EPC2100R2

webstar

olen aikeissa hankkia kyseisen modeemin mutta onko sen langaton modeemi?

8

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jungmanni

      kyseinen modeemi on normaalia mallia eli yksiporttinen langallinen modeemi ei siis langatonta mallia.

    • kyseinen malli on...........

      todella surkea, kyseisen mallin tekovika on kaapelin modeeminpään helpohko hajoaminen sekä kun modeemin resetoi niin se menee aivan sekaisin. ei kannata ostaa kyseistä mallia.

    • webstar

      ehdin valitettavasti ostaa sen jo :-(

      olisi kiva tietää valojen merkityksestä, mitä pc valo tarkoittaa ja kuuluuko sen vilkkua tasaisesti aina?

      ja olen huomannut että kun send valo ei vilku pitkäänaikaan niin hetken päästä katkeaa netti, vaikuttaako se valo jotenkin siihen että netti katkeaa?

      • vaarin muori

        power: virta valo ja se palaa aina kun modeemi on kytketty sähkövirtaan


        cable: yhteys valo joka näyttää että yhteys on ok. valo palaa kiinteästi, jos se vilkkuu niin yhteydessä vikaa tai häiriöitä


        pc: valo vilkkuu kun modeemista tulee koneelle yhteys, jos ei pala niin yhteys ei kunnossa koneen ja modeemin väliltä


        data valot: molempien valojen kuuluu vilkkua tasaiseen tahtiin kun yhteys on toiminnassa, jos jompikumpi ei vilku niin silloin joko modeemille asti ei pääse dataa operaattorilta tai toisinpäin.


        eli toimivan yhteyden merkki on se että, power ja cable palaa kiinteästi sekä PC ja data valot vilkkuvat.


    • kuriili

      sanoit että kun send valo sammuu niin yhteys katkeaa.... asia ei ole niin yksinkertainen kun send valo ei vilku niin silloin ei dataa kulje modeemilta operaattorille asti vaan se jää johonkin matkalla, yhteys ei välttämättä katkea heti kun send valo sammuu sillä itselläni oli muutama vuosi sitten kokemuksia että send valo ei välillä vilkkunut ja vika selvisi että lähetys tehot olivat liian alhaalla ja netti ei suinkaan katkennut heti vaan pahimmillaan se saattoi kestää jopa muutaman tunnin, mutta tällöin yleensä kun katkesi niin operaattorin palvelin DNS oli sekaisin ja yhteyden takaisin saantiin vaadittiin toimia.


      eli yhteys operaattoriin ja lähetys tehoja nostamaan.

      • webstar

        operaattori väittää että yhteys kulkee operaattorilta modeemille hyvin, mikä siis tässä tilanteessa pitääkin paikkaansa, mutta kyllä kai heidän pitäisi nähdä myös että kulkeeko data toisinpäin?

        minulla menee yleensä noin 10 minuttia send valon sammumisesta kun netti katkeaa , mutta sen jälkeen se palautuu itsestään. muutaman kerran päivässä tulee herja DNS palvelimesta ja se sitten todella vaatii toimenpiteitä että saa taas netin toimimaan.

        eli siis lähetys tehot ovat liian alhaalla.


      • itsestään
        webstar kirjoitti:

        operaattori väittää että yhteys kulkee operaattorilta modeemille hyvin, mikä siis tässä tilanteessa pitääkin paikkaansa, mutta kyllä kai heidän pitäisi nähdä myös että kulkeeko data toisinpäin?

        minulla menee yleensä noin 10 minuttia send valon sammumisesta kun netti katkeaa , mutta sen jälkeen se palautuu itsestään. muutaman kerran päivässä tulee herja DNS palvelimesta ja se sitten todella vaatii toimenpiteitä että saa taas netin toimimaan.

        eli siis lähetys tehot ovat liian alhaalla.

        Operaatorin pää käskyttää kaapelimodeemia automaattisesti säätämään tehot oikealle tasolle. Ongelmia tulee siinä vaiheessa kun kaapelimodeemi ei enää voi nostaa tehoja ja huutaa kurkkusuorana verkkoon (on saavuttanut maksimilähetystehonsa). Tässä tapauksessa ongelma yleensä löytyy kaapelimodeemin ja seinäpistokeen välistä jossa on liikaa vaimennusta (huonot liitokset tai rikkinäiset kaapelit tms.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe