Antibioottikuurin jälkeen

ripulia

Sain viikon Amoxin comp-kuurin keuhkoputken tulehdukseen. Viimeisinä päivinä alkoi ripuli, joka jatkuu nyt kolmatta päivää. Vaiva on tosi kiusallinen, kun jatkuvasti saa käydä ulostamassa. Ulostus on tumman ruskeata ja hyvin löysää, melkein vettä. Immodium ei auta yhtään.
Olisiko maitohappobakteereista apua, että saisin vatsan bakteerikannan normalisoitumaan?
Kuinka kauan voin sinnitellä tämän vaivani kanssa,vai pitäisikö ottaa lääkäriin yhteyttä? Olen lähdössä matkoille viikon päästä ja vähän arveluttaa, kuinka tulen toimeen siellä?
Vastatkaa kiitti, jos jollakin omakohtaisia kokemuksia asiasta!!!

17

16184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene lääkäriin

      en halua pelotella, mutta söin saman kuurin poskionteloon marraskuussa 2007, ja olen vieläkin sairas. sain siitä kuurista ripulin, joka osoittautui clostridium difficleksi, eli antibioottiripuliksi. se muuttui kolmessa viikossa veriksesi ripuliksi, jolloin hankkiuduin lääkäriin. lääkäri määräsi siihen kuuluvan antibioottilääkityksen, mutta se ripuli on uusiutunut jo kolmesti, samaa lääkettä syöttävät vaan aina.

      mene heti lääkäriin, että ottaavan ulosteviljelyn. jos sinulla on se, saat 10 pv lääkekuurin jonka aikana ei voi ottaa alkoholia tippaakaan, sillä siinä on antabus vaikutus.

      se tauti on ihan kamala ja sitkeä. en enää ikinä syö amocin comp kuuria enkä mitään muutakaan laajakirjoista. aivan helvetin perseestä kaikki sellaset lääkkeet.

      • Valita lääkkeestä!

        http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=499&d=15959&i=RATIOPHARM_AMOXIN COMP_AMOXIN COMP 500 mg

        Selvähän tuo, että sairastuu kun siinä on natriumlauryylisulfaattiakin. Se rikkoo solut ja sit onkin tulehdustila valmiina pöpöille. Imodium tosiaan pahentaa vaan asiaa silloin.


    • edellinen kirjoittaja
      • antibiootista vatsa

        Minulla oli vatsa sekaisin vähän väliä antibiootti-kuurin jälkeen 1,5 vuotta. Nyt vuoden verran parempana. Ei kovin helpolla lähde ottamaan enää antibioottia....


    • kricu

      Maitohappobakteereista on todellakin apua ja niitä pitäisi AINA käyttää antibioottikuurin aikana! Lääkärin olisi pitänyt siitä sinulle mainita! Antibiootit tekevät hallaa elimistölle ja maitohappobakteerit tukevat elimistöä kestämään kuurin aiheuttaman rasituksen, koska se lisää ja tukee elimistön omia hyviä bakteereja ja entsyymejä, jotta ei käy niin kuin mulle kävi antibioottikuurin jälkeen, että suolesta tuli läpäisevä ja iski kovat allergiat ja atopiat päälle.. :/ Mutta tässä juuri aloitin elimistön puhdistuskuurin ja muutan elämäntavat niin eiköhän se siitä! Mutta käy hakemassa vaikka luontaistuote kaupasta probiootteja ja niitä, joita nautitaan antibioottikuurin aikana, koska niitä silloin tarvitsee vielä enemmän kuin normaalisti.. Juo nestettä runsaasti, käytä molkosania, se tasapainottaa vatsaa..,syö kuituja ja helposti sulavaa ruokaa.. etköhän sinä matkalla pärjää! Ja onhan näitä lääkkeitä ripulin hillitsemiseen..mutta käy nyt ihmeessä hakemassa ne maitohappobakteerit! Hyvää matkaa!=)

      • ei aina auta nekään kovin h...

        Olen jostain kuullut että antibiootit saattavat sekoittaa suoliston normaalin bakteerikannan jopa vuodeksi. Itse saan antibiooteista aina ripulin vaikka otan myös maitohappobakteereja. Minulle sanoi sekä läääkäri että apteekin työntekijä että maitohappobakteereja samalla. Voihan olla että ripuli olisi ollut pidempikestoinen ja pahempi ilman maitohappoja.


      • ummetusta!
        ei aina auta nekään kovin h... kirjoitti:

        Olen jostain kuullut että antibiootit saattavat sekoittaa suoliston normaalin bakteerikannan jopa vuodeksi. Itse saan antibiooteista aina ripulin vaikka otan myös maitohappobakteereja. Minulle sanoi sekä läääkäri että apteekin työntekijä että maitohappobakteereja samalla. Voihan olla että ripuli olisi ollut pidempikestoinen ja pahempi ilman maitohappoja.

        Heip! Mulla on clostridium diffencile jo neljännen kerran peräjälkeen ja antibioottina on Flagyl. 3 kertana olen saanut sen 10 päivän kuurin, 30 tbl mutta nyt olen 60 tbl kuurilla!

        Sain aiemmin Idoform - maitohappobakteereja ja ne sopi vatsalleni. Mutta nyt kun määräsivät käyttämään Precosa - valmistetta ( hiivapitoinen mh - bakteeri, käytetään antibiootin rinnalla cd: n hoitona ) , on mulle tullut tuskallinen ummetus. Kivut on ripulin aikana ja suolistokrampit, mutta nyt on kovat kivut ja turvotus - ja jos se jatkuu vielä muutaman päivän, täytyy mennä lääkäriin.

        Kolonoskopiassa näkyi että suoli oli turvoksissa ja tulehtunut.

        Olen käyttänyt maitohappobakteereja säännöllisesti, mutta niissäkin on runsaasti eroja. Ensin Precosa aiheutti ilmavaivoja, mutta nyt on totaalisen tukossa!

        Vaikkakin antibioottikuurinkin aikana on hyvä käyttää maitohappobakteereja. Ja muulloinkin.

        Ruokailu on kyllä kuitupitoista ja vettä & hapanmaitotuotteita käytän, sekä liikkuminen on siinä rajoissa, mitä pystyy enää.


    • Viljely varmuudeksi

      Vain joka 5. antibioottiripuli on clostridium difficilen aiheuttama mutta se on vakava sairaus joten ehdottomasti lääkäriin jättämään ulostenäyte jotta selviää tarvitseko antibioottikuurin mikäli clostridiumia. Ja maitohappobakteerit kehiin. Parane pian!

      • alkup.

        Kiitos vaan vastauksista! Vähän on pikku pääkky sekaisin ,että mitäs nyt?..
        Eipä ole kakia tullu sitten eilisen. Mikä lie auttanut? Nyt olen nyt syönyt Idoformia vähän reippaammin, lisäksi Rela-piimää ja banaaneja.
        Vatsa vähän möyryää ja pallea on turvoksissa. Seurailen rauhassa tilannetta ja katson sitten ennen matkalle lähtöä onko kaikki ok. Idoformia aion syödä matkallakin.
        Vaiva voi olla jotain hiiva-juttuja, kun suupielet ovat rikki ja kieltä kirveltää. Peräaukon ja emättimen suulla aikamoinen kutina.
        Matkalle lähden kuitenkin (kuukaudeksi-ja yksin vielä) ja onhan siellä Kanariallakin lääkäreitä ja apua saatavilla, jos vaivat jatkuvat.


    • amoxin comp "uhri"

      Löysin nämä täältä, pistänpä jatkokis, että samoin kävi. Sain Amoxin compin lääkkeeksi ja hirveä ripuli. Lääke vaihdettiin Terveystalossa ja otettiin näyte ulosteesta, ettei ole tuo clostridium difficile päässyt valtaamaan suolistoa. Sairaaloissahan se on nykyään normaalia, ns. sairaalabakteeri. Ei kun maitohappokapseleita B syömään oikein urakalla.

    • Chinachica

      Hei söin joulun aikaan toisen antibiootti kuurin ja muutin Aasiaan tämä jatkuva ruljanssi vatsan kanssa alkaa ärsyttää en koske enää koskaan antibiootteihin kun en psyty syömään kun aina pitää vatsaan koskea ja sitten pitää juosta paskalla koko ajan.
      En ymmärrä mistä se kipuilu johtuu vaikka en ole edes varsinaisesti edes ripulilla! Kaks kuuria lyhyen ajan sisään ja seuraavat kymmenen vuotta saa korjata niitä vahinkoja.

    • RAL
    • RAL
    • LastChristmas

      Apua otin imodiumin antibioottiripuliin! :(

    • Samankokenut

      Lääkärit/Lääketehtaat tarjoavat vain Lääke-antibioottia, joka on miljardien bisnes Lääke-tehtaille ja Lääkäreille!

      Terveys-tiede käyttää kolmen hyöty-bakteerien yhdistelmää Antibioottina:

      .................>>>>>>>>>>*KosteusVaurio-myrkyille altistuneen hoito menee näin pähkinänkuoressa:
      A. Oireilu-osumista poistuu noin puolet(=50%) kun muutat puhtaisiin tiloihin.
      ...
      B. Loput oire-osumat ovat jo-tulleita vaurioita elimistössäsi, joiden korjaamiseksi tarvitaan Lactobacillus-bulgaricus Antibiootti-bakteeri lievän-mutta laaja-alaisen tulehduksen parantamiseen kahden tärkeimmän:
      1.Lactobacillus-asidophilus ja
      2.Bifidobacterium-bifidum ja/tai lactis lisäksi.
      Huom! Jäljelle jääneet noin 20-oiretta ovat Lääke-tieteelle PARANTUMATTOMIA(!!?) sairaus-oireita, he kun eivät halua ymmärtää että Antibiootin korvaaja on keksitty jo.
      Ei "pyörää" tarvitse uudestaan keksiä!
      ...
      C. Kun kymmenkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=10kapselia/vrk), niin paranet myöskin 10x nopeammin, esimerkiksi tällä konstilla 1-vuoden paranemis'aika saadaan nopeutettua reiluun kuukauteen!
      ...
      >>>>>> D. Kun kolme-kymmentäkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=30kapselia/vrk), niin 1x30kapselin annos vastaa Antibiootti-kuuria, jonka voit turvallisesti toistaa tarvittaessa useampanakin päivänä!<<<<<<<<<<<<<
      ...
      E. Olet terve vasta sitten kun:
      1. 6x2h välein toistetun pintalämmön(=kainalosta)-mittauksen keskiarvo on 36,4-36,8 C astetta, sekä
      2. Oiretesti-osumat ovat 5-osumaa, tai alle(=0.....5), sekä
      3. CRP-arvosi(=verestä) on 3, tai alle(=0....3)!
      *Huomioi seuraava:
      -Vaikka olet "Terve-tasolla" sinulle voi kerran-pari vuodessa tulla esimerkiksi korvatulehdus jonka hoitamiseksi tarvitaan Antibioottia-eli autetaan omaa immuunipuolustustasi hoitamaan tulehdus pois-mutta ei Lääke-antibiootilla-vaan L-a L-b Bif 90miljardin "Antibioottia" Hyötybakteereina!
      ...
      F. Käytä Oiretestin tulkinta-ohjeita käänteisenä kun parannat itseäsi-mm hajuste-yliherkkyytesi katoaa kun oireilusi laskee alle 17-osumaan!
      ...
      Huom: Älä missään nimessä käytä tähän hoitoon lääke-antibioottia!<<<<<<<<<<.............................

      Tästä osoitteesta löydät ko. sivuston testit hoito-ohjeineen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/tee-oiretestikvht-tee-immuunitestiimmuunijarjestelman-heikkeneminen/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe