miksi eläin kaupasta ei suositella ostaa amatsoneja vaikka ne voivat kuulemma kesyyntyä.
miksi
2
376
Vastaukset
- nappi
Amatsonit voivat olla vaikeita lintuja. Ensiksikin jos ajattelet ostaa papukaijan siksi että sinulla ei ole tarpeeksi aikaa koiralle niin väärin menee. Papukaijat tarvitsevat usein enemmän ihmisen aikaa kuin monet muut lemmikit varsinkin jos ovat yksin häkissään. Muuten niistä voi tulla masentuneita tai TODELLA hankalia. Amatsoneilla on myös kova ääni. Siskollani on amatsoni ollut kolme vuotta ja se ei ole vieläkään kesyyntynyt vaan puraisee halutessaan vaikka sormen poikki...tuskin siitä juuri kesyyntyykään...Amatsoni on yös kallis ja saattaa elää yli 50-vuotiaaxi. Tässä on vain muutama syy miksi eläinkaupat eivät ehkä suosittele amatsonia. Nämä kaikki syyt koskevat myös muita kaijoja mutta pienemmät ovat helpompia, mutta täytyy muistaa että aikaa tarvitsevat nekin. Kannattaa kerätä kaikki mahdollinen tieto ennen kuin hankkii amatsonin tai muun kaijan sillä yllätyksiä tulee. Ja jos kuitenkin hankkii amatsonin pitää pyytää kauppiaalta CITES-todistus.
- Niina-92
Olen samaa mieltä. Hanki vaikka pikkuhiljaa aina vain isompi ja vaativampi lintu että saat kokemusta. Lintu (varsinkaan iso) ei ole mikään heräteostos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261750
- 1051225
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381091- 49999
- 130900
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni52897Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240868Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?73757Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55739Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178739