Kaukovainio on paljon mainettaan parempi paikka. Se on rakennettu väljästi, siellä on paljon luontoa, hyvät palvelut, hyvät bussiyhteydet ja positiivinen ilmapiiri.
Kaukovainio
86
12033
Vastaukset
- unohda että
siellä on myös holovi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- vituntunari
HOLOVI ON PARAS .Siellä liikku kovia kaverita ....PUUKKO ALLU,TORNI PETE ...En kyllä tiiä yhtään mutta kuitenkin uskon että on mukava paikka
- samaa mieltä
Olen jonkun kerran pyöräillyt Kaukovainiolla ja minusta se on hienoa aluetta. Väljän ja viihtyisän näköistä. Harmi että sillä on huono maine, siellä taitaa olla paljon vuokra-asuntoja jotka kerää epäsosiaalista ainesta.
- oijojii
No, sanotaanko näin, että tähän mennessä rauhallisin paikka missä minä olen asunut. Aikaisemmat alueet Myllyoja, keskusta, Knuutilankangas ja Intiö. Asun tosin omakotialueella, mutta päivittän liikun ympäriinsä koiran kanssa. Parasta on se, että sellainen ilkivalta täältä näyttää puuttuvan. Paikkoja ei sotketa eikä rikota, toisin kuin alueella, jotka ovat täynnä murrosikäisiä penikoita. Alan miehet kuulemma jossain aina keskenään kähisevät, mutta minä en ole tähän vielä törmännyt.
Sille maineelle se on yks hailee. Tai oikeestaan hyväkin että on mikä on. Typerät ennakkoluulot pitävät asuntojen hinnat kohtuullisena, varsinkin kun ottaa huomioon loistavan sijainnin. Enpä olisi uskonut tänne tullessamme, kuinka hieno paikka tämä on asua. - Marketta2
oijojii kirjoitti:
No, sanotaanko näin, että tähän mennessä rauhallisin paikka missä minä olen asunut. Aikaisemmat alueet Myllyoja, keskusta, Knuutilankangas ja Intiö. Asun tosin omakotialueella, mutta päivittän liikun ympäriinsä koiran kanssa. Parasta on se, että sellainen ilkivalta täältä näyttää puuttuvan. Paikkoja ei sotketa eikä rikota, toisin kuin alueella, jotka ovat täynnä murrosikäisiä penikoita. Alan miehet kuulemma jossain aina keskenään kähisevät, mutta minä en ole tähän vielä törmännyt.
Sille maineelle se on yks hailee. Tai oikeestaan hyväkin että on mikä on. Typerät ennakkoluulot pitävät asuntojen hinnat kohtuullisena, varsinkin kun ottaa huomioon loistavan sijainnin. Enpä olisi uskonut tänne tullessamme, kuinka hieno paikka tämä on asua.Osotoskeskuksessa ei uskalla käydä ilman turvamiestä kun aina pyörii kauppojen edustalla epämääräisiä pummeja. Joskus käyneet jopa kiinni mutta onneksi oli apujoukkoja mukana.
- tornih
Marketta2 kirjoitti:
Osotoskeskuksessa ei uskalla käydä ilman turvamiestä kun aina pyörii kauppojen edustalla epämääräisiä pummeja. Joskus käyneet jopa kiinni mutta onneksi oli apujoukkoja mukana.
bussiyhteyksiä en enää kehuisi hyviksi. koskilinjat alkanu kuseen hommia ihan urakalla. ennen pystyi aikatauluja tarkistamatta kävellä pysäkille, eipä enään...
- jo vuosia
Marketta2 kirjoitti:
Osotoskeskuksessa ei uskalla käydä ilman turvamiestä kun aina pyörii kauppojen edustalla epämääräisiä pummeja. Joskus käyneet jopa kiinni mutta onneksi oli apujoukkoja mukana.
Mutta eipä ole kukaan käynyt koskaan kiinni. En tuijottele siellä en pysähdy katselemaan tai ihmettelemään, enkä laita itseäni muutenkaan tyrkylle. En liiku siellä humalassa ja rauhassa olen saanut olla.
- onnitteluni
jo vuosia kirjoitti:
Mutta eipä ole kukaan käynyt koskaan kiinni. En tuijottele siellä en pysähdy katselemaan tai ihmettelemään, enkä laita itseäni muutenkaan tyrkylle. En liiku siellä humalassa ja rauhassa olen saanut olla.
sinulle! Eihän vai muutenkin jotenkin jo ulkonäkösi suojaa sinua ahdistelijoilta, en tiedä ajattelin vain.
- hips
onnitteluni kirjoitti:
sinulle! Eihän vai muutenkin jotenkin jo ulkonäkösi suojaa sinua ahdistelijoilta, en tiedä ajattelin vain.
Eiköhän sitä jokapaikassa ole samanlaisia sekopäitä.
Itse asunut kaketsulla jo 25v ja eipä ole tappeluun joutunut kertaakaan paitsi teininä.
Voi ehkä olla sekin apuna että tunnen melkeimpä kaikki valoisan ja varjoisan puolen kulkijat.
Eihän siellä kenenkään ole pakko asua jos ei tykkää ni muuttaa sitten pois.Itellä ei kiirettä pois. - Misteri
hips kirjoitti:
Eiköhän sitä jokapaikassa ole samanlaisia sekopäitä.
Itse asunut kaketsulla jo 25v ja eipä ole tappeluun joutunut kertaakaan paitsi teininä.
Voi ehkä olla sekin apuna että tunnen melkeimpä kaikki valoisan ja varjoisan puolen kulkijat.
Eihän siellä kenenkään ole pakko asua jos ei tykkää ni muuttaa sitten pois.Itellä ei kiirettä pois.Olen tykännyt, palvelut lähellä...keskustaan pyörällä 10min. Kerrostalot ei vieri viereen rakennettuja.
- mulukkku
Kyllä itekkin oliin kaverin kanssa käymässä vähän "OSTOKSILLA" kaketsulla.Ite oon liikkunu toppilassa ,mutta kyllä kaketsulla pelotti jo jonku verran .. toppila on ihan lamee verrattuna kaketsuun
- Anonyymi
Kaikissa vuokra-asunnoissa ei elä epäsosiaalista porukkaa, aivan tavallisia ihmisiä ja perheitä. Muutamissa kaupungin Vuokrataloissa tosin on laitapuolen kulkijoita, jotka majailevat kesäisin kaupan takana olevassa metsässä. Ei heistä siellä metsän reunassa mitään harmia ole ollut. Rauhallisen oloista ja viihtyisä alue näyttää olevan. Sukulainen asuu Kaukovainiolla omistusasunnossa, asunto on viihtyisä, siisti ja iso ja talo on rauhallinen.
- Anonyymi
Marketta2 kirjoitti:
Eivät ole vielä tähän mennessä kiinni käyneet. En tiedä käyvätkö kiinni esim. miehiin. Naisihmisenä olen saanut täydellisen rauhassa kyseisessä kaupassa käydä.
- Anonyymi
tornih kirjoitti:
bussiyhteyksiä en enää kehuisi hyviksi. koskilinjat alkanu kuseen hommia ihan urakalla. ennen pystyi aikatauluja tarkistamatta kävellä pysäkille, eipä enään...
On kyllä hyvät bussiyhteydet.
- Anonyymi
onnitteluni kirjoitti:
Varmaan minua ulkonäkö suojaa. 70-vuotias siisti nainen ja rauhallinen.
- Anonyymi
mulukkku kirjoitti:
Kyllä itekkin oliin kaverin kanssa käymässä vähän "OSTOKSILLA" kaketsulla.Ite oon liikkunu toppilassa ,mutta kyllä kaketsulla pelotti jo jonku verran .. toppila on ihan lamee verrattuna kaketsuun
Ei ne metsänreunalla törisevät ukot ja akat kenellekään tavallisesti mitään tee. Sieltä ne sitten sen metsän läpi kotiinsa ajallansa menee ja harvoin käyvät kaljat kaupasta hakemassa.
- ...emmekä mekään pitkään
Olet varmaan sokea ja lapseton. Koulumatkalla lapsia häiriköidään tämän tästä juoppo retkujen toimesta. Toivottavasti löydämme pian jonkun rauhallisemman alueen. Aina sanotaan että kaketsu oli 80-luvulla rauhaton. Mikään ei ole muuttunut 2000 luvulle siiryttäessä.
- nähty on
Asiat on muuttunut jo muutamassa vuodessa. Pahimmat häiriköt on ne alaikäiset lapset. Tulevat sinne polkupyörällä kaatavat pyörän joko kaupan tai ärrän ovelle. Tässä joku aika sitten potkaisin pyörän siwan ovelta pois että pääsin kaupaan, sellainen 11-vuotias räkänokka tuli sätkä suussa huutelemaan että älä potki hänen pyörää. Minun mielestä poliisin pitäisi käydä lastensuojelun kanssa keräämässä nämä räkänokat talteen. Mitä tekee alaikäinen klo 20.50 ostarilla sätkä suussa?
- ois hyvä paikka, jos
nähty on kirjoitti:
Asiat on muuttunut jo muutamassa vuodessa. Pahimmat häiriköt on ne alaikäiset lapset. Tulevat sinne polkupyörällä kaatavat pyörän joko kaupan tai ärrän ovelle. Tässä joku aika sitten potkaisin pyörän siwan ovelta pois että pääsin kaupaan, sellainen 11-vuotias räkänokka tuli sätkä suussa huutelemaan että älä potki hänen pyörää. Minun mielestä poliisin pitäisi käydä lastensuojelun kanssa keräämässä nämä räkänokat talteen. Mitä tekee alaikäinen klo 20.50 ostarilla sätkä suussa?
Joo, eivät niinkään juopot, vaan vatipäiset teinit ärsyttävät Kaketsulla. Olivat käyneet viime viikolla rollaattorilla kulkeneen eläkeläispapan kimppuun kaupan ovella. Näistä saadaan nauttia jatkossa myös päiväsaikaan, kun jonkun kuningasajatuksen perusteella koululle perustetaan yläaste. Saavatpa pennut jo ala-asteella helpommin huumeita ja tupakkaa näiltä vanhemmilta ikätovereiltaan, jotka ovat aiemmin olleet päivät Pohjankartanossa.
- awertyuiop
Tuo ne rahat tänne holoviiiin! Holoviiiin. Tarjoon sulle limut.
- Kaketsun puolesta
Jos itse muuttaisin takaisin lähemmäksi keskustaa, muuttaisin kaketsulle tai Hiiroseen. Se on rauhallinen paikka aonakin omien muutaman vuoden takaisten kokemuksieni perusteella.
Maine on jostakin 70-luvulta, kun Kaketsulla myytiin kaupungille asuntoja kun esimerkiksi muutettiin Ruotsiin ja niihin kaupungin vuokra-asuntoihin pesi tietty kaikenlainen paksasakki, linnavenkulat ja mannet. Häiriöitähän niistä tuli. Siinä ostarilla ne pörräsi aikansa ja potkaisivat tyhjää. Nyt kaketsu on rauhallinen paikka.
Turha mummojen ja lapsiperheiden on valittaa että joku tulee örisemään aina toisinaan ja pelottaa. Se on kuulkaa nykypäivää ja niiden juoppojen ja hullujen kanssa pärjää kun muutaman sanan vaihtaa ja kävelee ohi. Ylimielisellä erityiskohteluita vaativalla asenteella nyt ette tule koskaan pärjäämään kenenkään kanssa!
Menkääpä katsomaan Kaakkuriin. Siellä se uusi tuleva slummi on ja rikollisten mekka lentomelualueella moottoritien melskeen reunalla. Muka omakotitaloasumista, HAH!- Anonyymi
Me mummot ei välitetä. Jos törisevät niin ei haittaa. Jatkamme vain matkaa. Ei ole tähän mennessä kukaan tullut törisemään. Tavallisia ihmisiä täällä on suurin osa. Päivällä on rauhallista myös ulkona, illalla myöhään ja yöaikaan en ole liikkunut ulkona.
- juoru-jussi
rauhallista ja sosiaalista maikkullaa voipi suositella ja. vain suuren maailman meininki puuttuu....:/ :D :D
- Somebody.
Voin minäkin kertoa kaukovainiosta jotakin, itse asuin kyseisellä alueella 2000 luvulla ja aivan hirveä paikka on. Metsässä kävin käyttämässä koiraa niin siellä oli pummien kuoppia, laatikoita ja epämääräisiä tavaroita. Illalla kauppaan mennessä saattoi siinä baarin edessä olla tappelu ja romaaneja riehumassa siellä. Sai aina katsoa taakseen kun käveli...
- topi83
Somebody. kirjoitti:
Voin minäkin kertoa kaukovainiosta jotakin, itse asuin kyseisellä alueella 2000 luvulla ja aivan hirveä paikka on. Metsässä kävin käyttämässä koiraa niin siellä oli pummien kuoppia, laatikoita ja epämääräisiä tavaroita. Illalla kauppaan mennessä saattoi siinä baarin edessä olla tappelu ja romaaneja riehumassa siellä. Sai aina katsoa taakseen kun käveli...
Niimp itekki käyny siel metäs ja löytäny verise puuko..
- Niih..
Somebody. kirjoitti:
romaani on kirja kun taas romani on ihminen...
- Anonyymi
Somebody. kirjoitti:
Ei ole enää baaria. Metsät ovat rauhallisia paikkoja, paitsi kaupan takana oleva metsä kesäisin. Siellä ukot ja akat kaljoittelevat. Eivät muuten liioin häiritse ketään.
- joo,,,
Kaketsulla nyt uusi K-kauppa Teboilin yhteydessä.
Vielä kun sieltä ne kaljabaarit siivottaisiin ja tilalle kunnollinen tanssiravintola niin hyvä olisi.
Tuo ravintola pitäisi olla semmonen , että siellä ei niitä pipopäässä ja ulkotakki päällä istujia olisi jotka vain kaljaa kittaavat aamusta iltaan. - holovin mestarit
onhan ostarilla oikeesti ihan kauheetakin sakkia. käy suurin osa muita mut joo kyllä aina olan yli pitää kuikuilla.
- Paluumuuttaja 83
Menkää takas maalle ketä Kaketsulla "pelottaa". Hohhoh. Paras paikka asua. Mukavia ihmisiä ja rentoa menoa. Kaupunki lähellä ja luonto myös. Toisin kuin keksiluokkasissa helveteissä Metsokankaalla ym.
- Rinsessa 65
No vieläkö se juoppoakka on töissä Siwassa? Taisi olla joku Koskela tai Koistinen tai Koskinen tai jotain?
Kauhee ämmä.- Anonyymi
Ei ole siwaa, mutta apteekissa on toinen tympeys. blondi .Opettelis käyttäytyyn.
- että tälleen
Kaketsulla ne hampit tappaa toisiaan, mutta Metsokankaan lentomelualueella saattaa kuka tahansa vastaantuleva työtön ja ylivelkainen insinööri olla avohoidossa oleva katkera puukottaja.
- RGTI
VITTU KAKETSUSSA EI OLE MITÄÄN HYVÄÄ!!
Yöllä lähti tuommoinen himolintta kultatieltä.
http://koti.mbnet.fi/rrt/mazda/ajelua8p.jpg.
Jos jollakin on mitään havaintoja välillä 23-05.30 niin poliisiin yhteyttä vaan..
kiitos - äähhh
Siis vittu ihan perus settiä että joku pultsari tulee jauhaan jotaki paskaa..
1. Älä ees katso sitä vaan kävele lujaa/juokse pois paikalta (Mummot)
2. Kävele rauhassa ohi ja sano että kiire (Fiksu)
3.Vedä turpaan ja käske painua helvettiin (Kaketsulainen yms.)
Ei nuista kande välittää antaa niiden olla tai tee kaketsut. - Vieno
Hirveää aluetta, en muuttaisi vaikka saisi asua ilmaiseksi. Arvostan henkeäni sen verran. Enkä halua hiippailla pelko kurkussa lähikauppaan. Oulun slummeja Toppilan ja Rajakylän ohella.
- kertokaas
Mitkä kadut/tiet ovat "pahimpia" alueita? Ja mikä siellä nyt loppujen lopuksi niin kamalaa on? Juoppoja on jokapaikassa ja ihmisiä hekin ovat.. Suuri osa heistäkin ihan asiallista porukkaa, jos itse kohtelee heitä neutraalisti, ja välttää konflikteja. Toki hullu puukottaja voi sattua kohdalle kelle tahansa, mutta se on sitten vain todella huonoa tuuria, mutta se jolla viiraa, hyökkää kyllä kimppuun paikasta riippumatta, jos on hyökätäkseen.
- asuja.
ei kaukovainiolla ole muuta ongelmaa kuin ostoskeskuksen kuppiloissa 'asuvat' juopot, joista heistäkin useimmat ovat harmittomia.
Suohaukantie (pääasiassa omistusasuntoja) on ainakin suht rauhallinen.
- kaketsusta
Itse muutin viime syksynä Ouluun ja Kaukovainiolta sattui löytymään suhteellisen halpoja vuokrakämppiä, joten muutin sinne.
Tässä hieman kokemuksiani: poliisiautoja harvaseilta aina jonkin kerrostalon pihassa. Kerran olin tulossa töistä, niin poliisiauto ajoi edellä suoraan oman kerrostalon pihalle ja meni viereiseen rappuun. "Ostarialueelle" meno iltaisin pelottaa ja vältän sitä, ellei ole aivan pakko. Usein vastaan kävelee ihmisiä, joilla on lasittunut/uhkaava katse. Tai sitten pari-kolmekymppisten jätkien jengi lähtee seuraamaan kaupalta. Otto-automaatillakin on niin ihana käydä, etenkin viikonlopun jälkeen, kun se on vuorattu joko verellä tai oksennuksella.
Joinakin aamuina, kun avaa oven, ensimmäisenä kuuluu armotona huutoa ja kiroilua, joka on peräisin jostain sekopäisestä iäkkäästä naishenkilöstä. Ja sitten tämä pitseriatapaus.. Olin ajatellut kyseisenä iltana meneväni hakemaan ruokaa sieltä, onneksi en mennyt..
Luonto kyseisellä alueella on kaunista ja etäisyydet esimerkiksi keskustaan ovat lyhyet. Mutta nämä kaksi yksinään ei paina paljoa verrattuna siihen mitä kaikkea ikävää kaketsulla on. Itse muutan sieltä pois heti kun on mahdollista.- miettijä.
kerropa mihin olet ajatellut muuttaa?
- Ouluha
muiskaako kukaan Kuikan Tumppia, nyt jo vainaa, ihan asiallinen kaveri vaikka nestetttä nautti. Onhan siellä Hannu Räisänenkin, joka kyllä pitää juipit ruohussa, kaveri taitaa olla edelleenkin Oulun vahvimpia.
EI se Kaketsu kovin mielenkiintoinen paikka ole. Juoppoja joka kulmassa, varsinkin keskustassa, aina tappelut menossa!
Vuoden sielläkin jaksoin asua ja sit oli pakko lähtee lätkimään!
Ex-Kaketsulainen- ghköhölhgiå
Itse asuin Kaketsulla 2000-2004, eikä ole pahaa sanottavaa. Asuin lähellä ostaria, tosin siellä ns. "paremmalla puolella" talossa jossa oli pelkästään omistusasuntoja. Wanhassa Mestarissa kävin silloin tällöin ja lenkkeilin iltaisin itsekseni, en vissiin tajunnut pelätä.
En sitten tiijä onko tilanne tosiaankin muuttunut noista ajoista. - kaketsu 420
Hiirihaukantie saatana!
- Reino2013
Kaukovainio on Oulun slummi. Omistusasunnon alueelta ostamaan hairahtuneet yrittävät täällä kehua aluetta että pääsisivät luukustaan eroon! HAHAHA
Oulun yksi heikkomaineisimpia ja surkeimpia asuinalueita. Kaikki vähemmistöt ja pohjasakka kertyy sinne kun muualle ei pääse. - dr gyro
Minä asun ihan kaupungin vuokra-asunnossa ja olen tykännyt. Talossa on hiljaista, eikä tule kukaan yöllä pillereitä kyseleen, niinkuin rajakylässä, kun ei mennyt perille että se narkkari asui yläkerrassa ei meillä.
Holovin lopettamisen jälkeen on ostari rauhoittunut kummasti. Ei se minusta kovin paha ollut aiemminkaan. Ei niitä juoppoja sivulliset kiinnostaneet ikinä. Alkoholistien halveksiminen vaan siksi, että ne on alkoholisteja on aika lapsellista ja tekopyhää.
Niin kauan kun niistä ei ole harmia mulle on aivan sama, vaikka juovat.
Pienituloiselle on iso asia se että vuokra on tosi halpa. Vanhoissa asunnoissa kun on myös isot huoneet. Sillä vuokralla mitä nyt maksetaan olis muualta saanut vain kaksion.
Mua ei kiinnosta ainakaan maine ollenkaan. Itsehän täällä asuvana tiedän millainen lähiö tämä on - jooh4
rauhallinen paikka asua jos ei välitä nuista omasta mielestään kovista kaketsulaisista "räppäreistä". ne on narkkeja = heikkoja
- hjklörty
Ei oo näkyny
- Rekkanen
Tuli käytyä pitkästä aikaa kaketsulla samat juopot siellä näyttää pyörivän kun ennenkin. 2 narkkari eukkoa oli näköjään pyöräyttäny penikan pihalle. Sääliksi käy niitä pentuja kun tietää mitä äitinsä touhuavat ei ole lapsilla valoisa tulevaisuus.
Kyllä oli oikea liike muuttaa sieltä pois. Näytti olevan juoppojen kokoontumispaikka Holovi kiinni taitaa olla mestarissa kansaenvälinen meininki nykyään ja myynnit nlusussa. Sileäksi vaan koko ostari ja uutta tilalle.- dfghjkx
Ai ketkä siellä oli saanut vauvan?
- Heino2012
Mies ampui haulikolla Oulun Kaukovainiolla kerrostaloasunnossa asunnon ovea. Haulikon haulit lävistivät kyseisen asunnon oven lisäksi vastakkaisen huoneiston oven.
Ihanaa aluetta kun kaveritkin koputtavat rehvakasti haulikolla.- 15+11
Tänä aamuna mies puukotettiin Iissä. Onko Ii nyt kamala terroristipaikka johon ei ikinä kannata muuttaa?
- Slummi2013
Ei tarvitse olla kovin kummoinen paikka että kaketsun maineen voittaa. Maine on nääs karmea. Eihän tuolla asu kuin syrjäytyneitä ja vähemmistöjä.
- faktajytky!
Mitä tapahtuu kun 5000 mielenvikaista ahdetaan samalle asuinalueelle? No mene Kaketsulle katsomaan niin tiedät...
- kyl tääl asuu
Kaketsu on hyvä paikka asua ja maksaa asuntolainaa. Vuokraasunnoisssa en uskoisi keketsulla viihtyvän.
Kaukovainiolla löytyy arvokkaitakin asuntoja ,,
etuovi.com
Palveluja en käytä, joskus kuitenkin asiaa aptekkiin , kirjastoon ja posti/arinaan.
Muutoin asioin Lidisssä tai marketilla.
Iltaisin en mene ostoskeskukseen.
- Sen voisi purkaa ja uusia koko kauppapaikan.- slummikaketsu
Linkitä edes yksi arvokas asunto kaketsulla, muuten en usko.
- no vaikka kaks
slummikaketsu kirjoitti:
Linkitä edes yksi arvokas asunto kaketsulla, muuten en usko.
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13729949788700&itemcmd=move0&listSize=89&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2055413
5h k khh kh s, 192 m², 350 000 €
Rivitalo, Oulu, Kaukovainio, Haulitie 2
6h, k, s, 150 m², 207 000 €
Rivitalo, Oulu, Kaukovainio, Lyijytie 4 - ArmiA1
no vaikka kaks kirjoitti:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13729949788700&itemcmd=move0&listSize=89&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2055413
Rivitalo, Oulu, Kaukovainio, Lyijytie 4Aika pöljä pitää olla jos maksaa 350 000 kaukovainion kämpästä...:)
- karu fakta
Rivitalo, Oulu, Kaukovainio, Lyijytie 4Nuoko on sinun mittapuulla arvokkaita? Reilusti alle 2 tonnia neliö. Et taida tietää kloppi asuntojen hinnoista yhtään mitään. Sitä paitsi molemmat on raskaasti ylihinnoiteltuja. Ei ikinä saa tuota pyyntihintaa. Never!
- Aero2991
Rivitalo, Oulu, Kaukovainio, Lyijytie 4Neliöhinta molemmissa reilusti alle 2000 e. Pilkkahintaan menevät jos kukaan hullu tuolta alueelta edes noin halvalla ostaa.
- kaketsu ghetto
ArmiA1 kirjoitti:
Aika pöljä pitää olla jos maksaa 350 000 kaukovainion kämpästä...:)
Ei niin tyhmää ostajaa tai rikasta narkkaria ole että tuosta läävästä maksaisi 350 tonnia. Sillä saa jo oikean asunnon.
http://www.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13730425442570&itemcmd=move5&listSize=19&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2074166 - ei kallis
ArmiA1 kirjoitti:
Aika pöljä pitää olla jos maksaa 350 000 kaukovainion kämpästä...:)
No, jos on vara maksaa 350 000 e asunnosta , ei se ole vaikeeta,
Rahattomalle on hankalaa maksaa .
- Toisaalta katsoppa nelijöhintaa,
ei oo paha ! - Miel. keskustassa
kaketsu ghetto kirjoitti:
Ei niin tyhmää ostajaa tai rikasta narkkaria ole että tuosta läävästä maksaisi 350 tonnia. Sillä saa jo oikean asunnon.
http://www.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13730425442570&itemcmd=move5&listSize=19&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2074166Sijaintikin maksaa.
Itse en asuisi Metsokankaalla, jossa ei mitään palveluja ole lähinurkilla.
Yleiset kulkuyhteydet heikot.
Nämä on niitä kenk.kotaisia päätösiä missä haluaa asua ? toisille missä saavat asua. - laatu maksaa
Miel. keskustassa kirjoitti:
Sijaintikin maksaa.
Itse en asuisi Metsokankaalla, jossa ei mitään palveluja ole lähinurkilla.
Yleiset kulkuyhteydet heikot.
Nämä on niitä kenk.kotaisia päätösiä missä haluaa asua ? toisille missä saavat asua.Kaketsu on silti halvimpia asuinalueita Oulussa. Ihan turhaa vuokrainkkarit väittää vastaan. Yleiset kulkuyhteydet on heikot jopa Helsingissäkin. Omalla autolla pääsee ihan mihin tahansa, omilla aikatauluilla, eikä tarvi kierrellä kaikkia kylän maitolaitureita läpi.
Siksi asun Kuivasjärvellä velattomassa ok-talossa, ja pihassa velaton auto. En halua naapurikseni jotain alkoholisoitunutta möykkääjää. Mieluummin istun omalla pihalla kuin jossakin naurettavan kokoisella parvekkeella.
Kaketsulle ei ikinä. Sosiaalinen kaatopaikka. Kuka tahansa pääsee ok-talosta kaketsun slummiin asumaan jos haluaa, mutta harva sieltä slummista pääsee ok-taloon vaikka kuinka haluaisi. - tietoa minulla
laatu maksaa kirjoitti:
Kaketsu on silti halvimpia asuinalueita Oulussa. Ihan turhaa vuokrainkkarit väittää vastaan. Yleiset kulkuyhteydet on heikot jopa Helsingissäkin. Omalla autolla pääsee ihan mihin tahansa, omilla aikatauluilla, eikä tarvi kierrellä kaikkia kylän maitolaitureita läpi.
Siksi asun Kuivasjärvellä velattomassa ok-talossa, ja pihassa velaton auto. En halua naapurikseni jotain alkoholisoitunutta möykkääjää. Mieluummin istun omalla pihalla kuin jossakin naurettavan kokoisella parvekkeella.
Kaketsulle ei ikinä. Sosiaalinen kaatopaikka. Kuka tahansa pääsee ok-talosta kaketsun slummiin asumaan jos haluaa, mutta harva sieltä slummista pääsee ok-taloon vaikka kuinka haluaisi.Eli sieltä kuivasjärveltä päin tiedetään toisten naapurit?
Meillä on naapurina pelkkiä vanhoja ihmisiä ja narkkarit ei tunnetusti elä vanhaksi.
En muuttaisi johonkin hornantuuttiin. - laatu maksaa
tietoa minulla kirjoitti:
Eli sieltä kuivasjärveltä päin tiedetään toisten naapurit?
Meillä on naapurina pelkkiä vanhoja ihmisiä ja narkkarit ei tunnetusti elä vanhaksi.
En muuttaisi johonkin hornantuuttiin.Minä en taas muuttaisi neukkukasarmeihin jossa melkein joka viikko tapetaan joku tai ammuskellaan ovien läpi.
Eikä tämä niin hornantuutissa ole, 8km keskustaan. Just sopiva matka ettei nistit jaksa tulla tänne.Mitäpä ne täällä tekisikään kun kaikki huumediilerit majailee kaketsulla tai meri-toppilassa. - tietoa minulla
laatu maksaa kirjoitti:
Minä en taas muuttaisi neukkukasarmeihin jossa melkein joka viikko tapetaan joku tai ammuskellaan ovien läpi.
Eikä tämä niin hornantuutissa ole, 8km keskustaan. Just sopiva matka ettei nistit jaksa tulla tänne.Mitäpä ne täällä tekisikään kun kaikki huumediilerit majailee kaketsulla tai meri-toppilassa.Eli hornan tuutissa....
Ei ole nuo mun naapurit ammuskelleet tai kaupanneet huumeita.
Taitaa olla hieman oudompi harrastus kasikymppisille. :) - laatu maksaa
Eli hornan tuutissa....
Ei ole nuo mun naapurit ammuskelleet tai kaupanneet huumeita.
Taitaa olla hieman oudompi harrastus kasikymppisille. :)Onko mukava asua siellä betonikorsussa ja kuunnella naapurin piereskelyä seinän takana?
Oma tupa oma lupa. Betonikassulla olet taloyhtiön sääntöjen ja mielivallan alaisena. Jos olet vuokrainkkari, lisäksi vuokraisäntä asettaa sinulle omat sääntönsä. Saattaa kieltää jopa taulun ripustamisen seinään ja koiran pitämisen. Tapetointi ei tule kysymykseenkään. - tietoa minulla
laatu maksaa kirjoitti:
Onko mukava asua siellä betonikorsussa ja kuunnella naapurin piereskelyä seinän takana?
Oma tupa oma lupa. Betonikassulla olet taloyhtiön sääntöjen ja mielivallan alaisena. Jos olet vuokrainkkari, lisäksi vuokraisäntä asettaa sinulle omat sääntönsä. Saattaa kieltää jopa taulun ripustamisen seinään ja koiran pitämisen. Tapetointi ei tule kysymykseenkään.Et ole tainnut ikinä asua vuokralla. Kyllä kaupunki on hyvä vuokranantaja. Ja ei kiellä koiria ja tauluja. Mullakin parikymmentä taulua seinillä. Ja yläkerrassa koira, joka ei edes hauku usein. Mitä väliä sillä on saako niitä tapeteita seinille tunkea. En ole ikinä sellaisia halunnut.
Mikä kommentti toi piereskely oli? Näissä on hyvät eristykset verrattuina nyky asuntoihin. - laatu maksaa
Et ole tainnut ikinä asua vuokralla. Kyllä kaupunki on hyvä vuokranantaja. Ja ei kiellä koiria ja tauluja. Mullakin parikymmentä taulua seinillä. Ja yläkerrassa koira, joka ei edes hauku usein. Mitä väliä sillä on saako niitä tapeteita seinille tunkea. En ole ikinä sellaisia halunnut.
Mikä kommentti toi piereskely oli? Näissä on hyvät eristykset verrattuina nyky asuntoihin.Miksi ihmeessä kukaan muuttaisi velattomasta ok-talosta vuokrakasarmiin? Siihen kyllä pystyy kuka tahansa jos niin haluaa. Vuokrakasarmista taas velattomaan ok-taloon pääsee harva. Nykyisen talon asumiskulut on noin 250 euroa kuussa, sisältäen lämmityksen sähkö, veden, jätehuollon, vakuutukset ym. Neliöitä on 128.
Jos asuisi vuokralla, vuokra olisi varmaan kympin neliöltä, eli 1280 euroa. Se tuskin sisältäisi siltikään sähköä tai vakuutuksia. Hullun hommaan asua vuokralla.
Vaikka asumiskulut olisi 2 euroa neliöltä, en lähtisi betonikasarmille, en edes omistusosakkeeseen. Kerrostalot on kuin minkkitarhoja. - just joo...
laatu maksaa kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan muuttaisi velattomasta ok-talosta vuokrakasarmiin? Siihen kyllä pystyy kuka tahansa jos niin haluaa. Vuokrakasarmista taas velattomaan ok-taloon pääsee harva. Nykyisen talon asumiskulut on noin 250 euroa kuussa, sisältäen lämmityksen sähkö, veden, jätehuollon, vakuutukset ym. Neliöitä on 128.
Jos asuisi vuokralla, vuokra olisi varmaan kympin neliöltä, eli 1280 euroa. Se tuskin sisältäisi siltikään sähköä tai vakuutuksia. Hullun hommaan asua vuokralla.
Vaikka asumiskulut olisi 2 euroa neliöltä, en lähtisi betonikasarmille, en edes omistusosakkeeseen. Kerrostalot on kuin minkkitarhoja.Eli oikeasti et tiedä kaukovainiosta tai vuokralla asumisesta mitään. Silti kommentoit lähinnä kai kehuaksesi itseäsi.
Miten sun jutut liittyy edes mihinkään? Aloittaja, kun ei puhunut kuivasjärvestä tai omakotitalo asumisesta mitään.
Mutta boostaa vaan itsetuntoasi täällä, ehkä joku erehtyy luulemaan että oot tyytyväinen elämääsi. - lurkeille Raidia!
just joo... kirjoitti:
Eli oikeasti et tiedä kaukovainiosta tai vuokralla asumisesta mitään. Silti kommentoit lähinnä kai kehuaksesi itseäsi.
Miten sun jutut liittyy edes mihinkään? Aloittaja, kun ei puhunut kuivasjärvestä tai omakotitalo asumisesta mitään.
Mutta boostaa vaan itsetuntoasi täällä, ehkä joku erehtyy luulemaan että oot tyytyväinen elämääsi.Tuskin ketään kiinnostaa sinunlaisten vuokralurkkien elämä.
- boostaa vaan
lurkeille Raidia! kirjoitti:
Tuskin ketään kiinnostaa sinunlaisten vuokralurkkien elämä.
Miksei kiinnostais.
Innokkaasti itsekin vastailet ;)
- pahoja
vain vuokra-asunnot
- Järki vai unohtui
Huomioi että yksityisten omistamia vuokra-asuntojakin on. Omistaja valitsee itse kenet ottaa vuokralle ja näyttää asunnon. Itse asun vuokralla kaketsulla em. prosessin kautta.
- ericker
Olen kolme vuotta asunut kaukovainiolla. Ihan jees paikka. Aika vähän liikun tuolla keskustassa. Juoppoja siellä on mutta olkoot, ei ne minun kenkääni kuse enkä minä niiden. Jotkut narkomaanit on tosin rasittavia, pummaavat rahaa ja kerran yksi sitten onnistuikin wanhassa mestarissa varastamaan puhelimeni taskustani. Kerran istuskelin samassa baarissa niin kolme hiphop pentua tuli kesken kaiken uhkailemaan hakkaamisella. Siinäpä nuo tapaukset sitten onkin kolmelta vuodelta. Aika lame paikka.
Sopivan lyhyt matka on myös inatin lenkkireitille jonka noin kolmesti viikossa käyn kiertämässä. Eipä ne narkit sinne eksy. Linja-autot kulkee mielestäni hyvin. keskusta on kyllä muutenkin rähjäinen ja epäsiisti, mutta sekin kaiketi tässä lähitulevaisuudessa remontoidaan uuteen uskoon. - Tomppeli ryöstö
No en peukuttas,
Kasellissa on ollut pankki- apteekki ryöstöjä ja kastelli on sitä " parempaa" asuin aluetta.
Joten kaukovainion apteekki ryöstö ei nyt asuinalueen maineeseen liity.
Sekopään sattuma kohde.
&, henkilökunnalle ei mukava tapaus ole, toivottavasti ovat saaneet koulutusta toimia , niinkuin varmasti osaavatkin toimia.
Asiakkaille siksi ikävää, että apteekki mahdollisesti lopettaa , niinkuin r- kioskille jo kävi.
Tai apteekki menee johonkin tullikaappi palveluun. - Narkkarin narina
Tomppeli ryöstö kirjoitti:
No en peukuttas,
Kasellissa on ollut pankki- apteekki ryöstöjä ja kastelli on sitä " parempaa" asuin aluetta.
Joten kaukovainion apteekki ryöstö ei nyt asuinalueen maineeseen liity.
Sekopään sattuma kohde.
&, henkilökunnalle ei mukava tapaus ole, toivottavasti ovat saaneet koulutusta toimia , niinkuin varmasti osaavatkin toimia.
Asiakkaille siksi ikävää, että apteekki mahdollisesti lopettaa , niinkuin r- kioskille jo kävi.
Tai apteekki menee johonkin tullikaappi palveluun.Pitää olla vähän tarkkana.
- student2016
Miltäs Kaukovainio näyttää tänään. Uutta ostaria tulossa tai remonttia. Olen opiskelija ja onko jotain tiettyä aluetta tai katuja mitä kannattaa välttää jos sinne muuttaa?
- VissyTie
Kesällä on kaunista. Talvella perus-Kosovo/Pripyat, kuten muukin Suomi. Ei ongelmia.
- Anonyymi
En suosittele Kaukovainiota. Enkä perustele sen kummemmin. Joku muu paikka Oulun lähistöltä, jos tänne Oulun tienoille nyt kukaan haluaa. Capital of Northern Scandinavia? Lukee jossain. Hui hai. Capital of criminals and drugs abusers. And laestadianism. En suosittele.
- Anonyymi
Kaketsu ajettin ns.alas, projekti s- ketju tyhjensi koko alueen muista palveluista omistaa tontin koko kaketsun teboilille asti. Kaketsun koulun Koulun johtaja Timo Kettunen kuuluu samaan s kerhoon,, kielsi koulun tilojen käyttämisen asukastupana muualle kun monitoimitaloon/koulun yhteyteen ei asukastupaa saa perustaa..Se kannattaa kun kun kukat, kaljat,pitzat ,kaikki ostetaan suuresta s marketista.Mitään palveluja ei ikinä aiotakkaan palauttaa.DEADZONE alue ERIARVOISTETTU oulun kaupunginvaltuuston s-enemmistön toimesta.Pohjoispohjanmaalla yks ketju tyhjentää joka ostarin omakseen.Hinnat senku nousee kaikki palvelut häviää niinku kaketsulla kävi.Miten voidaan jättää kaukovainiolaiset ilman ostoskeskusta ilmanyhteisiä kokoontumistiloja..??? Jokohan Sanna Marin/avustaja sai kirjeen näistä sisäpiiri kuvioista se ei taida olla laillista sopia sopivasti omissa pikku kerhoissa monen tuhannen asukkaan lähiön palveluista. Varsinkaan kun se palvele lähiön asukkaita ollenkaan.terv..3 v ilman palveluja olleet!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1496459- 322312
- 1872089
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101333Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.821263- 731067
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241047Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,25987Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty44951Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke10838