keskenmenon oireet?

panikoiva

HEi
Kysyisin, että mitä oireita keskenmenosta muita on kuin tietty lopulta kova vatsakipu ja verenvuoto? Itse olen nyt ihan hysteerinen, kun tänään on ensimmäinen pv kahteen viikkoon kun minulla ei ole etova olo. Rinnat on kyllä ainakin vielä edelleen arat... Onko tämä nyt oire tulevasta km:sta vai onko nyt vain muuten parempi päivä? Vaihteleeko teillä oireet?

24

30705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panikoiva

      olen siis menossa rv 7-8

    • hei...

      tuo ei varmasti ole mikään oire keskenmenosta. mulla tuli pahoinvoinnin kanssa semmosia päiviä että aamulla oli hyvä olo ja illalla se krapulanomainen peikko taas hyppäsi kehiin. käsittääkseni tuo alkuajan pahoinvointi johtuu hormooneista, joihin sun kroppa sopeutuu. keskenmenon jälkeenhän noita raskaushormooneja vielä erittyy kroppaan, joten tuskin se huonon olon puuttuminen johtuu siitä keskenmenosta, vaan varmaankin alat sopeutua tohon uuteen hormoonitasoon. et kyllä kerttonut mikä viikko on menossa, mutta itselläni alkoi pahinvointi joskus viikon neljä tienoilla ja loppui 13-14..mutta nuohan ovat täysin yksilöllisiä hommia..

    • huomaa!!

      siinä tulee heti kivut!! niin kovat ettet voi liikkua! verta tulee enemmän kun menkkojen aikana..
      kivut kohdistuu vatsaan, niveliin ja lihaksiin

      kohtu kuolema on eri asia.. sitä ei aina huomata... mutta hei tämä ei ole mikään yleinen juttu..

      • CeC87

        mulla kävi niin että verta tuli 3 päivää ennen ku alko kauheet kivut!


      • Nimetön

        Tarkoitatko että keskeytynyt keskenmeno ei ole yleinen? Kyllä se on todella yleinen. Minäkin olen sen kerran kokenut. Sikiö oli ollut kuolleena sisälläni 4 viikkoa, ennen kuin huomattiin kuolleeksi. Ei ollut kipuja, mutta neljännellä viikolla alkoi niukka vuoto.

        Aloittajalle, älä pelkää liiaksi keskenmenoa. Raskauden oireet vaihtelee jopa päivittäin! Ei se ole merkki mistään.:) Minulla nyt rv29. Huomasin olevani raskaana vasta rv 10, koska yhdet kuukautuset olivat tulleet raskauden aikana. Mitään oireita ei ollut ennen sitä, ja ihan hyvin on tämä raskaus edennyt. :)


      • sori vaan...
        Nimetön kirjoitti:

        Tarkoitatko että keskeytynyt keskenmeno ei ole yleinen? Kyllä se on todella yleinen. Minäkin olen sen kerran kokenut. Sikiö oli ollut kuolleena sisälläni 4 viikkoa, ennen kuin huomattiin kuolleeksi. Ei ollut kipuja, mutta neljännellä viikolla alkoi niukka vuoto.

        Aloittajalle, älä pelkää liiaksi keskenmenoa. Raskauden oireet vaihtelee jopa päivittäin! Ei se ole merkki mistään.:) Minulla nyt rv29. Huomasin olevani raskaana vasta rv 10, koska yhdet kuukautuset olivat tulleet raskauden aikana. Mitään oireita ei ollut ennen sitä, ja ihan hyvin on tämä raskaus edennyt. :)

        yksi kymmenestä saa keskenmenon.. ja siis toihan ei ole suuri prosentti!

        ja joku kirjoitti ettei kivut tuu heti .. mutta kyllä nyt herranjumala siitä vuodosta jo huomaa että on vikaa..'

        eli ruskea niukka vuoto on ok

        enemmän kun ruokalusikallinen, kirkkaan punainen, klimppinen vuoto aina yleensä paha!


      • edel.
        sori vaan... kirjoitti:

        yksi kymmenestä saa keskenmenon.. ja siis toihan ei ole suuri prosentti!

        ja joku kirjoitti ettei kivut tuu heti .. mutta kyllä nyt herranjumala siitä vuodosta jo huomaa että on vikaa..'

        eli ruskea niukka vuoto on ok

        enemmän kun ruokalusikallinen, kirkkaan punainen, klimppinen vuoto aina yleensä paha!

        Ainahan ei tule vuotoakaan, vaikka on mennyt kesken. Aina ei siis vain huomaa yhtään mistään muutamaan viikkoon.

        Keskenmenon saa noin 15% niistä naisista, joilla raskaus on jo ehditty toteamaan, yleisimmin viikoilla 5-12. Sen lisäksi on suuri määrä niitä keskenmenoja, joista ei vain tiedetä, eli nainen ei ole ennen viikkoa 5 vielä edes tiennyt olevansa raskaana.

        Mielestäni nämä luvut ovat todella suuria! Ei ole harvinaista.


      • pelkääjä...
        edel. kirjoitti:

        Ainahan ei tule vuotoakaan, vaikka on mennyt kesken. Aina ei siis vain huomaa yhtään mistään muutamaan viikkoon.

        Keskenmenon saa noin 15% niistä naisista, joilla raskaus on jo ehditty toteamaan, yleisimmin viikoilla 5-12. Sen lisäksi on suuri määrä niitä keskenmenoja, joista ei vain tiedetä, eli nainen ei ole ennen viikkoa 5 vielä edes tiennyt olevansa raskaana.

        Mielestäni nämä luvut ovat todella suuria! Ei ole harvinaista.

        Toinen lapsi aluillaan ja kyllä sitä miettii, että jos siellä ei olekkaan mitään. Vahva plussa tuli testiin, mutta ei oireita. PArin viikon päästä selviää onko siellä elämää...


      • vierailija
        sori vaan... kirjoitti:

        yksi kymmenestä saa keskenmenon.. ja siis toihan ei ole suuri prosentti!

        ja joku kirjoitti ettei kivut tuu heti .. mutta kyllä nyt herranjumala siitä vuodosta jo huomaa että on vikaa..'

        eli ruskea niukka vuoto on ok

        enemmän kun ruokalusikallinen, kirkkaan punainen, klimppinen vuoto aina yleensä paha!

        Minulla ei ollut vuotoa eikä kipuja. Alkuraskauden ultrassa sikiön todettiin kuolleen neljä viikkoa aiemmin. Oireita ei siis välttämättä ole lainkaan.


      • tyttövain :p
        sori vaan... kirjoitti:

        yksi kymmenestä saa keskenmenon.. ja siis toihan ei ole suuri prosentti!

        ja joku kirjoitti ettei kivut tuu heti .. mutta kyllä nyt herranjumala siitä vuodosta jo huomaa että on vikaa..'

        eli ruskea niukka vuoto on ok

        enemmän kun ruokalusikallinen, kirkkaan punainen, klimppinen vuoto aina yleensä paha!

        suurin osa keskenmenoista on ns. spontaaneja abortteja ennen kuin äiti on edes saanut selville olevansa raskaana. Ennen kahdeksatta raskausviikkoa keskenmenon riski on hyvin suuri.


      • liisa

        Kohtukuolema tarkoittaa kuolemaa rv 22 jälkeen. Sitä ennen se on keskenmeno. Monesti se ei näy eikä tunnu, ultrassa vasta huomataan, ettei ole enää elämää. Itselläni keskenmeno rv 17, eikä ollut minkäänlaisia keskenmenon oireita, vauva oli kuollut viikkoa aiemmin, neuvolassa ei enää löydetty sydänääniä ja äitiyspolilla ultrassa todettiin menehtyneeksi. Sitten tehdään lääkkeillä poisto, eli synnytys pienoiskoossa (saadaan kohtu supistelemaan ja sikiö poistumaan).


      • onkohan nytkin :(

        Minulla sikiö oli kuolleena kuukauden kohdussa. Ei ollut mitään kipuja ja tuon toteamisen jälkeen meni vielä toinen kuukausi, että alkoi vuoto. Lääkäriinkään en päässyt aiemmin. Eli ei keskenmenoa aina huomaa.. Kaavintaan lopulta jouduin, kun ei edes cytotec tyhjentänyt kokonaan. Näin 01/2012


    • tiipelii

      Hei,

      Mulla on aina välistä koviakin alavatsa kipuja ja sen aikana on pakko mennä vessaan isommalle hädälle. Uloste on aikalailla mustaa.. Voiko tässä olla kyse ihan vaan ummetuksesta? Mutta epäilyttää, että miksi se kipu alavatsassa on.
      Onko jollain samanlaisia oireita?
      Mulla viikot vasta n. 4.
      Kiitos!

      • mahdollista on

        että kyse on ummetuksesta.munkin oli pakko mennä lääkäriin tarkastuttamaan kun oli kipuja onko kyse keskenmenosta, vaikka seuraavalla kerralla kotona ymmärsin että kyse ei tainnutkaan olla niin vakavasta :)


    • 17+13

      Mulla todettiin ultrassa keskeytynyt keskenmeno. Viikkoja piti olla 13, mutta sikiö vastasi viikkoja 9 4 eikä sykettä löytynyt.. Päivä ennen ultraa alkoi pieni menkkamainen vuoto.. Eli sikiö oli ollut jo muutaman viikon kuolleena ilman mitään kipuja tai vuotoja.. Mulla raskauden alussa oli etovaa oloa jos ei syönyt tarpeeksi usein ja nännit oli todella arat ja närästi. 9-10 viikolla etova olo paisui siihen, että oksensin kerran ja sen oksennuksen jälkeen kaikki, AIVAN kaikki oireeni katosivat. Elikin juuri niihin aikoihin kun sikiö kuoli. Ja mulla oli koko raskauden alusta asti sellainen vahva tunne, että kaikki ei tule menemään hyvin!

      • hyvä ruoka:)

        mulla oli paha olo siis äklö olo,heikotus,mut mie en syöny kunnolla,sitä oloa kesti aamusta iltaan,viikkoja mulla vasta 5 2,mut heti oireilen jos olen huonolla syönnillä,muuten olo vielä aika hyvä:))katsotaan sitten viikon kahden päästä.ei kannata panikoida.


    • Yksi kokemus...

      Vuosi 2006, Itselläni alkoi kirkas vuoto perjantai aamulla rv11 (soitin heti neuvolaan, käskivät tarkkailla ja mennä lääkäriin jos kivut alkaa ja käyvät sietämättömiksi, todennäköisesti kyseessä keskenmeno) joka oli ensin niukkaa, mutta iltaa kohden runsaantui, myöhään illalla alkoi kivut jotka pahenivat pikkuhiljaa yötä kohden. Valvoin koko yön tuskissani rouhimalla paketillisen panadolia,(ei auttanut) aamulla kivut vaan yltyivät ja siskoni vei minut naistentautienpoliklinikalle, jonka vessaan koko kohtuni viimein tyhjeni ja kivut loppuivat siihen. Lääkäri sanoi ultraa tehdessään että elo on loppunut jo raskausviikolla 6. Näin jälkeenpäin myös synnyttäneenä vertaisin keskenmenon kipuja aivan normaali synnytyssupistuksiin.

    • andy rakas

      Mä en pysty samaan lasta! Vaikka kuin haluisin. Asuin Nykissä 4 vuotta. Ja nyt taas suomessa.

    • Pelottaa

      Onko mahdollista etä mulla ois ollu keskenmeno?
      Olen käyttänyt nyt 3 viikkoa ehkäistrengasta, niin etten ole pitänyt väliviikkoa milloin menkkojen pitäisi tulla. Ja nyt viimeisimmän renkaan aikana (torstaina) emättimestä alkoi tulemaan niukkaa, rusehtavaa vuotoa ja alamaha oli todella kipeä ja päänsärky ihan älyttömän kova, ollut jo jonkin aikaa. Otin renkaan pois lauantaina ja siitä lähtien kivut ovat olleet todella kovat ja vuoto lisääntynyt. Vuodon mukana on tullut kokkareita ja kudossuikaleita ja nyt sunnuntai aamulla kun kävin pissalla ja pyyhin niin paperiin tuli todella iso kudos, joka oli harmahtavaa ja siinä oli kiinni kudonauha tmv. Heti tämän jälkeen mahakipu hellitti hieman ja vuotoa tulee myös hieman enemmän. Onko mahdollista että olisin saanut km:n? Ja en ole itse ollut tietoinen koko raskaudesta, jos tämä nyt keskenmenoa tarkoittaa

    • yöuolptyou

      Kyllä kuulostaa keskenmenolta, itselläni myös tuli juuri noita kudospalasia keskenmenon yhteydessä ja vielä pariviikkoa sen jälkeenkin jolloin lääkäri joutui huuhtelemaan kohdun koska kohtu ei ollut tyhjentynyt kunnolla (aiheutti tulehdusriskin) Normaalin tyhjennyvuodon yhteydessä ei mitään kudospalasia kuulu tulla. Suosittelen että huomen aamulla heti yhteys lääkäriin, että saat lähetteen naistentautien polille missä tarkistetaan ultralla että kohtu tyhjentynyt kunnolla yms.

    • huoh mietityttää..

      mä luulen että mullaki ollut km.. olen käyttänyt ehkäsyrengasta otin sen pois että pidän väliviikon eka ei meinannu tulla verta ja ne sit alko sit seuraavana lauvantaina ku piti laittaa rengas takasi.. mulla kans tullu jotain aika isoja verisiä möykkyjä ja sellasia.. nyt mulla on jatkunu tämä ns tyhjennys vuoto jo yli 2 viikkoa..mikähä mahtais olla?? ossaisko joku sanoo..ens viikolla varmaan käyn lääkärissä että kahtovat onko ollu km et jos on jääny jotain kohtuun.. nii ja mulla on ollut tosi kovia maha kipuja sen 2 viikkoo mitä sitä vertaki on tullu.. :(

    • Momo84

      Jos on vaginassa / alavatsassa tosi vahva veto kramppi ,voiko olla keskenmeno ? Mulla on kirkasvuoto, mutta välillä särkee niin kovin kramppi ,onko kokemuksia. Kiitos etukäteen vastauksista.

    • Hubotti

      keskenmeno ei ole vihtori mikään abortti.

      • Anonyymi

        Abort sana tarkoittaa jonkin keskeytymistä. Keskenmenosta hyvinkin yleinen ja oikea nimitys,spontaani abortti. Abortus arte provocatus taas tarkoittaa raskauden keskeytystä joka on käynnistetty,eli raskaudenkeskeytystä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe