mitään 2m tulisikaa ^^ Korkeintaan 5cm ikinä tulet enää kasvamaan. Et varmaan edes sitä.

        Siis enhän mä ees haluis että olisin 2 metrinen. Semmonen 170-172 cm riittä tosi hyvin! :) Haluisin vaan jotenkin saada tietää että jollain vippakonstilla pääsisin siihen pituuteen. Vain semmoiset 5-7 centtiä jäljellä. Isä sanoi, että hänen pituuskasvu loppui kun hän oli 17. Ja minun ikäisenään hän oli 163. Eli toivoa on. :) Tuo yksi ylläkirjoittaja selitti jostain kivutus-konsteita? minkälaisia???


      • .........
        lyhyt-pojankäppänä kirjoitti:

        Siis enhän mä ees haluis että olisin 2 metrinen. Semmonen 170-172 cm riittä tosi hyvin! :) Haluisin vaan jotenkin saada tietää että jollain vippakonstilla pääsisin siihen pituuteen. Vain semmoiset 5-7 centtiä jäljellä. Isä sanoi, että hänen pituuskasvu loppui kun hän oli 17. Ja minun ikäisenään hän oli 163. Eli toivoa on. :) Tuo yksi ylläkirjoittaja selitti jostain kivutus-konsteita? minkälaisia???

        Odota vain rauhassa ja syö hyvin, ei siihen mitään taikatemppuja ole..

        Mahdollista sinulla on toki kasvaa isää pitemmäksi. Minun vanhempani ovat 155cm ja 169cm, mutta itse kasvoin 178cm pitkäksi.


      • mut en suosittele
        lyhyt-pojankäppänä kirjoitti:

        Siis enhän mä ees haluis että olisin 2 metrinen. Semmonen 170-172 cm riittä tosi hyvin! :) Haluisin vaan jotenkin saada tietää että jollain vippakonstilla pääsisin siihen pituuteen. Vain semmoiset 5-7 centtiä jäljellä. Isä sanoi, että hänen pituuskasvu loppui kun hän oli 17. Ja minun ikäisenään hän oli 163. Eli toivoa on. :) Tuo yksi ylläkirjoittaja selitti jostain kivutus-konsteita? minkälaisia???

        Nykyään lapset kasvavat yleensä vanhempiaan pidemmiksi, ei toki kaikki. Itse olen lyhyt, eikä minua vaivaa. Tyttö kun olen. Mutta poika voi sen sijaan kasvaa vielä myöhäiseenkin murrosikään ja ns. aikuisenakin. Olen kuullut miehistä, jotka kasvoivat hieman armeijassakin.

        Mutta eräs kallis ja kivulias vaihtoehto on raajojen pidennys. Siinä jalkojen luut katkaistaan n. viidestä kohtaa ja kyseisiin kohtiin asennetaan ruuvit, joita säädetään säännöllisin väliajoin. Näin voi saada muutamia senttejä lisää pituutta. Hoito on melko pitkä ja sitä seuraa kuntoutukset, jotta saadaan jalat kuntoon ja kävely mahdolliseksi. Mutta kallista ja kivuliasta tämä tosiaan on, ja aina on riski, että jotain menee pieleen. Suosittelen kuitenkin googlettamaan, jos oikeasti kiinnostaa.


      • Kettutyttö Kitsune
        lyhyt-pojankäppänä kirjoitti:

        Siis enhän mä ees haluis että olisin 2 metrinen. Semmonen 170-172 cm riittä tosi hyvin! :) Haluisin vaan jotenkin saada tietää että jollain vippakonstilla pääsisin siihen pituuteen. Vain semmoiset 5-7 centtiä jäljellä. Isä sanoi, että hänen pituuskasvu loppui kun hän oli 17. Ja minun ikäisenään hän oli 163. Eli toivoa on. :) Tuo yksi ylläkirjoittaja selitti jostain kivutus-konsteita? minkälaisia???

        Se kidutuskonstijuttu taisi olla pelkkä vitsi. Se on kuule piinapenkki se ja et halua kokeilla sitä. Siinä uhri laitetaan käsistä ja jaloista kiinni johonkin väkipyörään ja sitten sitä pyörää pyöritetään niin että uhrista tuntuu siltä, että repeytyy kahtia. Joo, se ei ole hyvä neuvo. Kidutusvälineet tehtiin mm. kiristämään tunnustuksia noidaksi epäillyiltä. Ruokavaliot ei auta, mikäli geenisi sanovat, että sinusta tulee lyhyt. Eikä lyhyys haittaa mitään, kun olet kuitenkin normaalikokoinen. Lyhyet pojat on söpöjä. ^^


    • Jormazz

      kyllä sitä silloin vituttaa kun pelaa pelikoneella k-kaupas ja mulkku tulee kysyy henkkareita :S
      mutta en nyt tiedä onko pituudella mitään väliä...
      itse en ainakaan välitä toisten pituudesta, tai ehkä olen tottunut lyhyempiin kun itse olen nyt 185cm

    • RautaRoskis

      Itte kanssa jotain 160cm ja 15-vuotias.
      Isoveljeni (2 vuotta vanhempi) on minua muutaman sentin lyhyempi. Ja äiti päätä lyhyempi. Isä jotain 175 tai enemmän. Samoin toinen isoveljeni jotain 180. Kaverit (siis muut henkilöt koulussani. Noita kunnon kavereita vähän vähäkkäästi...) on yleensä 1-2 päätä pidempiä ja saan aina katsoa ylöspäin. Melko häiritsevää... Mutta kyllä siihen on totuttu. :D

    • lyhytpojan-käppänä

      Kävin tänään lääkärillä kun oli mahakipua ja sit siin samalla ku määräs lääkkeitä niin sanoin et voisko testata pituutta. Niin se näytti 166,4 :) Piristi mua aika kivasti. Lääkäri katso kaavaa koneeltansa ja sanoi että voi olla että kasvan 173 asti, tai siis todennäköisyys on se. Tiedän et se on aika vähän mut mulle oikeestaan ihan riittävä, verrattuna nykyiseen pituuteeni.

      • poika 15.v

        oon kanssa lyhyt ja aina ollut luokan pienin. tällä hetkellä olen 167cm ja isääni 2cm pitempi. painan n.61kg (osa lihasta) .. kasvuennstukseni on 172cm, mutta tuntuu että vuoden aikana pituuskasvu on alkanut hidastumaan. toivottavasti kasvan vielä sen 5 cm. en tiedä onko salilla käynti vaikuttanut pituuskasvuuni, vaikka yritn tehdä siellä liikkeitä kevyillä painoilla, enkä mitään selkärankaa vahingoittavia liikkeitä, kuten maastavetoa yms. sen lisäksi juon paljon maitoa ja päivässä n. 3000kcal ruokaa.


      • lyhyt kans.
        poika 15.v kirjoitti:

        oon kanssa lyhyt ja aina ollut luokan pienin. tällä hetkellä olen 167cm ja isääni 2cm pitempi. painan n.61kg (osa lihasta) .. kasvuennstukseni on 172cm, mutta tuntuu että vuoden aikana pituuskasvu on alkanut hidastumaan. toivottavasti kasvan vielä sen 5 cm. en tiedä onko salilla käynti vaikuttanut pituuskasvuuni, vaikka yritn tehdä siellä liikkeitä kevyillä painoilla, enkä mitään selkärankaa vahingoittavia liikkeitä, kuten maastavetoa yms. sen lisäksi juon paljon maitoa ja päivässä n. 3000kcal ruokaa.

        sama juttu.. oon 15v. (poika siis) täytin tammikuussa. oon 162cm ja painan jotain 48kg.
        mut mulla ei oo murrosikä vielä alkanu..
        älä hosu kyl sä kasvat.. ite kasvan ainakin..!!


      • zomggssss
        lyhyt kans. kirjoitti:

        sama juttu.. oon 15v. (poika siis) täytin tammikuussa. oon 162cm ja painan jotain 48kg.
        mut mulla ei oo murrosikä vielä alkanu..
        älä hosu kyl sä kasvat.. ite kasvan ainakin..!!

        Vai että ei oo murrosikä alkanu? Meneppä lääkäriin juttelemaan.


      • Limoo

        pituudella oikeesti niin paljon väliä ? :o ei moniakaan tyttöjä edes haittaa vaikkei poika olisi pitkä. ja iha rohkeesti vaan mee juttelee tai jotain vaikka tyttö oiski pidempi! :D ja onhan näitä lyhkäsiä tyttöjäki (eli kato sit lyhempiä jos ittees häiritsee pituutes..) :D


      • poika kans
        lyhyt kans. kirjoitti:

        sama juttu.. oon 15v. (poika siis) täytin tammikuussa. oon 162cm ja painan jotain 48kg.
        mut mulla ei oo murrosikä vielä alkanu..
        älä hosu kyl sä kasvat.. ite kasvan ainakin..!!

        vain 159 cm pitkä, mut nykyään oon yli 180 cm pitkä. Mä kasvoin tosi myöhään, kasvupyrähdys tuli mulle vasta 17-vuotiaana. Tosin mun suvussa melkein kaikilla on alkanut murrosikä myöhään, ja koska se on perinnöllistä, niin mitäpä muutakaan se ois mulla silloin voinut olla. Jokainen ihminen on yksilöllinen ja kehittyy omaa tahtiansa. Ei siitä kannata niin stressata.


    • plobbo

      Mene lääkärille ja keskustele kasvuhormooneista.
      Itse olen jo 18 vuotias nainen ja pituutta tosiaan vain 155 senttiä ja lääkärin mielestä tällä hetkellä liian myöhäistä antaa hormooneita.
      Mutta mene lääkäriin ja keskustele asiasta ehkä jopa saat niitä.

      • 15veeeeeeepoikaa

        hei oon itekkin pätkä. Ei tartte stressaa. jos haittaa käy lekurilla. Kaverini on koht 17, ja pituutta sillä on jotain 162cm. Se käyttää kasvu hormoonia.


      • dxteinixxx
        15veeeeeeepoikaa kirjoitti:

        hei oon itekkin pätkä. Ei tartte stressaa. jos haittaa käy lekurilla. Kaverini on koht 17, ja pituutta sillä on jotain 162cm. Se käyttää kasvu hormoonia.

        Joo näin on tulen kasvamaan vielä 5-10cm, että pidempi kuin keskivertopullansyöjä.


    • TheVampireNow

      haha, ite oo 150,5cm tyttö ja jotkut arvelee et minusta tulee loppujen lopuks jtn 153cm (155 hyväl tuurilla).iteki stressasin iha vitusti sen asian kaa mutta ei se enää oo ni paha asia ko tottuu.mä tiän mein koulusta (eri koulu ja sama piha ko mein koulul) yhe jätkän joka on kyl 14v ja 163cm.ja hei tiiätsä?....sä kyl kasvat viel ^^

    • TheVampireNow

      ....ja en lukenu loppuu.jos oot kerta 165cm (olikse niin?) ni tytöt on yleensä 150-165cm.harvat on yli 165

    • jonkun verran

      Jotkut pojat kasvaa vähän vielä armeijassakin.

    • Laura-93 girl

      Ei siun pituus mikään kovin lyhyt ole, itsekkin olen todella lyhyt oon 15- vuotias ja 150 cm pitkä. Kaverit ovat paljon pidempiä. Vaikka olen lyhyt minulla on silti ihan hyvä itsetunto.

    • Terz

      "Mitä pitempi tolppa, sitä himmeempi lamppu!" Joku voisi kutsua tuota itselleen valehteluksi, mutta itse olen aina ollut täysin sinut pituuteni kanssa. Nyt 173cm eikä lisää tule! En varmaan oo unelmien "pitkä, tumma ja komea", mutta minun mielestäni lyhyt pituus on jotenkin cool-juttu. Haukkukaa vaan vajaaksi, mutta näin se vaan on omalla kohdallani. Kait siitä on ollut apua, ettei minua koskaan kiusattu lyhyyteni takia. Mene ja tiedä, mutta voi olla että sinullekaan ei enää montaa senttiä tule, joten täytyy vaan alkaa "sinuuntumaan" asian kanssa...

      Vielä loppuun typerä lainaus: "Kukaan ei koskaan ole niin pitkä, ettei joutuisi kurottamaan, eikä kukaan ole niin lyhyt, ettei joutuisi kyyristymään."

      Ps. Olipa turhanpäiväinen viesti, mutta muista, että kyllä meissä lyhyissäkin on dynamiittia!

    • paha ole!!!

      Itse olen nyt 13 ja 169 cm. Mutta minun puoli veljeni on nyt 18 ja 190 cm. Kun han oli 17 han oli oikeasti vain 160-166. Nyt kun vertaa niin toi kasvu pyrahdus tuli 2 vuodessa ja nyt han on meidan perheen pisin. paa pystyn..

      • Jos nyt..

        edellisen puheet ovat valetta tai tapauksessa on joku outo ihminen sillä poikien kasvupyrähdy alkaa viimeistään siinä 15-16 vuoden vaiheilla. Ja vaitit että kasvupyrähdy alkoi 17 vuotiaana ja loppui 19 vuotiaana. ja tuolloin kasvu ollut todella nopeaa.. hmmmm varsin merkillinen tapaus :III...


    • jokuhippuli

      Et ole edes lyhyt... Meidän luokalla on yksi poika (7lk) joka on minua päätä lyhyempi ainakin. Olen itse 160 cm (tyttö tosin).

      Hän on muutenkin pieni kokoinen. Hänen vanhempansa ovat kyllä aika pitkiä mutta hän on aika lyhyt. Älähuoli meidän koulussa on monta lyhyttä poikaa. Minusta on söpöä että poika ei ole kovin pitkä

      • sjkfdajdsadksadjadakjakjsa

        seiskalla monet tytöt on pidempiä kun pojat ainakin täällä näin. mutta ny kasilla täält ei löydykkää enää pidempii tyttöi.


    • hipps

      lyhyet pojat ovat

    • ^^Tyttö94-^^

      Lyhyet pojat ovat namsk,ihe oon hirmu lyhyt 13-vuotiaaks 151,5 ja ainakin jos pojan kanssa tanssii (:DD) Ni on mukavaa jos poika ei oo kovin paljoo pitempi,eli elä lannistu. Kyl me tytöt lyhyistäki pidetään:)

    • Pätkä93

      Viime kesän aikana moni mua lyhyempi kaveri kasvoi ohi. Nyt ne sitten piruilee minulle.

      Pian olen jo 16 ja olen vain 165cm pitkä. Painoakin on vai n50kg vaikka kuinka söisi itsensä ähkyksi. Olen savuton ja alkoholiakin olen juonut todella harvoin. Minun vanhempani ovat myös pieniä. Olen kasvanut jo äitistäni ohitte, mutta nyt pelkään toden teolla että 2 vuotta nuorempi pikkuveljeni ohittaa minut pituuskasvussa kun se on ruvennut kirimään minua :/. Liikutnaakin harrastan pääasiassa vain liikuntatunneilla...

      Antakaa nyt edes jotain neuvoja... :(

    • lyhyt-pojankäppänä

      Se sama veijari tässä, joka alottikin topicin. Tulin vaa kertoo nyt, että pituutta ei paljoa ole tullut.
      Olen tällä hetkellä 168-169 cm. Elikkäs noin 3 cm olen viime vuodesta kasvanu. Sentti vielä niin olen tyytyväinen !!170cm!! Ainiin joo, menin isukin yli hehe :P

      Voin myös tähän väliin sanoa, että itsetuntoni on kohonnut suuresti, enkä murehdi asiasta läheskään yhtä paljon kuin viime vuonna tähän aikaan. Mulla on nyt tyttöystävä joka on kait joku 160-162 cm (sanoi ettei muista:D) Hän ei ollut edes huomannu mua lyhyeksi kundiksi ennen kuin itse otin asian puheeksi.

      Elämä menee suhtkoht tyydyttävästi tällä hetkellä ja olen jo sinut pituuteni kanssa. Kiitos kaikille topiciin vastanneille! :)

      • ossk

        Mä oon kuullu juttua, että nuorten naisten keskipituus olisi siinä 164 cm luokkaa, että reilusti yli puolet tytöistä on sua pienempiä.

        Miesten keskipituus on kyllä jo sitten kuulemma jotain n. 175... Mutta kyllä sinä vielä kasvat.

        Toivottavasti lohdutti! Hyvää uuttavuotta ja pitkiä sennttejä sulle!


      • enää nykypäivänä
        ossk kirjoitti:

        Mä oon kuullu juttua, että nuorten naisten keskipituus olisi siinä 164 cm luokkaa, että reilusti yli puolet tytöistä on sua pienempiä.

        Miesten keskipituus on kyllä jo sitten kuulemma jotain n. 175... Mutta kyllä sinä vielä kasvat.

        Toivottavasti lohdutti! Hyvää uuttavuotta ja pitkiä sennttejä sulle!

        noin matalalla.

        Nuorten suomalaisnaisten keskipituus on kylläkin jo melkein 169 cm, ja nuorten suomalaisten miesten keskipituus on jo yli 180 cm.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_pituus


    • luokkansa pisin

      Olen itse 13.v tyttö, ja 163cm pitkä :)
      Pituutesi voi johtua geeneistä, mitä ilmeisemmin. Ei siinä ole mitään noloa. Kukin kasvaa sen pituiseksi kun kasvaa. se on luonnollista. Elä murehdi. Ja jos kaveriporukkasi on pitkiä hujoppeja ja he pilkkaavat pituuttasi, iske jotain takaisin, tai älä ota kuuleviin korviisi.

      • älä turhan murehdi

        Mä olen itse 167cm pitkä 20 v ja en missän nimessä stressa olen tyytyväinen miten jumalla minut on luonnut minulla on tärkein läheiset eli sukulaiset ja kaverit eli oikeakaverit eikä mikään joka läiki toisten kustannuksella ja nauti siittä . älä murehdi turhaan yrittää opiskella ja löydä itselläsi aikuisena työ paikkaan ja yrittää elää vaikka minkälainen olet jos tyttö oikein rakasta sinua ei se katso pituutta vain minkälainen ihminen olet minä olen itse löytänyt itselleni muijan joka kunnioittaa minua ja me rakastamme toisiamme eli tärkein on muuttakin asia kun mietiä pituutta elämä on lyhyt yrittää elää elämääsi älä murehdi turhista. vaikka en ole suomalainen olen nähnyt nälkään ja kaikkenlaista sotaa mutta tyytty siihen mitäs sinulla on jotkut ihmiset kuolevat esim afrikkan maassa nälkään niillä ei ole elämää elettävä minä olen itse lähi- idästä kotoisin on vähän kokemusta mutta siliti olen ottanut elämään positiivi kohtaat esille .

        toivottavasti tämä viesti jotenkin auttaa sinua .


      • melkein 17
        älä turhan murehdi kirjoitti:

        Mä olen itse 167cm pitkä 20 v ja en missän nimessä stressa olen tyytyväinen miten jumalla minut on luonnut minulla on tärkein läheiset eli sukulaiset ja kaverit eli oikeakaverit eikä mikään joka läiki toisten kustannuksella ja nauti siittä . älä murehdi turhaan yrittää opiskella ja löydä itselläsi aikuisena työ paikkaan ja yrittää elää vaikka minkälainen olet jos tyttö oikein rakasta sinua ei se katso pituutta vain minkälainen ihminen olet minä olen itse löytänyt itselleni muijan joka kunnioittaa minua ja me rakastamme toisiamme eli tärkein on muuttakin asia kun mietiä pituutta elämä on lyhyt yrittää elää elämääsi älä murehdi turhista. vaikka en ole suomalainen olen nähnyt nälkään ja kaikkenlaista sotaa mutta tyytty siihen mitäs sinulla on jotkut ihmiset kuolevat esim afrikkan maassa nälkään niillä ei ole elämää elettävä minä olen itse lähi- idästä kotoisin on vähän kokemusta mutta siliti olen ottanut elämään positiivi kohtaat esille .

        toivottavasti tämä viesti jotenkin auttaa sinua .

        mä olen melkein 17 ja pituutta 170-171cm


      • :)))
        melkein 17 kirjoitti:

        mä olen melkein 17 ja pituutta 170-171cm

        Älä huoli! Et edes ole kovin lyhyt! Tiedän monta lyhyempääkin poikaa. Eikä tosirakkaus katso ulkonäköä, ikää tai pituutta! :))


    • 18 vuotta

      Eli siis 18 vuotta ja vain 172 cm. Vittumaistahan se on, ei pienintäkään mahollisuutta pistää vastaan 2 metriselle kaapille jos tulee uhoamaan, pakoon vaan. Minkäs teet? Pitää varmaan tilata proteiinia tai jotain että sais edes keskivertoa paremmat lihakset.

      Paskat geenit on paskat geenit.
      Tuskin tästä tuun enää kasvamaan vaikken mitenkää erityisen aikuisen näkönen oo, isääni sentin lyhempi ja äitiä 10 senttiä pitempi.

      Vinkkinä voin sanoa että kyllä tuollanenki tumppi voi olla ihan kova luu jos olet harteikas tai lihaksia piisaa.

      Mieti miten vittumaista ois maata letkuissa halvaantuneena kaulasta alaspäin?
      Tai muuten vaan puolikoomassa?

      Ihan onnekkaita tässä vielä ollaan.

    • lyhyt

      oon ite 15 v ja vasta 155cm pitkä et olisin ilonen jos oisin 165cm

    • 65werty367

      No hei mä oon nyt 12-vuotias ja olen 138 cm pitkä tyttö. Et olithan sä sentään mua pidempi 12-vuotiaana

    • dfgsdfgs

      17v, 155cm, mies. Tuskin enään kasvan. Vituttaa.

    • .A.A.

      Mun ehdotus :D Lainaa lordilta niitä jättiläis kenkiä xD

    • 163cm nainen

      Pituutesi ei ole epänormaalia.Perheenne kaikki jäsenet ovat lyhyehköjä.Luulen että saatat kasvaa muutaman sentin vielä.
      Nyt luulet tuossa iässä että pituus on kaikki kaikessa.Et menetä mitään vaikka olisit 10-15cm lyhyempi kavereitasi.
      Se merkitsee että kuinka suhtaudut itseesi.Kun olet oma itsesi,iloinen ja positiivinen niin ei ole väliä oletko pitkä vai pätkä,rikas vai köyhä.
      Kadehtimalla muita et voita mitään,joten hyväksy itsesi ja ala nauttimaan elämästäsi.
      Meidän perheessä minä olen 163cm,avomies 158cm ja poikani 185cm.

    • frf

      Vähä sama ongelma.. Ikää on 16v ja pituutta vaivaiset 166-167 cm. Luulen kyllä että kasvan vielä koska isäni on kuitenki reilusti yli 170 senttiä pitkä ja sisko on samanpitune ku minä.. eli saattaa hyvällä tuurilla tulla jopa 5-10 senttiä lisää pituutta..

    • haluun_pitkäksi

      Itsekkin olen melko lyhyt poika, oon 15v ja pituutta mulla on jotain vähä alle 165, se välillä häiritsee mua. Lähes kaikki mun kaveritytötkin on mua paljo pitempiä ja mua on luultu tytöksikki sen takia hirmu monesti. Toivon että kasvaisin joksiki yli 170 senttiseks nii tää asia ei vaivais mua enään niin paljoo ;/ Oon kyllä kuullu että pojat kasvaa myös myöhemmälläkin teini iällä mutta silti mua pelottaa että kasvankohan kuitenkaa ku mun vanhemmatkin on aika lyhkäsii äiti: 156 cm ja isä: 165,5 cm

    • Amitsu

      Ei varmaan helpota sua ollenkaan, mutta oon ite 21 vuotias ja pituutta 160 cm. Eli vaahtosammutinarmeijaan jäätiin. Pituudelle ei mahda mitään, mut lihasmassaa voit aina treenata lisää ja kasvattaa henkistä egoa. :) Opiskelen turvallisuusalaa ja voimankäytön opettaja max. 170 cm pitkä ja silti todella kunnioitusta herättävä ulkoiselta olemukseltaan.

      Ei se miehuus kaadu siitä pituudesta tai meidän tapauksessa siitä lyhyydestä. ;)

    • ipnåsniig

      Itse olen juuri 16 täyttänyt ja 185cm pitkä. isä o 183 ja äiti 179 ja pitäs kuulemma viellä joku 7 senttiä tulla mutta tyytyväine jo tähänki olomuotoo sillä nyttenki tulee jo kehuskeluja kuinka pitkä ja leveet hartiat mulla o :D

    • 98- tyttö

      Kyl mulle ainaki kävis lyhytki poika??? jos kiinnostaa!

    • Saatanan lyhyt mies

      Marraskuussa 20 ja vain 172 mut vittuako sille voi jos ei kasva

    • vjhdakiopdåadas

      Mun amiksessa on yks poika joka on 145 cm pitkä..
      Se ei vaan oo kasvanut kuin pari senttiä 1 luokasta.

      Eli sä oot kyllä sillee pitkä koska mäki ite oon 160 ja oon tyttö ^^

    • vituttaavähänehk

      Okei ite oon 15v jätkä ja oon 166cm pitkä täytän 4,5kk pääst 16. Mul ei oo ollu ptuuskasvua eikä viel alkanu äänenmurroskaan joten uskon et täst saatan kasvaa 5-15cm. Onneks mul on niin hyvät kaverit et ei dissaa mun pituutta mun kaverit on 188cm, 182cm 175cm, 178cm, 168cm ja 176cm pitkiä. Mua kylläkim se on vähän häirinny koska harrastan liikuntaa aika paljon ja siel on pärjää fyysisesti. Mut kyl pystyn pelaa kovaakin jos haluun. Mut oon aina unelmoinu et olisin 185cm mut en oo enkä varmaa tuu olee. Mun faija on 178cm pitkä ja mutsi on 159cm. Oma pikkuveli on 139cm 11v et ei sekään oo mikää hirveen pitkä. Tää mun pituus ja myöhäinen kehittyminen on ollu ongelma tyttöjen suhteen enkä oo löytäny luonteeltaan ketään "tiettyy". Mut pituus ei vaikuta mihinkään: Bernand (163cm) brasialainen futari vuosi palkka 4, 9milj, Shaqiri sveitsiläinen futari 169cm, Maradona 165cm, Messi 169cm, Napoleon, Tom Cruise, Ben Stiller

    • tyttö13v

      oon 13v tyttö ja 179cm pitkä ja tiedoksi että sun pituus menee vanhempien mukaaja

    • älähuoli

      Miehet tosiaan kehittyy tosi hitaasti, älä huoli. Jotkut kasvaa vielä 18 vuotiainakin

    • Anonyymi

      No kui pitkä susta tuli?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe