vauvan nukuttaminen...

...vaunuihin

Onko täällä muita, joiden vauvat nukkuvat yönsä vaunuissa? Meidän 2 kk vanha poika nukkuu joka yö vaunuissa, koska ei nukahda sitten millään ilman keinuttelua, jota ei pinnasängyssä luonnollisestikaan voi tehdä. Yösyöttöjen jälkeenkin hän nukahtaa helposti, kun vähän vaunuja heijaillaan. Eipä kai tästä mitään haittaakaan ole? Sänkyhän ne vaunutkin ovat ja niissä nukutaan päiväunetkin.

10

4720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joup85

      ei siitä muuta haittaa ole kun se että tottuu nukahtamaan sit vaan niihin vaunuihin ja hytkyttelyyn. Jossain vaiheessa teidän on kumminkin opetettava lapsi sänkyyn, viimeistään sit ku hän ei enää mahdu vaunuihin.

    • indira_79

      Meillä ei nukuta vaunuissa öisin mutta olen harkinnut kerta viihtyy niin hyvin siellä.. Täällä perhepeti käytössä josta olen saannut paljon kommentteja tuttavilta jne.. Olen nyt päättänyt että jos jotain toimii niin miksei, meidän kaikkien mielenrauhan vuoksi. Ja jos vauvallasi on hyvä olla siellä ja vaunut rauhoittaa niin miksei? mun mielipide on että nykyään on liikaa tämmöstä "sit jos tohon tottuu niin ei ikinä opi"(mun neuvolatäti esim...) mielestäni joissakin asioissa voisi ajatella tän hetkistä tilannetta ja että vauva on tyytyväinen ja hän viihtyy.

      • P.Rovo

        Kyllä se vaan niin on, että jos vauvaa nukuttaa yölläkin vaunuissa, ei hän opi ikinä nukkumaan sängyssä. Minutkin on vauvana nukutettu vaunuihin, ja kun vaunut kävivät pieniksi, joutuivat vanhempani teettämään isommat vaunut, jotta saivat minut nukkumaan. Ja sitten taas isommat jne. Ja edelleen aikuisena nukun vaunuissa, jotka on mittojen mukaan teetetty. Ja kun muutettiin mieheni kanssa yhteen, teetettiin kaksosten vaunut aikuisten mitoille.


      • indira_79
        P.Rovo kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on, että jos vauvaa nukuttaa yölläkin vaunuissa, ei hän opi ikinä nukkumaan sängyssä. Minutkin on vauvana nukutettu vaunuihin, ja kun vaunut kävivät pieniksi, joutuivat vanhempani teettämään isommat vaunut, jotta saivat minut nukkumaan. Ja sitten taas isommat jne. Ja edelleen aikuisena nukun vaunuissa, jotka on mittojen mukaan teetetty. Ja kun muutettiin mieheni kanssa yhteen, teetettiin kaksosten vaunut aikuisten mitoille.

        xD pisti nauramaan, ensin ajattelin että mitä h...=) Mieleen muodostui kuva jättiläis vaunuista ja siinä nukkuvista aikuisista xD


    • heipähei :D

      meillä nukkui tyttö niin kauan vaunuissa kun sinne mahtui. eikä mitään ongelmia ollu siirtää sänkyyn ku vaunut kävi ahtaaksi. osaksi voi olla että jotku tykkää nukkua vaunuissa on se että ne ovat ns.ahtaat. vauva kun on tottunut tuttuun ja turvalliseen ja ahtaaseen masuun niin voi sen takia tykätä vaunuissa nukkumisesta. mun piti alkaa vähitellen totuttaa pinnikseen mutta ei tarttenu, kerran laitoin päikkäreille sinne ja hyvin nukku ja sitten yöksi niin ei ollu ongelmia. tein pinniksestä myös ahtaamman että laitoin päätyyn peittoja ja tyynyjä ettei sänky vaikuta niin isolta. ja pinnasängyn suojat myös reunoihin niin ei näy joka suuntaan ja antaa ahtaudentunnetta. niitä sitten vähensin vähitellen.

      ei niistä mitään haittaa ole meille ainakaan ollut. kunhan muistat siirtää heti muualle nukkumaan kun alkaa yrittämäät istumista ettei tipahda reunan yli kun yrittää vetää itseään istumaan!!!! muuten ei oikein muuta vikaa :)

    • päikkärit

      Meillä lapsi nukkuu yöt omassa pinnasängyssä, päikkärit vaunuissa. Joskus olen laittanut vaunuihin myös yöksi, kun lapsi on ollut kipeänä ja valvottanut. On nukahtanut vaunuihin kun niitä on keinutellut...

      Ei siitä varmaan mitään haittaa ole että vaunuissa yönsä nukkuu, mutta tietysti sitten aikanaan tarvii vähän opettelua sängyssä nukkumiseen ilman keinuttelua. Ehkä?

    • mieluummin

      vaunuihin nukahtas sekä päivällä, että yöllä. Poju on kohta kuukauden ikäinen ja unirytmi vielä sekaisin, öisin pitäis seurustella ja syötön jälkeen nukahtaa syliin, mutta annas olla kun vie äitiyspakkauslattikkosänkyyn (olipa pitkä sana), niin heti herää ja itkee, mutta vaunuihin taas nukahtaa helposti eikä edes välttämättä herää siirtoon. Meillä vaunuissa vielä pehmeä kantokoppa, kai se sit on turvallisemman tuntuinen kuin viileä "laatikko". Olen samaa miettiny, että onko haittaa esim. selälle tms. Voi olla tyhmää, mutta esikoinen on ja kaikkea muutakin miettii epävarmuudessaan...

    • Nimetön

      Meidänkin tyttö nukkui elämänsä ekoina viikkoina vaunuissa myös öisin. Ja silloin kun ei nukkunut vaunuissa nukkui äidin ja isän vieressä perhepedissä. Joskus 2,5 kk iässä siirsin omaan pinnasänkyyn jonka laitoin aivan oman sänkymme viereen. Vaikka nämä 2 "väärää" nukkumistapaa olivat ensin käytössä, niin siirto omaan sänkyyn sujui aivan ongelmitta kun rytmi rupesi muuten löytymään.

      Mulle sanottiin neuvolassakin että pääasia kun jossakin nukkuu. Olen kuullut että pinnasänkyyn voi saada myös erikseen keinujalakset, se voisi toimia teillä kun heijaamiseen nukahtaa?

    • vaununukkuja

      olen miettinyt että voiko vauva nukkua vaunuissa niin kauan kun ei nuse istumaan yötkin kun tuntuu olevan paikka missä on hyvä nukkua vähän edestakaisin joskus rullaan kun en tiedä voiko yöllä lähteä lenkille . kokeilin myös pinnakänkyyn pyöriä mutta ei onnistunut se edestakaisin liikuttelu siinä ja kuitenkaan ei vielä yritä istua kun on 1kk ikäinen. eli en näkisi siinä ongelmaa ellei nouse istumaan sitten olisi pakko siirtää pinnasänkyyn ettei putoa. ja vaunujen pääpuolen saa hieman koholle vauva nukkuu silloin parhaiten jos ei makuasennossa tykkää nukkua useimmiten kuitenkin makuasennossa mutta vaunuissa ekat viikot oli hankalia kun ei meinannut nukkua kuin turvakaukalossa että kyllä varmaan ollaan voiton puolella kun nukkuu vaunuissa turvakaukalon sijaan. ei lyllä tainnut vastata kysymykseen mutta näin meillä

      • vaununukkuja

        sori kirjoitusvirheet en saa korjattua niitä nuse=nouse ja lyllä=kyllä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe